القائمة الرئيسية

الصفحات

عندما يعشق القاسي الفصل الرابع 4 بقلم هدير بدر

 عندما يعشق القاسي الفصل الرابع 4 بقلم هدير بدر

عندما يعشق القاسي الفصل الرابع 4 بقلم هدير بدر

عندما يعشق القاسي الفصل الرابع 4 بقلم هدير بدر

جوري بخوف : ايه
اثر بقلق: ايه الدم اللي نازل دا
بصيت لاقيت دم نازل من عند انفها
جوري مسحته بسرعه وراديت بتوتر: لا لا تلاقيه من خبطه والا حاجه انا ها هانزل
وسابته ونزلت جري
ناديه: ايه يا مرات ابني هو طردك
جوري بصيت في الارض وسابتها ودخلت اوضه الخدم
واحده من الخدم: ايه هو البيه زهق منك
التانيه: والله انا قلت ان البيه ازاى يبص لواحده زيك
اثر نزل علي كلامهم : انتو الاتنين برا
الاتنين بصدمه : احنا اسفين يابيه
اثر بعصبيه : قلت برا
طلعوا برا
وجوري قاعده في الارض وضامه نفسها بايدها وشهقاتها كل دقيقه تعلى
اثر بصلها بحزن وبعدين رجع تاني علشان افتكر اللي هي عملته
اثر: بصي بقا دلوقتي هاتقومي تعملى الغدا
جوري: حاضر
اثر: انتي لسه هاتقولى حاضر قومي يالا
جوري : قامت وهي حاسه ان رجلها مش شيلاها
طب ممكن اخد علاجي
اثر بصلها بشك : اتفضلي ادامك ربع ساعه تكوني مجهزه الغدا
جوري خدت علاجها وبعدين بصيت لنفسها في المرايه بحزن وطلعت تجهز الحاجه
جوري بدأت تعمل الاكل وايدها مش مسعداها بس اتحملت الوجع وكملت
جهزت السفره وطلعت فوق
خبطت علي باب اثر
اثر : مين
جوري : الاكل جاهز
اثر : طيب انا نازل
ناديه قعدت جنبه وجوري جايه لسه تقعد
اثر : انتي رايحه فين
جوري : هاقعد
اثر : ليه انا مش قايلك مكانك فين ادخلى كلى مع الخدم والا نسيتي نفسك
ناديه بصتلها بشماته وجوري حبست دموعها ودخلت تاكل مع الخدم
فضلت واقفه من غير ما تاكل
سعاد: كلى يابنتي
جوري : لا لا انا واكله من شويه مش جعانه
اثر : بقولك يا أمي انا هاسافر يومين ان شاءالله ياريت تخلى بالك من جوري
ناديه: حاضر يابني
اثر خلص اكل وقام
ناديه : انتي يابت تعالي شيلي الاكل
جوري طلعت جري علشان تشيل الاكل
قامت ناديه حادفه الطبق علي الارض اتكسر
ناديه: اووووه سوري لميه بقا معلشي
جوري : حاضر ونزلت تشيل الطبق بس وهي بتشيل عور ايدها
جوري بوجع : اااه
ناديه: علشان حتت بتاع دخلت في ايدك بتقولى اه قومي يابت انتي لسه هاتعيطي
جوري مسحت دموعها علطول وقامت نضفت السفره ومشيت
عملت قهوه وطلعت
خبطت علي الباب
اثر : مين
جوري : انا جايبه القهوه
اثر: خشي
دخلت واول ماشافته وقعت فنجان القهوه
اثر: ايه في ايه شوفتي عفريت
جوري : اسفه ماكنتيش اعرف انك قالع
اثر : اه ودا يخضك لدرجه توقعي الفنجان في الارض
جوري : اسفه والله معلشي هالمه
ولسه جايه تشيله لاحظ الدم اللي بينزل من ايدها
اثر : ايه الدم دا
جوري بخوف : اصل اصل اتعورت
اثر : وانتي كل شويه تتعوري انا جايبك هنا علشان اعالجك يعني
جوري بدموع : لا كان غصب عني اخر مره والله انا هالم الفنجان وهانزل اعملك واحد تاني
اثر : لا مش عايز منك حاجه وياريت تجهزي شنطتي بسرعه
جوري: ايه انت مسافر
اثر : اظن مالكيش في وقلتلك ميت مره مش بحب اللي بيسالني انتي فاهمه
جوري : فا فاهمه
اثر : اخلصي انتي لسه هاتقعدي تحكي معاايا
جوري : طب هالم الاول الفنجان علشان مايجيش فيكي
اثر: اووووف اخلصي خليني امشي .
جوري : حاضر
ولمت الفنجان وجريت تحضرله الشنطه
جوري في نفسها : ياتري مسافر ليه وانا هاقعد.ازاى مع والدتك يارب استر دي مش بطيقني
اثر : ايه هاتفضل سرحانه كتير
جوري: ها لا لا
وخلصت حاجته وجايه تنزل
اثر : ايه هاتنزلى علطول كدا
جوري لاحظت باصته : ها حضرتك عايز حاجه
اثر وهو بيقرب منها وهي بترجع لورا لحد ماخبطت في الحيطه حاوطها بدراعه
وبقوا قريبين جدا من بعض لدرجه هو سامع نفسها وصوت ضربات قلبها
اثر : ايه خايفه من ايه هو انا مش جوزك دا انا حتي هاغيب عنك اسبوع
جوري بكسوف ووشها بقا احمر من الكسوف : تروح وترجع بالسلامه
اثر : وهو دا ايه بقا
جوري كانت علي وشك انها تعيط خلاص : ممكن تبعد
اثر : اه وبعد مابعد
جوري: ها هانزل
اثر قرب منها وسرح في عنيها جامد وهي فضلت سرحانه فيه
وبعدين رجع تاني : ايه عاجبتك تيجي الغي السفريه وهابسطك
جوري فهمت اصده وبصتله بخضه
اثر بصوت حاد: انتي لسه هاتبصيلي انزلى
جوري : نزلت جري
ياربي انا مالي كدا ضربات قلبي عامله كدا ليه اهدي عمره ماهايحبك انا هنا مجرد.خدامه
اثر : انا ليه بسرح فيها ليه انا خايف اسيبها هنا يارب استر
وخد.شنطته ونزل
جوري واقفه علي السلم ودموعها حبساها خايفه انه يسيبها مع انه بيعاملها وحش بس قربه منها امان ليها عمرها ماحسيته مع حد
اثر لامه: انا ماشي
ناديه: تروح وترجع بالسلامه
اثر بص لجوري ومشي من غير مايكلمها
ناديه: انا عندي ضيوف جايه بليل عايزه عشا كويس انتي فاهمه
جوري : فا فاهمه
وجريت علي المطبخ عملت الاكل والضيوف جوم
ناديه : انتي يابت
جوري طلعتلها : ايوا
ناديه : يالا ظبطي السفره
جوري طلعت تظبط السفره
مريم: مين دي يا ناديه
ناديه بغيظ : المفروض دي مرات ابني
كلهم بخضه : نعم
شيماء : ياي ازاى توافقي عليها دي وبعدين دي لابسه ترنج رجالى
ناديه : ومين قال اني اوافق على اللوكل (بيئه) دي دا انا لسه هاخليها تكره اليوم اللي جات فيه
مريم : طب ناويه تعملى ايه
ناديه: ادتلهم الخطه وهما وافقوا عليها
جوري دخلت عليهم: اتفضلوا الاكل جاهز
طلعوا قعدوا علي السفره وجوري لسه هاتدخل علي المطبخ :
ناديه : الرز ناقص ملح كدا ليه انتي مش بتعرفي تطبخي
جوري : انا اسفه والله هادخل اعمل لحضرتك واحد تاني
ناديه: وانا لسه هاستني شيليه
وجايه تشيل شيماء خبطتها في رجلها خليتها توقع الرز عليها
جوري برعب : والله وقعت بالغلط انا
اسفه
شيماء : انتي جيبانا تهزاينا هنا يا ناديه
ناديه: قامت ضربتها بالقلم ادامهم
جرا ايه يا شوارعيه ازاى تعاملى ضيوفي كدا
جوري بعياط : والله ماكنشي اصدي
مريم: خلى بالك يا ناديه الهانم مرات ابنك وانا داخله شتمتني وقالت يارب تخفوا بدري بقة
ناديه: كمان لا دا انا مش هاخلى اليوم يطلع عليكي بكرا
يا محمد يامحمد
محمد جيه جري : خدها المخزن وعايزاكم تظبطوها
محمد : بس يا هانم
ناديه : سمعت قلت ايه
جوري برعب : هما هيعملوا فيا ايه
ناديه: دلوقتي تعرفي ياختي خدها يامحمد
محمد شدها: بالله اخر مره والنبي سيبني انا اسفه
محمد باصصلها بحزن : معلشي يابنتي بقا حكم القوي علي الضعيف
دخلها المخزن ظبطوها يارجاله
اتنين جوم من وراها واحد لزق بؤها والتاني ربط ايدها في حديده وجابوا الكرباج ونزلوا عليها ضرب لحد ماغمي عليها
صحيت تاني يوم لاقيت جسمها كله دم
وبؤها نازل منه دم كتير
جوري : آآآآآآه
ناديه دخلتلها بسخريه : صحيتي يا يامرات ابني
جوري : بالله عليكي سبيني انا اسفه
ناديه : عارفه ان حكيتي حاجه لاثر هاعمل فيكي ايه
جوري بتسرع: لا والله مش هاحكيله
ناديه : فكوها
فكوها وكل اما تقوم تقع
لحد ماوصلت للاوضه ودخلت وقعت علي السرير
جوري : اه ياربي خدني ليك سايبني ليه انا اتظلمت كتير يارب ساعدني
ودخلت الحمام علشان تاخد شاور
لسه بتحط رجلها في الميه صرخت من الوجع
جوري : مش قادره مش قادره
قامت خدت علاجها وراحت نامت علي السرير وهدومها كلها دم
اثر جيه فاجاه
ناديه بخضه : انت انت
اثر : في ايه يا أمي مالك
ناديه: لا اصل انت قلت اسبوع انت ماروحتيش الا يوم
اثر : وفيها ايه يعني
ناديه: ها لا مافيش اطلع فوق ارتاح
اثر : فين جوري
ناديه بخوف: مش مش عارفه
اثر مستغرب من امه جامد : يعني ايه هي مش هنا
ناديه : لسه هاتتكلم دخل اوضتها
واتصدم من اللي شافه جري عليها
اثر : جوري جوري فوقي
جوري قامت برعب : ها حضرتك جيت هاقوم اعملك الغدا
اثر : غدا ايه ايه الدم دا كله
جوري : لا لا مافيش انا وقعت
اثر: وقعتي هي الوقعه بتعمل كدا
جوري لسه هاتتكلم اغمي عليها
اثر : جوري جوري فوقي بالله عليكي
جاب ميه وفضل يرش عليها مش بتفوق
قام شايلها وطالع بيها اوضته وقفل عليها
ناديه بخوف : يارب مايعرف دي هاتبقا نهايتي يارب استر
اثر : فضل يقلعها براحه واول ماشال الهدوم من عليها اتصدم يانهار اسود ايه دا
قام جري جاب علبه الاسعافات وفضل يحط مرهم علي جروحها
ولبسها براحه ونيمها في حضنه
اثر : والله اعرف بس مين عمل فيكي كدا وهامحيه
تاني يوم
جوري فاقت: ااااه
اثر قام بخضه : ايه مالك حاسه بايه جوري : اترميت في حضنه وفضلت تعيط والنبي ماتسبنيش تاني اعمل فيا اللي يعجبك بس ما تسبنيش ارجوك
اثر : فضل يطبطب علي ضهرها اهدي بس بس
قوليلي مين عمل فيكي كدا
جوري بخوف : لا لا ماحدش
اثر : مسك وشها بين ايديه احكيلي انا مصدقك
جوري : لا مش هاتصدقني انا عارفه
اثر : اوعدك هاصدقك
جوري : طب طب
اثر : اهدي كدا واحكيلي كل حاجه
جوري : حا حاضر
وحكيتله كل حاجه
اثر بصدمه : يعني أمي عملت فيكي كدا
جوري بخوف : والله بس والنبي ماتقولهاش هاتضربني تاني والله ماكنشي اصدي أوقع علي صاحبتها الرز والله غصب عني سامحني
اثر خدها في حضنه: بس بس اهدي نامي وارتاحي بس
جوري : استكانت في حضنه
اثر فضل باصصلها : اسف اسف علي كل اللي بيحصلك اوعدك هاعوضك عن كل حاجه مريتي بيها
وباس رأسها ونام في حضنها ودماغها علي كتفه
في المساء
اثر قام لبس وجوري قامت
جوري بخوف : انت انت رايح فين
اثر: نازل
جوري: طب
اثر : ما تقلقيش انا معاكي زي ماقلتلك يالا علشان تلبسي وتنزلى معايا
جوري لسه جايه تقوم ماقدرتشي : ااااه
اثر : جري عليها ارتاحي انا هاجي اساعدك استني
وجابلها ترنج حلو اوي
جوري بفرحه : الله دا بتاعي
اثر فرح علي فرحتها : اه طبعا اقعدي البسك
جوري بكسوف وبتفرك في ايدها جامد : ها لا انا هالبس
اثر: اممممم لو ماسمعتيش الكلام وقرب منها قالها حاجه في ودنها خلاها برقت جامد
اثر ضحك عليها جامد : ها البسك والا ...
جوري: لا لا انا قاعده اهو اتفضل
اثر ضحك علي برائتها ماكان من الاول
ولبسها ونزلوا
اثر : يا امي
ناديه جات بقلق ن ن نعم
اثر .....
يتبع..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات