القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية نصف جناني الأخر الفصل الثالث 3 بقلم أيزيس

 رواية نصف جناني الأخر الفصل الثالث 3 بقلم أيزيس

رواية نصف جناني الأخر الفصل الثالث 3 بقلم أيزيس

رواية نصف جناني الأخر الفصل الثالث 3 بقلم أيزيس

سليم...بت يا هنا سواق سواق 
اضرِررررب ..وفجأة هنا توجه بيضة علي السواق وسليم يوجه طمطماية فينحني السواق لأسر وترشأ البيضة علي هدوم أسر والطمطاية ف وشه ويبدأ الصحفين تصوير في المشهد النادر دا والتلفزيون يصور 
عشان تنزل الاخبار في الجرايد (طبق اليوم أسر المسيري بيض بطماطم )
أسر بص لفوق لمح بنت بتجري وتضحك 
أسر ...😠😠😠هاقتلها....وركب بسرعة عربيته عشان يهرب من الكاميرات وساق بسرعة كان كل هدفه أنه يلاقي مول قريب  يشتري منه أي بدلة عشان يلحق المناقصة بس المشكلة أنه اخد ورق شركته معاه 
وبعد حوالي ربع ساعة كان لقي مول وراح اشتري منه بدلة طبعا مش استايله خااالص بس مش مهم المهم أنه لازم يلحق الصفقة بص ف الساعة لقي فيه قدامه ربع ساعة كمان ساق بسرعة جدا وخلاص كان هيوصل قاعة المؤتمرات بس فجأة خبط في ست كانت ماسكة خضارومشتريات م السوبر ماركت 
وقف العربية وفجأة لقي حشد م الناس اتجمع حواليه وكله بيشتمه ويزعقله 
راجل ...مش تفتح مهو تلاقي ماما اللي جيبهالك 
أسر وعينه ع القاعة وبيرد ع الراجل ...احترم نفسك .وماتلمسنيش 
زيكو صبي القهوجي....ما يلمسكش ليه خايفة علي نفسك يا سوسو 
أسر بصله بغضب وضربه حتة بوكس وقعه ع الأرض وبعدها الناس مسكوا فيه وبهدلوا هدومه وهو بيقاوم وعينيه مركزة ع القاعة 
راجل تاني ...لازم تودي الست المستشفي نشوف يمكن رجلها انكسرت 
أسر...خد العربية بتاعتي وديها انت سيبوووني وخد فلوس بس سيبوووني 
الراجل ...نسيبك دا ايه انتوا تعملوا العملة وتهربوا احنا هناخدك ع القسم نعملك محضر 
أسر وصل لقمة غضبه وقام زق الراجل ع الأرض وصرخ ...سيبونيييييييي 
وفجأة وقف متصنم مكانه بمجرد ماشاف كمال السعدني خارج ومعاه ورق الصفقة 
مسك راسه وقام واقع مغمي عليه م الصدمة 
الست اللي اتخبطت ....خلاص يا جماعة جات سليمة أنا كويسة (بعد الدنيا ماباظت ياخي تبا لكي😂)
شادي لمح عربية أسر جري لقي الناس شايلنه وهياخدوه ع المستشفي
 شادي قلق عليه وقام سانده بمساعدة الناس ودخله العربية وساق ع البيت وكلم الدكتور 
بعد فترة جي الدكتور وفحص أسر وقالهم أنه ضغطه نزل عشان كده فقد الوعي 
واسر اخيرا استعاد وعيه 
أسر ساكت مش بيتكلم 
شادي بغضب ...انت رحت فين السعدني جروب اخدوا الصفقة هي دي اللي ف جيبك 
أسر...صرخ وهو ف قمة غضبه ...شادييييي بس مش عايز اسمع اي كلمة بخصوص اللي حصل ..بس دي مؤامرة ضدي وانا لازم اعرف مين وراها البت دي تجيبلي كل حاجة عن تفاصيل حياتها هي تقريبا كانت في الدور الخامس اكيد حد اتفق معاها عليا 
شادي ...تمام اهدي بس اهدي خلاص اللي حصل حصل تكون ف بؤك وتقسم لغيرك يا صاحبي 
أسر...اطلع برا سيبني لوحدي 
شادي ...تمام 
خرج شادي لقي ياسمين ف وشه لابسة وخارجة
شادي...رايحة فين يا ياسمين 
ياسمين ....ميت مرة قلتلك ماتسألنيش رايحة فين انت مالك اصلا 
شادي ...بغضب بيداريه...أنا مالي ماااشي يا ياسمين بس احب اقولك أنا عارف انك مارحتيش الجامعة من يومين وكنتي مع حبيب القلب ف كافيه 
ياسمين ....بتوتر ...ا ا ايه انت عرفت منين 
شادي ...اسمعي يا ياسمين أنا بحذرك ابعدي عن معتز انتي ماتعرفوش 
ياسمين ...انت قلت لأسر 
شادي ...تفتكري لو كنت قلت لأسر كان سابك كده عادي 
ياسمين ...ابتسمت وقالت ...اومال انا بحبك ليه يا شاد يا عسولة ..وخرجت تجري 
شادي اتنهد بحزن ..ياريت تعرفي اني أنا كمان بحبك اوي يا بنت عمي 
ولسة بيلف لقي جيجي هاتدخل اوضة أسر 
شادي جري ...استني عندك ..لو عايزة وشك الحلو دا يتعمل منه شاورما ادخلي عنده
جيجي ...مش فاهمة ليه بقي 
شادي...أسر ف قمة غضبه والعفاريت بتتنطط قدام عينيه  ومش عايز يشوف اي حد ..وانتي حرة يا قطة 
جيجي بصتله بغضب وجريت علي اوضة اختها 
جيجي ...صافي أنتي مش وعدتني انك هتكلمي اونكل خالد في جوازنا انا واسر 
صافي ...شور يا قلبي هاكلمه بس مستنية الوقت المناسب واطمني أسر مافيش حد ف حياته ..وانا بخطط حتة خطة بسببها أسر حتي لو رافض يتجوزك هيوافق غصب عنه ..وضحكت بخبث 
جيجي بحماس ...خطة ايه 
صافي...تؤ تؤ دا شغلي أنا انتي بس احلمي وانا هاحققلك كل احلامك هههههههه
جيجي ...😘😘😘
&&&&&&&&&&
تاني يوم في الجامعة 
هنا قاعدة سرحانة وبتبسم 
ندي ...مالك عاملة زي الهبلة كده بتضحكي للهوا بتفكري ف ايه يا قدري 
هنا ....اممم بفكر في اللي سرق قلبي 
ندي ...مين دا ياختي اللي سرق قلبك 
هنا....زين الجارحي 
شيري ...نعم ياختي احنا مش اتفقنا أنه زين الجارحي الكراش بتاعي أنا ومراد الألفي الكراش بتاعك 
ندي ...هتتجنن منهم..أنا قاعدة مع اتنين مجانين بتكراشوا علي ناس مش موجودة أصلا ابطال روايات 
شيري...اسم الله عليكي انتي الكراش بتاعك ممثل تركي 
سمعتهم بنت كانت مركزة معاهم اوي ...جاتك خيبة منك ليها بقي أنا ببيض علي إشاعة انشرها في الجامعة ويطلعوا في الاخر ابطال روايات ياخي ابو شكله اللي يتصنتكوا تاني ..ومشيت وهي هتطق م الغيظ 
ضحكوا التلاتة المجانين وقالت ندي ...يلا بسرعة لحسن مازن يعمل مننا كفتة لو اتأخرنا وهو اصلا شايط من هنا 
لسة هيدخلوا السيكشن لقوا زياد قدامهم 
زياد ببراءة ونحنحة....بنات ممكن اتكلم خمس دقايق مع هنا 
هنا ...لا 
ندي وشيري ....خلاص يا هنا هنقف بعيد عنك شوية تمام 
هنا...أندال وربنا ..وانت اخلص عايز ايه 
بصلها واتكلم بنحنحة ...أنا اسف يا هنا وعايز نبدأ صفحة جديدة مع بعض ايه رأيك مدام انتي مش بتحبي الصحوبية وكده خلاص انا هاخطبك انا بحبك يا هنا 
هنا بصدمة ...ايه تخطبني بس بس انت مش فارس احلامي يا زياد 
زياد...نعم أنا زياد السعدني البنات تتمني نظرة مني تقولي مش فارس احلامك اومال مين بقي فارس احلامك يا ست هنا 
هنا...زين الجارحي 
البنات سمعوها وانفحروا ضحك 
زياد بعدم فهم ...دا معانا في الجامعة
هنا ...لا دا بطل رواية 
زياد...نعممممم وقال في نفسه مستني ايه من الهبلة دي بس ايه مزة وتستاهل الواحد يستحمل ام جنانها دا وبعدين قالها....خلاص توعديني انك تفكري وانا اوعدك اني ابقي زي زين الجارحي  
هنا...هحاول ..وطبعا كان فيه حد من رجالة أسر بيصور المشهد دا كله 
دخلت هنا والبنات السيكشن وهما هينفجروا ضحك علي هبلها وبيقلدوها 
مازن...هنا قربي تعالي عايزك
هنا...ايه عايز تتجوزني انت كمان ولا ايه عشان تبقي كملت 
مازن...نعممم 
هنا ...ما تاخدش ف بالك نعم عايز تسقطني كمان ولا تحرمني م الامتحان 
مازن ابتسم ...لا يا هنا أنا عرفت أنه  مالكيش ذنب ف الانفجار اللي حصل أنا راجعت المواد ولقيت حصل خطأ وكان فيه مادة قابلة للانفجار فيهم عشان كده أنا اديتك اعمال السنة كاملة 
هنا بصتله ودمعت وعيطت ..بجد يا دوك 
مازن ..بجد والله بتعيطي ليه يا بنتي 
هنا...الظلم وحش اوي يا بيه 
مازن...بيه !!!! انتي بتشحتي 
هنا...قصدي يا دوك 
مازن...اتفضلي مكانك 
&&&&&&&&&&&
في مكتب أسر 
أسر بيتكلم ف الفون
....شكك طلع  في محله البت ليها علاقة بكمال السعدني أنا صورتها وهي واقفة مع ابنه 
أسر ...تمام هاتلي بقي كل المعلومات اللي جمعتها عنها وتعالي بسرعة 
أسر قفل مع الراجل وفجأة يدخل مازن ومعالم الصدمة علي وشه 
مازن ...قريت اخر الاخبار ع النت 
أسر ...لا ايه اللي حصل 
مصورينك بالبيض والطماطم وبقيت تريند علي مواقع التواصل الاجتماعي واللالعن من كده الخير التاني 
أسر ...ايه تاني 
مازن ...بنت طالعة لايڤ وبتقول انها حبيبتك ومتجوزين عرفي والفيس والإنستا  وكل مواقع التواصل مقلوبة عليك والصحفيين تحت مستنينك 
أسر...ايه وانا هاتصرف ازاي دلوقتي 
مازن ....مش عارف مش عارف 
وصل الراجل اللي كان بيراقب هنا اداله الملف 
أسر مسك الملف وقال لشادي ...يلا نازلين نشوف المصيبة دي 
أسر نزل ولقي الصحفيين ف كل حتة 
الصحفي ...ايه رأيك في التهمة الموجهة ليك يا أسر باشا 
أسر ...الكلام دا كدب وانا بحب واحدة وهاتجوزها قريب جدا ...صافي كانت بتابع البث المباشر ومبسوطة عشان خطتها ماشية كويس ومتحمسة عشان أسر يقول العروسة جيجي 
الصحفي ...ممكن اسم العروسة عشان المصداقية 
أسر ...العروسة ا... ا... ..بص لقي ملف هنا ف أيده وقعت عينه علي اسمها وقال 
العروسة أسمها ...هنا محمد فكري الأمين 
زينب في البيت بتابع التي ڤي ...😳😳😳😳😳 
يتبع...
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات