القائمة الرئيسية

الصفحات

عندما يعشق القاسي الفصل التاسع عشر 19 بقلم هدير بدر

 عندما يعشق القاسي الفصل التاسع عشر 19 بقلم هدير بدر

عندما يعشق القاسي الفصل التاسع عشر 19 بقلم هدير بدر

عندما يعشق القاسي الفصل التاسع عشر 19 بقلم هدير بدر

حياه بصيت لاقيت واحد مديه ضهرها 
المجهول: مسك الراجل كسر ايده وفضل يضربه لحد.ماغمي عليه 
حياه جسمها كان بيترعش 
وفاجاه بص ليها 
حياه برعشه : يو يوسف 
وطي علي الارض قامت راميه نفسها في حضنها وجسمها اترعش اكتر 
حياه بعياط : خد خدني من هنا يا يايوسف انا خايفه اوي 
يوسف: فضل يطبطب عليها لحد مالاقي نفسها انتظم عرف انها اغمي عليها 
يوسف بخوف : حياه حياه بالله عليكي ردي 
قام شايلها جري وركب العربيه وحط دماغها علي رجله 
يوسف :حياه ابوس ايدك ردي عليا انا جنبك والله 
جري علي المستشفي 
يوسف بخوف : عايز دكتور بسرعه 
خدوها منه بسرعه 
ويوسف فضل برا قلقان عليها 
الدكتور طلع 
يوسف جري عليه : خير يادكتور مالها 
الدكتور: للاسف حصلها انهيار عصبي 
يوسف : طب اقدر اخشلها
الدكتور : حاليا واخده مخدر ممكن ربع ساعه ان شاء الله 
يوسف : هاخش اقعد جنبها بس 
الدكتور : خلاص تمام بس متحاولش تتعبها دا كله هاياثر بالسلب 
يوسف حاضر والله 
دخل يوسف ليها وهو حزين عليها 
مسك ايدها اوعدك ماحدش يقدر يلمسك تاني
حياه بدأت تفتح عينها 
وفاجاه قامت مخضوضه بتعيط 
يوسف كان مزهول بحالتها خدها في حضنه وفضل يطبطب عليها : انا هنا جنبك ماتخافيش من حاجه 
حياه : كان كان هايعتدي عليا 
يوسف : وماحصلشي حاجه انا معاكي 
حياه : تبتت في حضنه اوي وطلعت كل الطاقه السلبيه 
الدكتور دخل يوسف شاورله يطلع برا 
يوسف : حياه ممكن ماتخافيش طول مانا جنبك 
حياه : حا حاضر
يوسف : طب ايه بقا 
حياه : ايه 
يوسف : بصي عايز اتصل علي اهلك يجو 
حياه : لا لا مش عايزاهم يخافوا ممكن تروحني بس 
يوسف : طب خلصي المحلول بس واروحك عنيا 
حياه : ممكن ماتسبنيش عارفه اني هاعطلك بس انا انا خايفه 
يوسف : حد.يسيب القمر ويمشي الااااه 
حياه اتكسفت ويوسف فضل معاها
نيجي عند ياسين 
ياسين لبس وجهز وراح عند مني علشان يراقبها 
 وفعلا راح.عند بيتها لحد.مانزلت وفضل يراقبها لحد.ماوصلت للمدرسه وبعدين طلع علي شغله
علي الطرف الآخر 
جوري قاعده في الفصل وفاجاه لاقيت شاب ادامها 
الشاب : نتعرف يا قمر 
جوري بخوف : لا مش بتعرف انا انا متجوزه 
الشاب ضحك : م ايه متجوزه 
جوري بخوف : ممكن تبعد.عني والله متجوزه 
الشاب : طب اتجوزيني انا ان احلى منه والله واعجبك.
جوري رنيت علي اثر وهي بتجري 
اثر : الو الو
جوري بعياط : تعالي خدني بسرعه 
والولا بيجري وراها 
اثر نزل جري 
وراحلها 
لقي شاب بيجري وراها جوري نطيت فيةحضنه 
اثر حضنها ونزلها 
اثر : فيه حاجه يلا 
الشاب : انت بقا جوزها والا ماشي معاها ماكملشي كلامه ولقي لكمه في وشه جاب دم 
الشاب قام.جري 
اثر خدها في العربيه واداها ميه 
اثر : مش قلتلك قبل كدا ماتخافيش من حد وانا جنبك بتخافي ليه 
جوري بخوف : مش عايزه اروح المدرسه تاني والنبي
اثر : طب اهدي علشان خاطري وخدها وروحوا
اول ماروحوا البيت 
ناديه جريت عليهم انتو جاييين بدري ليه 
اثر : جوري تعبت شويه وجبتها 
ناديه : مالك ياحبيبتي تعالي 
جوري: حضنتها وعيطت كانت محتاجه حضن الام
ناديه: اهدي ياروحي مالها يا اثر
اثر : واحد ضايقها مش اكتر 
ناديه: خلاص ياحبيبتي ما اثر معاكي اهو 
جوري هديت 
اثر : امال فين حياه
ناديه : طلعت برا تشتري حاجات 
اثر : خلاص تمام بس مين وصلها 
ناديه : خدت تاكسي 
اثر : يعني هو ينفع كدا انا مش محذركم 
ناديه: خلاص بقا هي جايه ان شاءالله بدري خد مراتك بس وخلى بالك منها 
اثر : خد.جوري 
وطلع بيها 
اثر : قعد.جنبها ممكن وانا معاكي ماتخافيش 
اكتفت بأنها حضنته 
اثر : مش عايزك ضعيفه عايزك دايما قويه 
جوري: ليه الناس وحشه 
اثر : علشان احنا اللي بنعمل ليهم اهميه اياكي تدي لحد حجم اكبر اياكي تخافي انتي بتصلي وعارفه ربنا تخافي ليه
جوري: مش عارفه 
اثر: هاعلمك ازاى تضربي بس من بكرا 
جوري : ممكن اسالك سؤال 
اثر : اتفضلي 
جوري : ممكن اعرف اتجوزتني ليه 
..........
يوسف : يالا ياحياه المحلول خلص 
حياه جايه تقوم داخت : اهدي
يوسف : اهدي وقام شايلها 
حياه اتكسفت نزلني 
يوسف : بس يابت 
بس كانت فرحانه جدا انها قريبه منه كدا.
وركبها العربيه جنبه 
يوسف: خلى بالك لازم اخوكي يعرف عشان مايزعلشي مني 
حياه : هايزعل مني علشان منبه عليا ماركبشي تاكسي نشوف اي حل تاني نقوله 
يوسف : خلاص ماشي 
وروحوها البيت 
......
ياسين راح الشركه ولقي السكرتيرة بتحاول تقرب منه 
ياسين : شوفي شغلك بدال ماتترفدي النهارده 
السكرتيرة خافت وطلعت جري 
السكرتيرة: اووووف يخربيت تقلك بس مايمنعشي انك مز بكرا ان شاء الله اوقعك 
ياسين خلص شغله وجري علشان يلحق مني 
وراح شافها كان فرحان اوي 
ياسين : شكلى وقعت
يتبع..
لقراءة الفصل العشرون : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات