القائمة الرئيسية

الصفحات

أحببتك رغم أنتقامك الفصل السادس عشر 16 بقلم منة محمد

 أحببتك رغم أنتقامك الفصل السادس عشر 16 بقلم منة محمد

أحببتك رغم أنتقامك الفصل السادس عشر 16 بقلم منة محمد

أحببتك رغم أنتقامك الفصل السادس عشر 16 بقلم منة محمد

....منه محمد........
وقفنا لحد ما نهله وخالد واحمد جريوا لمصدر الصوت!!!
عاليا: بابا
عاصم بأمر: البسوا هدومكم انتي وهو واطلعولي برا يله لازم نتكلم وبسرعه
نهله بزعر: لالا كريم
عاصم بزعيق: يله الكل يخرج برا واغلق عليهم الباب
عاليا جسمها بيرجف وحست بخوف وهي شايفه نظراته ليها: بابا شكله زعل مني وحيموتني ياكريم
كريم حط جبينه علي جبينها: هتحمل المسؤليه وكل حاجه ارميها عليا وبابا مش هيزعل منك لما يعرف اني بحبك انا معنديش استعداد اسيبلك وصمه عار لحياتك يله البسي واطمني
.........منه محمد.........
عاصم الي واقف برا مش قادر يصدق ولا يستوعب
احمد بهدوء: عاصم بيه الامور دي مينفعش فيها اي زعيق وخناق محتاجه تتحل بعقلانيه !وارجوك خالي عاطفتك تكون اقوي لان اي رد فعل عنيف هيخالي كريم يهرب من تاني
نهله طول ما هي بتسمع حتموت من القهر جريت عليهم
خالد شدها: انتي رايحه فين؟؟
نهله: رايحه اضربها اشتمها اعمل اي حاجه وانت ابعد من طريقي
خالد: نهللله
نهله دفعته: غور من وشي
خالد عنفها: حتي لو غورت ودخلتي ده هيغير ايه دخولك للاسف من غير اي فايده!!
في نفس اللحظه خرج كريم ماسك ايد عاليا بتملك ونهله شافت ايديها الي شابكه جوه ايده ماتت الف مره
عاصم لف والدم غلي في كل شريان من عروقه عاليا بأحراج سابت ايد كريم: بابا انا اسفه بجد عارفه اني الي عملته ذنب كبير في حق ربنا وحقك وحق نفسي
عاصم صرخ فيها بعصبية: ازاي يحصل امر زي ده ازاي ،،لالا ده مش انتي عاليا ،،مش انتي يا عاليا انتي
كريم مسك ايدها بقوه: كلمني انا عن الي حصل واسألني ليه حصل لاني بحبها ومستعد اتحمل المسؤليه كامله وهتجوزها
عاصم شاور بالسبابه عليها : وانتي يا عاليا بتحبيه زي ما بيحبك؟؟!!
عاليا واقفه تعيط وحاطه وشها كله في الارض..كان واضح انها مكسوفه ومتألمه.
عاصم: للدرجادي انت وهو والله ما عارف انطقها اتكلموا انتم فهموني قولولي الحقيقه
عاليا: ايوه بحبه
كريم: وانا بحبها من وقت طويل والي بعدني عنها سبب سوء التفاهم الي حصل واظن مش لازم احكي لان كلكم عارفينه وده خلاني ابعد عنها بس دلوقت محدش هيقف قصاد حبنا ولا هيقدر يمنعني
نهله بكل غل مسحت دموعها بعنف
كريم: بابا انا هعمل الي في وسعي عشان احمي سمعه عاليا وبطلب ايدك منها بما انك في مقام ولي امرها
نهله هنا مقدرتش وقربت وصرخت في وشه: وبالنسبه لينا احنا الاغراب لو اتجوز كريم منها ياتري هيتكافئ بجوازه من بنت من الشارع من ابن مليونير اظن دي خساره لعايله ابو اليسر وخساره كبيره
خالد بنفعال: نهله احنا مالنا و مالناش ندخل ومش من حقك تدي رايك
نهله: انا بقول الحقيقه
كريم: والله بابا هو الي يختار سمعه اسمه ولا سمعه بنته ولا خسارتي انا وعاليا للابد لاني مستحيل هتخالي عن عاليا مهما حصل
عاصم اتنهد: موافق تتجوز من عاليا لكن بشرط لازم ترجع بيتك وكل حاجه هتبقي تمام ها ياتري موافق
كريم: طبعا موافق
نهله وقفت بصعوبة من موافقته وخالد سحبها للجنينه رغم اعتراضها
نهله عماله تفتح عيونها وترجع تغمضهم بقوة : خالد هو كريم قال بيحبها وهيتجوزها بس ده مش صحيح مش كدا ده اكيد كابوس انا فيه مش كدا
خالد:لا مش كابوس وحقيقي واقبليها لان عاليا هي الانسانه الي اختارها كريم ,, عاليا وبس الي اخترها مش انتي!
نهله: بس انا بحبه بحبه بجنون وفضلت احبه كل السنين دي كلها خالد انا بموت ساعدني ارجوك
خالد: بطلي تحبيه وقتها هتعيشي ومش هتتألمي
نهله بتشد شعرها زي المجانين: لا مقدرش اقبل بالحقيقه لا مقدرش انت سامعني مقدرش
خالد مسك ايدها: هخليكي تنسي حبه
........منه محمد.......
عاصم: كريم بجد راجع معايا
كريم مركز في الفراغ: لا مش راجع
عاصم: قولي اعمل ايه وانا مستعد اعمله عشان تصدق اني سامحتك وبحبك مهما عملت ومهما قلت
كريم: حرجع لما اكون مستعد ارجع ،وارجع من تلقاء نفسي
عاصم: بس لازم ترجع قبل ما تأذي نفسك
كريم: تمام اوعدك مستحيل اضر نفسي اصلي عرفت ان حياتي ليها قيمه كبيره
عاصم: خالي بالك من نفسك رجاء وهبعت حد بدل عاليا يهتم بيك لان لو جاتلك عاليا هنا مش هترضا ترجع هي كمان البيت اما لو حبيت تشوفها ارجع البيت لحد ما ارتبلكم فرح يليق بيكم في اسرع وقت ممكن
عاليا: ملوش لزوم فرح كفايه حفله صغيره ونعزم المقربين وبس
عاصم بحنان: ليه يا عاليا؟؟!!
عاليا: مش عايزه يابابا بس ممكن كريم
كريم مسك ايدها وقاطعها: لا من حقك فرح وكبير كمان انتي حَرم كريم ابو اليسر
عاصم بسعاده: وانا هحضرله من دلوقت
واخد احمد ع جنب: خالي حارس عينه علي ابني طول الوقت
احمد بطاعه: تم يا عاصم بيه
.........منه محمد......
نهله قامت من جنبه بسرعه جنونية
خالد: نهله رايحه فين
نهله صرخت بشكل هستيري: لا مش ممكن مش ممكن ده يحصل اكيد كريم بيخطط لحاجه بس مقليش عليها هروحله واسأله
خالد مسك فيها: بطلي تكدبي ع نفسك بقي بطلي لحد هنا ووكفايه كل ما حتبقي عنيده كل ما هتتجنيني عليكي بجد
نهله زقت ايده بغل وشراسة
خالد اتعصب: اسمعيني الاتنين بيحبه بعض وانا عارف
نهله برقت: ايه وليه مقولتليش
خالد:اقولك ليه هو انا لو قولتلك حتصدقيني اذا كان انتي النهارده شوفتي بعيونك ومصدقتيش يبقي هتصدقي كلامي
نهله صرخت بجنون: لا مش حقيقي،، لا مش حقيقي،، لا مش حقيقي وفضلت تقطع في شعرها وتلطم بشكل هستيري اخدها بسرعه وطلع بيها بعربيته!!!
........منه محمد......
واقفه في المطبخ بترصله الاكل وبتغلفه بعنايه فائقه دخل وراها
عاليا: عملتلك الاكل الي بتحبه تاكله كله وبالنسبه لباقي الايام الاكل في الفريزر تخرجه علي التسخين وتاكله اه واياك تنسي الدواء
كريم واقف ساند بكتفه علي الباب يتأمل رقتها حنانها شكلها بالمريله المضحك!!
عاليا لفتله: مالك واقف متنح لي كدا يكونش الاستاذ معجب
كريم بمشاكسه: ايه ممنوع اتأمل في حبيبتي
عاليا: بجد انا حبيبتك
كريم حضنها من وسطها بتملك: ايوه ورجاء تكوني حبيب قلبي الي رفرف لانك اول واحده اقتحمتيه وغيرتيه
عاليا بتوتر: كريم بابا هنا
كريم: انا مش بخاف وبعدين انا لسه معقبتكيش لانك قولتيله علي مكاني ( ومال وعض خدها)
عاليا بصدق: كريم والله ما قولت
كريم: برضو هعقبك ومصمم اسيب علامه
عاليا: كريم كفايه وانا مقولتش لبابا بمكانك كل الي قولته اني لقيتك عشان حاله القلق الي كان فيها دي كل الحكايه معرفش انه هيبعت رجالته ورايا
كريم بشك: اممم قولتيلي بابا بعت حد وراكي يلحقك
عاليا: لانه كان قلقان عليك وانت لازم تعذره
كريم: هفكر في قلقه وارجعه تاني واعذره وكويس انه ظهر عشان نتجوز وقريب
عاليا لفت لصدره: كريم انت فعلا عايز تتجوزني
كريم: ليه بتسألي
عاليا: لانك لو عاوز تتجوزني لمجرد تتحمل المسؤليه كدا هحس بأحساس صعب
كريم مسك ايدها بدفئ بين ايده: انتي سمعتي كلامي مع بابا انا بحبك وعايزك ها تحبي اقولك ايه كمان انا عاوز اعمل فيكي
عاليا كممت شفايفه: خلاص حسيت براحه من الكلمتين دول ونكتفي بهذا القدر
كريم شاف ابتسامتها البريئة وعيونها الامعه رفع ايدها يبوسها ومال علي خدها يبوسه وضمها لصدره ومشي بيها لبرا ورسم ابتسامة متهكمة على وشه!!!!
........منه محمد........
واقفه جنبه بكل اسف وندم
عاليا بصوت مبحوح:بابا انا اسفه خيبت ظنك فيا
عاصم بدون ما يبصلها: بلاش تفكري كدا
عاليا بتجاهد دموعها ماتنزلش غصب عنها خانتها و نزلت : بس غلط الي عملناه
عاصم بصلها: وانا مش هنكر اني اتصدمت فيكي لكن لسه عندي امل عاليا احنا بشر بنغلط واوقات مشاعرنا الي بتجرفنا للغلط بس ده حصل في وقت لا مكانه ولا مناسب بس هنحاول نصلح الغلط ونعتبره انه تم بدافع الحب وانا لازم اتفهم لده وانقذ الموضوع لصالحك واشكرك لانك هترجعي كريم للبيت حبك الي رجعلي ابني لحضني
عاليا: وكمان بسبب حبك الكبير خالي كريم يرجع
عاصم ابتسم بسيط: بتقولي كدا عشان احس براحه وبعدين خاليني اسألك بقي سؤال اب لبنته انتي بتحبي كريم بجد
عاليا بأحراج: طبعا
عاصم: مبروك يابنتي الف مبروك وشكرا انك هترجعيلي كريم
عاليا: انا مستعده اعمل اي حاجه عشان العايله الي بحبها ولو كانت العايله دي بجد حاسه بالسعاده انا كمان هكون سعيده ده كل الي عايزه اقوله ومش عايزه اي حاجه تانيه بعدها
عاصم معرفش يعمل ايه غير انه اخدها جوه حضنه بأبوه صادقه!!!!!
.......منه محمد.......
بالليل بتفكير بينها وبين نفسها: اعمل ايه المفروض اتصل اطمن عليه
!وهي غرقانه بين التفكير والتردد تلفونها رن فتحته ع طول
كريم: حبيبه قلبي بتعمل ايه؟؟!!
عاليا بدلع: نايمه
كريم :متاكده يعني مش قاعده تفكري فيا وفاقده وجودي
عاليا :حبيبي المجنون متصل ليه
كريم :ابدا اشتئت اسمع صوتك ياتري حبيتي اشتاقت لصوتي
عاليا: مين دي الي تتجنن وتشتاقلك
كريم :انطقي لمصيبه تكوني لسه بتتكسفي مني وبعدين منا عرفت ان الي جوه جميل زي الي برا فردي وحشتك ولا لأ ولو مش هتردي هفضل ابعتلك في رسايل وقحه لحد يوم الفرح!!
عاليا نفخت:رخم
كريم: خلاص حتكوني مع الرخم ده كمان ايام احلمي بيا بقي
عاليا: في احلامك
كريم :خلاص احلم بيكي انا الليله وانتي بين ايديا وانا مسكك بفعص فيكي
عاليا وشها احمر بشده:ولا هتلمسني ابدا ده بس خاليه في احلامك
كريم ضحك :ده انا كل يوم بحلم بسوي فيكي الهوايل اول حاجه حعملها هربطك في السرير و المس كتفك ورقبتك لحد ما اسمع نبضات قلبك بتصرخ باسمي بجنون
عاليا بصرخه :خلاص اسكت
كريم: ليه لسه مخلصتش بصي هخليكي تدمنيني هخليكي تحبيني اكتر ولا يمكن تعيشي من غير دفا حضني
عاليا :عاليا نامت
كريم ابتسم: اوك اشوفك بكره حبي
عاليا: خلاص قررت ترجع
كريم: ايوه مشتاق وعايز اشوف وشك العكر حاضر وبيرحب بيه
عاليا: انت كدا بتلعب في عداد عمرك ونفسك تموت بسرعه
كرم: لا انا عايز اموت وانا نايم جوه حضنك
عاليا: انت قليل الادب وانا مش عايزه اتكلم معاك
كريم ضحك بصوت عالي: ليله سعيده حياتي
.........منه محمد...........
في الكافيه حسن عمال يرص قدامها اصناف متنوعه
ندي بلهفة الي واضح انها فعلا جعانه: واو كل ده شكرا يا سونسن
حسن بصلها ببرود وهي بتقطع اللحمه و(بدئت تاكل بشراسه )
حسن استاء: براحه هتتخنقي شكلك تعبانه وجعانه
ندي: وانت مش تعبان ولا جعان
حسن ابتسم: لا حبقي مجنون لو ليا نفس اكل وصاحبي تايهه وبدور عليه
ندي بعصبيه: بتقول كدا كأني مش قلقانه علي صاحبتي
حسن: لا انتي كدا عايزه مشكله جديده
ندي بتحذير: يبقي تحاسب علي كلامك من البدايه
حسن: انا بتكلم عن نفسي مالك انتي واخده الكلام عليكي ليه
ندي: مش كدا
حسن: لاهو كدا
ندي: قلت مش كدا
قطع خناقهم نغمه الموبيل: اسكت عاليا بتتصل هرد وارجع اكمل معاك
حسن بتكشيره: ردي ردي يا ساتر ايه ده
ندي: ايوه يا عاليا اختفيتي فين حاجه حصلتلك طمنيني( وشهقت ووسعت عيونها) ايه انا جايلك حالا اقفلي يله حبيبتي باي
........منه محمد......
ندي: بس ليه انا معرفش عنه ليه
عاليا: لو بطلتي اسأله هتكلم
ندي: اوك يله غردي
عاليا: حبه بدء في قلبي كدا من غير ما احس
ندي: ياحلاوه
عاليا: حاولت انساه بس لو شفته مضايق غضبان بيتألم بحس اني مش مختلفه عنه وموجعه لوجعه
ندي بتنهيده: ها وايه كمان
عاليا ببتسامه: عايزه اكون قريبه منه واهتم بيه باقي حياته
ندي: معني كدا الشئ الي حصل ما بينكم مكنش وليد اللحظه
عاليا: لا ده حصل لاني بحبه
ندي: وانا واثقه فيكي انه غصب عنك وبتمنالك السعاده من قلبي
.......منه محمد.......
حسن قاعد قدامه بيحاول يستوعب وعمال يسأله مرارا وتكرار
كريم بملل: تاني عاليا حبي الاول والاخير وصلت
حسن:بس انت كنت بتكرهها جدا
كريم: واتغيرت كل حاجه ببطئ ومن غير ما احس لقتني هايم فيها عاليا خلتني احس اني قادر القي كريم من تاني حبها حنانها عليا ساعدتني ان قلبي يشفا
حسن : الحب حلو مفيش كلام ووممكن يسوي الهوايل في الانسان
كريم: وعاليا الحب الي هيفضل كريم معاه لحد ما يموت
حسن: بتحبها اوي كدا لدرجه عاوز تفضل معاها باقيه حياتك
كريم: اسمها بنحب بعض عشان قررنا نتجوز
حسن بفرحه: وانا سعيد انك هتخش القفص بس هو الامر مفاجئ مدهش ويخض
كريم ضحك اوي: خلاص تابع معايا الباقي
حسن: ياه بقالي كتير مشوفتكش بتضحك كدا
كريم ابتسم بخبث وغموض: الضحكه دي سببها عاليا
.......منه محمد.......
تاني يوم دخل الشركه بخطوات واثقه مدروسه لابس بدله منمقه سوده ماركه وحاطط منديلها في الجيب وقف ثواني بص بتمعن للشركه ودخل عازم النيه!
عاصم اول ما شافه ابتسم: حمد لله بالسلامه شكلك اتحسن عن الاول
كريم قرب وقعد: تقريبا
عاصم: وانا مبسوط لرجوعك
كريم: عملت كدا لاني عاوز اشوف عاليا مبسوطه وسعيده وشئ كمان ارجع لبيت ابويا وكمان لازم اقوم بواجبي ناحيه الشركه مظبوط كلامي
عاصم: كريم انت ابني مهما اختلفنا او اتفقنا انت ابني الوحيد وحتفضل كدا مدي الحياه
كريم : وعاليا
عاصم: عاليا برضو بنتي لكن مش نفس مكانتك عندي اه بحبها وبحبها اكتر من الاول لانها حتبقي مرات ابني الي بشكره لانه خالها تفضل معانا علي الاقل هتبقي موجوده بصفه رسميه والناس تبطل تسأل كريم عايزك من دلوقت تبدء حياه جديده وتكون سعيد فيها لمره واحده وانا ابدء اعيش ببال مرتاح لان ابني رجع لعشه تاني ده غير لما تتجوز انت وعاليا ارتاح انا بقي واسيب ولادي يواصلوا الاداره
كريم: اكيد هبدء من اول وجديد
عاصم ابتسم برتياح وكريم بدله نفس الابتسامه!!!
.......منه محمد......
في مكتبها قاعده تشتغل بكل سعاده!!
نهله فتحت الباب بهمجيه وبدون مقدمات: فيه حاجات لازم اتكلم معاكي فيها
عاليا: ادخلي في الموضوع علي طول
نهله: جيالك ترجعي كريم ليا
عاليا بتعجب: افندم
نهله بعصبية وصراخ: انا بحبه وهو كمان بيحبني احنا الاتنين بنحب بعض
عاليا وقفت في وشها: هو قالك انه بيحبك
نهله: لا مقلهاش باللسانه بس بفهم مشاعره وهو كمان بيفهمني
(وشدت صوره نبيله مع علي المكتب بحتقار) انتي الي غاوتيه دخلتيه في شباكك انتي مجرد نسخه طبق الاصل من امك ربتك انك تستخدمي جسمك عشان تسرقي الرجاله ويبقوا ملكك
عاليا شدت الصوره: احترمي نفسك واياكي تسئ لـ امي انت سامعه
نهله: ليه !ليه مقدرش اسئلها وانتي كل تصرفاتك بتقول انك رخيصه وواخده سلوكها وبطبقي المثل اقلب القدره
عاليا ضربتها كف بحرقه: انا وامي عمرنا ما خطفنا حاجه من حد وانا مش محتاجه استخدم جسمي عشان اخطف بيه حب كريم لاننا بنحب بعض وقالها بلسانه انه بيحبني وفهمت من كلامه ومن تصرفاته الي بتعبر وتقول انه بيحبني انا،، انا الي مش بفكر بتفكيرك السئ
نهله: انت كدابه كدابه ورفعت ايديها ومسكت دماغ عاليا تهبدها في سطح المكتب بنتقام وبعدين بدئت تخنقها وبكل غضبها: رجعيلي كريم ولا حقتلك
عاليا نفسها بيتكتم: نهله سبببيني
نهله بعصبية :عايزاني اقتلك
عاليا بتتنفس بصعوبة: بقولك سبيني
دخل كريم وشاف المشهد من وري الحاجز الزجاجي جري بكل قوته وزق نهله يبعدها عن عاليا بصعوبه!
كريم راح لعاليا حضنها: عاليا انتي كويسه
عاليا ماسكه رقبتها بتحاول تسترد النفس الي غاب عنها هزت له دماغها بـ نعم
كريم بصراخ: ليه بتمدي ايدك عليها ليييه
نهله بتأتأه: انا
كريم: ردي انا بسألك
نهله: طلبت منها ترجعك ليا لانها اغرتك اليوم ده وانت غصب عنك استسلمت لمجرد شهوه زايله مش حب فيها انت كنت زعلان من ابوك ومكنتش في وعيك وهي استغلت ضعفك وسحبتك لفخها كريم انت مش مضطر تتحمل المسؤليه وتتجوزها
كريم: هتجوزها لاني بحبها وبعمل ده بعقلي وقلبي والي بينها وبينها مش مجرد غلطه
نهله عيونها اتملت بالدموع : لا مش صحيح
كريم اخد نفس وخرجه بسرعه: نهله متخلنيش اختار بينك وبينها لاني اختياري حيكون عاليا
نهله مسكت فيه: انت كداب سامع كداب
كريم صرخ فيها : اخرجي يا نهله اخرجي ولما تهدي نقعد ونتكلم اتفضلي
نهله بصت لعاليا بعيون من جحيم وخرجت بسرعه تغادر المكان!
.......منه محمد.......
كريم نخ علي ركبه ورفع عاليا وقعدها علي الشزلونج وفك الطرحه: أذيتك كتير؟؟
عاليا هزت له دماغهابـ لا
كريم: بس فيه جرح علي رقبتك
وقرب باس رقبتها مكان العلامه
عاليا بصوت مجهد: كريم انت بتعمل ايه
كريم: بتحقق من رقبتك انها لسه موجوده بس تصوري علمت بجوده كمان
عاليا: لا مش معلمه انا بخير وبطل تستغل كل فرصه لوقاحتك ورغم كدا بقولك شكرا
كريم غمز: شكرا علي اني بوست رقبتك
عاليا زقته وقع: مجنون لا بشكرك علي حمايتي منها
كريم قام وضحك: واجبي احمي عروستي ومراتي المستقبليه وبعتذر بالنيابه عن نهله عمري ما توقعت تعمل امر زي كدا
عاليا: انا كنت هموتها لانها اهانت امي بالفظاظه دي بس خلاص لما شوفت معاملتك معاها صعبت عليا هي بتحبك عشان كدا عملت الي عملته معايا
كريم: قالت لك ايه
عاليا:جيالك ترجعي كريم ليا
كريم: عاليا انا وهي مفيش بنا حاجه انا عمري ما حسيت انها اكتر من صديقه وبس!!
عاليا: انت كنت عارف انها بتحبك
كريم: عارف بس ده مش هيخليني اغير رآي
عاليا: طيب ليه فكرت انك بتحبها
كريم اتنهد: هي حره في تفكيرها ده شئ يخصها لوحدها او جايه تشتت دماغك انتي وتخليكي مش واثقه فيا بدليل عماله تسأليني اسئله زي دي
عاليا: لا مش كدا كريم انا واثقه فيك وبسألك لاني محتاجه اعرف وافهم
كريم: لو حاسه بالغيره عرفيني وغمزها في كتفها
عاليا: لطخ بجد! بس انت ازاي جيت هنا قصدي يعني انت مستعد ترجع البيت وتبدء من اول وجديد
كريم مسك ايدها: ايوه انا جاهز ومستعد ابدء من اول وجديد يله اسيبك ثواني اروح اعمل تلفون مهم وارجعلك
...........منه محمد......
في المطعم
حسن: انا مستغرب جدا يا جدع بقي كانوا بيحبوا بعض في السر ومفيش اي حاجه تشاور كدا وافهم منها انهم في حاله حب فوق ده كله طول الوقت بيتخانقوا ده انا فاتني كتير
خالد: ايوه فاتك كتير انا بقي كنت حاسس وعارف بالحب ده من وقت طويل الاتنين بيحبوا بعض ويمكن بجنون حاول تفكر وانت حتشوف الحب ده كريم من امتي بيهتم لواحده لكن لما ظهرت عاليا كان بيحاول يفتعل اي مشكله لمجرد أنه يستفزها ويزعجها بيها طول الوقت
حسن: ايوه مظبوط خلاص طالما هيتجوزها لانه بجد بيحبها يبقي مفيش داعي للقلق
خالد بغموض: اتمني يكون مفيش شئ يعمل قلق
لقوا نهله داخله عليهم في حاله يرثا لها
.......منه محمد.......
خرج برا محتاج يطمن عليها!!
حسن: ابدا جوه وخالد عمال يهدي فيها كريم انا فاهمك وعندك حق تزعل منها لانها مدت ايدها علي خطيبتك بس هي برضو صديقتك كان ممكن توبخها لكن تقطع العلاقه كدا بس استني جاوبني الاول انت فعلا قطعت العلاقه
كريم: انا قلت كدا عشان نهله توقف الجنان الي بتعمله ولا هي اتجننت عندكم
حسن: مش حكايه اتجننت انا بس مش عايزك تتخانق معاها
كريم: انا مستني تهدا خالص وهوضحلها الامر بنفسي حسن خالي بالك منها من فضلك
حسن: مش محتاج توصيني عليها يا صاحبي سلام
يتبع..
لقراءة الفصل السابع عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات