القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ضحية انتقام الفصل التاسع 9 بقلم اية مصطفي

 رواية ضحية انتقام الفصل التاسع 9 بقلم اية مصطفي
رواية ضحية انتقام الفصل التاسع 9 بقلم اية مصطفي

رواية ضحية انتقام الفصل التاسع 9 بقلم اية مصطفي

ملاك : يزيد الو الو ...
الخط اتقفل ملاك فوقتها كلمت نفس الشخص اللي بيساعدهم وهو قالها انو هيروح ليزيد وملاك كمان راحت في فيلة يزيد كل دا واللي في القصر كلهم نايمين راحت الفيلا كان في ضرب نار كتير غالبا كان مطلوب تصفية كل اللي في الفيلا ملاك معرفتشي تدخل راحت شدت ايد الشخص اللي كان معاها ودخلوا من باب كان ورا الفيلا الباب اللي بيودي علي المطبخ دخلوا وملاك راحت قفلت كل الأنوار وطلعت فوق لقت عم بدر هو وطنط مروي ويزيد بس التلاته كانوا مستغربين وجود ملاك والشخص اللي معاها عم بدر قال : انتي بتعملي ايه هنا يبنتي .
ملاك : متخفوش عليا انتوا خليكوا هنا .
وبصت ليزيد .
يزيد قال :  متقلقيش هبقي كويس .
اصل يزيد اتصاب في كتفه ومع ذلك مصمم ميسبهمشي .
ونزلوا التلاته وابتدوا يضربوا الناس اللي كانوا في الفيلا ودا طبعا بعد  ما قفلوا الباب علي عم بدر ...
( حاجه كدا بس للتوضيح :  يزيد يبقي ظابط فأكيد هيبقي معاه سلاح وفي الأسبوعين اللي ملاك قعدت معاه فيهم علمها تضرب بوكس وتدافع عن نفسها وعلمها كمان ضرب النار وكمان عملها تصريح للسلاح اللي كان معاها ) 
بعد ما قفلوا علي عم بدر نزلوا تحت استخبو واستنوا لما  الكل  دخل وبعدين ملاك قفلت  باب الفيلا واستخبوا الناس اللي دخلت كانت لبسه اقنعه فمكنش وشهم باين ملاك بصت ليزيد والشخص التالت اللي معاهم وعملتلهم إشارة معناها انهم هيضربوا دلوقتي اصل ملاك هي العقل المدبر   لأنها ذكية وفعلا اللي دخلوا الفيلا كانوا عمالين يدوروا علي حد بعد كدا ملاك طلعت هي ويزيد وابتدوا يضربوهم بقي يصيبوهم في رجلهم وايديهم ودا طبعا بطلب من ملاك اللي قالتلهم مش عايزه حد يموت عايزاهم عايشين إنما الشخص التالت دا كان بياخد باله من عم بدر  وخلاص ملاك ويزيد خلصوا علي الرجاله ملاك اتصابت بخدش بسيط لكن يزيد هو اللي اتصاب في كتفه ..
عند زياد ...
زياد قام يشرب ملقاش ملاك راح يدور عليها بردوا ملقهاش قلق قعد يرن عليها مكنتشي بترد بعد شويه لقاها داخله هي وبدر ومروي ويزيد اللي كان ساند علي ملاك  ودراعه متصاب زياد جري عليهم وكان مستغرب هو ايه اللي حصل اللي في القصر كلهم  نزلوا علي الصوت قدرية كانت مبرقه من الصدمه وملاك بصتلها وبعدين قعدت يزيد علي كنبه الأنتريه وبصت لأاش اللي كانت بتدمع من الخوف وقالتلها .
ملاك : اطلبي الدكتور بسرعه .
ااش طلبت الدكتور وفي اقل من ربع ساعه كان جه وشال الرصاصه وقال انه محتاج راحه  وطبعا لأنهم عارفين الدكتور مشي من غير ما يبلغ او يعمل محضر ويزيد نام علي الكنبه ملاك غطته وباست راسه ولفت لقت الكل واقف مستني تفسير راحت بصت لقدريه وقالت .
ملاك بتلميح  : تفتكري يا عمتي ايه اللي هيخلي هجوم يحصل علي الفيلا .
قدريه كانت مرعوبه وقالت وصوتها بيرجف من الخوف : وانااا ايه اللي هيعرفنيي يااا بنتي.
زياد : انا مش فاهم حاجه يا ملاك ايه اللي حصل .
ملاك : انا كنت طالعه انام كنت بكلم يزيد سمعت صوت ضرب نار والخط اطقتع فوقتها اخدت يامن لأني لقيته صاحي وروحنا الفيلا ودا اللي حصل .
( طبعا عرفتوا دلوقتي ان الشخص التالت دا يامن 🙂 ) 
والكل اقتنع وبعدين زياد لقي دم علي كتف ملاك .
زياد بخضه : ايه الدم دا .
ملاك : لا دا خدش بصيت غالبا بين ضرب النار اللي كان هناك .
زياد مسك ملاك قعدها وابتدا انو يمسح الدم وحطلها لزقه طبيه وبعدين باس راسها وقالها : يلا ننام يا حبيبتي.
ملاك بإبتسامه : تمام يا حبيبي اطلع وانا هاجي وراك .
وفعلا زياد طلع والي في القصر كلهم طلعوا وملاك راحت بعصبيه وشدت قدريه من دراعها علي المطبخ ومسكتها من رقبتها جامد وقالتلها بعصبيه .
ملاك بعصبيه : اخويا لا يزيد لو حصلوا حاجه مش هرحمك فاهمه .
قدريه كانت مش عارفه تتحرك من الخوف وقالت بعد ما ملاك سابتها .
: وانا مالي انتي ازاي تكلميني كدا .
ملاك بصتلها وراحت مسكاها من رقبتها تاني وقالتلها : انا اكلمك زي ما انا عايزه وبعدين انا سمعتك وانتي بتتكلمي علشان كدا انا بحذرك بلاش  اطلع اوحش ما فيا .
وسابتها ومشيت وقدريه كانت عماله تتنفس بخوف وبعدين كلمت. نفس الرقم اللي بتكلمه وقالتله .
قدريه : مش بدر لا انا عايزاها هي اللي تموت الأول .
: تمام ماشي امتي .
قدريه : بكره .
وقفلت التليفون وهي بتستوعد لملاك تاني يوم ملاك صحيت من النوم اطمنت علي يزيد اللي كان احسن شوية وطلعت تتمشي وتفكر هي غلطت لما دخلت عم بدر في اللعبه ديه اصلها خايفه يحصلهم حاجه تاني جت تطلع القصر .
حد خدرها وخطفها وخدها  وحطها في شنطه العربيه ......
يتبع....
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات