القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشق التملك الفصل السادس 6 بقلم شروق مصطفي

 رواية عشق التملك الفصل السادس 6 بقلم شروق مصطفي
رواية عشق التملك الفصل السادس 6 بقلم شروق مصطفي

رواية عشق التملك الفصل السادس 6 بقلم شروق مصطفي

وصلنا لحد ما مراد قال لي رنا تتجوزيني 
مراد :تتجوزيني عرفي 
رنا بصدمه وعيون متسعه انتا اكيد مجنون 
مراد وهو بيقرب منها لمي لسانك ده انتي الي محتجالي وبعدين ليكي الشرف انك هتبقي حرم مراد الالفي  دا في بنات بتركع تحت رجلي علشان ابصلهم بس 
رنا وهي بترجع لوار لحد ما خبطط في الحيطه رنا بعصبيه قليله مش عايزه يبقا ليا الشرف روح للبنات الي بتركع تحت رجليك وبعدين انا مستحيل اتجوزك عرفي انتا اكيد اتجننت 
مراد بعصبيه ويشدها من دراعها ماهو انا مش هتحايل عليكي يارووووووووووح اوووووووومك انا مش هتجوزك علشان عيونك دي انا هتجوزك علشان اذلك وهينك علشان تبقي خدامه تحت رجلي وباردو مش هارحمك 
رنا بدموع هو انا عملت اي لدا كلو علشان القلم الي ادتهولك ادهوني وخلصني (هو دا شويه دا انتي هتتنفخي😂😂احم معلش سرحت)
مراد بعصبيه اشد وبيمسك دراعها جامد لا يا روووووح امك مش انا الي حتت بت جربوعه تعمل معايا انا كدا وبنسبه الفلوس سيبي تيته الحلوه الي في المستشفي دي تموت يا رورو 
رنا بقله حيله وهي بتفكر طب انا لو رفض تيته هيحصلها حاجه ومحدش هيديني الفلوس غيره طب اعمل اي يا رب 
مراد بشماته اي يا قطه سرحتي في اي 
رنا بدموع علي وشك النزول ط....طب س......ي.....بني ا......ف.....كر 
مراد ماشي برحنك بس بردو هتلفي تلفي وترجعي تاني 
رنا وخرجت من المكتب بل الشركه وهي بتندب حظها من يوم ما شفيته وهي بتتعذب انا اي خلاني اقف قصادو هو انا اده بس هو مش محترم وانتي مالك محترم ولا لا مايولع طب انا هعمل اي دلوقتي اخد الفلوس منه نفسها لالا مش هاخد حاجه منه عقلها طب وتيتهة هسيبها تموت واتجهت رنا الي المستشفي فهل رنا هتوافق ام للقدر راي اخر 
في مكان تاني في اسكندريه افاقت يارا علي صوت بتكرهو 
مصطفي وهو بيضربها برجله قومي يا عروسه اجهزي كتب كتابك النهارده 
يارا بصدمه وخوف انا لا يمكن اتجوزك انتا بتحلم
مصطفي بعصبيه وغضب وهو بيشدها من شرعرها لا ماهو مش بمازاجك جهزي نفسك يا عروسه النهارده كتب كتابك 
وقرب منها ببتسامه وقحه وجهزي نفسك كده عايزك مزه 😁😁
وترك تلك المسكينة تندب حظها الذي اوقعها في هذا الظلم وفاجاه جات فكره في دماغها 
في مكان اخر عند كريم اخيرا كريم وصل الي اسكندريه ورح الشركه علشان يشرف علي المهندسين الي هناك زي ما مراد قاله 
كريم اي اخبار المهندسين الجدد يا عاطف 
عاطف تمام يا بشموهندش كريم كله تمام 
كريم ماشي عينلي مهندسين كويسين علشان المشروع 
عاطف حاضر يا بشموهندس كريم وخرج عاطف وساب كريم قاعد علي المكتب بكل شموخ (اه اصل التناكه ليها نسها مراد واحمد تنكين دا الي هيطلع عدل😉😉 ) 
نروح لي رنا الي راحت المستشفي وراحه الاوضه الي فيها تيته وهي بتكلمها بس هي مش سمعاها رنا وهي بتعيط هو انا ليه بيحصل معايا كده الاولي امي وابويا وانتي كمان هتسيبيني لوحدي رنا بتمسح دموعها لا انا لا يمكن اسمح لده ورجعت بقله حيله طب اعمل اي ما هي فلوس العمليه غاليه اوي ومحدش معاه الفلوس وهيساعدني غير الحيوان مراد بيه (طب اي لزمتها بيه😂)طب اعمل اي يارب افرجها من عندك 
انسه رنا كان هذا صوت الدكتور 
رنا نعم يا دكتور 
الدكتور اي جبتي الفلوس 
رنا بقله حيله لا اص.....ل الفلوس كتير اوي 
الدكتور طب انا في ايدي اي المهم الفلوس تكون موجوده علشان المريضه ممكن لا قضر الله تموت مننا 
رنا بدموع لا مستحيل انا هعمل كل الي اقدر عليه علشان اجمع الفلوس 
الدكتور ياريت علشان حلتها خطيره وذهب الدكتور وترك تلك المسكينه بين نارين تيته تموت او تتجوز الحيوان مراد عرفي  هل رنا هتوافق ام للقدر راي اخر 
وفي مكان اخر 
ياماما انا مش قادره انزل تعبت من الجامعه سيبيني ارتاح بقا دا الي قالته نها 
مامت نها معلش انزلي هاتي الطلبات دي و تعالي 
نها اووووووووف هو مافيش غيري يانها اومي يا نها اقعدي يا نها انزلي يا نها ذكري يا نها هاتي الطلبات انا زهقت (نفس الي بقولو مش انا لوحدي 😂😂)وراحت نها لبست هدومها ونزل متعرفش ان في قدر جديد مستنها هيغير حياتها 
في اسكندريه 
كريم ها يا عاطف شفت المهندسين
عاطف اه شفتهم كلهم حلوين اوي محتار اختار مين 
كريم اختار الاكفاءه ويلا علشان انا ماشي النهارضه بليل فا يلا جهز المهندسين 
عاطف حاضر يا بشمهندس اي اوامر تاني 
كريم لا امشي انتا 
كريم لم حاجته وكان مروح البيت يا تراي اي الي هيشوفه 
وفي مكان تاني في اسكندريه 
يا مرات عمي انا عايزه اشوف مصطفي حبيبي 
مرات عمها اي يا بت المحن ده 
يارا هو مش هيكون جوزي خلاص 
مرات عمها ماشي يا اختي هناديه يا مصصصصصصطططفييي تعالي 
مصطفي اي يا امه 
امه تعالي كلم 
يارا راحت تجري عليه وحضنته وحشتيني اوي يا حبيبي
فلللللللللللللاش باااااااااااك 
يارا هي بتفكر طب هو بيحبني اوي انا لازم استغل ده طب اعمل اي اه انا ممكن ادلع عليه لحد مااخرج بره وبعدين اهرب منه 
بااااااااااااااك 
مصطفي بصدمه انتي قولتي اي حب..يبي انا فعلا حبيبك 
يارا بكدب اه طبعا مش انتي هتبقي جوزي لو مقلتلكش حبيبي اقول لمين هه يا صاصا (يا لهوي علي الكدب انا صدقتها واللهي 🤨)
مصطفي طب انا هروح اجيب المازون 
يارا بخوف لا 
مصطفي بشك لا اي ماانتي كنتي كويسه هو في اي 
يارا ببتسامه خداعه لا ماهو يرضيك اكتب كتابي من غير ماتجبلي فستان 
مصطفي ببتسامه اه و قولي كده انا هروح اجبهولك ماشي 
يارا لا انا هاجي معاك علشان اقيسه 
مصطفي ماشي يا حبيبتي يلا ادخلي البسي علشان اخدك ونروح بعد ما راحت يارا 
ام مصطفي انا مش مستريحه للبت دي مالها قلبت كده 
مصطفي متخفيش انا هخلي بالي منها 
نروح لمكان تاني واخيرا رنا قررت انها هتروح عند مراد والي يحصل يحصل وراحت الشركه وقالت للسكرتيره 
ومراد امر انها تدخل ودخلت وهي مرتبكه وقالت بخوف انا موفقه .........
يتبع......
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات