القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حبيبي الخائن الفصل الخامس 5 بقلم دهب مبروك

 رواية حبيبي الخائن الفصل الخامس 5 بقلم دهب مبروك

رواية حبيبي الخائن الفصل الخامس 5 بقلم دهب مبروك

رواية حبيبي الخائن الفصل الخامس 5 بقلم دهب مبروك

وفجأه ادهم طلع علي الاستيدج وبص لريتال بصه سريعه ومسك الميك واتكلم
أدهم... انا اسف عارف اني غلط في حقك يريتال بتمني تسامحيني وقرب من ريتال ومسكها وطلع علي الاستيدج وطلع علبه من جيبوه وركع وفتح العلبه وكان خاتم
ريتال... كانت كل ده الابتسامه مرسومه علي وشها
ادهم... بابتسامه انا بحبك تقبلي تتجوزيني
الكل.. سقف
ريتال... بصت لبابا ومامتها ولتاج
ريتال بكسوف.... موافقه
الكل... سقف تاني
وبكدااا تبقاا خطوبه ريتال وادهم
كملووو الفرح وكان الكل مبسوط ويوم جميل بالنسبه للي موجودين كلهم
**********************
ليل وتاج وصلوا شقتهم
_شقه غير اللي كانت فوق شقه تاج
_اي ده مين البنت اللي قاعده دي
ليل... ادخلي يتاج
_ دخلت وقفلت الباب وريا وبصت للبنت تاني وانا قلبي مش مطمن خالص، ليل مين البنت ديه!!
ليل... دي مراتي يتاج اوبس منا نسيت اقولك انك مراتي التانيه مش الاولي وانا جيبك هنا ومتجوزك علشان تخدمينا مش اكتر من كداا ياتاج
_اي نعم ايه اللي بيقولوه ده ده اتجنن رسمي!! ليل مش فاهمه حاجه يليل كنت بقول كداا وعيني مليانه دموع
ليل بزعيق.... الحقيقه اني مش بحبك ولا حاجه انا بوهمك بكداا من ٣ سنين وشهرين بوهمك بكدااا علشان اشوفك مزلوله ومكسوره قدامي عيني زي ما انا شايفك كدااا انا بكرهككك بكرهكك وكنت هتنقم منك اني اسيب الفرح بس لا عذابك هنا هيكون احسن بكتير اوووي هيبسطني اكتر وشاور علي اوضه دي اوضتك اتفضلي ومتخرجش منها الا بإذني
_حسيت اني مت اني انسانه بلا روح اي اللي بيقولوا ده وليه كل ده الدموع نزله شلال من عيني مش قادره اتكلم جوايا مائه سؤال!!هو انتا اي اللي بتقولوا ده انتا بتهزر صح قول انك بتهزر و
ليل... مش بهزر يا تاج غووووووري علي اوضتك
فريده مرات ليل... متتابعه كل ده اكنها بتتفرج علي فيلم بس حسيت بحاجه
_جريت علي اوضتي رميت نفسي علي السرير وفضلت اعيط ليه يعمل كداا!! انا عملتلوه ايه انا حبيتوه بجد!! وما زلت بحبوه ومراتوااا كمان يعني هو متجوز اصلاً!! وهو مش بيحبني اصلا بيوهمني بحبوه كل السنين دي!! وانا اللي كنت هموت نفسي علشانوا واني اكون ليه يطلع مش بيحبني اصلا!! كلمه بابا كان صح لما بيقول مش هيحافظ عليك بس برضوا لازم اعرف بيعمل كل ده ليه!!
اوحش حاجه بجد لم تحب الشخص الغلط بطريقه صح!!
**********************
عند ريتال وادهم...
ادهم... ريتال
ريتال.... امممم
ادهم... مسامحني بجد
ريتال... يا يدومي يحبيبي طبعا مسامحك ومن بدري اووي بطبيعتي اصلا بسامح بسرعه
ادهم... دومي!! وحبيبي!!
ريتال... يوووو مركزتش غير في دومي حبيبي
ادهم... مبسوطه
ريتال... طبعا يا ادهم
ادهم... بحبك
ريتال... مرسي
ادهم.. مرسي
ريتال... احمم بحبك يا ادهم
ادهم... يالهوووي علي بحبك طلع منك زي السكر
ريتال... تشكرات تشكرات
ووصل ادهم ريتال لحد بيتها وروح شقه بتاعت ليل واهلهم سافروا
***********************
عند ليل وتاج
ليل.... فريده تفتكري انا هقدر
فريده... مش عارفه مش عارفه ودخلت اوضتها
ليل.... مسح علي وشه وراح لفريده
*****************
يوم جديد...
ليل.... عامل يتمشي وجاب ازازه مايه ودخل اوضه تاج وفضل سرحان
ليل.... هو السبب فاللي انتي في اللي اعرفوا واللي حصل كبير اوووي مش عارف هتصدقي ولا لا بس انا مش هرتاح غير لما اشوفك مكسوره ومزلوله قدامي يتاج وكب ازاره المياه علي وشها
_اي اي وركزت وبصيت ليل،هو في حد يصحي حد
ليل ببرود... وانتي متنميش لحد الوقت ده تاني يلا قومي كداا علشان هتنضفي الشقه دي كلها وتعملي كل حاجه وفريده هتتفرج عليكي وانا معاه اها وياريت وحنا بنتفرج عليكي تعمليلنا فشار علشان نتسلا يقلبي وجي يخرج
_هو انتا مالك فاكريني هسكتلك كل مره انتا ليه بتعمل كداا ليه فاهمني كل حاجه ودلوقتي حالا
ليل بصلها ببرود... وخرج
_روحت ووقغت قدامه ووقفت وهو مكمل مشي بقولك فاهمني كنت بتكلم بزعيق
ليل... ضربها بالقلم وقال اولا صوتم ميعلاش ثانيا توطي صوتك علشان فريده حبيبتي لسه نايمه ثالثا مش هجاوبك علي سؤال واهلك هيجولك لو خايفه عليهم متقوليش اللي بيحصل معاكي يقطه وباسها من خدها ومشي
_دخلت علي اوضتي تاني وفضلت اعيط جامد اوووي ليه يحصل معايا كدا!! عايزه افهم لاني هتجنن بجد من كتر التفكير!!
غيرت هدومي المبلوله
وعملت كل حاجه ليل قالي عليها وليل وفريده فضلوا يتفرجوا عليا وعملتلوهم فيشار بس كنت مستغربه نفسي كنت قويه اوووي قدامهم ولا اكن في حاجه بس كل ده في قلبي بيخلي الوجع والكسر تكبير
بابا جي هو وماما وريتال وادهم
الام.... مالك يبنتي فيك حاجه
_قررت اني هتكلم وقولت بس ببص حواليا ملقتش فريده و.....
***********************
يتبع...
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات