القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية روح الفهد الفصل الرابع 4 بقلم زهرة الظلام

 رواية روح الفهد الفصل الرابع 4 بقلم زهرة الظلام
رواية روح الفهد الفصل الرابع 4 بقلم زهرة الظلام

رواية روح الفهد الفصل الرابع 4 بقلم زهرة الظلام

روح:ماتعصبنيش مين دي يافهد 
فهد:الله احلي فهد دي ولا اي 
روح:يوه بقا 
فهد:خلاص خلاص هايدي دي بنت عمي وبتحب فلوسي وكل فتره تتلزق فيا كده ف بقضي معاها ليله واختفي 
روح:امم طب وماتجوزتهاش لي 
فهد :اولا مستحيل دي تكون مراتي ثانيا قولتلك بتحب فلوسي ثالثا انا بحبك انتي
روح:رابعا انا وبس ام عيالك 
فهد:اي جاب سيرة العيال دلوقتي
روح:ماهو بعد الي حصل بينا اكيد هاحمل
فهد:ولو حملتي يعني تسقطي عادي
روح:فهد انت مجنون ولا اي لا طبعا
فهد:روح احنا حبايب وكل حاجه انما الاقيكي داخله عليا ب عيل وتقولي ابني ابدا فاهمه
وسابها ونزل وهي خدت شور ولبست بيجامه ونزلت
اسد:صباح الخير ياعروسه
روح كانت سرحانه ف كلام فهد
اسد:روح...روح..... روووووح
روح :ايه يا اهبل انت في اي ؟!
اسد :سرحان ف مين ياعم الجميل 
روح حاكتله علي فهد وانها نفسها تكون ام 
اسد:فهد اخويا متعقد اعذريه
روح:ازاي
اسد:انا وفهد الفرق بينا سنه واحده امي خلفتنا وهي كبيره وابويا كان فرحان اوي لحد مافيوم عرف ان امي كانت بتخونه بسبب انه مابيخلفش وقال الكلام ده قدام فهد وامي قالتله انه في واحد مننا ابنه ومقلتش مين فينا لحد ما ابويا اصر نعمل تحليل DNA واحنا ف الطريق عملنا حادثه وماتوا ومحدش يعرف لحد دلوقتي مين الوريث لكل حاجه وقبل ما ابويا يعرف كان كتب وصيته والمحامي قال انه بابا قبل مانروح نعمل التحليل زود ف الوصيه ان فهد الي يتجوز لانه عرف ان فهد اتعقد من الستات كلها بس انا لا عشان كده فهد مش عايز عيال 
روح:معقول فهد شايل كل ده وساكت 
اسد:عشان كده بقولك خلي بالك منه وخليه يحبك يمكن عقدته تتفك
روح:حاضر ربنا يستر هو راح فين
اسد:اوضة التدريب اما بيبقي مدايق بيروح هناك
روح راحتله ولقته بيدرب بقسوه ومن غير رحمه 
روح:فهد كفايه...كفايه يافهد...كفاااايه
ووقفت قدامه
فهد:اطلعي برا 
روح:لا كفايه كده يلا اطلع ارتاح
فهد:مالكيش دعوه براحتي انا حر وابعدي عني
روح:مش هابعد يافهد وكفايه كده يلا نطلع
فهد زقها وقبل ماتقع مسكها وفضل باصص ف عيونها كأنه بيلومها علي حاجه ومش فاهم لي بيحس انه ماينفعش يقربلها 
.................................
عند هايدي 
هايدي:بقا كده يعني احتمال السنيوره تكون اخته
الشخص:ايوه يا أنسه هايدي كل المعلومات بتأكد كده 
هايدي:تمام اما نشوف رد فعل فهد بيه علي الكلام ده 
وركبت عربيتها ومشيت 
.................................
بليل روح وأسد بيتفرجوا علي مسلسل كوري وبيضحكوا سوا وفهد قاعد ع الاب توب بتاعه بيخلص شغله وشويه والباب خبط اسد فتح وكانت هايدي
اسد:بت انتي هو عمي معرفش يعلمك الأدب ولا اي 
هايدي :ملكش دعوه انت يا اسد فين فهد
فهد:عايزه اي تاني
هايدي:بما ان كلكوا هنا عايزه اعرفك حاجه صغنونه قد كده روح متبقاش بنت محمد إلى شغال عندك هو بس اتبناها من ملجأ لما كانت صغيره والي حطها ف الملجأ وكان ابوها هو ادهم الاسيوطي مش ده بردوا الي واحد منكوا يبقي ابنوا يعني روح ممكن تكون اختك 
اسد :اي الكلام الفارغ الي بتقوليه ده
هايدي :اهو كل الورق الي يثبت كلامي وهاتوا أهلها ووجوهم 
روح:انتي كدابه بابا وماما عمرهم ماخدوني من مكان ولا حاجه وكمان استحاله اكون اخت فهد انتي فاهمه مستحييل 
اسد امر الحراس يطلعوا هايدي برا وهو راح ناحية روح وحضنها وفضل يهديها كل ده وفهد مغمض عينه بيحاول يفهم لحد ما افتكر
..............................
فلاش باك
ف المستشفي وبعد حادثة اهل فهد امه قبل ما تموت طلبته هو 
منه(ام فهد) :فهد حبيبي انا خلاص هاموت دلوقتي بس قبل ما اموت عايزه اقولك دور علي بنت ادهم الاسيوطي يا ابني هي تبقي اخت واحد فيكوا من الاب
فهد:طب تبقي اخت مين فينا يا ماما
منه:ماينفعش تعرف اخاف تتفرقوا دور عليها يا ابني هي ملهاش حد ادهم مات بعد ما حطها ف الملجأ خدوها وربوها معاكوا واوعي تكره اخوك ل أي سبب 
حضنته وبعدها ماتت وفهد كان ف حالة صدمه
.....................
باك 
فهد مسك ايد روح وخدها حطها ف اوضه ضلمه وحبسها وروح بتصوت بجنون عشان عنداها فوبيه من الضلمه
اسد:هات المفتاح يافهد بطل جنان
فهد:مش هاتمشي غير لما اعرف تبقي اخت مين فينا مين فينا ابن الحرام الي جه نتيجة خيانة امك انت فاكر انك بتبرر ل امك لما قولت ان ابوك. مش بيخلف وضحكت علي روح بس ابوك بيخلف والدليل ان واحد مننا يبقي ابنه والتاني ابن ادهم واخو روح 
اسد:يا أخي الموضوع فات عليه سنين ادهم واهلك بقوا تراب خلاص سيب روح ف حالها بقا
فهد:لا لا لو سبتها ممكن تكون اختي وتكون حامل انت فاهم يعني اي اتجوز اختي وتكون حامل مني هبقي انا وابني ولاد حرام 
اسد:لا يافهد انا اخو روح انا اخوها افهم بقا 
فهد:ازاي عرفت؟!!
اسد:......😔
فهد:مستحيل!!
يتبع....
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي الفصول : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات