القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ملاكي البريئ الفصل الرابع 4 بقلم أسماء ابراهيم

 رواية ملاكي البريئ الفصل الرابع 4 بقلم أسماء ابراهيم

رواية ملاكي البريئ الفصل الرابع 4 بقلم أسماء ابراهيم

رواية ملاكي البريئ الفصل الرابع 4 بقلم أسماء ابراهيم

قاعد بيفكر يتصرف ازاي في الا عمله مع رحمه و سرحان لحد ما جاتله مسدج علي التليفون..
مسك التليفون وفتحها وكانت الصدمه لـ سليم...
المسدج عباره عن..صور رحمه وهي في حضن شاب تاني بس طبعاً دي صور مفبركه..سليم اتعصب و خبط ايده في الحيطه...و كان هيخرج لـ رحمه بس رجع تاني و افتكر الا عمله..فكر كتيير يتصرف ازاي لحد ما وصل لحل..
*********
في الشركه عند آسر..في مكتبه..
آسر بجديه..اي الا جابك يا كاميليا..
كاميليا بدلع..اي يا حبيبي مش عايز تشوفني ولا اي اخص عليك انا قولت هتفرح لما تشوفني..
آسر..شيلي ايدك يا كاميليا انا عارف الا فيها..
كاميليا..انا بحبك يا آسر وانت عارف كده وبعدين انت قولت برا اني خطيبتك..معنا كده انك بتحبني..
آسر بعصبيه..انا قولت كده بس عشان انقذك من تحت ايدها..انما انا لو عليا اسيبها عليكِ..
كاميليا بخبث..بقا كده يا آسر اهون عليك يعني..
آسر..و بعدين معاكِ..ابعدي عني بقاا..
كاميليا بتقرب اكترر..موحشتكش يا آسر انت عارف احنا بقالنا قد اي متكلمناش مع بعض..
آسر ضربها اقلم لانها كانت قريبه منه..انتِ اي معندكيش كرامه..ابعدي عني بقاا و سبيني..انا علي قد ما حبيتك كرهتك اضعاف..انتِ دمرتي كل حاجه حلوه كانت بينا..اتفضلي اخرجي حالاً و ياريت مشفش وشك تاني..
**********
عند جميله..بقا السلعوه دي خطيبته..شافها ازاي دي.. دي شبه الابره المصديه..اي يا جميله انتِ اتهبلتي ولا بتكلمي نفسك..لا بس البت قمر يا خراشي عليها..لا لا لا دا بجد انا شكلي اتجننت رسمي فهمي نظمي..يلا هروح لاستاذ آسر عشان اسلمه الشغل و امشي..ياااه السرير وحشني بشكل..
وهي ماشيه رايحه مكتب آسر خبطت في كاميليا..اااي مش تفتحي..اي ده هو انتِ تاني..
كاميليا بعصبيه..ابعدي عن وشي كتك القرف..ومشيت كاميليا..
جميله..مش بقول عليكِ شبه السلعوه..و راحت مكتب آسر..خبطت و دخلت..
جميله..استاذ آسر اتفضل الورق الا حضرتك طلبته..
آسر..حطيه علي المكتب..
جميله..تمام..بس في حاجه عايزه اقولها..
آسر..اي هي اخلصي..
جميله قربت منه..البت خطيبتك دي مش سالكه و مش استايل لك اساسا
آسر..طب اتفضلي اخرجي بره..و الا...
جميله..و الا اي بس انا اختفت اصلا..
خرجت جميله و آسر ضحك عليها..هتجنن منك قريب والله..
تليفونه رن..
آسر..اي يا سليم اخبارك اي..
سليم..انا مش كويس يا آسر..
آسر..مالك بس في تاني..
سليم.........حكاله كل الا حصل..
آسر..كويس انك اتصرفت كده..بس كده في حد عايز يفرق ما بينكم..
سليم..انا تعبت يا آسر و مش عارف اعمل اي..
آسر..اهدا بس و ان شاءالله هنلاقي حل..
سليم..طب انا هقفل دلوقتي عشان معاد العلاج بتاع رحمه
آسر..ماشي يا حبيبي وانا هجيلك بعد الشغل..
قفل معاه و راح لـ رحمه..
*********
سليم..اتفضلي دا الدواء بتاعك..
رحمه..ماشي شكرا..
سليم..رحمه عقابك قاسي عليا اووي مش هستحمل كده..
رحمه..انت الا عملت كده..
سليم..عملت كده بس ندمان صدقيني..
رحمه بدموع..سليم انت اكتر واحد حبيته في حياتي انت عارف اني مليش اهل وان يتيمه و اهلي دول اخدوني من الملجأ عشان يا ربوني..
سليم..رحمه انا حبيتك من قبل ما اعرف حكايتك اي..حبك كان بيكبر يوم عن يوم..بس اي حد مكاني كان ممكن يعمل كده..ضمه لحصنه و فضلوا يعيطو هما الاتنين..
********
عده اسبوع ومفيش اي جديد..سليم لسه بيفكر مين بيعمل كده..رحمه اتحسنت شويه..آسر و جميله كل شويه خناق مع بعض..لحد ما في يوم حد اتصل علي رحمه..
رحمه..الووو..
صوت مجهول..مدام رحمه معايا..
رحمه..اه انا مين حضرتك..
** انا فاعل خير و اتصلت عشان اقولك جوزك بيخونك..و العنوان.....
رحمه بصدمه..ااااي الا بتقوله ده..الووو الوو..قفل الخط..رحمه فكرت كتيير تروح ولا لا..لحد ما لبست و راحت العنوان..
خبطت علي الباب بس الباب كان مفتوح شويه..دخلت رحمه لحد ما سمعت صوت جايه من الاوضه..فتحت الباب وكانت الصدمه..سليم مش واعي..و معاهاا بنت نايمه في حضنه..
سليم في الوقت ده بدا يفوق..ررحمه..اي ده اااه دماغي
رحمه جريت علي برا وسليم اخد التيشرت لبسه ونزل وراها..
سليم.. رحمه استني الا شوفتي ده مش حقيقي..
رحمه بعصبيه.. كفايا بقاا كفايا انا كنت مخدوعه فيك.. انت اي يا اخي اي.. شكيت فياا وقالت معلش يا بت اديلوا فرصه تانيه.. بس انت خسرتها يا سليم خسرتها..
سليم.. رحمه ارجوكِ متعمليش معايا كده انا بحبك انتِ صدقيني يا رحمه..
رحمه بعصبيه.. سيب ايدي يا سليم احنا خلاص كل الا بينا انتهاء
سليم.. رحمه متقوليش كده انا مش هسيبك..
رحمه.. سليم طلقني..
سليم بصدمه.. ااااي..
*********
في شركه آسر.... كانت بتجري عشان تلحق الاسانسير.. و خبطت في آسر..
آسر.. هو انتِ ورايا ورايا..
جميله.. صدفه نيلة الحقيقه..
آسر.. بتقولي حاجه..
جميله.. بقول لا إله إلا الله..
آسر بصلها.. محمد رسول الله..
جميله.. اتفضل حضرتك تقدر تنزل الاول..
آسر.. هو مين بيتكلم..
جميله.. افندم..
آسر.. فين لسانك الطويل..
جميله.. نايم دلوقتي..
آسر.. طب اتفضلي قدامي يا اختي..
جميله..لالالالا ميصحش..اتفضل انت الاول..
آسر بصلها..خافت من نظرته..
جميله بتوتر..هو انا قولت لازم تركب الاول يعني..و جريت دخلت الاسانسير..
آسر..صبرني يارب..
و ركبوا سوا..وهما نزلين الاسانسير عطل..
جميله بصريخ..يا نهار مخربط علي دماغك..
آسر..ااااي...
*********
الخطه التاني باظت..هنتصرف ازاي..
*هنلاقي حل..
يعني هنعمل اي يعني احنا كل مره بيقربو من بعض اكترر سليم بيروح مني..لازم نعمل حاجه المره دي..
* عندي خطه تانيه..
اي هي..
*هنقتل رحمه..
ااااي...
***********
رحمه بعد ما ثابت سليم..وهي بتجري و سليم بيجري وراها في عربيه جات في اتجاهه..و فجأه..
سليم...رحمه..
يتبع...
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات