القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية روح الصقر (عوضني صعيدي) الفصل الرابع 4 بقلم بسملة بدوي

 رواية روح الصقر (عوضني صعيدي) الفصل الرابع 4 بقلم بسملة بدوي

رواية روح الصقر (عوضني صعيدي) الفصل الرابع 4 بقلم بسملة بدوي

رواية روح الصقر (عوضني صعيدي) الفصل الرابع 4 بقلم بسملة بدوي

صقر بغضب شديد...... معتتتتتتز .
معتز بزعر....... اي يصقر بتزعق لي ،وبرده مش عرفت مين المزه .
صقر قام بسرعه واعطه بوكس لمعتز في وشه .....وقال دي مراتي يحيوان .
معتز بصدمه مضحكه...... نعم ازاي امته فين .
صقر ببرود راح كمل اكل ولا كان حاجه حصلت .
معتز بأسف .......عن ابو غباوتك ياخي ماكنت تقول من غير ضرب لازم تضرب يعني .
صقر بغضب .....اعد كل عشان مكملش عليك .
معتز بخوف بعد وقال منوره يمرات اخويا .
صقر بصله بغضب وتهديد .
معتز بخوف ومرح.... خلاص مش منوره يمرات اخويا ،صقر بيبص عليه بغضب .
معتز بخوف...... اومال اعمل اي طيب .
صقر بتهديد .....اجعد واقفل خشمك ومش تحكي عاد .
روح بصتله بزهول وفي سرها......هو بيتحول ولا اي مش كان بيتكلم عادي اي الي حصله.
صقر خلص اكل وقال لازم اروح المصنع ضروري ومش هتاخر .
هنينه بهدوء ...... هتروح المصنع عاد ليله الصباحيه يولدي الناس عتاكل وشني.
صقر ببرود...... ملهمش حاجه عندي ،والي عيفتح خشمه بنص كلمه عاد عوريه مين هو صجر الجاسمي .
ومشا .
عند روح راحت تساعد هنيه وبعدين مها ندهت عليها .
روح بطيبه .... نعم يمها .
مها بتكبر .....مها كده عاد اسمي مها هانم ومش تنسي أن هنا عشان تجيبي ولي العهد بس .
روح بضعف وكسره ...... حاضر .
مها .....امشي جبيلي قهوه.
روح راحت وهي مكسوره وحزينه عشان هي دي الحقيقه وعملت القهوه وراحت اعطيتهالها .
مها بتكبر وصوت عالي..... اي القرف ده يمجصوفه الرجبه يجلابت النصايب ورمت القهوه على الأرض بغضب وقال .....دي قهوه ،انزلي لمي الي على الأرض ونضفي مكانها واعملي وحاجه تانيه .
روح نزلت ولسا بتلم الازاز قاطعم صوت صقر قوي ....اي الي بيحصل هنا ده وراح لروح وقال ....قومي اي الي حصل .
مها بتصنع العياط ...... روح حطتلي ملح بدل السكر ي صقر .
روح بصدمه ودموع وبتهز راسها بلا .
صقر بغضب ...... وقال وهي تعملك ليه وانتي مش تعملي لنفسك لي .
مها بتلعثم ....اااصل اه ايوه الخدامه مش كانت موجوده وطلبت منها ووافقت بس حطتلي ملح بدل السكر .
صقر ببرود......اكيد مش قصدها يعني وكمان مش كان ليه لازمه كل ده ،ونده الخدامه وقال بغضب ..... هياتم هياتم .
هياتم بخوف ...نعم يسي صجر .
صقر بغضب شديد.....انا بديكي فلوس كل شهر ليه كنتي فين .
هياتم بخوف ....والله يسي صجر ما انتقلت من المطبخ ولا خرجت ،صقر بص لمها الي علامات الزعر والخوف بانوا عليها .
صقر شد روح وطلع غرفتهم .
وقال بغضب ..... اي الي حصل تحت ده .
روح بدموع واسف..... والله مش عملت حاجه هي نادت عليا وقالت اعمليلي قهوه عملتهالها وبعدين لاقيتها بتزعق وبتقول ....اني حطيت ملح بدل السكر وانا والله دوقتها الاول قبل ما اعطيهالها وكانت حلوه ،بس مش عارفه ليه قالت كده .
صقر بحنان ...هش هش خلاص يروحي وخدها في حضنه وهي حضنتها جامد وقال ....لو قالت ليكي حاجه مش تسمعي كلامها في خدم كتير هنا .
روح بخجل بعدت وقال .....انا اسفه مش عرفت عملت كده ازاي .
صقر شدها من أيدها وحضنها جامد وقال لها ده مكانك على طول يروحي .
روح بخجل وقالت بتلعثم ..... لاكده قله ادب .
صقر بضحك.... قله ادب اي بس انا جوزك ههه .
روح سرحت في ضحكته.
صقر بمشاكسه .....عارف اني حلو .
روح بخجل بعدت وخريت على الحمام وقفلت الباب ووقفت وراه وحطت أيدها على قلبها وقالت .....بيدق كده ليه.
وشويه وخرجت لاقت صقر قاعد وماسك الاب توب ومندمج اوي .
راحت قعدت ومسكت فونها وكانت عفاف( مرات اخوها )بتتصل .
روح بخوف شديد ردت وقالت .....اااالو.
عفاف بحب مصطنع ...... روح حبيبتي عامله اي
روح بخوف .... ااالحمدلله .
صقر لاحظ خوفها وارتجافها وقام لها .
عفاف بحب مصطنع.....خدي اخوكي عاوز يكلمك.
فارس بغضب...... عامله اي يبت مش عاوز مشاكل هناك عشان وربنا وما أعبد هموتك وأشرب من دمك قاطعه صقر وهو بيقول بغضب شديد....... فااارس انت ازاي تكلم مراتي بالاسلوب ده وربنا ما هرحمك وقفل السكه
روح بخوف..... مش تعمله حاجه .
صقر بحنان وقعدها على رجله وقال لها .....خايفه ليه كده وهو لي بيكلمك كده .
روح بدموع ...... عشان هو مش بيحبني ،وعلطول بيقول اني مش أخته اني بنت الست الي اخدت أبوه منه ، بس انا بحبه بس هو بيضربني وبيقفل النور عليا باليل وعفاف ببتضربني بس مش ادامه و بتحرمني من الاكل اهي اهي وانفجرت في العياط.
صقر بأسي وحنان ..... ما تبكيش يروحي خلاص انا معاكي مش تخافي يروحي انا معاكي ومش هخلي حد يقرب منك وقعد يطمنها ويضحكها لحد ما راحت في النوم .
صقر بحنان...... كل ده حصلك يروحي ،بس خلاص انا معاكي ومش هخلي حد يقرب ليكي ابدا هبقى انا ابوكي واخوكي وكل حاجه ليا ،وراح هو كمان في نوم عميق.
عند مها .
مها بشر ....شوفتي يمااا الي حصل بقا انا اعمل كل ده وفي الاخر يعمل فيا كده وربنا مهرحمها بنت**** .
ازهار بغضب .... انتي غبيه اهو سال الخدامه وعرف كنتي استني لحد ما ننفذ الخطه بس ازاي انتي متسربعه اخفي من جدامي .
مها بخبث.... لاجتها يما لاجتها عرفت هنعمل اي شوفي هنعمل كده *****
ازهار بشر..... كده تبجي بنتي حبيبتي جبل اي حاجه تشوريني الاول .
اليوم عدي عادي .
وفي الصباح روح صحيت ولاقيت نفسها في حضن صقر اتكسفت اوي وحاولت تقوم بس مش عرفت وبعدين بصتله ووشردت في ملامحه ومدت أيدها وبتلمس دقنه برقه ورموشه فجاه صقر فتح عيونه روح اتخضت واتكسفت جامد وصقر قرب منها جامد وقال ....
كنتي بتعملي اي .
روح بخجل.....مش كنت بعمل حاجه .
صقر بمرح لأول مرة..... اومال مين الي كان بيتحرش بيا الوقتي .
حور بخجل وخلاص هتعيط ،صقر بحب حضنها جامد وقال .....بضحك معاكي يست البنات كان بيتكلم باللهجه الصعيديه .
روح بستغراب .....هو انت ازاي كل شويه تغير في الكلام .
صقر بهدوء وحنان .....انا عشان العمده بتكلم قدامه صعيدي ،اما نكون مع بعض بتكلم عادي عشان مش تفهميني ي روحي.
روح بخجل بعدت وراحت اخدت شاور ولبست فستان ازرق وسابت شعرها ولبست كوتش ابيض .
صقر بغضب .....لمي شعرك مش تفرديه وابسي جاكيت على الفستان .
روح لبست جاكيت جينز على الفستان وعملت ديل حصان ونزلت .وهي نازله لاقيت معتز بينده عليها وقال ...... ازيك مش عرفت اتعرف عليكي امبارح من هولاكو ههه وبيمد أيده يسلم .
روح بتردد مدت أيدها وقالت ....انا روح ولسا هاتمشي كانت هتقع بس معتز ساعدها .
صقر طالع وشافها وقال بصوت عالي جدا......
يتبع...
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات