القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية خلفة مجانين الفصل الثالث 3 بقلم أسماء حبيب

 رواية خلفة مجانين الفصل الثالث 3 بقلم أسماء حبيب

رواية خلفة مجانين الفصل الثالث 3 بقلم أسماء حبيب

رواية خلفة مجانين الفصل الثالث 3 بقلم أسماء حبيب

رمين ،،،،،،، هههههههههه احسن علشان تاخد المصاصه بتعتي ، اي ده الموبيل فصل ليى! ، احمد قوم ، يا احمدددد ااحمد انا خايفه اهييء اهييييييء قوم يا احمد بالله عليك اعااااااااااء.
احمد وحرك جسمه علشان بخوف نرمين ،،،، نرررمين.
نرمين بقلق،،، احمد انتي صحيت ولا لسه مغمي عليك انا مش شيفه ، ولا دا عفريت المعزه بتعتك الي بتتكلم !!
احمد ،،،،، ههههههه نفسي اعرف اخضك زي ما بتخضيني !
نرمين ،،،،، بس ياض يا بتاع مرمر انتي ، المهم انا فصلت كبل الكهربه ، وبصراحه انا خايفه ، روح شغله .
احمد ،،،،، وانا مالي روحي انتي منا كمان بخاف من الضلمه ، دنتي لو مش هنا كنت صوت ولميت سكان العماره علي باب الشقه .
نرمين ،،،،، خلاص يلا انا وانتي نقوم ماشي .
احمد ،،،،، طيب يلا .
كانوا مسكين ايد بعض ومشين وحده وحده ...
نرمين ،،،، شيل ايدك يا احمد من علي كتفي اووف.
احمد ،،،، مش حاطت ايدي انتي الي حطه ايدك.
نرمين ،،،، بس انا مش حطه ايدي.
ابوهم من وراهم ،،، اه يا مجنين !
احمد ونرمين صوتوا ....
😂😂
.
والد نرمين وقاد الكشاف...... بس بس يا شلل منك ليهاااااا ، اي في اي ! ، شفتوا عفريت !!
احمد بتنهيده عميقه ،،،،، والله حرااام عليك كان قلبي هيقف يا أخي !
نرمين ،،،،، كدا يا بابا ، طب إلاهي ام رجل مسلوخه تطلعلك في الحلم تخضك الخضه السوده الي خضتهنا دي ، ااااااه الحمد الله بقي ، يلا يا ابوا احمد شغل الكهربه.
والد نرمين شغل الكهربه ...
احمد ونرمين سوياً....... النووور جه النوووور جه .
نرمين ،،،،، زغرط ياحمد النور جه .
احمد ،،،، لووووولوووولويي.
نرمين بفرحه ،،،،، عبال عندك يا ست كوسر .
احمد ،،،، الله يخليكي يا ست اموااا فروووق.
نرمين ،،،،، وعند بيت ام فاروق.
احمد ،،،، هاااي هاااااي.
نرمين ،،،،، والشجره طرحت برقوووق
احمد ،،،،، هاي هااااي
ابوهم
🤯
،،،، بسسسسي ، طب انا انااااا ذنبي اي اني يترفع الضغط عندي مرتين في يوم واحد .
نرمين ،،،،، يغني يغتي بطه متقولش كدا يا ابو احمد ربنا ميجب ضغط بس ، امممم يمشي سكر أصله حلو .
احمد ،،،،،، حرام عليكي عيزه بابا يجيله سكر ، ليييي يعني ومين بقي الي هيعمل لاكل !
والدهم........ امشووووو من وشيييييي.
احمد هو ونرمين جربوا علي لاوض بتاعتهم.
والدهم ...... يااارب انا مش طالب كتير ، اهديهملي بس .
في صباح اليوم التالي .....
احمد ،،،،، نرمين ، يا بت ، نرمياععاااااان.
نرمين بكسل ،،،،، عايز اي يا دكتور البهايم انتي .
احمد ،،،،، انا دكتور بهايم ، طب والله لو ما قولتي فين المفتاح بتاع المكتب لجيب مرمر هنا البيت .
نرمين ،،،، خلاص خلاص ، المفتاح في الكوتشي القديم بتاعك ، بس بلاش تجيب المعزه البيت ، مش نقصين بابا تعبااان ، مش هتكون انتي والمعزه بتعتك .
احمد ،،،، نرمييين مش تغلطي فيها ، والله هزعل منك .
نرمين
😉
،،،، بتحبها !
احمد ،،،، متكسفنيش بقي يا نرمين يوه ⁦.
نرمين ،،،، هههههههه يلا ياض من هنا ، هي الساعه كام !
احمد ،،،، الساعه ٩.
نرمين ،،،،، بجد ، طب وصلني معاك ، إلاهي يا رب يجعل مرمر من نصيبك .
احمد ،،،، أميييين ، حاضر البسي وتعالي بس بسرعه.
نرمين ،،،، اتقل كدا مش تدلق عليها ، كدا هتتمايص يا عبيط.
ابوهم بينادي عليهم ،،،،، يلا يا ولاد الفطار جهز اهوووو.
فطروا سوا ، وأحمد وصل نرمين البنك ....
نرمين ،،،،، حناااوي حببتي ، مش وحشتك ولا اي !
حنان ،،،، بقولك يا نرمين ، روحي مكتبك الله يرضي عنك مستر خالد بهدلني أمبارح بسببك .
نرمين ،،،، مستر خالد ، هو أي الي مستره ، يوووه هو زعقلك علشان خاطر الوليا اموكدش طالع مترين قدام ده !
حنان ،،،، ههههه اه ، وانا بقي مش هخليكي تقعدي معايه غير وقت الراحه بس .
نرمين
🥺
،،،،، كدا يا حناوي كدااا ، بقي انا باجي مخصوص علشانك تطرديني ، اخص عليكي ، وانا الي بقول هيطمر فيكي تربيتي .
حنان ،،،،، هههههه اي يا نرمين ههههه ، انتي قلبتيها مناحه لي يا عبيطه ، منتي لازم برضوا تركزي علي شغلك !
نرمين ،،،،، شغل اي يا حنان الي اركز فيه ، ما سي مستره بتاعك يختي هو الي مش راضي حتي يخليني امسك ملف واحد ، فباجي اتسلي معاكي اعمل اي !
حنان ،،،، والله معاه حق اصلا ، دنتي ممكن تبهدلي الدنيا يا عبيطه ، لو بس توريله انك قدها هيمسكك شغل.
نرمين ،،،، انا عبيطه ، يا حناوي ، إلاهي يارب وانتي مشيه كلب يجري وراكي وطروحي لبسه في عموود النور ، وفرح فيكي و .... ، ايه ده شوفي هههه وحده عملي شعرها موظمبليط ههههه .
حنان ،،، ابوس ايدك اسكتي .
++ ،،، لو سمحتي ، فين مكتب خالد .
نرمين ،،،، اسمه خالد بيه يختي ، ولا يكش تكوني بالي عملاه في شعرك ده هتخوفي الناس يعني .
++ ،،، خالد بيه ده عليكي مش عليا ، يا عبيطه يا جهله الي عملاه في شعره ده متعرفيش يساوي كااام.
نرمين ،،،،، كااام يعني ، ٢٠٠ جنيه عوره طلعه من بق كلب اعور.
++ ،،، ههههه مني يا عبيطه يااا جربااانه متعرفيش الحجات دي ، دا بـي عشر تلاف جنيه .
نرمين ،،،،، اخص عليكي طب قوليلي أن ابوكي حرامي ، بيسرق الناس علشان توفي شعرك وتخليه شبه العربيه نص نقل الي محمله عيدان قصب.
خالد في المكتب بشتغل في امان الله دخل عليه الساعي ..... يا بيه ، في خناقه و....
خالد وقفه عن الكلام بأديه ،،،، نرمين هي الي عمله المشكله دي صح !
الساعي ... احم ايوه يا بيه .
خرج خالد بسرعه وانصدم أن الناس ملمومين .
نرمين بزعيق ،،،، بقي انا جربااانه يا ياااا معفنه ، دنتي شعرم فضله رفعه ونطلع بيه الدور العاشر .
البنت شافت خالد جريت عليه ،،،،، خالد حبيبي شفت البنت دي بتعمل فيا اي !
نرمين انصدمت ،،،، حبيبك .
خالد ،،،، كل وااااحد علي شغللله .
كل الموظفين مشيوا بسرعه.
نرمين بغيره ،،،، مين دي يا خالد.
++ ،، انتي الي مين يا عبيطه انتي .
خالد ،،،، هايدي ، مسمحلكيش تكلميها كدا .
هايدي ،،،، ودي مين دي أن شاء الله !
نرمين بأستفزاز ،،،، امرأته وقره عينه ، حبيبي يخشييي .
هايدي ،،،،دا بجد ، وانا وكل الي بنااااا دا اي !
نرمين ،،،، نعاااااام الي بنكم ، خااااالد.
خالد ،،،، نرمين بصي ه.....
نرمين ،،،،، وسع كدااا ، وسع انا كنت عرفه انك مبتحبنيييش .
خرجت نرمين بسرعه .
هايدي ،،،،، هههههه ومش لاقي الي الهبله دي الي تتجوزها !
خالد قبل ما يمشي ،،،، دي أنضف منك ميت مره ، الي بتقولي عليها هبله دي قلبها ابيض مش شايل غل وحقد وسوااااد ، ولاخر مره قبل ممشي مش عايز اشوووف وشك هناااا.
مشي بسرعه علشان يلحق نرمين .كانت نرمين خدت تاكسي ومشيت.
خالد ،،، يااارب هي راحت فييين !
بعد ما وصلت نرمين بتهم دخلت وكانت بتعيط.
ابوها ،،،، نرمين حبيبتي مالك بتعيطي ليييي.
نرمين ،،،، خالد يا بابا خالد طلع متجوز علياااا.
ابوها بخضه ،،،، بتقولي اي وعرفتي ازايى!
نرمين حكت كل حاجه لبوها الي اتعصب ،،،، ازاي خالد يعمل كدا ، لاااء دنا مش هسكتله .
نرمين ،،،، ايوه يا بابا ، بلغله البوليس يجرجروا من أفاه عشان خاين .
الباب كان بيحبك وفتح ابوها..... يا اهلا يا أهلاا .
خالد ،،،، عمي والله انا ما عملت حاجه هي مشيت و...
نرمين من وري ابوها ،،،، بس يا كداب والله لطلقك بالتلاته يا خاين يا بتاع ام شعر موظمبليط دي ، بقي تتجوز عليااا.
خالد ،،،، اتجوز اي انتي هبله يا نرمين ، دي كانت معرفه قديمه .
ابو نرمين ،،، لا تعاله ادخل افهم كدا .
خالد دخل مقعدوا سوي ،،، بص يا عمي ، الموضوع بما فيه ، هايدي دي ابوها كان شريك بابا الله يرحمه ، وكنا مخطوبين ، بس فركشت الخطوبه لان هي بنت من لآخر كدا متنفعش خالص ، دي بتاعت سهر وحفلات و ،مش ضروري يا عمي بس مش اتجوزتها خالص !!
نرمين ،،،، يعني مش مراتك ولا اتغرغرت بيك خالص .
خالد بضحك ،،، ههههه لاء ، يلا تعالي اخدك افسحك ، دا بعد ازنك يا عمي .
ابوا نرمين ،،،، روح يبني وخلي بالك منها .
خالد ،،،، في عيوني يا عمي .
خرج وقعدوا علي الكورنيش شويه ....
خالد ،،،، استني كنت جايبلك حاجه هتحبيها .
نرمين ،،، طيب بسرعه .
خالد راح جاب حاجه من العربيه ورجع ،،،، خدي يا ستي هديه اهي لاحلي نرمين في الدنيا .
نرمين ،،،،، اعههههاهاااااهاااااا ، علبه مصااااصااااااات ، مش مصدقه .
خالد ،،،، شفتي عيونك نورت ازاي لما اتجوزتيني .
نرمين ،،،، لييي كنت متجوزه ناصح بتاع لمبه فينوس !
يتبع......
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات