القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببتها رغما عني الفصل الثالث 3 بقلم شروق والي

  رواية احببتها رغما عني الفصل الثالث 3 بقلم شروق والي
 رواية احببتها رغما عني الفصل الثالث 3 بقلم شروق والي

 رواية احببتها رغما عني الفصل الثالث 3 بقلم شروق والي

ذهبت ريم الي مكتبها
عند سمر 
سمر : جعانه ي حجة 
مامت سمر : الناس. بتدخل تقول السلام عليكم وانتي بتقولي جعانة.  حسبي الله  
سمر : منا جعانه  اكدب يعني 
مامتها :  هو في كده 
سمر :مش انا كده 
مامتها :اه 
سمر :يبقي فيه 
مامتها  : غوري من وشي ي حيوانه
سمر :طب متزوقيش 
مامتها :  ضربتها ب ابو وردة ((سلاح جميع الامهات المصريه ))
سمر :مجاش فيا 
مامتها : ربنا يعني علي ما ابتلاني
سمر اتوضت وصلت. وكلت وذهبت الي النوم 
عند شروق 
امها  متوفيه  عايشه مع ابوها سماح  ومرات ابوها 
شروق : السلام عليكم
سماح : بتافف. ستنا الشيخه وصلت.  وعليكم السلام
شروق دخلت اوضتها وصلت  
سماح :انتي ي بت  تعالي جهزي الاكل  واغسلي المواعين علي امته واخلص منك  
شروق :. الي مصبرني عليها  بابا ((ابوها عنده القلب )) 
حاضر جاية 
جهزت الاكل واكلت وغسلت المواعين 
وذهبت الي النوم 
نروح لبطلنا
ادم  خلص شغل في الشركه وذهب الى البيت 
فونه رن 
ادم :الو 
جاسر : ازيك ي صحبي 
ادم : واحشني   عاوزين نقعد مع بعض زي زمان  عازمك بكرا انت واسر 
جاسر :تمام  هقوله
جاسر ،واسر  توأم في نفس عمر ادم الاتنين شبه بعض الي بيفرقهم لون عنيهم بس 
جاسر عنيه خضراء 
واسر عنيه  عسلي 
نروح ل ادم 
ادم :لكبيرة الخدم. فين الاكل ي سميرة 
سميرة: جاهز ي بني 
ادم :نادي ليليان عشان الاكل 
سميره :حاضر ((سميرة هي الي ربت ادم وليليان وهما صغيرين وبتحبهم جدا وهما بيحبوها ))
في صباح يوم جديد
ادم وصل ليليان الكلية وذهب الي الشركه 
ذهبت شروق الي سمر ومشو سويا الي الكليه 
بعد ما خلصو المحاضرة 
ليليان : الو 
سمر :وعليكم السلام
ليليان :انا وشروق خلصنا وخرجنا  وافقين قدام كليتك
سمر :تتم جاية 
ليليان :بنات انا عزماكو. انهاردة تعالو نخرج 
سمر :موافقه ي ابو صلاح طلاما فيها اكل 😂😂😂
شروق : بس ي طفسة
ليليان : يلا طيب 
سمر رنت علي مامتها واستاذنت  ومامتها وافقت 
شروق رنت علي بباها  وافق وذهبو الي المطعم 
سمر :ياااا. الواحد كان هيموت من الجوع 
شروق وليليان هيموتو من الضحك عليها   
في نفس المطعم علي جانب اخر  
ادم :الو 
جاسر :الو 
ادم :اخرت لي
جاسر : اقفل خلاص شفتك  
اسر :وحشتني ي دومي 
ادم : شكل ايدي وحشتك 
اسر :خلاص ي عم بنهزر ما بتهزرش 
ادم :لا يخفيف 🙄🙄
اسر :ماشي ي تقيل 😂😂
جاسر : واحشني ي صحبي  
وسلمو علي بعض وكلو وهما خارجين  فجاءة
البارت الرابع 
سمر :ي نهار اسوح 
شروق وليليان :في اي 
سمر فاكرين الواد الي قلتلكم عنو اشروق وليليان :اه 
سمر : اهو  لو شافني هيموتني  هروح الحمام ي بنات
ادم :شاف ليليان   رن عليها 
ادم :بتعملي اي هنا في المطعم
ليليان :كنت خارجه مع اصحابي الي قولتلك عليهم 
ادم :تمم 
ليليان تعالي اعرفك عليهم 
ادم ماشي جاي 
ادم ل اسر وجاسر  تعالو نروح لليان 
اسر : في نفسه واحشتني اووي لولو  يا اا من زمان مشفتهاش 
جاسر :يلا ي اسر   🙄🙄مش وقت سرحان
اسر : اخويا الي كاشفني 😂😂
راحو عند ليليان  
ادم :لولو  فين صحابك 
ليليان : دي شروق   ودا ادم اخويا 
ادم :ازيك ي آنسه  
شروق : تمم الحمد لله  
وفجاءة تخبط في ادم 
سمر :في نفسها هيتعمل مني كفته   ي صغيرة علي الهم ي لوزة  
ادم :مش تفتحي ي حيوانة 
سمر :انت الي حيوان 
ادم : دا انا كان نفسى اشوفك  عشان اصفي حسابي معاكي 
سمر :اخرك فاضي 
ادم :هوريكي 
الباقي واقف مصدوم 
ليليان. هو انتو تعرفو بعض 
سمروادم :لا  
ليليان :اه دي سمر صحبتي ودا ادم اخويا 
ادم ب ابتسامة خبيثة :ازيك ي آنسة ومد ايدو 
سمر : مش بسلم 
ادم :اه ماشي  بيتوعدلها. علي الكسفه 
اسر وليليان وشروق  كاتمين الضحك بالعافية 
اما جاسر  اول ما شاف شروق. سرح في جمالها  
ادم يلا عشان اوصلكم 
سمر :مش هركب معاك 
جاسر :خلاص هوصلكم انا 
شروق :مينفعش 
ذهبت سمر وشروق الي البيت وليليان عادت مع اخوها الي المنزل 
واسر وجاسر. كل واحد فيهم بيفكر في حبيبته
في صباح يوم جديد
في قصر ادم 
ادم :يلا ي ليليان عشان اوصلك 
ليليان : يلا 
داخل السيارة  ليليان. عاوزة اقولك حاجه ي ادم 
ادم :قولي ي حببتي 
ليليان :انا عاوزة اتحجب 
ادم :  تتم مفيش مشكلة
ليليان : حبيبي 
ادم : ربنا يخليكي ليا
ادم : اي الي خلاكي عاوزة تتحجبي 
ليليان : شوف سمر وشروق لابسين اخمرة مشاء الله عليهم قمرات 
ادم : اه هي فعلا قمر 
ليليان : هي مين الي قمر 
ادم :  وصلنا. يلا انزلي 
ليليان : مقولتليش مين الي قمر 
ادم : انزلي ي بت اخلصي 
ليليان :ماشي سلام 
ادم : هو اي ده  بفكر فيها لي بلا قمر بلا بتاع 
دخل الشركه
داخل الشركه 
ادم : ازاي الملف يسرق 
ريم :مش عارفه ي فندم 
ادم : لي مشغل بهايم 
ريم :حضرتك 
ادم مقاطعا. برا 
ادم عارفه لو طلع لي ايد فيها ي ريم هتبقي ليلتك سودة 
علي جانب اخر عند ابطالنا 
سمر : ادعلي  اجيب امتياز  عشان اتقبل اتدرب في شركه AS 
شروق :ان شاء الله هتنجي وتجيبي امتياز
عدا اليوم علي خير وجاء يوم الاختبار 
سمر :انا خايفه ي شروق 
شروق :ان شاء الله خير 
سمر :ان شاء الله 
شروق :ذاكرتي كويس 
سمر :اه الحمد لله 
شروق :طب روحي وابقي طمنيني عليكي 
سمر :حاضر 
شروق :يلا سلام عليكم
سمر :وعليكم السلام
يتبع.....
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي الفصول : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات