القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية روح الصقر (عوضني صعيدي) الفصل الثامن عشر 18 بقلم بسملة بدوي

 رواية روح الصقر (عوضني صعيدي) الفصل الثامن عشر 18 بقلم بسملة بدوي

رواية روح الصقر (عوضني صعيدي) الفصل الثامن عشر 18 بقلم بسملة بدوي

رواية روح الصقر (عوضني صعيدي) الفصل الثامن عشر 18 بقلم بسملة بدوي

اياد بصدمه ....... مين دي الظابط انتي ي شبر ونص ، وانا اقول الحكومه مالها تلاقيها منك قاطعته مني ........ انت ياااض اتكلم بادب احسن ليك بس محبسك بسبب التعدي على ظابط بالسب
اياد ببرود ....... هاتيلي حد كبير اتكلم معاه مش بتكلم مع عيال انا .
مني بغضب ...... انت ياااض بتكلم مين كده انت اهطل .
اياد بغضب شديد...... انا اهطل يروح امك
قاطعته مني بصفعه على وشه وقالت
...... لتاني مره بقولك متجيبش سيره امي .
اياد بغضب شديد......وانتي بتضربيني بالقلم المره الي فاتت عدتها بمزاجي المرادي وربنا مهرحمك ،وانا ممكن اضربك برده بس مش هنزل لمستواكي ، ولا مستواك والله ما انا عارف انت بنت ولا ولد ، وفين الرقه والهدوء يبنتي .
مني بصت ليه والدموع في عينها ،اياد زعل جامد من نفسه أنه كده جرحها ولسا هيتكلم قاطعته.......
لو خلصت كلام ممكن تقعد عشان اشوف شغلي .
اياد قعد وقال بهدوء ...... بصراحه انا كنت عايش في تركيا
قاطعته مني بطفوله وفرحه...... كنت فين تركيا بجد تركيا يبختك.
اياد بصدمه ...... نعم ايوه تركيا .
مني بطفوله .....روحت لبوراك ولا اي هه قول قول .
اياد بصدمه على شكلها وتصرفاتها الطفوليه......... بوراك ايوه وبعدين قال بغضب مصطنع ......... اسمعي بقا للاخر ومش تقاطعيني .
مني بصت له بغيظ
اياد بهدوء...... كان ليا صاحبه طفولتي وجارتي برده عايز اعرف هي فين .
مني بغباء..... طب ماتروح ليها البيت .
اياد بستهزاء ....... اووووو بجد انتي عبقريه بجد وبعدين قال بغضب انا قولت انك هتشليلي طب لو انا عارف بيتها هجيلك ليه ليييييه .
مني بضحكه بلهاء...... اه صح طب انت مش فاكر بيتها فين خالص .
اياد بهدوء مصطنع ...... لا .
مني بتفكير ..... اممم طب معاك رقم اي حد من عيلتها اياد بهدوء .......اه بس مبيردش عليا عشان كان فيه مشاكل بنا .
مني بهدوء...... خلاص محلوله GBSجيب رقمه.
اياد بهدوء ...... تمام الرقم اهو *******همشي انا لحد ما تعرفي المكان وتقوليلي عشان هحتاجك عشان في بينا مشاكل انا وأخوها تمام .
مني بهدوء..... تمام ومشا
عند رووح
صقر بغضب جحيمي وعروقه بارزه راح لزين وضربه بالبوكس في وشه ونزل ضرب فيه ( خد علقه مخدهاش حرامي غسيل
😂😂
).
قاطعه صوت الظابط وهو بيقول ....... خلاص يصقر بيه هيموت في ايدك خلاص ،واحنا هتعمل معاه الواجب وزياده وخد زين وقبل ما يخرج .
زين بخبث وبرود....... راجع ليكوا تاني وربنا ما هسيبك ليه يروح وبص لي صقر باستفزاز ، صقر لسا هيروح له رووح مسكت أيده وبصت ليه برجاء أنه مش يروح لزين .
صقر خد روح ومشا وركب عربيته وطول الطريق كان الصمت سيد المكان وراح القصر.
تسريع الاحداث وصلوا
في الجناح روح بدموع وشهقات قربت من صقر الي كان قاعد وعلامات الحزن على وشه وأيده على وشه .
روووح بصوت أقرب للبكا ومبحوح...... ص.ق.ر
صقر فجاه مسكها جامد وقعدها على رجله وقالت بصوت مبحوح.... صقر مالك انت زعلان مني .
صقر بحنان وحزن...... لا مقدرش ،بس كل ما افتكر الحيوان ده بتعصب جامد وبقول لو كنت اتأخرت شويه كمان كان اي الي حصل كنت ممكن اموت نفسي فيها .
روووح بدموع مسكت وشه بين ايديها وقالت برقه...... بعيد الشر عليك أنشالله انا وانت لا وانفجرت في العياط
صقر بحنان اشتالها وراح عند السرير ونيمها وهي لسا في حضنه وقعد يهديها ويطمنها ويقول لها كلمات غزل تنسيها الي حصل لها .
وبعدين قال بخبث وحب..... رووح .
روووح بحب....... نعم .
صقر بخبث....... مش ناويه تديلي فرواله بقا .
رووح بكسوف شديد...... تؤ .
صقر قرب وشه ليها جامد وقال بمشاكسه .......متاكده
رووح بتحرك راسها بمعني اه .
صقر بمشاكسه وابتسامه عابثه...... انا قفلت الفون خلاص مفيش هروب ورفع صباعه ومشاه على عيونها ووشها .
رووح عضت صباعه وطلعت تجري على الحمام وقفلت الباب وقالت بفرح....... احسن أحسن تستاهل ي قليل الادب.
صقر بغضب مصطنع ..... كده يرووح اصبري ،وبعدين قال مشاكسه...... خلاص انتي حره انا هروح لمها
رووح بسرعه وتهور فتحت الباب وقالت....... والله ،خلاص خلاص مش تسبني .
صقر بسرعه مسكها من خصرها وقربها منه وقال .... دخلت عليكي يمزتي .
روح بصدمه ،قاطعهم صوت الباب وكانت مها ولابسه فستان او قطعه قماش بالأصح ،ووشها مليان مكياج وقالت بمياعه..... صقر حبيبي وبعدين قالت بصدمه ...... روح ،ازاي مش انتي رووحتي مع زين .
صقر ببرود ...... انا رجعتها ،وانتي كمان ارجعي عشان غلط المشي الكتير على الي في بطنك ،مها بصت عليهم بشر وغيظ ومشت .
صقر بهدوء قرب من رووح ومسك ايدها وقعدها قدامه على الكرسي وقال بحنان ...... فاكره الموضوع الي اتكلمنا فيه قبل ما تروحي عند الحيوان الي اسمه زين .
رووح بحزن ...... اه .
صقر مسك أيدها برقه وقال ...... كنت بتقولي مين الي قال ليكي متخلينيش اقرب منك .
رووح بطيبه وبراءه ...... مها .
صقر بغضب جحيمي وافتكر الكلام الي هي قالته على روح وجمع الاحداث ببعض وعرف انها عايزه تفرقهم عن بعض وقام بغضب وقال بصوت عالي جدا لدرجه كل الي في القصر سمعه .... مممههاااااااااااااا.
عند اياد
قاعد بيشتغل على ال لاب توب قاطعه صوت فونه وهو بيرن .
اياد بهدوء..... الو
مني ...... اياد أنا عرفت العنوان انت تعالي بسرعه القسم .
اياد بفرحه ..... تمام تمام مسافه السكه وهكون عندك
مني بهدوء..... تمام
تسريع الاحداث.
اياد راح القسم وبعدين راح عند بيت روح
عند فارس وعفاف كانوا قاعدين بيتفرجوا علىtv قاطعهم صوت الجرس .
لسا بيفتحوا
عفاف بصدمه ...... منى .
يتبع...
لقراءة الفصل التاسع عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات