القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ضحية انتقام الفصل الحادي عشر 11 بقلم اية مصطفي

رواية ضحية انتقام الفصل الحادي عشر 11 بقلم اية مصطفي
رواية ضحية انتقام الفصل الحادي عشر 11 بقلم اية مصطفي

رواية ضحية انتقام الفصل الحادي عشر 11 بقلم اية مصطفي

يامن كان خلال يوم جبلها كل المعلومات عن سليم وجبلها مكان بيته الغريبة بقي إن ملاك مقلتلوش إنها هتروح قالتله .
ملاك : عايزاك تفضل مراقبوا 24 ساعه كل مكالماته وخروجاته عايزه ابقي عرفاها .
يامن بإستغراب : انتي ناويه علي ايه .
ملاك : هتعرف الكل هيعرف بس في الوقت المناسب .
وقعدو يدردشوا شويه ويامن قالها .
يامن : بس بجد انا مش فاهم انتي ليه خليتي عم بدر يقول انه مسافر وليه خلتيني اكدب علي زياد .
( طب فلاش باك سريع كدا مش قولت ههريكوا فلاشات باك 😂)
Flash back ....
يامن لما راح المستشفي والدكتور قاله ان بدر سافر ملاك بعدها كلمت يامن واتفقت معاه علي التمثيليه ديه كلها وقالتله انها عرفت مين قتل باباها ومامتها ومامت زياد  لانه بيحب ملاك زي اخته فساعدها وفعلا كل حاجه كانت ملاك بتعملها كانت بتقول ليامن عليها علشان يبقي  عارف .
نرجع بقي .....
ملاك اتنهدت  بحزن :  ليه خليتك تعمل كدا هتعرفها بعدين لكن ليه خليتك تكدب علي زياد فأنا مكدبتش عليه زياد هو اللي كدب عليا هو اللي خدعني من الأول .
يامن : انتي لسه بتحبيه .
ملاك بقهر  : بحبه احبه  زياد داس علي حبه دا من زمان  وانا دست عليه دلوقتي ما هو مش هو لوحده اللي يقدر يدوس علي حبه ويقهر اللي بيحبه بس انا مش هعمل زيه انا هحبه زي ابن عمتي وبس .
يامن كان مصدوم من اللي بيسمعه  ما هو عارف  أد ايه ملاك وزياد كانوا بيحبوا بعض بس بردوا عارف إن زياد غلطان واذاها كتير بردوا نسيبنا بقي من كل دا ونروح في حته تانيه في مكان club كبير فيه سليم وفي حفله معموله هناك وملاك موجوده ومعاها يامن ويزيد بصتلهم وقالت 
: ها عارفين هتعملوا ايه ولا .
يزيد ويامن في صوت واحد : اه .
ملاك : طيب يلا مستنين ايه .
وفعلا ملاك راحت جمب سليم اللي كان قاعد في  الكافيتريا  اللي في clubقعدت وطلبت تشرب كولا وملاك كانت لابسه دريس احمر  لحد الركبه ولابسه هيلز وفارده شعرها ووحطه ميك اب وكان شكلها قمر اووي سليم خد باله منها ولأنه شخصيه زباله راح واتكلم معاها .
سليم : انتي جديده هنا .
ملاك بإستغراب مصطنع : ايوه انت عرفت منين .
سليم : اصلي باجي هنا كل يوم  فعلشان كدا حافظ الناس اللي هنا فأنتي شكلك جديده .
ملاك : اه .
ومسكت الكولا وابتدت تشرب سليم قالها .
سليم : انتي بقي اسمك ايه .
ملاك : اسمي ملاك ...ملاك الشاذلي .
سليم : انتي تبقي بنت احمد الشاذلي .
ملاك بتكبر مصطنع : اه .
سليم بإنبهار : انا فرحان اووي  اه نسيت اعرفك بنفسي انا ابقي سليم .... سليم راغب .
ملاك في نفسها بغل : عرفاك يا احقر خلق الله .
سليم كمل وقال : باباكي بجد شخصيه عالميه ومحترمه جدا.
ملاك : إنت تعرف بابي .
سليم : اه طبعا  هو في حد ميعرفشي باباكي .
ملاك في سرها : يا كداب يابن الكدابين .
وقعدوا يتكلموا وبعد شويه هو طلع الفون بتاعه علشان ياخد رقمها وفعلا خدت تليفونه و قالتله 
: لحظه لأني بتلغبط في الرقم .
سليم :  اه طبعا براحتك .
سليم لف علشان يطلب عصير كانت ملاك خلاص فتحت السماعه اللي كانت لابساها ويامن قالها تعمل ايه وعملت اللي هو قاله وبعد كدا بقوا مراقبين التليفون بتاعه بقي كل حاجه علي التليفون معاهم وبعد كدا اديته التليفون .
ملاك : انا بقي لازم امشي باي .
سليم : باي بس نبقي نتقابل .
ملاك هزت راسها ومشيت وهي قرفانه منه اصله شخصيه حقيرة اووي وبعد كدا ركبت العربيه هي ويامن ويزيد وبعد ما بعدوا شويه  عن club ملاك بصتلهم بقرف ويزيد ويامن كانوا ماسكين نفسهم بالعافيه كانوا هيموتوا ويضحكوا علي شكل ملاك بس ملاك بعد شويه قعدت تضحك وكلهم قعدوا يضحكوا .
Flash back ...
يامن كان مصدوم من اللي ملاك قالته ملاك اتكلمت وقالت .
ملاك : سيبك من دا دلوقتي انت قولتلي بيقعد في club كل يوم .
يامن : اه .
ملاك : طيب بص بقي كلم يزيد .
يامن فعلا اتصل بيزيد وفتح الإسبيكر .
ملاك : بص بقي انت وهو ركزو جدا لأن الغلطه بفوره تمام .
: تمام .
ملاك : انا هدخل كأني بنت احمد  الشاذلي طبعا كلكوا عارفين إن أحمد الشاذلي دا وهم ودا اللي يامن بيعملوا بقالوا اسبوعين .
يزيد : لا مش فاهم رسيني علي الحوار الاول .
ملاك : بص يا بني انا من اسبوعين طلبت من يامن انه هيعمل شخصيه فيك كدا ليها شهرة فيك معروف عنها إنها اكبر بسنس والشخصيه ديه احمد الشاذلي اللي انا المفروض بنته وهو المفروض بيتاجر في ********** فعلشان كدا طبيعي جدا سليم يحاول يقرب مني لما يعرف إني بنت الشخص دا وبكدا انا هقدر ادخل جهاز التتبع علي فونه فهمت .
يزيد : اقسم بالله لو هكر ما هتفكري كدا .
ملاك : ما هو ام القر دا اللي هيجبني ورا .
يامن : طيب يلا  بقي قولي الخطه .
ملاك : انا هدخل المكان علي اني ملاك أحمد الشاذلي هروح جنبه وهناك بقي بعد ما نتعرف وكدا اكيد هيطلب رقمي لما امسك فونه هدخل عليه جهاز التتبع زي ما يزيد هيقول اه احنا هنلبس سامعات بس هغطيها بشعري ومعني اني دخلت الجهاز علشان مش هينفع اتكلم هخبك علي السماعه خبتطين تمام .
: تمام .
نرجع بقا .....
بعد ما قعدوا يضحكوا روحوا القصر ....
يتبع....
لقراءة الفصل الثاني عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات