القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية الاسد الجريح الفصل الثامن 8 بقلم ملك ايمن

 رواية الاسد الجريح الفصل الثامن 8 بقلم ملك ايمن
رواية الاسد الجريح الفصل الثامن 8 بقلم ملك ايمن

رواية الاسد الجريح الفصل الثامن 8 بقلم ملك ايمن

في صباح يوم جديد صحي مصطفى قعد يتامل ليل شويه وبعد كده صحيت
مصطفى: صباح النور ع احلي عروسه في الدنيا
ليل: صباح النور  
مصطفى؛ انا سيبتك تنامي ومتكلمتش ودلوقتي عايز اسالك سوال 
ليل: وانا سمعاك 
مصطفى: اي الي خرجك في الوقت ده ازاي تخرجي من البيت من غير متقولي 
ليل: انا صحيت كنت زهقانه لقيتك نايم قلت اتمشي شويه ونزلت وحصل الي حصل
مصطفى:الا انت مش عارفه تخليهم ولا يشفعو ولا ينفعو بتشطري عليا انا بس
ليل:كنت اقدر اضربهم ع فكره انا بلعب الاعاب رياضيه قويه بس انت عارف حكايه الكشف دي 
مصطفى:طب يلا بقا بحلاوتك دي قومي خدي دش عشان ننزلهم 
ليل:حاضر هوا انت امبارح يعني عملت كده لي
مصطفى:اولا كنت عايز اعرفك انو انا الي موجود ثانيا كنت حابب عاملها زي منا حابب دلوقتي
ليل وهيا بتجري ع الحمام حبك برص
مصطفى:هههههه بقا كده
قامت خدت دش ودخل وراها مصطفى ولبسو ونزلو
عدي: عمار هوا الزفت ده فين
عمار: مشي الصبح 
فيروز: فين ليل
عمار: لسه منزلوش
ليل بصوت طفولي: انا هنا اهو نزلت
عدي بمرح: حبيبت قلب بابا 
ليل: ههه وقرب من فيروز وحضنتها... انتي كويسه متخفيش هوا مشي
فيروز: انا كويسه انتي كنتي بتعيطي لي امبارح
ليل: بعدين هقولك
طلعت ليل وفيروز واميمه معاهم عشان يجهزو ومصطفي وعمار وعدي واسلام صديق مصطفى بيجهزو جه الليل بسرعه وكلهم مشغولين الكل جهز ومستنين العرسان اميمه نزلت عشان تقول لمصطفي يطلع ياخدها وفعلا مصطفى طلع ليها 
دق دق دق 
فيروز: اتفضل
مصطفى: فين عروستي
فيروز: ههه اهي تعالا ادخل دخل مصطفى فيروز احم بعد اذنكم متطولوش بقا هه وخرجت
مصطفى: ههه مش مسدق نفسي بجد
ليل: مش انت كنت عايز كده اي رايك 
مصطفى: تجنني وقرب منها وحضنها بتملك وهمس بحبك يا شمس
هوب طرخ اي ده مين شمس🤦‍♀️
بعدت عنو لما سمعت الاسم ده وقالت مين شمس
مصطفى بعد ما وعي ع نفسو... اا انا يعني غلطت في الاسم
ليل: شمس الحب القديم مش كده
مصطفى: ليل انا
ليل: خلينا نعدي اليوم ده وبعد كده نشوف انت ايه
ونزلت ليل وباين ع وشها الحزن ازاي يكون في حضني وينطق اسمها هيا قد كده انا مش بعنيلو حاجه يبقا كل مره كان بيقرب كان بيشوفتي انا هيا  لاحظ تغيرها عدي وعمار قربو عشان يبركلهم لكن عدي مرحش يبارك
وفي وسط الحفله راح لعندها وقالها 
عدي: ليل عايزك
ليل: خير يا عدي في حاجه
مصطفى: في اي ياعدي
عدي: هعرف دلوقتي في اي تعالي ومسك ليل من ايديها سحبها وراه طلع ع الاوضه دخلها وقفل الباب
عدي: سامعك 
ليل: سامع اي انا مش فهمه
عدي: عايز اعرف في اي من لما نزلتي وانتي بتتصنعي الضحك عملك اي 
ليل: مفيش حاجه بجد يعني
عدي: للليلل
ليل حكت كل حاجه لعدي وحس بموقفها الحزين عرفت يوم فرحها بحاجه صعبه قرب منها وحضنها
عدي : لو حابه نمشي هنمشي
ليل: لا يا ابيه انا كويسه 
عدي: ياااه ابيه بقالك زمان مقلتهاش
ليل: ههه اه بس وحشتني اوي
عدي: طب هتعملي اي
ليل....... 
خلصو ونزلو ونظرات عدي تجاه مصطفى كلها غضب كيف لك ان تغضب وتحزن صغيرت عدي يافتي
مصطفى: ليل اناولله... 
ليل: لو مش عايز تتفضح ياريت تفضل ساكت ممكن
عند فيروز
عمار: القمر واقف مع نفسو ليه
فيروز: مش بحب التجمعات
عمار: طب ممكن اقف معاكي 
فيروز: لا
عمار: الف شكرا ياحبيبتي وقعد
فيروز: عايز تقول اي
عمار: احبك وانتي فهماني عايز اسالك سوال
فيروز: اتفضل
عمار: انتي مرتبطه
فيروز: احم لا
عمار: طب انا كمان سنجل يرضيك  يابو احمد كده
ابتسمت فيروز ع طريقتو المرحه
عمار: اللعب دي ضحكت
فيروز: مجنون
عدي: اي دا اي دا شمسي بتفتح لوحدها كده 
عمار: يامفرق الجمعات
عدي: اسرح يلا انت وحط ايدو ع خصر فيروز وقربها منو بطريقه اول مره يعملها حتي فيروز استغربتو عمار اتعصب جدا وافتكر انو في حاجه بينهم 
عدي: دي شمسي دي
عمار سابهم ومشي قبل ما يضرب عدي وبعد ما مشي فيروز زقت عدي 
فيروز:اي الي بتعملو ده من امتي وانت بتلمسني بطريقه دي
عدي:اهدي يابت انتي انا كان في حاجه حابب اتاكد منها واتاكدت
فيروز:حاجه حاجه اي دي
عدي قرب منها وهمس عمار بيعشقك وسابها ومشي 
خلص الفرح وعدي خد فيروز وروح واهل ليل محضروش الفرح ومصطفى خدها وطلع الاوضه دخلو مصطفى قلع جاكيت البدله وفك الجرافت وهيا مزالت واقفه زي مهي
مصطفى:مش هتغيري
ليل:داخله
قرب منها وقال بخبث وكان محصلش حاجه
مصطفى:تحبي اساعدك تقلعي الفستان
ليل:ابعد عني انا مش شمس فوق انا ليل بس تسدق انت محظوظ حبيت شمس واتجوزت ليل
مصطفى:خلاص متتكلميش عنها تاني
ليل:ههه خايف عليها اسمع انا همثل اننا كنا في اسعد ايام حياتنا قدامهم عشان شكلك وشكلي لكن في الاوضه دي احنا اخوات فاهم
مصطفى:لا مش فاهم انتي مراتي وليا حق وهخدو
ليل:مصطفى لو قربت مش هسامحك طول عمري انت فاهم 
مصطفى:انا جوزك وده حقي الشرعي ولا اي
ليل:مش من حقك تحب واحده وتتجوز واحده لما انت بتحبها وابتدت تخبط مصطفى ع صدره وتزق فيه متجوزتهاش لي هه لي اشمعنا انا مسك ايديه لفها وحاصرها ع الحيطه واتكلم بضعف
مصطفى:عشان ماتت متجوزتهاش عشان ماتت ياليل
ليل:ماتت 
مصطفى بعد عنها ببطء وقعد ع الارض وانهار بكاء 
مصطفى:كنت بحبها خالفت وعدي ليها اني متجوزش ابدا بس لما شوفتك قلبي دق ليكي مش بايدي ولله العظيم بحبك 
قعدت جنبو وحضنتو كان زي الطفل الي بيرتاح في حضن امو فضلو ع الحال ده شويه
ليل:انت نمت
مصطفى:لا 
ليل: طب قوم نتكلم
مصطفى شدها لحضن اكتر...انا مرتاح كده مش عاوز ابعد عنك
ليل:وانا مش هبعد هنتكلم بس اتعدل وقالها
مصطفى:قولي
ليل:من الاول كده انا اسفه مكنتش اعرف بس انت كمان اعذرني يعني افرض وانا حضناك قلتلك بحبك يا باسم راجل تاني هتعمل اي
مصطفى بانفعال:انا اموت قبل متكمليها
ليل:شوفت يعني غصب عني
مصطفى:خلاص خصل خير
ليل:ممكن اعرف ازاي.....لو مش حابب تقول
مصطفى:ممكن اتكلم وانا في حضنك 
ليل:بس كده تعالا وحضنتو وابتدا يتكلم عن الي كان بيهرب منو سنين
مصطفى:شمس هيا البنت الي حكتلك عنها لما كنا عند البحر فكراها
ليل: ايواه
مصطفى: بعد ما ماتت تعبت جدا قعدت خمس سنين اتعالج نفسيا عشان انساها ولما قلتلك باسمها كان غصب عني والله مش قصدي وصوتو ابتدا يضعف
ليل:هششش خلاص حصل خير 
مصطفى:يعني مش زعلانه منى
ليل:تؤتؤ
مصطفى:يبقا اساعدك في قلع الفستان
ليل:قوم يلا قوم امشي
مصطفى قام وشالها 
ليل:انتي هتعمل ايه يامجنون انت
مصطفى:ههعالج مكان الكشف
ليل:نزلني هقولك حاجه الاول
مصطفى:اهو ياستي في اي
ليل:قربت منو وقفت ع طراطيف اصابعها وقالت بهمس انا مقدره تعبك بس وانت معايا لو قلت اسمها سدقني هتبقي اول واخر مره
مصطفى:مسك وشها بين ايديه....مش هيحصل متقلقيش وقرب منها واخدها في قبله عميقه بعد عنها وشالها نيمها ع ااسرير وقالت
ليل:انا خايفه
مصطفى:هشششش مفيش حاجه تخوف ياليلي غمضي عيونك الحلوين دول يلا 
واخدها ودخلو عالمهم الخاص بهم
((وسكتت شهرا ذاد عن الكلام الغير مباااح😴))
🖋️🖋️بقلمي ملك ايمن🖋️🖋️
وصل عدي وفيروز دخلت اوضتها فورا وعدي سلم عليهم ومشي وجاسر وامال اتطمنو ع ليل من فيروز ونامو😴😴
🖋️🖋️بقلمي ملك ايمن🖋️🖋️
اشرقت شمس صباح الغد مليئه بفرحه للبعض وللبعض لا
صحيت  لقت نفسها في حضن مصطفى الذي ثبت ملكيته عليها واعلن انها ملكه 
مصطفى:صباح الجمال 
ليل:صباح الورد
مصطفى:صبحيه مباركه يا عروسه
ليل:الله يباركلي فيك
مصطفى:هو.....
سعديه:مصطفى متقوم بقا الله الفطار جهز
مصطفى:اااه طيب يا امي جايين
ليل:طب انا مش 
مصطفي:لما تخدي دش سخن هتفكي
ليل:اممم 
مصطفى:يلا قومي خدي دش عشان ننزل
ليل:حاضر وكانت هتقوم ورجعت تاني
مصطفى:اي في اي مالك
ليل:مش هينفع اقوم وانت قاعد كده
مصطفى رفع حاجب:ده ع اساس اني مشوفتش كل حاجه
ليل:تؤ بس بقا الله عيب
مصطفى:عيب ع فكره الي فهمك مضمون العيب فهمهولك غلط
ليل:نينيني وكانط انت الي بتفهمو اوي وكانت بتبرطم وقامت راحت الحمام ونسيت الموضوع وهبا بتبرطم
مصطفى بضحك:يخرب عقلك يابت منتي قومتي اهو
ليل:يانهار اسود غمض عنيك ياقليل الادب يامنحرف ودخلت الحمام بسرعه وقفلت الباب
مصطفى:مجنونه
تحت عندهم
اميمه:هما اتاخرو كده لي 
سعيد:مش عرسان ياحبيبتي 
اسلام:سماعليكو امال فين العريس
سعديه:لسه منزلش
اسلام:طيب هطلع ارزل عليه بعد ازنكم
خرجت ليل من الحمام وهيا لابسه البرنس ودخل مصطفى ليل سمعت الباب افتكرتها سعديه راحت فتحت الباب وهيا لسه بلبرنس اول ما فتحت
اسللام: تنح من المنظر 
ليل اول ما شافتو قفلت الباب في وشو تاني خرج مصطفى من الحمام مين كان بيخبط
ليل:ده دي يعني ده
مصطفى:في اي راح فتح الباب وشاف اسلام وهوا كان نازل قغل الباب ورجلها تأني
مصطفى:اكيد مغتحتيش وانتي بلمنظر ده
ليل:ولله كنت فاكره ماما سعديه ولله
مصطفى:ماما سعديه ولا مش ماما يعديه تفتحي وانتي كده ليه انتي
ليل:انا اسفه ولله مش هتتكرر تاني حقك عليا
مصطفى:اللبسي 
ليل لبست حاجه مقفوله عشان العلامات الي في جسمها متبنش
مصطفى:غريبه انك لابسه مقفول
ليل:عشام انا بقيت محجبه وكمان العلامات الي في جسمي دي متبنشي
مصطفى:ومتبنش ليه هوا انا وغدك في الحرام انتي مراتي
ليل:بس انا بتكسف
مصطفى:قرب ومش شايف قصادو غير ان اسلام شاف مرتو كده قبلها بعنف لدرجه انها نزفت  بعد عنها وقال
مصطفى:ابقي داري دي كمان وسابها وخرج قعدت تعيط من عنفو معاها وانها اعتذرتلو نزل تحت شاف عدي وفيروز جايه تطمن ع ليل واسلام واميمه وابوع وامه
مصطفى:صباح الخير
الكل:صباخ النور
فيروز:ليل صحيت يا مصطفى
مصطفى:ايواه ياريت تطلعلها
فيروز:حاضر عن ازنكم
عمار:مالك ياديشا كده
مصطفى:مفيش حاجه
اسلام بخبث:تلاقيه تعب من ليله امبارح
مصطفى:بصصلو بغضب 
عدي ميل ع مصطفى وسالو
عدي:الموضوع اتحل
مصطفى:ايواه الحمد لله
عدي:طب امال مالك 
مصطفى بهمس:اطلع شوف ليل مش قادره تتحرك
عدي:الله يحرقك انتي عملت اي استحمت
مصطفى:ايواه اطلعلها
عدي:بعد ازنكم هطلع اشوف ليل.
طلع لليل شافها بتعيط وهيا في حضن فيروز قرب منها 
عدي:مالك ياليل اي واجعك
فيروز:ابيه ليل بتنزف
عدي:نعم قومي نروح مستشفي يلا
ليل:لالا مش هروح مستشفى ونبي
عدي:طب يبقا لازم اعمل كده
فيؤوز:تعمل ايه 
عدي:هكشف انا عليها
مصطفى:نعم تكشف ع مين لا مش هتتكشف عليك هوديها مستشفي
ليل:مش هروح تعالا يا ابيه اكشف عليا
مصطفى:انتي اتجننتي 
ليل:ممكن متقربش مني
عدي خرج مصطفى من الاوضه وفضلت فيروز كشف عليها وقالها مفيش علاقه تحصل قبل اسبوع ع الاقل وليل حكت كل حاجه ليهم وعدي وغيروز غلطوها 
دخل مصطفى:هااا مالها
عدي:مش هيحصل علاقه قبل اسبوع.
مصطفى:اسبوع 
عدي:ايواه وخرج وخد فيروز ونزلو
دخب قعد جنبها ع السرير واتسف منها بس هيا مسمعتهوش..........
يتبع...
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي الفصول : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات