القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية قلبي ليس بيدي الفصل التاسع والستون 69 بقلم حسناء مصطفي

  رواية قلبي ليس بيدي الفصل التاسع والستون 69 بقلم حسناء مصطفي

 رواية قلبي ليس بيدي الفصل التاسع والستون 69 بقلم حسناء مصطفي

 رواية قلبي ليس بيدي الفصل التاسع والستون 69 بقلم حسناء مصطفي

مين ياجاكي..
جاكي بتوتر: دا... دا..
قرب من الباب..
جاك: نعم!
سيف: جاك بيه.. كنت عايز اكلم حضرتك ف موضوع كدا..
جاك: اتفضل..
دخلوا قعدوا وانا واقفه وقلبي هيخرج من مكانه..
جاك: اؤمر..
سيف: بصراحه كدا... انا كنت جاي اصلح غلطتي..
جاك بصلي باستغراب..
جاك: مش فاهم.. غلطة اي..
جاك كان بيتكلم بجديه وانا خايفه من طريقته اصلا..
سيف: بصراحه..
جاكي: طب.. تحب تشرب اي الاول..
سيف: شكرا.. ولا حاجه.. انا هقول كلمتين وهمشي..
جاك: اتفضل قول..
سيف: بصراحه انا جاي اطلب ايد اخت حضرتك.. نور
جاك: ااه.. طب وغلطة اي اللي جاي تصلحها عشان مش فاهم معلش..
سيف: احم.. هو انا بصراحه غلطت معاها وجاي اص...
مكملش كلامه وكان جاك قايم وماسكه من الهدوم..
جاك: عملت اي ياحيلتها!
سيف: حضرتك انا جاي اصلح غلطتي..
جاك بغضب: انت عارف انت بتقول اي!
سيف بخوف: دا اللي حصل..
جاكي: كداب.. متصدقهوش.. نور متعملش كدا..
سيف: دي الحقيقه..
جاك: اخرس ياحيوان..
ضربه بالبوكس وقعه ع الارض.. قام وفضل يضرب فيه وانا واقفه حاطه ايدي ع بوقي من الصدمه..
جاك: انت جاي لحد بيتي عشان تتهم اختي ف شرفها ياحيوان!!...
فضل يضرب فيه جامد وانا خلاص حسيت ان دي نهايتي والله..
سيف: هو انت بتستقوى عليا ياجاك بيه.. ماتروح تشوف السنيوره اختك.. الحق عليا اني جاي اصلح اللي حصل!
جاك: اسمع يلاا... سيرة اختي.. متجيش ع لسانك المقرف دا تاني.. ولو سمعت كلمه واحده بس عليها.. صدقني هتكون نهايتك.. انت فاهم..
سيف: ياجاك بيه تقدر تشوف الهانم بنفسك.. جت لحد عندي وضربتني ف الشارع وسط الناس..
بصلي بنظراته الحاده..
ورجع يضربه تاني ... اسمع يلاا.. نهايتك هتبقى ع ايدي.. غور من وشي..
سابه ومشي وهو وشه كله دم.. وجاك بصلي وقرب..
جاك: اي اللي بيقوله دا!
جاكي بخوف: بيكدب..
جاك: محدش ف الدنيا كلها ممكن يتجرأ وييجي يقف قدام جاك ويقول الكلام دا الا لو كان دا بجد... قوليلي الحقيقه انتي... كدا كدا هعرفها..
جاكي: بص.. هو كان بيتعرضلها كتير ف الشارع وكدا.. ولما روحنا المول اخر مره، هو اتعرضلنا ومرضيش يمشي... عشان كدا ضربناه ولمينا عليه الناس..
جاك: من ورايا!!... انا فين!!
جاكي: ماهو انت مكنتش موجود وانا محبتش اضايقك... وبعدين انا علمته الادب اصلا..
جاك بحده: جاكي.. اللي قاله دا صح!... هو غلط مع نور!
جاكي بتوتر: لا..
جاك: لو طلعتي بتكدبي عليا، متلوميش غير نفسك...
سابني وخرج وهو عينيه حمرا دم ووشه كله غضب...
هو مشي وانا طلعت غيرت وركبت وروحت وراه...
نور كانت ف اوضتها بتكلم ادم...
جاك دخل ومعالم الغضب ع وشه وبينده بصوت عالي..
جاك: نووور... نووور..
فيروز: في اي يابني.. بتزعق كدا ليه..
جاك: فين نور...
نور نزلت بسرعه..
نور: في اي.
جاك: تعالي..
راح مسكها من شعرها..
فيروز: انت بتعمل اي.. انت اتجننت..
جاك: مين غلط معاكي!
حطت ايدها ع بوقها من الصدمه وهي دموعها بتنزل..
جاك بعصبيه: ردي..
نور: م محدش..
جاك: امال كلب زي دا هيتجرأ ازاي وييجي يقولي كدا!
نور: معرفش..
جاك: مش عايز كدب.. انطقي.. مين غلط معاكي..
فيروز: يابني حرام عليك سيبها.. هي مش قدك..
جاك: لو الموضوع دا صح، وطلع حد فيكوا عارف ومخبي، اقسملكوا لاهد البيت ع دماغكوا...
هند: في اي ياجاك.. اي اللي بتقوله دا..
دخلت بسرعه لقيته ماسكها من شعرها...
جاكي: جاك.. جاك سيبها..
جاك: تمام.. اديني سيبتها... وبتكلم بالراحه خالص اهو.. مين غلط معاكي يانور!
هند: ياجاك عيب كدا.. مينفعش تقول حاجه زي كدا..
محمد نزل..
محمد: في اي.. صوتكوا عالي ليه..
جاك: نور.. انتي عارفه انا بحبك قد اي.. قوليلي الحقيقه... في حد غلط معاكي!!.. قولي ومتخافيش..
نور بخوف: لا..
جاك: يعني لو روحنا كشفنا دلوقتي هتطلعي بنت!
محمد: اي الجنان دا!.. ازاي تسمح لنفسك تقولها كدا..
نور: مش عارفه..
جاك: يعني اي مش عارفه... ردي عليا اي اللي حصل..
جاكي بخوف: انا هقولك كل حاجه.. بس بالراحه..
جاك: هو في حاجات كمان!!..
جاكي: هو الواد دا.. ضحك عليها ووحطلها منوم ف العصير وهي راكبه معاه العربيه... بعدين خدها ع الشقه وصورها... وانا لما عرفت.. خدت ادم وروحتله وادم ضربه وخدنا منه الصور... بس كدا..
جاك: بس كدا!!... انتي بتقولي اي!.. شقة اي وصور اي!!.. وانا فين ف كل دا!
فيروز: يابني هو اللي ضحك عليها وحطلها منوم.. اختك محترمه ومبتعملش حاجه غلط..
جاك: وتركب معاه ف العربيه ليه!!.. وانتي مقولتليش ليه!!... جريتي ع ادم ليه وانا موجود!... هو انا مت!
فيروز: بعد الشر.. اهدى يابني مفيش حاجه بتتحل كدا..
جاك: حصل امتى الكلام دا..
نور: من حوالي شهر كدا..
راح ضربها بالقلم ومسكها من شعرها..
جاك: شهر!!... ماسك عليكي صور بقاله شهر يازباله!!..
جاكي: سيبها بقااا.. حرام عليك مش كدا..
جاك: انتي حسابك معايا بعدين.. سيبيني اربي اختي..
نور بانهيار: ومين قالك اني مش متربيه... ذنبي اي انا... ذنبي اي اني محرومه من كل حاجه... لا عمري شوفت لا حب ولا حنان ولا كلمه حلوه... ع طول لوحدي... بابا ف مكان وماما ف مكان وانت ف مكان... وانا لوحدي.. مليش حد.. بشوفكوا مره ف السنه... انا مليش حد...
عمر ماحد فيكوا كان معايا... محدش حتى كان بيسالني انا فيا اي.. لو حصلي مصيبه مكنش حد هيعرف.. كل واحد شايف حياته... ذنبي اي انه استغل نقطة ضعفي واحتياجي.. انا عمري مافكرت اني اعمل حاجه غلط.. انا بس كنت محتاجه حد يحبني...
كانت بتتكلم بانهيار وعماله تعيط...
جاك: تعالي معايا..
جاكي: هتاخدها فين..
جاك: هتاكد اذا كانت بنت ولا لا.. وبعدين يحلها ربنا..
جاكي: مش كدا ياجاك..
جاك: انتي تخرسي خالص.. انا عارف انا بعمل اي..
خدها معاه العربيه وانا روحت ركبت معاها وحضنتها وقعدت اهديها....
كان سايق بسرعه جدا ومتعصب...
وصلنا المستشفى ونزلنا..
جاكي: لو سمحت بلاش صوت عالي.. بلاش فضايح..
دخلنا جوه وهي ماسكه ف ايدي وبتترعش..
جاكي: متخافيش.. مش هيجرالك حاجه..
نور بعياط: خليكي معايا والنبي..
جاكي: حاضر.. مش هسيبك.. اهدي بس..
جاك جه ومعاه الدكتوره..
الدكتوره: اتفضلي معايا..
جيت ادخل معاها راحت منعتني..
الدكتوره: لو سمحتي خليكي هنا مينفعش..
جاكي: لا انا هدخل معاها..
نور: خليكي معايا متسيبنيش...
جاكي: معلش يادكتور.. انا هدخل معاها..
الدكتوره: صدقيني مينفعش..
جاك بحده: جاكي.. تعالي هنا..
خدني بعيد وهي دخلت مع الدكتوره... فضلت واقفه بره ادعي ان ربنا يعديها ع خير..
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فيروز: استرها يارب..
هند: انا مش فاهمه حاجه.. غلط معاها ازاي..
محمد: لو دا صح وحياة امه ماهرحمه...
فيروز: المهم نور دلوقتي... دي ممكن تروح فيها...
سما: انا مش مصدقه.. بقا نور تعمل كدا!.. قال وقاعده تديني نصايح قال..
فيروز: اخرسي يابت انتي.. انتي مش لاقيه غير نور وهتتكلمي عليها!..
سما: وانا مالي.. اياك انا اللي قولتلها تعمل كدا..
هند: بس ياسما بقاا..
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فضلت مستنيه بره وانا حاطه ايدي ع قلبي لحد مالدكتوره طلعت..
نور طلعت وهي بتعيط وجت تجري عليا..
جاكي: بس بس خلاص.. متعيطيش بقاا كفايه..
جاك كان واقف مع الدكتوره بعيد وانا بهديها...
شويه وجاك جه..
جاكي بقلق: اي..
جاك: بنت.. يلا..
يادوب اخدت نفسي...
جاكي: بس خلاص.. انتي مفكيش حاجه.. متعيطيش..
خدتها وطلعنا ركبنا ف العربيه ومشينا...
رجعنا البيت ولسه داخلين راحت اغمى عليها..
طلعناها فوق وفيروز فوقتها..
اول مافاقت قامت بسرعه وحضنت جاك..
نور: انا اسفه.. حقك عليا..
جاكي: جاك.. كفايه..
راح حضنها وباس راسها..
جاك: خلاص اهدي... صدقيني هخليه يندم انه فكر يبصلك بس..
فيروز: قولتلك اختك محترمه وملهاش ف الكلام دا.. هو اللي وسخ..
جاك: فين الصور..
جاكي: حرقناهم..
جاك: نور هتروح معانا البيت.. لحد مااخلص من الموضوع داا
جاكي: ايوا يانور.. تعالي معانا..
محمد: مين دا ياجاك..
جاك: هقولك بعدين..
خدناها ومشينا...
جاك وصلنا وبعدين مشي..
جاكي: بس خلاص بطلي عياط بقى..
نور: هو جاك هيعمل اي..
جاكي: معرفش.. ربنا يستر... الوسخ جه لحد هنا برجليه..
نور: انتي ليه قولتي اني كنت معاه ف العربيه.. مقولتيش اني طلعت الشقه..
جاكي: مش حابه صورتك قدام اخوكي تتهز اكتر من كدا.. وبعدين الحمد لله اهو طلعتي مفكيش حاجه.. يعني ملوش لزوم نقول كلام وخلاص... دا غير ان اخوكي لسه هينفخني والله..
نور: جاك عمره ماهيسامحني..
جاكي: اسكتي بقاا بطلي عياط... هو هيرجع دلوقتي وهنعرف نصالحه...
هديتها ونزلت جبتلها اكل واكلتها بالعافيه... عدى وقت كتير قوي وبعدين جاك رجع...
نور كانت ف الاوضه وانا طلعت اشوفه..
جاكي: جاك.. كنت فين..
بصلي بحده وسابني ودخل اوضته..
دخلت وراه..
جاكي: طب انت زعلان مني ليه دلوقتي..
جاك: زعلان منك ليه!.. انتي بتسالي!!... اظن ان انا سبق وحذرتك.. قولتلك لو في حاجه قوليلي.. بس لا.. حضرتك كدبتي عليا.. وكإني مش موجود.. وروحتي اتصرفتي من دماغك...
جاكي: ياجاك والله انا كنت خايفه من رد فعلك..
جاك: وعجبك رد فعلي دلوقتي!.. ع العموم متتكلميش معايا خالص...
جاكي: طب ماشي.. بس ع الاقل ادخل لنور.. ياجاك دي مهما كان عيله بردو.. وملهاش غيرك.. ادخل هديها عشان خاطري..
مردش عليا وقام دخلها...
جاك: نور..
نور بخوف: نعم..
راح قعد جنبها..
جاك: مش احنا متفقين من زمان اننا صحاب!
نور: ايوا..
جاك: طب ليه لما وقعتي ف مشكله مجيتيش تقوليلي!
نور: مانا كنت خايفه..
جاك: وليه تروحي مع واحد غريب شقته يانور!.. دي اخلاقك!
نور: والله العظيم اول مره اعمل كدا... ومش هتتكرر تاني..
جاك: ع العموم انا جبت الواد دا... وهو دلوقتي بيتمنى الموت.... يعني ارتاحي.. الموضوع خلص... بس بعد اللي حصل دا ملكيش كلام معايا تاني...
سابها وطلع دخل اوضته...
جاكي: اجيبلك تاكل!
جاك: جاكي.. ابعدي عني النهارده عشان انا مش شايف..
زقني وراح نام ع السرير وقفل النور...
روحت قعدت مع نور..
نور: انا اسفه..
جاكي: ع اي..
نور: بوظت فرحتك.. اكيد دلوقتي زعلان منك..
جاكي: لا ياحبيبتي متقوليش كدا.. انا هعرف اصالحه.. نامي انتي دلوقتي.. وبكرا نخطط هنصالحه ازاي..
نامت وانا روحت اتوضيت وصليت ونمت جنبه..
جاكي: جاك..
جاك:....
جاكي: جاك.. طب انا اسفه..
لسه هحط ايدي عليه راح خد المخده وراح نام ع الكنبه...
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عمو احمد: ازاي دا يحصل!.. ومحدش قالي ليه!
فيروز: هو جاك بيدي فرصه لحد يعمل حاجه!
عمو احمد: وهي نور اتجننت!.. ازاي تعمل عمله زي دي..
فيروز: عيله وغلطت..
عمو احمد: وهو دا غلط عادي!
هند: يابابا هي مراحتش معاه الشقه.. هو اللي خدرها وخدها.. واهو الحمد لله طلع معملهاش حاجه...
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فضلت اقاوم لحد مانعست...
صحيت تاني يوم لقيت جاك قاعد وماسك دماغه وباصص ف الارض...
قومت قعدت جنبه..
جاكي: جاك..
رفع وشه وكانت عينيه حمرا قوي..
جاكي: انت منمتش!
جاك: انا رايح الشغل..
سابني وقام..
جاكي: طب استنى اعملك الفطار..
جاك: مش عايز..
سابني ومشي وانا وقفت مش عارفه اعمل اي..
روحت لنور لقيتها صحت..
جاكي: صباح الخير..
نور: صباح النور... هو جاك فين..
جاكي: جاك خرج..
نور: لسه زعلان!..
جاكي: ااه.. مش عايز يكلمني اصلا..
نور: انا عايزه اصالحه..
جاكي: بقولك اي.. تعالي نعمله الاكل اللي بيحبه ونظبتله الدنيا كدا... يمكن نعرف نصالحه لما ييجي..
نور: ماشي يلا..
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فيروز: انت روحت مع جاك امبارح يامحمد!
محمد: ايوا..
فيروز: وعملتوا اي..
محمد: جبنا الواد..
هند: اكيد جاك نفخه..
محمد: ياريت.. دا ضيع مستقبله..
هند: احلف!
محمد بضحك: والله..
فيروز: يعني اي ضيع مستقبله..
محمد: يعني قطعهوله..
فيروز: هو اي..
محمد: احيه عليا..
هند: كل دا ومش فاهمه يافيروز!
فيروز: مانتوا بتتكلموا بالالغاز..
قامت هند كلمتها ف ودنها..
فيروز: يالهوي.. صحيح عملتوا كدا!
محمد: ااه.. ف الاول اتضرب لحد ماروحه كانت هتطلع.. وبعدين جاك حب يحط التاتش بتاعه..
فيروز: يستاهل... عشان يفكر يضر بنات الناس تاني..
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
قعدت اعمل الاكل انا ونور وعملنا اكل كتير..
نور: تفتكري هيسامحني بسهوله!
جاكي: هنحاول..
فضلنا مستنيينه كتير لحد مالليل جه...
نور: شكله مش هييجي..
جاكي: لا مش بيبات بره..
بصينا لقيناه دخل..
جاكي: حمدلله ع السلامه..
مردش عليا وكان طالع فوق..
جاكي: طب تعالى كل..
جاك: مش عايز..
جاكي: عشان خاطري..
نور: يلا ياجاك..
بصلنا شويه وبعدين قعد كل..
نور بهمس: هنعمل اي..
جاكي بهمس: مش عارفه..
جاكي: جاك..
جاك:...
نور: جاك..
جاك: عايزين اي..
جاكي: اسفين..
رجع بص للاكل ومكلمناش..
جاكي: ع فكره نور عملت الاكل دا مخصوص عشانك..
جاك: شكرا..
نور: انا اسفه بقاا.. هتفضل زعلان مني كدا كتير!
جاك: انا طالع اخد شاور..
سابنا وطلع وهو لسه متضايق..
جاكي: مفيش فايده...
فضل ع الحال دا يومين.. بينام ع الكنبه ويصحى يمشي ع الشغل من غير فطار ويرجع ينام.. مكنش بيكلم حد فينا..
كان قاعد بيتفرج ع التليفزيون...
نور نزلت..
نور: جاك..
مردش عليها وكان باصص قدامه بزعل..
قعدت جنبه ع الارض..
نور بزعل: هتفضل متكلمنيش كدا كتير يعني!
جاك:....
نور: طب حقك عليا.. وحياتك عندي ماهتتكرر تاني..
جاك: براحتك..
نور: والنبي ياجاك.. عشان خاطري خلاص..
جاك: تعالي اقعدي هنا...
قامت قعدت جنبه وعيطت..
جاك: بتعيطي ليه دلوقتي!
نور: مانت زعلان مني..
جاك: خلاص بطلي عياط..
نور: والله العظيم ماهعمل كدا تاني.. حقك عليا..
حضنته وفضلت تعيط..
جاك: بس خلاص.. مش زعلان.. انا اخوكي ياغبيه.. يعني اكتر حد ف الدنيا ممكن يخاف عليكي.. بعد كدا لما يحصل حاجه تيجي تقوليلي انا... انا اللي هعرف اجيبلك حقك..
نور: حاضر.. بس متزعلش والنبي..
جاك: هيتكرر تاني!
نور: لا..
جاك: خلاص.. مش زعلان.. بطلي عياط..
طلعت لقيته حاضنها وبيضحكوا..
جاكي: وانا مش هينوبني من الحب جانب!
بصلي ومردش..
نور: خلاص ياجاك صالحها بقاا..
جاك بهمس: مش دلوقتي..
جاكي: ياجاك خلاص بقاا..
جاك: مش هصالحك ياجي.. خلاص اقعدي بقاا..
نور: طب انا عايزه امشي..
جاكي: يخربيت النداله..
نور بضحك: معلش لازم امشي..
جاك: تعالي اوصلك..
قام وهي قامت وراه..
نور: ياغبيه هفضيلك الجو عشان تعرفي تصالحيه..
جاكي: وانا اللي ظلمتك..
نور: شوفتي.. يلا باي..
مشت معاه وانا قعدت افكر هصالحه ازاي..
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نور: خلاص ياجاك صالحها بقاا..
جاك: مش دلوقتي يانور.. خليها كدا شويه عشان تعرف تكدب تاني..
نور: ماهي عملت كدا عشاني..
جاك: بردو.. انا متفق معاها ان مفيش كدب...
وصلها البيت ومشي...
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
هند: عملك حاجه يابت!
نور: لا.. صالحني..
فيروز: طب الحمد لله... اطلعي ياحبيبتي ارتاحي..
طلعت فوق هي وهند...
هند: طبعا قالب ع جي..
نور: ااه للاسف.. مش راضي يكلمها...
هند: طب تعالي نكلمها فيديو..
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
كنت قاعده سرحانه وفجأه فوني رن..
فتحت لقيت البنات..
هند: ازيك ياجي..
جاكي: زفت ياختي..
بصيت لقيت ندى دخلت..
ندى: واحشاني يابت..
جاكي: وانتي اكتر ياروحي.. عامله اي..
ندى: كويسه.. طمنيني اي الاخبار..
نور: جاك زعلان منها ومش راضي يكلمها..
ندى: هو لحق!
هند: فكروا بقاا ف طريقه نخليها تصالحه بيها..
ندى: امم.. هو عندك دلوقتي!
جاكي: لا لسه مرجعش..
ندى: طب سهله.. جاك بيحبك قوي واكيد مش هيفضل زعلان منك ع طول يعني.. اتشطري انتي كدا واتصرفي..
جاكي: اعمل اي طيب.. مانا بعمله الاكل اللي بيحبه وبردو مفيش فايده..
ندى: اكل اي يام كرش انتي..
هند: ايوا ياجي.. اكل اي بس..
جاكي: امال اعمل اي طيب شوروا عليا..
ندى: بصي.. قومي استغلي الوقت قبل مايرجع.. البس حاجه مغريه كدا وحطي بيرفيوم حلو على شوية ميكب..
جاكي: مانا لابسه اهو..
ندى: متخلنيش اقولك كلمه غلط ياغبيه انتي.. دانتي لابسه بيجامه ياماما..
جاكي: ماهي مغريه اهي..
هند: انتي هبله!.. بيجامة اي اللي مغريه..
ندى: جاكي.. ركزي معايا ومتشلنيش... قومي افتحي الدولاب ووريني اللي فيه..
قومت فتحت ووريتهم الهدوم..
ندى: ياشيخه منك لله.. بقاا عندك الحاجات دي وقاعده ببجامه!.. دانتي حلال فيكي القتل والله..
جاكي: الدولاب قدامك اهو متصدعنيش..
ندى: في حاجه سودا قدامي اهي طلعيها كدا..
طلعتها لقيتها قميص اسود وصغير
جاكي: دا تقريبا لبس بيبي بس جه هنا بالغلط..
ندى: بيبي اي ياشلل.. هو دا المطلوب.. والله هيبقى طلقه عليكي..
جاكي: لا ثواني كدا.. انتي عايزاني انا البس دا!
ندى؛ انتي هبله!.. ان مكنتيش هتلبسي كدا لجوزك هتلبسيه لمين..
جاكي: ايوا بس دا عريان قوي...
هند: هو مش هيصالحك غير كدا.. الرجاله كلهم بييجوا كدا..
جاكي: لا لا ياجماعه صعب والله..
نور: اخلصي ياجاكي وبطلي دلع.. دا جوزك يعني مش حد غريب..
ندى: ثواني.. انتي عايزه تفهميني انك لحد دلوقتي ملبستيش كدا!
جاكي: لا..
ندى: روحي ياشيخه منك لله.. دا ليه حق يديكي بالجزمه والله...
جاكي: هو انا المفروض البسله كدا ع طول!
ندى: اكيد ياختي.. واخلصي بقاا قبل مايرجع.. ادخلي البسيه..
جاكي: طب ثواني خليكوا معايا..
دخلت لبسته وجبت شعري ع جنب وبصيت ع نفسي ف المرايه..
جاكي: احييييه... مستحيل اخليه يشوفني كدا..
طلعت مسكت الفون تاني..
جاكي: يابنات.. الموضوع صعب..
ندى: طب ماتجيبي الكاميرا كدا خلينا نشوف...
جاكي: لا طبعا..
هند: ياختااي.. دي مكسوفه مننا... امال هتعملي اي لما ييجي..
جاكي: يابنات انا مكسوفه والله.. مش هقدر اطلعله كدا... يقول عليا اي..
قعدوا يضحكوا..
ندى: ظلمك اللي جوزك والله.... يابنتي يقول عليكي اي ازاي!!.. دا جوزك يابنت المجانين...
جاكي: والله هعيط..
ندى: جاكي.. فوقي كدا وركزي معايا... دلوقتي لو جاك ملقاش منك جانب رومانسي كدا، هيروح يبص بره.. وممكن اي واحده تعمل كدا بسهوله.. دا جاك بيه ياماما... خليكي قاعده كدا بقاا لحد ما واحده تانيه تاخده منك..
جاكي: تفتكري!
ندى: ااه.. وبراحتك بقاا.. يلا باي..
جاكي: بت.. استن...
مكملتش راحت قفلت المهزءه...
قومت وقعدت ابص ع نفسي ف المرايه.. والله مش هقدر ياجدعان.. هو اصلا منحرف من غير حاجه... شجعت نفسي وحطيت ميكب مغري كدا ونزلت جبت اكل وطلعت... قفلت النور ودخلت الحمام لحد مايرجع.. كإني يعني مش لابسه كدا عشانه...
سمعت الباب اللي تحت بيتقفل...
قعدت اتنفس واشجع نفسي اني اخرج..
دخل وفتح الباب.. لقى النور مقفول.. فتح النور وبص لقى المكان مترتب والاكل محطوط... ابتسم وفهم انا بحاول اعمل اي..
دخل ووقف قدام المرايه يفك زراير القميص...
طلعت من الحمام وانا قلبي ف ذمة الله..
روحت وقفت وراه...
جاكي: احم..
لف وبصلي من فوق لتحت كدا ومعالم الصدمه ع وشه..
جاكي: احم.. كنت فين!
رجع بص للمرايه تاني ومردش..
روحت وقعت قدامه..
جاكي: هتفضل مخاصمني كدا يعني!
جاك: عايزه اي..
جاكي: انا اسفه..
جاك: طيب..
جاكي: اي اللي طيب...
جاك: عايزه اي طيب..
جاكي: هتفضل زعلان يعني!
جاك: ايوا..
جاكي: طب حقك عليا.. متزعلش..
روحت بوسته من خده..
جاك: اي اللي لابساه دا..
جاكي بكسوف: احم.. انا كنت بشوف اللبس وقولت اجرب دا يعني..
جاك بضحك: يعني مش لابساه عشاني!
جاكي: تؤتؤ..
جاك: ماشي.. فكرتك لابساه عشاني يعني..
جاكي: طب الاكل اهو... مش هتاكل!
جاك: لا..
جاكي بدلع: ع فكره انا مأكلتش ومستنياك عشان ناكل مع بعض..
سابني وراح قعد ياكل..
جاكي: معني كدا انك صالحتني!
جاك: لا..
جاكي: يووه بقاا.. اعملك اي تاني..
جاك: انا مطلبتش اولاني..
قومت قعدت ع رجله... وهو سند ع ايده وراه..
جاكي: ماهو انا مش هسيبك غير لما تصالحني..
جاك: ع فكره القعده دي هتكلفك كتير.. فقومي بكرامتك..
جاكي: تؤتؤ.. مش هقوم غير لما تقول سامحتك..
جاك: لا بردو..
جاكي: طب اعملك اي عشان تصالحني!
جاك: تسيبيني اكل..
جاكي: هسيبك تاكل والله بس قول مش زعلان منك..
جاك: لا زعلان..
فضلت ابوسه ف خده..
جاكي: هاا..
ابتسم وبص بعيد..
جاك: لا بردو..
جاكي: هعع.. والله اعيط.. خلاص بقاا..
جاك: تؤتؤ..
جاكي: طب بحبك..
جاك: تؤ..
جاك: قمري..
جاك: تؤ..
جاك: ابو عيالي..
ضحك بصوت..
جاكي: تعرف ان ضحكتك دي قمررر وبتاخد قلبي..
جاك: مش هضحك تاني..
جاكي: خلاص بقاا.. انت مش شايف انا عامله ف نفسي اي عشانك!
جاك: يعني طلعتي لابساه عشاني اهو..
جاكي: احم.. بصراحه ايون.. راعي دا بقاا وصالحني يلا..
جاك: ماشي.. بس دا لو اتكرر تاني مش هسامحك..
جاكي: والله انا بحبك وبموت فيك ياقمر انت.. مش هيتكرر تاني والله..
جاك: خلاص..
جاكي: يعني مش زعلان..
راح لف ايده حواليا..
جاك: مش زعلان.. بس..
جاكي: بس اي..
جاك: اي الحلاوة دي..
كان عمال يبص عليا بطريقه خبيثه ومنحرفه زيه.. روحت قومت بسرعه..
جاكي: بعينك.. انا لبست دا عشان اصالحك.. وخلاص دوره خلص.. باي..
لسه هجري هدخل الحمام اغير راح شدني..
جاك: ماهو انا كدا هرجع ازعل تاني..
جاكي: يابني سيبني ف حالي بقاا..
جاك: اسيبك ازاي ف حالك... مخبيه الحاجات دي ليه.
جاكي: انت قليل الادب ع فكره..
جاك: تحبي اوريكي قلة الادب..
جاكي: شكرا مش عايزه..
قرب مني وهو بيعض شفايفه..
جاكي: والله اصوت والم عليك الناس..
جاك: صوتي..
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
هند: تفتكروا عرفت تصالحه!
ندى: مش عارفه..
نور: تعالو نرن عليها..
ندى: لا مش دلوقتي.. احسن نبوظ الدنيا.. صحيح.. محمد فين..
نور: ف اوضته..
ندى: طب ناديه عشان كان بيقول هنخرج..
نور: ماشي..
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
الدنيا ظبطت نوعا ما ومفيش مشاكل والجو حلو..
تاني يوم الصبح..
صحيت لقيته قاعد يلعب ف شعري..
جاك: صباح الخير..
جاكي: صباح النور.. قاعد كدا ليه..
جاك: مستني القمر يصحى عشان في طياره بعد شويه..
جاكي: طياره اي..
جاك: مش هنسافر ولا اي..
جاكي: انا فكرت السفريه باظت بعد اللي حصل.
جاك: لا.. معاكي ساعه... شوفي بقاا هتلحقي تظبطي الدنيا ولا لا..
جاكي: طيران..
بوسته من خده وقومت اجري حضرت الشنط ودخلت اخدت شاور وهو كان بيجهز بره..
لبست وطلعت..
جاكي: اني جاهز.. احييه..
جاك: اي..
جاكي: انت هتسافر كدا!
جاك: ايوا ماله..
جاكي: لا ياباشاا مفيش الكلام دا..
جاك: ماله يعني..
جاكي: امشي اتعاكس بيك يعني!
جاك: ااه.. لا متقلقيش.. محدش هيعاكسني.. وبعدين احنا هنسافر بطيارتي انا.. يعني مش هيبقى في حد...
جاكي: امم.. ماشي..
جهزنا ومشينا وانا متحمسه قوي.. اول مره اركب طياره..
وصلنا المطار...
جاكي: احيه.. دا انضف من حياتي..
جاك: امشي ياهبله..
طلعنا انا وهو الطياره وانا مذهوله... اي الجمال دااا... يخربيت العظمهه يجدع..
دخلنا قعدنا..
جاك: اي رايك..
جاكي: رايي اي.. دي تحفهه.. بس انا خايفه..
جاك: من اي..
جاكي: مش عارفه..
جاك: بس ياهبله.. استمتعي باللحظه بقاا..
الطياره كانت بتبدأ تطلع وانا ماسكه ايده بتوتر..
جاك: متخافيش مش هيحصل حاجه..
بصيت من الشباك كدا بتفرج ع المنظر.. لقيت حد واقف يضحك وبيشاورلي...
يتبع..
لقراءة الفصل السابعون : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات