القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية دواء قلبي الفصل الخامس 5 بقلم أسماء ابراهيم

 رواية دواء قلبي الفصل الخامس 5 بقلم أسماء ابراهيم

رواية دواء قلبي الفصل الخامس 5 بقلم أسماء ابراهيم

رواية دواء قلبي الفصل الخامس 5 بقلم أسماء ابراهيم

ملك ردت..اي يا حبيبي...لا متزعلش حق عليا انا...خلاص هجيلك بكرا ونتقابل يلا بااي..ولفت عشان تمشي...خالد....
خالد اتعصب جداً.. بتكلمي مين.. انطقي..
ملك بتوتر.. دا ادهم ااا...
قطعه كلمها خالد.. بس مش عايز اسمع منك حاجه انتِ زايها كلكم صنف واحد الخاينه فيكم.. لسه هيلف ويمشي ملك مسكته من ايده..
ملك.. انا لسه مخلصتش كلامه استنا اسمعني... دا يبقااا..
زقه علي الارض.. ابعدي عني بقولك انا مش طايق اسمع منك حاجه..
سبها ومشي..هي فضلت تعيط جامد..لما زقه ايديها انجرحت..بس محستش بيه زاي ما قلبها اتجرح بكلمه..و انه شك فيها..هتندم يا خالد صدقني هتندم..
*********
كان قعد في الجنينه ومش طايق يسمع حد ولا يتكلم مع حد..لحد ما جهه صوت من وراء...
حبيتها ولا اي..
........
يبقا حبيتها..قولها يمكن تكون دي سندك بجد..
بصله و سكت..
انا ابوك و عارف انت بتفكر في مليون حاجه دلوقتي..
خالد..طلعت زايهم يا بابا طلعت خاينه زايهم..
محمود..بص يا ابني ملك غيرهم قلبي بيقولي انها غيرهم وانت ظلمتها..
خالد..هاا سمعتها يا بابا وهي بتتكلم في التليفون سمعته وقلبي وجعني افتكرت وجعي وجرحي القديم..افتكرت ماما لما سبتني عشان واحد غني وسبتي ومشيت..افتكرت سلمي لما انا كنت عاجز عن كده وسمعتها وشوفتها بتخوني..انا تعبت اووي بابا تعبت..
محمود بحب وهو يحتضن ابنه..كل حاجه هتتحل بس اوع تظلم ملك.. ملك قدرت تغير حاجات كتيير في القصر خلال اسبوع رجعت الابتسامه علي وش حوريه انت نفسك اتغيرت ورجعت الشغل.. انا عارف و واثق انك حبيتها عشان كده فكر قبل ما تاخد اي قرار..هسيبك دلوقتي و فكر برحتك..
خالد فضل يفكر في كلام باباه وان ممكن يكون ظلمها..اتنهد وقال..انا عارف هعمل اي..
*********
تاني يوم..طنط ملك... طنط ملك
ملك..يا حوريه يا حبيبتي عايزه اي..
حوريه بعبس طفولي..انتِ رايحه فين..
ملك..رايحه مشوار صغير وهاجي علي طول مش هتاخر..
حوريه..طب..طب ينفع اجي معاكِ
ملك..هتتعبي مني المشوار طويل..
حوريه..بليز خديني معاكِ..
ملك..هاخدك بس مش هتعملي شقاوة وتسمعي كلامي..
حوريه..حاضر هسمع كلامك ومش هتكلم خالص مالص...
ضحكت ملك علي طفولتها..
كان في عيون تراقبهم في صمت...
***********
ملك...اتأخرت عليك يا حبيبي..
طفل صغير قعد ساكت ومش بيتكلم..
ملك...اممم شكلك زعلان مني جامد..
الطفل سيف..اه زعلان منك كتييير..
ملك.. عارفه اني قصرت معاك الفتره الا فاتت بس كنت مشغوله شويه وبس انا جبتلك مفاجأة..
سيف.. بس انا لسه زعلان ومش بكلمك هاا..
ملك طلعت شوكلاته كتييير وكان معاها عربيه لعبه.. حبيبي كان نفسه في اي..
سيف بفرحه..الله العربيه الا كنت عايزها..
ملك فرحت علي فرحته... خد العب بيها لحد ما اشوف المشرفه.. وخلي حوريه معاك والعبه سواء..متروحيش بعيد يا حوريه..
حوريه..حاضر..
ملك مشيت وسبتهم يلعبوا..بس عنيها عليهم...السلام عليكم..
مديرة الملجأ..وعليكم السلام...أخيراً جيتي دا سيف كان هيتجنن وكل يوم يسالني عليكي..
ملك..اه شوفته بره وصلحته..المهم هو اخباره اي ماشي علي العلاج بانتظام..
المديره...اه كل حاجه تمام بس المشكله التوحد الا عنده زاي ما انتِ شايفه بيفضل اقعد لوحده و مش بيلعب مع الاطفل الا في قده..
ملك..انا لو بيدي اخده اربيه..بس انتِ عارفه ظروفي..عن اذنك هروح العب معاه شويه قبل ما امشي..
المديره..كفاياا عليكي انك بتيجي تشوفيه هو بيحبك اووي..اتفضلي روحي..
طلعت ملك..فضلت تلعب معاه هي و حوريه..كان يوم لطيف جداً.. بس مازلت في عيون تراقبهم... تعبوا من العب لحد ما سيف نام في حضن ملك...اخدته نيمته..
يلا يا حوريه عشان نمشي..
حوريه...طنط ملك..بابي..
ملك بتلف لقيته اكتفت انه تبصله بعتاب...نظرته كانت بتقول كلام كتييير اووي...يلا يا حبيبتي خلينا نمشي..
خالد..ملك عايز اتكلم معاكِ..
ملك..احنا مفيش بينا كلام يا استاذ خالد عن اذنك..
كانت هتمشي مسك ايده...اسف..بس اديني فرصه اصلح غلطتي..
ملك بعتاب..وانت سمحتلي اتكلم ولا ادفع عن نفسي..الاسف مش هيفيد بحاجه...انا عايزه اطلق...
خالد..اااي
يتبع...
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات