القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببت طالبتي المجنونة الفصل الثالث 3 بقلم شهد أحمد

 رواية احببت طالبتي المجنونة الفصل الثالث 3 بقلم شهد أحمد
رواية احببت طالبتي المجنونة الفصل الثالث 3 بقلم شهد أحمد

رواية احببت طالبتي المجنونة الفصل الثالث 3 بقلم شهد أحمد

زين : انا .
انا : هاا يعم م تقول وتخلص انت اي .
زين : اي عم دي يبت ده انا الدكتور بتاعك .
انا : اقولك ي دكتور مش نافع اقولك يعم مش نافع اقولك اي طيب .
زين : قوليلي زين .
انا : امممم ماشي .
زين : عايز اقولك حاجه بقا .
انا : اي !
زين : انا ب .
مالك دخل ي زين دكتور محمد عايزك تعالي بسرعه ، زين ف نفسه منك لله ي مالك بوظت كل حاجه منك لله .
زين : ماشي روح انت ي مالك وانا جاي وراك .
مالك : طيب بس متاخرش ي دوك .
زين : خلاص يعم غور بقا .
مالك : ماشي يعم انجز بس .
زين : حاااااضر جااي اهوو غور وانا جاي .
مالك : بقا انا تقولي غور انا همشي بمزاجي عشان اتهنت كتير قدام القمر اللي قاعده معاك دي 😉
زين اتعصب جامد والغيره بدات تبان ع وشه مالك لو سمحت اطلع بره وثانيا دي رهف طالبه عندي تمام ومينفعش تتكلم معاها كده .
مالك : خلاص يعم انا اسف انا همشي وهستناك عند دكتور محمد.
زين : ماشي وانا جاي 
مالك خرج وهو مدايق ان زين اتعصب عليه عشان زين ده صاحبه من زمان وعمره م اتعصب عليه كده ، مالك لنفسه انا لازم اعرف هو مالك .
اكيد انتو عايزين تعرفه مين مالك هعرفكم عليه هالحين 😂 ( مالك ده يبقي صاحب زين الانتيم ومتربين مع بعض وكانوا مع بعض ف نف المدرسه ف ابتدائي واعدادي وثانوي ودخلوا نفس الكليه كليه هندسه واجتهدو لحد م بقوا معيدين ف الكليه ، مالك بقا عنيه خضرا وابيض وشعره اسود وجسمه رياضي وقمر كده وعنده 25 سنه نفس عمر زين ، وكمان هو بيحب زين جدا وعمره م فكر يزعله ابدا عشان علاقتهم ببعض مبقتش علاقه اتنين صحاب دي بقت علاقه اتنين اخوات وعشره عمر  )
رهف : في اي ي زين مالك ادايقت لي ع دكتور مالك .
زين : ملكيش دعوه انتي .
رهف : ماشي تمام المهم كنت عايز تقولي اي .
زين : مش عايزك اقولك حاجه واتفضلي امشي ونبقي نتكلم وقت تاني .
انا : ماشي take care ي بيبي .
زين : خدي هنا انتي قولتي اي .
انا : وحيات ربنا كنت بهزر وضحكت .
زين : ضحكت يبقي قلبها مال .
انا : بتقول حاجه ي زين .
زين : لا لا ولا حاجه .
انا : ماشي انا هروح اخلص محضراتي واروح سلام .
زين : خلي بالك من نفسك سلام. 
انا : ماشي يسطا سلام .
زين : غوري ابت من هنا كتك نيله ف حلاوتك .
انا : برفعه حاجه كده ايتا انت بتعاكسني ولا اي .
 زين : هو انا اقدر اعاكس القمر بردو .
انا : ضحكت وروحت مشيت .
زين راح لدكتور محمد : 
زين : في اي ي دكتور حضرتك كنت عاوزني .
دكتور محمد : كنت عايز اعرف لي رهف اترفدت اسبوع .
زين : معلش ي دكتور ده كان سوء تفاهم والموضوع رجع طبيعي تاني انا اسف ي دكتور .
دكتور محمد : ماشي تمام بس بعد كده ترجعلي ف اي قرار تاخده.
زين : حاضر ي دكتور بعد اذنك .
دكتور محمد : اتفضل ي زين .
رهف ف البيت : 
انا : ماما مااااامااااا جعاااااااانه .
انا : عااااايزه اكل فيييييين الاكل انتو فيييييين ي اهل البيييييت .
ماما : اي اي ف اي بتزعقي كده لي عندنا ضيوف منك لله ..  
انا : ضيوف يكسوفك ي رهف .
ماما : ادخلي جوه بقا 
انا : حاضر بس مقولتيش مين الضيوف اللي جوه .
ماما : جايلك عريس يمكن توافقي وتخلصينا منك بقا .
انا : مش موافقه اادخلي قولي ل عريس الغفله اني مش موافقه .
ماما : باااس وطي صوتك ادخلي ولما اناديلك تيجي فاهمه .
انا : حااضر بس هطفشه بردو .
ماما : متقدريش ده واد قمر والله .
انا : والله لو القمر نفسه مش هحب غيره .
ماما : هو مين ده بقا .
انا : هااا لا ولا حاجه انا هروح ادخل اوضتي .
ماما : ماشي ياختي غوري بقا .
انا : هو اي حكايه غوري دي انهارده .
ماما سابتني ودخلت عند بابا لعريس الغفله وانا دخلت اوضتي ولسه هعيط لقيت ماما بتنادي عليا عشان ادخل دخلت وانا باصه ف الارض ومش طايقه الزفت اللي اسمه العريس ده قعدت ووشي ف الارض وفجاه سمعت صوت بيقول مش كنتي عايزه تعرفي انا عايزه اقولك اي :
انا : بصيت واتفاجئت وقولت انت .
؟؟ : اه اناا مبسوطه .
تتخيلوا مين هو العريس !!
يتبع.....
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي الفصول : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات