القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية الاسد الجريح الفصل الثاني 2 بقلم ملك ايمن

 رواية الاسد الجريح الفصل الثاني 2 بقلم ملك ايمن
رواية الاسد الجريح الفصل الثاني 2 بقلم ملك ايمن

رواية الاسد الجريح الفصل الثاني 2 بقلم ملك ايمن

ليل: يانهار مهبب طب امشي انا بقا بدل ما اترفد
عمار: هههههه لالا انا مش شديد اوي كده بس ع فكره مصطفي طيب هوا بس منضبط جدا
ليل: انا اسفه بجد مكنتش اعرف انك اخو 
عمار: ولا يهمك ياهنا اخلصي ليل هتنزل معايا يلا
هنا: حاضر بصي بقا حضورك سته بظبط ودقيقه كمان هتتحاسبي وانصرافك الساعه خمسه ونص الاسد بيحب الانضباط 
ليل: مين الاسد
هنا: مصطفي بيه
ليل: انتو لي مسمينو كده
عمار: ليل يكون احسن لو مسالتيش ع ده في حاجه تانيه يا هنا
هنا: لا يافاندم خلاص كده
ليل: شكرا ياطنط 
هنا: نعممم طنط اي دي
ليل: مش انتي اكبر مني عشان كده بقولك طنط 
هنا: لا انا اسمي هنا عايز حاجه ياعمار بيه
عمار يكتم ضخكتو: لالا روحي انتي 
ليل وهيا بتقلد هنا: لا انا هنا عايز حاجه ياعمار بيه كتك نيله وبهمس لعمار هوا دي تقربكو
عمار ضحك بشده: لا متعرفناش 😂😂
ليل: طب كويس يلا بينا
ونزل عمار ةليل وفي الوقت ده الاسد كان واقف قدام النافذه بكل جمود وشاف ليل وعمار ركبو عربيه عمار 
حسيت في الوقت اني عندي رغبه امنعهم يكونو مع بعض هوا ممكن اكون وقعت في حب الطفله دي لالا اكيد انا بس خايف علي الملاك ده من عمار بس ملاك اي كلهم خونه مستحيل اتخدع بمنظرها الطفولي ده
🖋️🖋️بقلمي ملك ايمن🖋️🖋️
في عربيه عمار
عمار: بس مش ابمفروض يكون عندك عربيه يعني بنت الكيلاني 
ليل: يووووه ع بنت الكيلاني هوا بنت الكيلاني دي مش بني ادمه ولا اي
عمار: اهدي يامحنونه انتي  مش قصدي بس انا فعلا حبيت طبعك
ليل بغرور: اه انا فعلا اتحب
عمار ضحك جدا ع حالتها المتقلبه وعميلها الطفوليه
عمار انتي عندك كام سنه ياليل
ليل: ٢٥ سنه
عمار: اي ده سنك مش بهك خالص
ليل: وانت 
عمار: ٣٥ ((تعديل عمار ٣٥ سنه)) 
ليل: واو اكبر مني بعشر سنين
عمار: تخبلي
ليل: ههههه اااه وصلنا شكرا جدا واتشرفت بمعرفتك 
عمار: العفو ياليلو
في الوقت ده فيروز كانت قاعده في جنينه ااا وشافت ليل تزله من عربيه واحد غريب خافت حدا عليها 
فيروز: ليل انتي كويسه فيكي حاجه 
ليل: ايواه اهدي يافوز انا كويسه 
فيروز بحده: مين الاخ
ليل: ده عمار مديري في الشغل
نزل عمار من العربيه يتمتع في النظر من تلك الفتاه الجميله ذو بشره قمحيه وعيون بني كاتم
فيروز فجاءه نزل من العربيه شاب وسيم جدا عضلات وشعر اسود وغيون سمرا وكان وسيم جدا 
عمار: انا عمار الدمنهوري مدرير ليل 
فيروز: اهلا
ليل: اااه اعرفكم عمار زي مقال مديري ودي اختي فيروز 
عمار: فرصه سعيده
فيروز: شكرا يلا ياليل
عمار: طب انا لازم امشي سلام 
ليل وهيا بتشاور بايديها سلاااااام يلا يافوز ودخلو الڤلا ومجرد مادخلو فيروز مسكت ليل من قفاها
فيروز: انا حظرتك كام مره ماركبيش مع حد غريب هه
ليل: طب سيبي بعطوطي طيب
فيروز: بجديه ليل لازم تفهمي بقا انا مش عاوزه اخسرك زي مخسرتها ارجوكي 
ليل: ياحبيبتي متقلقيش عليا هه 
🖋️🖋️بقلمي ملك ايمن🖋️🖋️
في شركه الدمنهوري
عمار دخل ع مصطفي فجأة من غير ما يخبط
مصطفي: انت حيوان يلا مش في باب هتقطعلي الخلف
عمار: ههههه لالا متقلقش يلا عشان ناكل
مصطفي: انت اتاخرت ليه 
عمار: كنت بوصل ليل دي بنت غريبه بس عسل 
مصطفي: عمار متلعبش معاها
عمار: اي ده احنا وقعنا ولا اي😉
مصطفي: انت عارف انو مستحيل بس دي مش بنت اي حد اللعب معاهم خطر
عمار: خلاص طلاما متخصمش ملكش فيه
مصطفي: عماااااار
عمار: خالص خلاص يلا تعالي
🖋️🖋️ببقلمي ملك ايمن🖋️🖋️
في ڤيلا الكيلاني
امال: لالا تنورو وانا هضغط عليها كمان متقلقيش
نواره:.......... 
امال: تمام يلا سلام 
ليل: بتكلمي مين يامامي
امال: دول ضيوف جايه في موضوع كده
ليل: ضيوف مين دول
امال: عريس
ليل: وده لمين
امال: عشانك
ليل: ومين قال اني عاوزت اتجوز
امال: انا مش بهزر انهارده جايين يتقدمو رسمي
ليل: انا رافضه لسه بدري
امال: يابت متبقيش هبله ده معاه ومتريش 
ليل: ماما انتي بتقولي اي ده مستحيل وهوب الم نزل ع وشها اتصدمت دي اول مره فيروز وقفت قدمها 
فيروز: ماما انتي بتعملي ايه هيا صغيره مش عايزه تتجوز خلاص فلوس اي دي
امال: انا قلت الي عندي هتوافق عليه
جريت ليل ع غرفتها وفضلت تعيط ووشها ورم من الالم 
🖋️🖋️بقلمي ملك ايمن🖋️🖋️
في بيت الدمنهوري
مصطفي بصوت غاضب: ومين قال اني موافق هوا انا صغير عشان تعملو كده
سعديه: يابني عايزه افرح بيك قبل ما اموت
مصطفي: بعد الشر عليكي ياحبيبتي بس انا مش جاهز افهميني 
سعيد: يابني شوفها بس ولله هتعجبك
مصطفي: طيب يابابا زي منتو عايزين في سرو وربي لاضيعها
عمار: اشطا اطلع
بقا
وكلهم جهزو مصطفي لبس بنطالون زيتي وتشيرت ابيض وكتش ابيض وساعه زيتي 
اما عمار لبس بنطالون اسود وتشرت ابيض وكتش ابيض وساعه سودي 
ونزلو كلهم عشان يمشو
🖋️🖋️بقلمي ملك ايمن 🖋️🖋️
في ڤيلا الكيلاني
دخلت امال ع بنتها ولقتها لسه قاعده بتعيط
امال: انتي لسه مجهزتبش قومي اللبسي وحطي اي حاجه ع وشك الوارم ده يلا
ليل: مش هطلع
امال لسه هتقرب فيروز وقفت قدمها
فيروز: خلاص ياماما هنجهز وننزل
خرجت امال من الغرفه 
فيروز: ليل تعالي ننزل وبعد كده انتي طفشي العريس هه يلا
ليل: انزل ازاي بلي في وشي ده 
فيروز: هحكلك ميكب يداري شويه 
ليل: انتي عارفه اني مش بحب الميكب
فيروز: معلش يلا وجهزت ليل ولبست فستان ابيض رقيق فوق الركبه جظا وفرده شعرها الاحمر عشان تداري وشها بيه وكانت ايه في الجمال 
اما فيروز لبست فستان اسود طويل ومقفول لانها محجبه 
وصلو عيله الدمنهوري ودخلو وعمار عرف انهو يا ليل او اخته فيروز واتمني متمونش فيروز 
امال: اهلا اهلا شرفتونا
سعديه: الشرف لينا ياحبيبتي 
جاسر وسعيد بيتكلمو بخصوص الشغل وامال وسعديه بيتكلمو
عمار ميل ع مصطفي  وقال
عمار: هوا فين العروسه الله
مصطفي: مش عارف يكش تهرب
عمار بيلطف: كده ياخاين نتجوز عليا اش حال اني مدلعاك.. 
مصطفي: يابني اسكت بقا هتفضحنا
وفي الوقت ده نزلت ليل وفيروز في الي متنح صدمه وفي الي متنح اعجاب
مصطفي: مش ممكن
عمار: يابختك
امال: تعالو ياحبيبي اقعدو وقعده ليل وبتتجنب النظر ليهم عشان وشها
مصطفي شفت نفس الطفله الي بتشقلب كياني وبتخليني مش ع بعضي كانت فعلا زي الطفله 
سعديه: الله اكبر اي القمرات دول مين فيهم ليل امال شاورت ع ليل
سعديه بصي بقا احنا طلبين ايد ليل لابني مصطفي وانتي عارفة مصطفي شاب مفيش بعد كده احترام وبيشتغل
جاسر: مصطفي الدمنهوري  غني عن التعريف
ليل: اول ما سمعت الاسم ؤفعت عنيهل ومسدقتش انو هوا الاسد واول ما بصلها نزلت وشها في الارض
سعديه: ها اي رايكو
جاسر: انا مش بغصب بناتي ع حاجه اي رايك ياليل... بصت لامها وقالت الي حضرتك تشوفو يابابا
امال: طب نسيب العرسان مع بعض خرجو كلهم وعمار مشلش عينو من ع فيروز
عند ليل ومصطفى 
مصطفي:هتفضلي باصه في الارض كتير كده
ليل:وانت عايز مني اي
مصطفي:اتعدلي وانتي بتكلميني انا مش دايب فيكي
ليل:اسمع احنا هنقعد فتره مخطوبين وبعد كده نفكر في مشكله وننفصل
مصطفي:هاتعملي نفسك بريئه انا فاهمك انتي والي شبهك يتمسكنو لما يتمكنو
ليل اتغصبت ورفعت وشها ليه وقالت...انا مش زي اي حد ومش من النوع ده انت فاهم
مصطفي:بخوف:اي الي في وشك ده انتي كويسه وبيقرب ليل بعدت عنو
ليل:مفيش حاجه بس اتخبط
مصطفي:ابقي خودي بالك من نفسك بعد كده 
ليل:شكرا
مصطفي:انتي رافضه الجواز لي في حد في حياتك
ليل افتكرت انها كده ممكن تبعدو
ليل:ايواه بحب زميل ليا
حسيت بغضب شديد من فكره انها تكون لغيري وعزمت انها هتكون ملكي انا وبس
سعديه والكل دخل عليهم 
سعديه:ها ياولاد اي الاخبار
مصطفي:الخطوبه وكتب كتاب  اخر الاسبوع طبعاً لو يناسب عمي.......((ياتري اي سبب اللقب ده لمصطفي هنشوف)
يتبع...
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي الفصول : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات