القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عاشق السيوفي الفصل السادس والعشرون 26 بقلم شهد محمد

 رواية عاشق السيوفي الفصل السادس والعشرون 26 بقلم شهد محمد

رواية عاشق السيوفي الفصل السادس والعشرون 26 بقلم شهد محمد

رواية عاشق السيوفي الفصل السادس والعشرون 26 بقلم شهد محمد

"في الكافيه الخاص بالحفل ترجل كلا من مراد وعشق وزين لداخل الحفل"
اقترب أدهم لعهد ورفع نبره صوته:
- يا جماعه انهارده يوم مش عادي انهارده اختي الصغيره وبنتي الاولي نجحت وطلعت الاولي معرفش ازاي بس يلا المهم شرفتنا مبروك يا روحي وان شاء الله تكوني دايما ناجحه في حياتك
احتضنت عهد اخوها بحب:
-انا بحبك اوي يا دومي يلا علشان أطفئ الشمع
"بدأ الجميع بالتصفيق وارتفع صوت الاغاني في المكان وقدم كل شخص هديه لعهد بمناسبه نجاحها"
جلست عشق بجوار مراد:
-هااااي
مراد بضحكه هادئه:
-باااااي
عقدت عشق حاجبها:
-اقوم يعني يا ميرو ترضي طيب لو ترضي قولي ها
امسك مراد بيدها:
-يا رغايه اهدي اييييييه براحه لو عايزك تمشي فا اكيد لا يا هبله
بدأت عشق تاكل:
-طويب وايه يعني لو عايز هفضل بره ثم أخرجت لسانها
بدأ مراد أيضا بتناول الجاتوه:
-والله طفله ادي آخره صبري
*************
"في فيلا السيوفي في مكتب مختار"
ترجلت ام يوسف الي داخل المكتب:
-تشربوا حاجه؟!
مروان بهدوء تام:
-ياريت لو فنجان قهوه ساده من ايدك الحلوه دي
ابتسمت ام يوسف بحنان:
-عيونك الي حلوه يا مروان بيه
ثم وجهت كلامها المختار وحضرتك يا مختار بيه تشرب ايه
نظر لها مختار بجديه:
-برضه قهوه بس زي كل مره
ام يوسف بحب:
-حاضر وخرجت
مختار وهو يجلب هاتفه:
-احكيلي في ايه بقي
قص مروان علي أبيه كل ما حدث بالتفصيل:
-بس كده وقراري ده هو الأخير اني مش هطلقها ولازم ازلها
نظر له مختار بدهشه ممزوجه باسي:
- ليه كده يا فريده يا بنتي بعد ما كنت واثق فيكي واكدب انك الي سرقتي الملف يطلع التخطيط ده كلو ليه كده
مروان بهدوء تام:
-متقلقش يا مختار بيه كلو هينحل
ام يوسف وهي تستأذن بالدخول:
-القهوه
امسك مروان بفنجان القهوه:
-تسلم ايدك ثم ناول أبيه الفنجان الخاص به
****************
"في احد الاماكن المهجوره تصرخ فتاه باعلي صوتها لتجد من ينقذها من ايادي الذئب"
الفتاه:
-انت يا ****** افتحلي الباب وريني نفسك ماانت لو راجل بجد مكنتش خطفتني ماانت *****
ليدخل ذاك الذئب بعصبيه وعيون كالجمر ويجذبها من شعرها:
-ما تلمي نفسك يابنت ال**** ولا لازم اربيكي ماانتي ملقتيش حد يربيكي بس اهو هتتربي من اول وجديد علي ايدي
الفتاه ببكاء:
-سيبني بقي انت كل مره تثبتلي انك مش راجل انا بقرف منك بقرف منكككككك ساااامعني
رماها أرضا:
-لا مش سامع وخليكي من غير اكل وشرب كده
ثم اغلق الباب بالمفتاح كما هو
جلست الفتاه في ركن الغرفه:
-هو انا عملت ايه في حياتي لكل ده عمري مأذيت حد بس كلو بيأذيني نفسيا وجسديا وكل حاجه
***************
(بعد مرور يومان بدون احداث تذكر)
"صباح يوم جديد علي ابطالنا بالبهجه والحب"
أمسكت عشق خديه بدلع:
-ايه الحلاوه دي يا دومي انا مش مصدقه فرحك بعد ايااااام لا لا بجد فرحانه
عهد وهي تحتضنه من الخلف:
-بابا دومي انت عجزت اوي
ادهم بصدمه مصطنعه:
-انااااا عجزت ايوه صح يدوب انا ابوكي يبقي عجزت
ليلي بحب:
-يلا يا جماعه الفطار هيبرد ويلا يا حسين
"اجتمعت العائله حول مائده الطعام كعادتهم"
**************
"في مقر عمل مراد"
ادي مراد التحيه العسكريه:
-نعم يا فندم حضرتك عايزني ؟!
اللواء:
-ايوه يا سياده المقدم لانك هتروح خدمه علي حدود سيناء لمده اسبوع بس
مراد بجديه:
-طب امتي والمعلومات وكل حاجه بخصوص الخدمه دي
اللواء:
-هبعتلك ملف بكل حاجه علي مكتبك تقدر تتفضل
مراد:
-تمام يا فندم عن اذنك ثم ترجل لخارج المكتب
يتبع...
لقراءة الفصل السابع والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات