القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية رهف الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم اميرة محمد محمود

  رواية رهف الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم اميرة محمد محمود
 رواية رهف الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم اميرة محمد محمود

 رواية رهف الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم اميرة محمد محمود

عمر قام فتح كل شبابيك البيت وجمع كل صور ليلي وعلقها ف كل حيطان البيت ، وقرر يبتدي معاها من جديد حتي لو هيحاول الف مرة هيحاول عشان هيه تستاهل 
ليلي قامت من النوم واتفأجت بصورها فرحت جدا
عمر بإبتسامه : صباح الخير ي ليلو
ليلي بإبتسامه : صباح النور ي عمر 
عمر بصدمه : انتي بجد بتبتسمي ي ليلي ؟؟
وكمان ليا انا 
ليلي كشرت تاني : احم ....هروح اجهز الفطار 
عمر راح ناحيتها ومسك ايديها : ليلي ممكن نتكلم شوية 
ليلي : ماشي بعد م نفطر 
عمر بإبتسامه : ماشي ي حبيبتي 
ليلي دخلت المطبخ وهيه حاطه ايديها علي قلبها االمهزق
 ده ، وفجاة افتكرت رهف وعمرو وفوزيه وقد ايه
 ‏
 وحشوها مسحت دمعه هربت من عينيها وجهزوجهزت وفطرو خلاص راح قعدت جمب عمر
ليلي بجدية : اتفضل ي عمر اتكلم 
عمر بهدوء : اسمعيني لحد الاخر ي ليلي 
ليلي بتوتر : حاضر 
عمر بخوف : مامتك فاقت ورجعت البيت وسألت عليكي كتير ، انا عارف انك تعبانه بس كفايه كده ي ليلي لازم تسامحي عشان تقدري تعيشي 
ليلي بدموع : مش قادرة ي عمر 
انا جرحي كبير اوي 
عمر لسه هيرد.عليها تليفونه رن : ايييييه حصل ايمته الكلام ده طيب مسافة السكه واكون عندك 
ليلي بخوف : في ايه ي عمر 
عمر بدون وعي : حمزة اتخطف 
ليلي : حمزة مين 
عمر : حمزة ابن باسل 
ليلي بصدمه : انت بتقول ايه 
عمر بتوتر : هفهمك بعدين ي حبيبتي ، 
قام باس راسها : لو حبيتي تروحي عند مامتك روحي وتأكدي انهم بيحبوكي ي ليلي
عمر دخل للبس ومشي وليلي قعدت تفكر ازاي باسل عنده طفل ، وازي اتجوز رهف واحنا مش عارفين الموضوع ده 
تعبت من التفكير قامت للبست وراحت عند فوزيه 
رهف نايمه علي السرير فاقده الوعي ، راسها ملفوفه بشاش ، باسل قاعد جمبها ماسك ايديها ودموعه نازله 
" فلاااااااااش " بقلمي اميرة محمد محمود حميد
باسل فاق لما سمع صوت الدربكه  اتسند علي عكازة وخرج لقي رهف مرمية علي الارض وسايحه ف دمها دمها وكل حاجه حواليها متبهدله 
باسل بخوف : رهف ...رهف فوقي اي اللي عمل فيكي كده
رهف بألم : ح....ححمزة 
باسل راح  عند حمزة ملقهوش ف اوضته اتجنن 
باسل بخوف : رهف انت سمعاني كويس حمزة فين ؟
باسل رمي العكاز وسندها بقوته ودخلها علي السرير واتصل بالدكتور والشرطه 
بعد وقت من الزمن الدكتور جه وطمنه علي رهف والشرطه جات خدت اقوال رهف لو عندو شك ف حد ولا لا ، باسل قالهم انو شاكك ف ملك وخالد 
  "بااااااااااك "
باسل بعيون مليانه شر : والله ل اجيبك ي ملك 
رهف بتعب : ااااااه ...انا فين 
باسل بخوف : انتي كويسه 
رهف بعياط وصراخ  : حمزة حمزة فين ي باسل ابني فيييييين 
باسل حضنها ودموعه نزلت : هيرجع والله هيرجع 
رهف بعياط : خدو مني ابني قدام عينيا 
باسل عيط : اهدي ي  رهف انتي لسه تعبانه 
رهف بزعيق : انت اية ي اخي معندكش دم بقولك حمزة اتخطف اتصرف اعمل اي حاجه
باسل بهدوء : بلغت عنهم الشرطة و ...
رهف قاطعته : هما مين دول ؟
باسل : ملك وخالد اللي متفق معاها 
رهف بدموع : ازاي ام تقدر تعمل كده ف ابنها 
باسل بغضب : دي لا يمكن تكون ام 
رهف حضنته وغصب عنه دموعه نزلت وبعد شوية عمر جه وفضل مع صحبه يواسيه لحد م يشوفو هيعملو ايه 
ليلي كانت مترددة ترن الجرس فحسمت امرها وعمرو فتح الباب  
عمرو بفرحه : ليلي انتي رجعتي ؟
ليلي بمرح : انت شايف اي ي غبي 
عمرو حضنها وضحك : هتفضلي طول عمرك دبش
ليلي بضحك : دا مبدء ي حياتششيي 
عمرو ضحك وعيونه دمعت : انا مش مصدق انك موجودة هنا 
لييلي بحب : وحشتني ي عمرو 
عمرو بدموع : انتي كمان وحشتيني ي ليلي طمنيني عليكي ي حبيبتي عامله ايه 
ليلي بإبتسامه : انا بخير طول م انتو بخير 
اومال فين ماما 
عمرو : ماما نايمه جوا 
ليلي بإبتسامه : تعالي ندردش مع بعض لحد م تصحي 
عمرو بضحكه : يلا 
ليلي بإستغراب:  بتضحك ليه ؟
عمرو بحب : اتغيرتي اوي 
ليلي : ازاي بقلمي اميرة محمد محمود حميد
عمرو بصدق : اتغيرتي للاحسن للبستي دريسات وكمان الخمار 
عمرو غمزلها : شكل عمر جاب معاكي نتيجه 
ليلي بكسوف : بس يلا 
عمرو بضحك : اهو الشبحنه بتاعتك دي اللي مش هتتغير ابدا 
فوزيه كانت واقفه بتسمعهم ومبسوطه : ليلي 
ليلي بصت وراها : ماما 
وجريت عليها حضنتها 
فوززيه بدموع : وحشتيني ي بنتي 
ليلي بتعيط : انتي كمان ي ماما وحشتني اوي حمدالله علي سلامتك ي حبيبتي 
فوزيه : كده اهون عليكي ومتجيش تشوفيني 
ليلي بعياط : لا والله ي ماما بس كنت تعبانه شويه
فوزيه مسحت دموعها : خلاص ي قلب امك المهم انك كويسه 
ليلي بإبتسامه : كام شهر وتبقي جده ي فوزيه 
فوزيه بضحك ودموع : الف مبروك ي ليلي ربنا يباركلك فيه ي بنتي 
ليلي : امين يارب
عمرو بضحك : ايوة ي فوزيه انسينا بقي عشان خاطر الست ليلي 
فوزيه : بس ي واد  تعالي تعالي نقعد 
ليلي بتوتر : ماما ر..رهف 
فوزيه بغضب : بسسسسس اياكي تجيبي سيرتها تاني 
فوزيه بجديه : ماما ناس دخلو علي رهف ضربوها وخطفو حمزة ابن باسل 
فوزيه وعمرو بصدمه : اييييييه ؟؟؟؟؟
ليلي بحزن : يلا نروح ي ماما رهف محتجانا 
فوزيه وافقت هيه وعمرو وراحو يشوفو رهف 
____________________________________
خالد دخل علي ملك وهوة شايلة حمزة وحطه علي السرير 
ملك بغضب : انت برضو عملت اللي ف دماغك ي حيوان 
خالد بعصبيه : لمي لسانك لحسن افرغ المسدس دا ف راسك 
ملك بغضب : من يومك كلب فلوس بس متخيلتش توصل للدرجه دي 
خالد بسخرية : واديني وصلت 
ملك بضيق : هتعمل ايه
خالد بسخرية : ايه خايفه عليه ؟
ملك ببرود : طبعا مش ابني 
خالد بضحكه شريرة : امممم ابنك قولتيلي 
ملك بضيق : خف شوية وخلينا نشوف هنعمل ايه
خالد بثقه : هعمل اي مش هنعمل ايه خدي بالك من كلامك اليومين دول ي ملوكتي 
ملك : يعني ايه 
خالد حط رجل علي رجل : يعني كل حاجه هتبقي ليا 
ملك بغضب : وانا مليش نسبه ولا ايه
خالد ببرود : لا 
ملك بغضب : دا انا اطربق الدنيا علي دماغك 
خالد بعصبيه : هتسكتي وتعملي اللي بقولك عليه تمام مش هتسكتي هتشوفي مني تصرف مش هيعجبك
ملك ببرود : تمام 
خالد بجديه : تمام هتصل عليه واطلب منه المبلغ اللي احنا عايزينو 
ملك : اطلب 2 مليون وبالنص
خالد بضيق : روحي شوفي الولد صحي ولا لا 
ملك مشيت بس وقفت تتصنت علي خالد وبتشوفه هيقول اي ، وهوة طلع تليفون جديد بخط جديد واتصل علي باسل وف الوقت ده الشرطه كانت ف البيت عند باسل عشان لو جه اي اتصال مفأجء ولا حاجه
باسل : الو مين معايا  بقلمي اميرة محمد محمود حميد
خالد بخبث : معقول نسيتني 
باسل بغضب : ابني فين ي حيوان 
خالد ضحك بشر : لا لا اهدي كدا علي اعصابك وخلي ف بالك ان اي كلمه هتقولها ابنك  هيتحاسب عليها
باسل بهدوء : ابني فين 
خالد بخبث : معايا ف الحفظ والصون
باسل فهم قصده وحاول يجاريه ف الكلام عشان الشرطه تحدد موقعه 
باسل بهدوء : عايز كام ؟
خالد : كدا بقي احبك بس لو بلغت الشرطه انسي ابنك خالص 
باسل بسرعه : لا لا شرطه لا 
خالد بدون مقدمات : 2 مليون جنيه 
باسل بصدمه : اتنين مليون جنيه ؟
خالد بسخرية : مالك اتخضيت كدا ليه 
باسل : وهتاخد الفلوس ازاي 
خالد : هقولك بعدين 
وقفل السكه والشرطه عرفت تحدد موقعه ورهف صوت عياطها علي وهيه ف حضن امها وعمر حاضن ليلي والموقف صعب عليهم 
باسل قرر ميدخلش الشرطة ف الموضوع ويستني تليفون تاني من خالد وهيروحله بنفسه 
تاني يوم جاله اتصال منه وعرف المكان وخالد طلع بحمزة وهوة حاطط المسدس علي راسه وفجأه لما حس بالغدر ضرب طلقه وجات ف  .....
يتبع...
لقراءة الفصل الثاني والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي الفصول : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات