القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حب الطفولة الفصل الرابع 4 بقلم رنا محمد

 رواية حب الطفولة الفصل الرابع 4 بقلم رنا محمد

رواية حب الطفولة الفصل الرابع 4 بقلم رنا محمد

رواية حب الطفولة الفصل الرابع 4 بقلم رنا محمد

وقفنا المره اللي فاتت عند ان كلهم روحوا ماعدا يارا هتتمشا شويه ف الشارع وفجأه ايد اتحطت علي كتفها يارا وهي بتلتفت :مين ...مش معقوووول انت جيت مصر امتي ؟؟
الشخص :لسه واصل حالا عندي شغل هخلصه وراجع تاني
يارا : سليم انت بتهزر ..انت ليه مقولتليش انك نازل مصر مش انا لسه مكلماك الصبح ؟
سليم: كنت عاوز اعملهالك مفاجأه متزعليش يا ستي وادي راسك ابوسها. وهنا جه محمد(ديما بتيجي ف الوقت الغلط
😂
)
محمد : اي ده ايدك يا عم انت... انت مين
(يارا واقفه مصدومه مبتنطقش
🤷‍♀️
)
سليم : ايه يا عم انت انا اخوها انت اللي مين ؟
محمد : اخو مين يا عم انا خطيبها
يارا : بس بس بس انت وهو ...اخت مبن وخطيبه مين ؟ ده محمد يا سليم اللي حكيتلك عنه وده سليم يا محمد اللي كلمني واحنا بنتفرج علي الفيلا استريحتوا سيبوني في حالي بقاا عاوزه امشي لواحدي ممكن ؟
محمد : مش هسيبك يلا علشان نروح
يارا : محمد بليز سيبني لواحدي انا محتاجه اكون لواحدي شوي
سليم متدخلا: يارا انتي مينفعش تمشي لواحدك ولا تمشي اصلا ولا انتي نسيتي ...
يارا مقاطعه : اوووف ..لا مش ناسيه بس انا عاوزه اكون لواحدي.... ماشي مشهمشي يلا بقا سيبوني
مشي سليم وفضل محمد واقف مكانه وبيبصلها بإستغراب
محمد : ممكن نخلي قعدتنا هنا بدل الفيلا
يارا : بليز يا محمد روح وانا اوعدك لما اروح هقعد معاك
مشي محمد ورجع سليم : مالك يا جميل سرحانه في ايه ..ما هو مشي اهه
يارا بإبتسامه : اه مانا مش هعرف اقعد لواحدي النهارده.... نعم انت كمان
سليم : لا ..اذا كان عاجبك واحكيلي بقا مالك
يارا : تعرف ساعات ببقا عاوزه اترمي في حضنه لما اشوفه واحكيله عن كل حاجه حصلتلي في لندن ....هو عاوز نرجع تاني زي زمان ويكون هو اقرب حد ليا بس مش عارفه..مش عارفه ارجع اثق فيه تاني هو كان واعدني وخلف وعده معايا وراح خطب والله اعلم حبها ولا لا ولو حبها ليه سابها وليه فسخ الخطوبه وليه قالك دلوقتي اني خطيبته لييييه ؟؟؟
سليم محالا تهدأتها : :يارا انتي هترجعي تفكري بالطريقه دى تاني ..مش فاكره حصلك ايه اخر مره بسبب تفكيرك ده
يارا : فاكره بس ...
سليم مقاطعا لها: خلاص التفكير يكون بالراحه .. وكمان انا عاوز اجاوبك علي حاجه
يارا : قول ..استر يارب
سليم : تسلم يا صاحبي....المهم بحيث يعني انه قال انك خطيبته معني كده انه لسه بيحبك وكمان انتي قولتيلي انه كان بيطلع نار من ودانه وانا بكلمك ومصمم يعرف انا مين
يارا : صح بس انا خايفه اثق فيه واتخذل تاني
سليم : لا انشاء الله خير ...يلا يا اختي اروحك وبالمره اسلم علي اونكل طارق
مشي سليم ويارا ووصلوا عند الفيلا ودخلوا
طارق : سليم حبيبي عامل ايه
محمدفي نفسه: ايه ده هي مش كانت لوحدها مااااشي ....وايه حكاية الواد ده كمان هي تقوله حبيبي و اونكل يقوله حبيبي في ايه ؟
سليم: اونكل طارق عامل ايه حمد الله علي السلامة
طارق : الله يسلمك .... انا تمام الحمد لله وانت
سليم: انا الحمد لله
طارق : اومال مقولتلناش ليه انك نازل مصر
سليم : والله يا اونكل جات مفاجأه كده من الشغل يومين وراجع انشاء الله
طارق : بالسلامه يا حبيبي
سليم : الله يسلمك يا اونكل عاوز حاجه يلا مع السلامه ...وهو ينظر ليارا : باااي ياروحي ....وبص علي محمد لقاه بيبصله بشر ضحك له بإستفزاز ومشي
يارا : بابي انا هطلع انام بقا
طارق: ماشي ياروح بابي ...تصبحي علي خير
يارا : وانت من اهل الخير
طلعت يارا اوضتها وقفلت علي نفسها واخدت شاور وطلعت تتصل علي روان
يارا : ايه يا حاجه ساعه علي ما تردي
روان: يا بت كنت ف المطبخ بأشرب
يارا : ماشي .....اسكتي حصلي حاجات غريبه بعد ما سيبتك انتي و البنات
روان : لا احكيلي بالتفصيل الممل يلا بسرعه
يارا : حكت لرون كل حاجه من ساعه ما سابتهم واللي حصل مع محمد وسليم وكل حاجه
روان : يااااااااحلاااااااوه كل ده حصل عيني عليكي يا بونايه
يارا : اه شوفتي لما مش قادره هموت وانام
روان : طب نامي وبكره نبقا نكمل يلا باي
يارا :ماشي بااي قفلت يارا مع روان ونامت
يتبع...
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اصغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات