القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عندما يعشق الظابط الفصل الرابع 4 بقلم فاطمه وجيه

رواية عندما يعشق الظابط الفصل الرابع 4 بقلم فاطمه وجيه

رواية عندما يعشق الظابط الفصل الرابع 4 بقلم فاطمه وجيه

رواية عندما يعشق الظابط الفصل الرابع 4 بقلم فاطمه وجيه

الاء عقد حاجبيه:چاك مين

مهاب بصلو بغيظ: نقيب مهاب مراد الالفي ضابط

مارتن بصدمه:يستحيل

يدخل مهاب بلبسه الميري كنت ترقيته انهارد من ملازم اول لي نقيب

الاء بعصبيه:انت اي جبك هنا

مهاب بثقه:ليا حاجه هنا جي اخدها

الاء بجمود:وليك اي هنا في قصر المنشاوي يا نقيب

يقرب من الاء بخطوات ثابته ويقف قدامه:ليا وبصوت جوهري:منه

منه سمعت صوت مهاب فتحت عينيه بصدمه وقامت تجري علي تحت وقفه علي السلم من فوق وبصلو بلبسو الميري ووسمته الي خطفت قلبها

منه بصوت عالي:بهبوبي

مهاب بياس:برستيجي في ذمة الله

متعرفش منه هي نزلت السلم ازاي او وصلت عندو ازاي كل الي عارفه انو جه عشانها

منه بضحك:اهلن بزوجي العزيز ها هنقراء الفاتحه امته ولا فرح علطول

الاء بعصبيه:مننننننه

منه بصتلها ببتسامه:ايو يااختتتاه

الاء بصرامه:اطلعي فوق

منه:لا منه مش اطلع فوق

الاء:منه لا تختبري صبري

مارتن باصص لي مهاب الي متجهلو تمام ولا يعرفه وبدا مارتن يشك ان ده مش چاك ويبتسم بخبث

مارتن بخبث:ومالو لو نتاكد

مهاب:انتي اي الي مضايقك انا ممكن اصلح غلطتي وتجوز منه

منه برفع حاجب:غلطت اي يا ابو غلطه

مهاب قاعد يكح ويبرقلها منه بصتلو

منه:بتبصلي كده لي هو انا الي خليتك تكح!!

مهاب بيجز علي سنانه وفي سره:غبييييه ياربي

منه:مقولتليش غلط اي حد يفهمني

الاء بشك:مستنين الاستاذ النقيب يفهمنا

مهاب حسس انو محاصر من كل الجهات

:انا هفهمك

يلتفته لي مصدر الصوت

الاء بغضب:انت اي جبك هنا

صقر يدخل ببرود:انا ادخل اي مكان يعجبني ويلتفت لي مارتن اظن اني رايتك من قبل

مارتن بتوتر:لا اعتقد ذلك

الاء بحده:ممكن اعرف اي جبكم هنا

صقر يقعد ويحط رجل علي رجل:منه

الاء بعصبيه:لو فاكر كل مره هسكتلك
يقطعها صقر:اي الي خلاكي تسكتي الا

الاء بحده:الا لو اي يا حاضرت الرائد

صقر ببتسامه:مقدم حضرت المقدم انهارد اترقيت اصل قبضنا علي فرض في المافيا

مارتن بصدمه:چو يستحييل

مهاب الوحيد الي سمع بص لي مارتن بشك

مارتن بتوتر:عليا ان اغادر وتركهم قبل ان يسمع الجواب يميل مهاب علي صقر:انا مش مرتاح لي الراجل ده

صقر بصله وسكت ولتفت لي الاء وقرار ينفذ الي ف دماغه:بما ان العريس ومشي يكمل بنتصار نقراءه الفاتحه تخبط علي التربيزه بنفعال

الاء بعصبيه:علي جثتي الجوازه دي يستحيل تتجوز مهاب

صقر بغموض:لييي عشان ضابط

الاء قامت بنفعال:انت ميحقلكش تدخل في حياتي ولا يحق لي اي حد اتفضل خد اخوك واطلع برا

مهاب:بس انا

الاء بصريخ:بررررا

منه بص لي مهاب الي بصصلها بحزن وطلع برا فضل صقر واقف وايدو في جيوبه

الاء بجمود:لو فاكر وقفتك دي هتغير حاجه من الحقيقيه تبقا غلطان

صقر:لو كل الي بنشوف كان حقيقه مكناش وصلنا لي هنا انتي

تقطعو الاء:اظن الكلام ملهوش لزوم

يقرب منها صقر ويحط فلاشه في ايديه تعقد حاجبيه وتبص لي الفلاشه

صقر بغرور:بعد دي هتغيري رايك يا محاميه

الاء بغيظ:بررا

منه بصتلها بدموع وجريت علي فوق اتنهدت الاء ودخلت اوضتها وعاقدة علي السرير باهمال وسرحت

فلاش باااك

الاء بفرحه:وهيي ونجحت يا بشررر

غيث:بمجهودي

خالد بغرور:انا الي كنت بذكرلها من 1بليل ل 6الصبح ويفتح عينيه بصدمه من الي قالو

غيث بغضب:ميييين ياروح امك

الاء تتسحب عشان تمشي يمسكها من قفها

الاء بخوف:بس يا ابيه

غيث بغضب:دلوقتي بقيت ابيه

خالد بنفعال:الي حصل مينسكتش عليه الطار ولا العار يا غيث يابني انت تجوزنا بقا

غيث يمسك دقنه ويبص لي الاء وخالد بتفكير:اجوزكم

الاء بغرور مصتنع:انا الاء المنشاوي اخت المقدم غيث المنشاوي اتجوز ده
غيث بضحك:الي مش عجبك ده من وحش الدخليه

الاء باعجاب وهي بص لي خالد:زيك كده يا ابيه

غيث بخبث:يعني موافقه

صقر من خلفهم وهو بيبص لي الاء:وهي تقدر ترفض اؤمر الدخليه يابشه

بااااك

الاء بحقد:مش هسمح الي حصل زمان يكرار تاني ياصقر يستحيل

خمس وخمسين وبدات تعيط من الم درعها الي وجعتها وقف مربع ايدو وبيرقبها وتكمل بدمو سته وخمسين وتقع علي الارض تعيد ودرعتها اتشنجت

هي ببكاء:انا اي الي عملتو في نفسي ده وتفتكر الي حصل معاه والي ممكن يحصل تتغط علي نفسها وتتقوم تكمل وتكمل الستين وتقع في الارض يبتسم الدونجوان ويقرب منها وهو عاري الصدر ولبس بنطلون جينز

هو ببتسامه:جاهزه نبدا

موطيه راسها بالم وايديها بتوجعها

بصلها ببرود:ده عشان محمتيش قبل ما تلعبي ف حسه بالم ممم وممكن حسه بتخديل في اطرفك وان اوترك هتتقطع عادي

رافعت راسه وبصوت منهك:عادي!! انت شايف انو عادي

هو ببرود:اه عادي

تقوم بعصبيه وتقرب نفسه منه وترفع نفسها لي:انت اي يا اخييييي اي انت بني ادم مستفز

وطي راسو ليها ببرود:خلصتي

بصتلو بعصبيه:لا انا انا

يقرب منها اكتر ويبص في عنيه وخصلاتها نزلها علي وشهه:انتي اي

هي بنفعال وغضب:انا بك

قطع جملتها بقبله عنيفه لتفتح عينيه بصدمه ويضرب قلبها بقوه وترتخي بين ايدو وكادت ان تسقط الا ذراعه التي امسكتها يبتعد عنها ببرود كانه معملش حاجه

هو بصص في عينيه:هدايتي كده

هي بص في عينيه:ها

هو ببتسامت نصر:تبقا هديتي

حست في الم في دراعها حس بيها

هو:لسه وجعاكي

رافعت عنيها لي وبصتلو بحد:لا

هو بضحك:عارف انك بتكدبي

بصتلو وبتحاول تداري الوجع:لا مش بكدب

فجاه مسك رقبته بايد وايدو التانيه درعه ونزله مره واحده خالي راسها تلمس رجليها حسة ان ظهرها اتقسم

هو بغموض:سبعه

هي حسه بالم فضيع مش قادره
حسه مش عارفه تتنفس

هو يضغط علي ضهرها جامد:6 5 4
ويدوس لحد متلمس راسها الارض تحس الاكسجين مش واصل ل رائته

هو يقرب رجلي من رجلهيا:3 2 1 ويشد رجليها مر واحد تبقا رجل قدامها ورجل واره وتسمع صوت عضمها تكاد تقسم انه تكسر

يشيل ايدو يحطها في جيبوبه:قومي

هي بتعيط الالم فوق طقتها مش قادره تعيط ولا تقوم حسه انها اتصلبت مكانها

هو يقرب منها يمسك وسطها ويشدها لي مش قادره ترفع ايديها تتشبث فيه رفع راسه بايدو التانيه

هو ببرود:انتي بتعيطي وجعتك

بصتلو وصوت شهقتها علي بصلها ببرود:تبقا وجعتك

بصلو وهي بتعيط مش قادرة تتكلم يشدها لي حضنه ويحضنها بحنان تزيد هلي العياط وتدفن راسه في صدرو وتعيط
هو يملس علي ضهرها بحنان وفجاه يدوس علي ضهرها يفردو تأن بالم

بعدها عنو وبص في عينيه:الي حصل انهارد ده ميحصلش تاني

بصتلو بحيره مش فاهمه قصدو علي اي

هو ببرود يرفع ايدو يمسك دمعي من دموعه:العياط مش عيب العيب انك تباني ضعيفه لو اتوجعتي اضحكي حته لو بتتالمي الالم النفسي اصعب من الجسدي الي يوجع اضحكي ف وشه هتهزي من نفسه ثقته ويبطل يوجعك فهمتي

هزت راسه بنفي بصلها بحده هزت بالموافقه

هو ببرود:هنرجع جري

كنت عايزه تعيط افتكرت كلامه ابتسمت مشيت بصعوبه نحيت الاثقال مسكت الستاشر كيلو بتوعها

هي ببرود اكتسبت منه:ممم اظن دول بقا بتوعي

هو بصلها ببتسامه نصر:تفتكري تجهزي في قد اي

تبص لي الاثقال الي ف ايديها وتبصلو:سته

هو بياس:مش شايفه ست شهور كتير

هي بثقه:ست تيام

يحط ايدو في جيوبه ببتسامه:سبعه بتفائل بسبعها اوي

خالد بصريخ:خرجني من هنا يا مهاب افتحلي

مهاب بحزن:لا مش هفتح غير لما تبطل الزفت ده

خالد يمسك درعو ويحرك ايدو علي انفه يحتاج الي الهروين ويخبط بي هستريه يجي صقر يبص لي الباب بجمود

مهاب:هنعمل اي
صقر يطلع حقنه من جيبه ويملها تلت تربعها ويطلع الهواء منها ويبصلها بتامل

مهاب:انت هتديلو!!

صقر يتنهد:لازم يبطل تدرجي عشان ميمتش كل مره هنقلل ربع

يفتح الباب كان خالد عايز يجري بس شاف الحقنه وقف ومد ايدو ل صقر بصلو بحزن وخد الجرعه استكان جسم خالد وكاد ان يسقط ارضا الا ذراع مهاب التي امسكته

صقر التفت:حطه علي السرير

هز راسو بخف وحطه مشي صقر لي وجهته

في مكان شبه مهجور شب لبس بنطلون جينز رمادي وتي شيرت اسود وايدو فيها وشم وصدرو من عند فتحت التي شيرت في وشم خبط علي باب اتفتحت حته مكان العين بص منها مشفش حاجه فجاه نزل راسه من فوق

چاك بمرح:هاي ماكس

ماكس بجمود:كلمة السر

چاك بتافف:هييي مان انا چاك مش كل مره بقا

ماكس:دي الاؤمر

چاك بضحك:غيث هخ اي الاسم اللوكر دع

ماكس بحد:لو سمعك هتزعل

چاك بجمود:مين ده!!

ماكس فتح الباب دخل لقي مارتن قرب منه وحضنه:هاي مارتن ليلكمه بقوه

مارتن بعصبيه:خلاص اكشفت ياحضرت المقدم

چاك بعدم فهم:وااات!!

(ازعظ بط سوري اندمجت يا جماعه
😂😂
(

مارتن:انا شفتك عند الليد ويسكت

چاك:سكت لي عند اييي

مارتن:عند قصر المنشاوي وقولت انك مهاب مراد الالفي

چاك بضحك:لم يحدث ذلك انت تمزح ليس كذلك

مارتن بحد:نيفر

چاك:سو وات

مارتن:في ذالك ان احدكم يكذب

چاك بمرح:او نحن اثنان نشبه بعضنا

مارتن بخبث:سنتحقق من ذلك

چاك:مهلن انت تشك بي

مارتن:انا لا اشك انا احس بخدعك

چاك:ولكني معك منذو سنتين

مارتن:ماكس جهاز كشف الكدب

چاك بتوتر:ولما ذاك

مارتن بشك:هاكل انت خاف

چاك:ولما اخاف

جي ماكس وقاعد چاك علي الكرسي ووصل مارتن الجهاز بيه

مارتن:ما اسمك

چاك بضحك:مهاب الجهاز صفر انو كداب

مارتن بعصبيه خفيفه:لا تتذكي علي اسمك ثلاثي

چاك بتافف:مالك عمر المحمدي الجهازي ميصفرش
مارتن:شغال اي

چاك ببرود:قاتل محترف الجهاز مصفرش

مارتن ببتسامه وشك يروح:عندك اخوات

چاك فضل ساكت

مارتن بحده:عندك اخوات

چاك:لا الجهاز مصفرش

مارتن بخبث:تعرف هذه وياشر علي تلك المقيدة امامه وعينيه معصوبه وفمه

چاك:انا لا اري جيد انزع العصبه من عينيه يصفر الجاهز

مارتن بضحك:لا تنسي انك علي الجاهز انت تراه بوضوح ويكمل بحد هل تعرفها

ينظر لها چاك بعمق ويلتفت الي مارتن ببرود:لا لا اعرفها الجهاز ميصفرش

مارتن ببتسامه خبيث:اذن انتم تشبهان بعضكم ليس اكثر نايس

چاك بصص لي البنت بسرحان لا يعلم لما احسن ان شئ ما تحرك لها لنقترب قليل من ملامح انها حاده وينظر لها بغموض اهو ام انه شبه ليس اكثر

باب فيلا صقر بيدق بعنف يفتح صقر بنعاس:اي يبني مبراحه

الاء بنفعال:فين منه

صقر ببرود:انتي علطول متعصبه وصوتك عالي يا وديع

الاء بغيظ:فيييين منه

صقر:في جيبه تخديها

الاء بغيظ:كبدي امعائي قلبي هيفرقعو من برودك

صقر ببرود:بتكلميني انا

الاء بسخريه:بكلم الحيطه يا سيد المقدم

صقر بسمجه:تعرفي انك حلوه وانتي مؤادبه ياروحي وغمزليها

الاء بصوت عالي:يخي طلعت روحك معرفت تدخل تاني

صقر يرفع صباعه في وشهه:صوتك قصري صوتك احسنلك

تعض الاء صباع صقر بغيظ

صقر بالم:اوتش يابنت العظاظه

الاء بغيظ:هات اختي دلوقتي حالا

يقرب منها صقر تقوم مكانها بثبات:اجبهالك منين انتي مش قولتي مش عايزه تشوفي وشي

الاء بغل:لو عليا اتمني اشوفك ميت متقطع كده ولا اشوفك سعيد في حياتك

صقر بصصلها وساكت

الاء بحقد:اي مش لقي كلام تدافع بي عن نفسك هدافع ازاي اصلن وانت دمرت حياتي قتلت اخويه خونت صحبك وجي دمر اختي مش هسمحلك ياصقر

صقر ببرود:مش محتاج ادافع عن نفسي ولا ابرار لي حد انا متاكد من حاجه واحد انك بتحبني وبصلها نظرا طويل

ضحكة بقوه بل بسخريه:انا احبك انت

فجاه يقرب منها جامد لتلف انفاسه وجهه وينظر لها بقوه:انتي مش بس بتحبني انت بتعشقيني الكلام ده كلو من وراءه قلبك انتي بتخلي اتفهه الاسباب عشان تقربي مني

الاء بغيظ:كدب انا بكرهك

يقرب صقر اكتر ويشدها من خصرها لي ويبص في زيتونها:يعني بتكرهيني

الاء توطي راسه وتهمس:ايو

يرفع راسهه باطرف اصابعه وهو ينظر في عينيه وشفاتيهم قرب من ان تتلاحم:بص في عيني وقوليها بتكرهيني

الاء لا رد

صقر يبصلها:قولي انك مش بتحبيني قوليها

لا رد

صقر بهمس وهو ينظر لها وانفاسه تخطلت بانفاسه:قولي انك مبتحبنيش قولي اني موتي الي هيريحك

يدق قلب الاء بعنف مشاعرها متلغبطه

صقر بصصلها وحط ايدو علي خدها بحنان:بتتمني موتي نفسك تخلصي مني قريب انا

تحط ايديها علي شفايف صقر الفكرة رفضها مع انها كره عقلها يتمني يموت انهارد قبل بكره هو سبب دمرا حيتها خسرت اخوها قلبها رافض الفكره هو حبيبها الاول والاخير هو الي لمس قلبها بصدق عشقته حد النخاع

صقر بعد ايدها وقرب منها اكتر ليقبلها بحب لتنهار حصون غروره وكبرياءه وينتصر قلبها وتتعلق بعنقه بيد واليد الاخر تمسك تي شيرتو وتقبض عليه بقوه من الخلف وكانها خايفه تفقده

صقر كان محتاج قربها اكتر ما هي محتاجه كان عايز يثبت ليها انها لسه بتعشقه لكن انقلب السحر علي السحر ليتضح انه هو الغراق في حبها

"تبقي بقلبي مها خدك البعد عني
🖤
"

كاد ان تنقطع انفاسهم ليبتعد عنها ويتنفس بصعوبه

صقر في سره:غبي غبي هتهد كل حاجه يرجع خصلاته بعصبيه ويقرب منها وهو بيمثل البرود

صقر ببرود وهو يمسك خصلاتها:سنتين عدي سنتين وانتي لسه غبيه زي مانتي

ترفع عينيه بصدمه وتبصلو

يحط صقر ايدو علي شفايفه بوقاحه:كنت عارف انك جي عشان كده مش كده يا لولتي

حطم قلبها لي المره المليون تبصلو وعينيه
اتجمعد فيها الدموع

صقر يغمض عينيه وفي سره:اوع تضعف ابوس ايدك اوع تضعف حته لو عيطت يفتح عينيه ويبص ليها

صقر بقسوة:انتي بوشين منافقه كدابه وخاينه مش انا بس الي خاين كنتي بتبوسي بكل وقاحه الي قتل اخوكي قتلتو ايو قتلتو ولو رجع الزمن كنت هقتلو تاني

بصلو بصدمه ودموعها بتنزل في صمت دايما كنت بتتهمو انو قتل غيث عمرها ما كنت متاكد ولا عمرو اكد ده دلوقتي بيقولها بكل بجاحه

صقر بسخريه:صدمتك معلشي مش هتكون اكبر من صدمة اخوكي لما يعرف اني ويبصلها من فوق لي تحت بستحقار:اختو تحب الي قتلو

تغمض عينيه بالم ودموعها نزله في صمت

يلف صقر قبل ميضعف ويخدها في حضنه:برررا ويكمل بعصبيه قولت بررررا مش عايز اشوفك تاني

الاء بصلو بغل:وعد مني الارض الي حضنه جسم غيث هي هي نفس الارض الي ه

يقطعها صقر:عارف نفس الارض الي هتحضني

الاء بجمود وهي تمسح دموعه بعنف:لا الموت ليك راحه هخليك تتمناء مطلوهش هخليك تقتل نفسك بايدك ياصقر ووعد الارض الي حضنه غيث قريب هتحضن مهاب عشان تحس بي الي حسستهوني وسابتو ومشيت بص لي الفراغ بحزن:اسف يستحيل اخليهم ياذوني فيكي لازم تبقي بعيييد عني حته لو هتكرهيني

الدونجوان:خدي ده

بصتلو ببرود:مسدس

بصلها بتفحص:هتقتلي!!

بصت لي المسدس:اقتل مين

هو ببرود:عمرك مقتلتي عشان كده هتضربي علي هدف حي

هي ببرود:مين تعيس الحظ

رجع ظهرو بثقه:انا

هي بصدمه:نعممممم يستحيل اقتلك

يطلع شريط يحطه قدامه

هي بستفهام:اي ده

بصلها ببرود وشد اجزاء المسدس وحط قدامها ومسك الشريط خد قرصين

هو بتحدي:قرص من الشريط ده يغيبك تمام عن الواقع وتفقد السيطره علي نفسك مبالك بقا بقرصين

هي بصلو بصدمه:يعني اي

هو ببتسامه:6 يعني لو مانقذتيش نفسك ودفعتي عنها ممكن اقتلك او اغتصبك انتي وحظك

حست بالخوف علي نفسها وبلعت ريقه
بصعوبه:مش خايف اهرب

هو ببرود:5انتي عارفه انك متقدريش حاولي تسعفي عقلك انك تنقذي نفسك من غير ضرار لو حته علي حساب حياتي

هي وبتدت تفقد شجاعتها:لا مستحيل اعمل كده شوف حل تاني

هو ببتسامه:4اي اوعي تقولي حبتيني وشم هتقدري تاذيني في شغلنا ده عواطفك احسيسك اقتليها قبل متقتلك

هي بتوتر:نانت لو مت انا مش هعرف اهرب واموت هنا وبعدين الدواء ده مدتو طويله ومقولتليش انت مين انت وعدتني لو وفقت هتقولي

هو ببرود:2 بداتي تفكري في نفسك اهو كويس حاولي تشغلي مخك وتحفظي علي حياتي وحياتك وان اطر الامر شوفي حيات مين الاهم انتي هتعرفي مدتو قد اي لو نجحتي في الاختبار هتعرفي انا مين

هي بصدمه:انت لغيت دقيقه لي

هو بضحك:1قولتلك التعذيب النفسي اخطر من الجسدي ابتدت مهمت ياصغيرتي

بصتلو بصدم وهو بيصرخ تنتفض علي صرختو و
يتبع...
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات