القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية انثى الصقر الفصل السادس والعشرون 26 بقلم ملك ايمن

 رواية انثى الصقر الفصل السادس والعشرون 26 بقلم ملك ايمن
رواية انثى الصقر الفصل السادس والعشرون 26 بقلم ملك ايمن

رواية انثى الصقر الفصل السادس والعشرون 26 بقلم ملك ايمن

يسر اتعصبت وقاكت من ع الاكل وطلعت اوضتها ليلي ضحكت بشده  وطلعت وراها 
ليلي: دق دق دق يسر ممكن تفتحي
يسر: نعم في حاجه
ليلي: ممكن ادخل ولا لا
يسر: ده بيتك وانتي حره
ليلي دخلت وقعدت ع السرير وقالت.... قربي تعالي
يسر: خير
ليلي: عيزاكي تشوفيلي الجرح
يسر اتعصبت وبقت بتخبط في كل الي حواليا وبتعقم لها الجرح
وبعد ما خالصت خرجت ليلي 
ليلي: لازم اخليكو تعترفو لبعض عيال اخر زمن صحيح
ونزلت ليلي وقعده ع السفر
يوسف: في اي 
ليلي: ابدا كنت بطمن ع الجرح
يوسف: هيا قالتلك حاجه زعلتك
ليلي: لا خالص
يوسف حس انها مخبيه حاجه وطلع ع يسر
مالك: انتي بتعملي اية 
ليلي: هتعرف بس متخفش مش حاجه وحشه
مالك: المهم اتعدلي
ليلي: افاندم
مالك: بقولك اتعدلي ماشي وقام مشي
ليلي في نفسها انا كده بلعب باوتار كتيره
عند يوسف
يوسف: انتي قلتلها اي
يسر: هيا مين دي 
يوسف: قلتي اي لليلي زعلها
يسر:  وانا هقولها اي يعني 
يوسف قرب منها ومسكها من درعها بقوه وقال بغضب
يوسف: الا ليلي يا يسر  مفهوم 
يسر: سيب ايدي مالك خايف ع زعلها اوي كده متقلقش انا مش هكلمها بس خليك عارف انها كده مش محترمه لما تكون متجوزه وعامله علاقه مع واحد تاني
هوب قلم نزل ع وشها لوحها من الاخر
يوسف: اسمها ميجيش ع لسانك ده فهمه كلمه كمان عنها وانا اقتلك 
يسر: مش مسدقه الي هوا عملو الي يشوفو مع ليلي ميشفعوش دلوقتي فضلت تعيط بهدوء ويوسف خرج من الاوضه عشان ميضعفش قصاد دموعها قعده تعيط ع الي حصلها
((انتي كده في نعمه امال لو كنتي مكان سمر في تعطش دماء😂)) 
نزل يوسف وع وشه الغضب وخرج من البيت كلو
ليلي قامت جريت وراه ومسكت ايدو
ليلي: يوسف رايح فين اي الي حصل
يوسف: ضربتها
ليلي بصدمه وزقتو بعيد عنها: انت متخلف ازاي تعمل كده
يوسف: قالت كلام مينفعش يتقال
ليلي:هيكون اي يعني الي قالتو هه رود عليا
يوسف:قالت انك مذ محترمه عشان تكوني متجوزه ومكونه علاق مع راجل تاني 
ليلي.........
يوسف:ليلي حبيبتي انا حاسبتها وكان بيقرب عشان يحضنها لكن ليلي بعدت عنو
ليلي:لسانك ميخاطبش لساني قبل ما تصالحها 
يوسف:بس.....ليلي استني 
يوسف اتنهد بقله حيله وطلع عند يسر هوا ميستحملش تجاهل ليلي ليه
عند ليلي
مالك:حصل اي 
ليلي حكت الي حصل لمالك
مالك:اي التخلف ده ازاي تقول كده عنك
ليلي:معاها حق الي شافتو لازم تفكر كده انا هبعد خالص عن يوسف عشان متحصلش مشاكل
مالك حزن عليها وقرب منها ضمها ليه بقوه برغم من انو فرح لما قالت هتبعد عنو بس زعل عشانها
ليلي:خلاص انا عايزه انام بقا
مالك:ليلي 
ليلي:نعم
مالك:انتي لسه مش جهزه
ليلي:لا يامالك مش جاهزه
مالك:مش مهم تعالي في حضني 
ليلي:تصبح ع خير
مالك:ممكن اعمل حاجه
ليلي:اي
مالك قرب منها وخدها في قبله عميقه تعبر عن ما يدور بداخله وابتعد بعد فتره لاحتياجهم للهواء
مالك:لولا انك هتموتي مني مكنتش بعدت
ليلي بكسوف:احم طب هننام بقا ولا اي
مالك بضحك:يلا تعالي
عند يوسف فتح الباب لقاها نايمه  او عامله نفسها نايمه ع السرير ضامه قدميها الي صدرها
قرب منها وقعد جنبها ع السرير
يوسف: يسر عارف انك صاحيه ممكن تقومي نتكلم شويه
يسر فتحت عنيها وقال..... نعم عايز تكمل ضرب
يوسف بندم: انا اسف مكنش قصدي بس انتي غلطتي ليلي مفيش حاجه بيني وبنها
يسر: حركتكو الي خالتني اعمل كده
يوسف: تعرفي اني بخاف ادخل في اي علاقه 
يسر: بتخاف لي
يوسف: موضوع طويل 
يسر قعده وربعت رجليها ونصتت اليه
يوسف ضحك ع طفولتها وقال 
يوسف:اسمعي ياستي زمان كنت بحب واحده لا كنت بعشقها عشق في الوقت ده ليلي كانت لسه بتقولي يا ابيه رغد وليلي كانت بتحب ياسر الدوسري ياسر كان ظابط ومات في مهمه الوقت ده ليلي انهارت وتعبت لدرجه انها دخلت مصحه نفسيه وانا اتقربت منها جدا قلبها قفل من كل الي حواليها الا انا مخافتش مني بعد ما طلعت من المصحه بطلت تقولي ياابيه بقت ناضجه جدا وواعيه وبطلت حركات الطفوله الي كانت بتعملها رغد غارت منها وكان ده باين عليها حاولت افهمها بس هيا مرضيتش وقالت ياانا ياهيا وانا طبعا اخترت بنتي وضي عيوني عمري ماشفت ليلي غير بنتي ومن وقتها وانا بخاف ادخل علاقه واحب تاني وتخيرني بيني وبين ليلي واخسرها تاني
يسر بحزن:انا اسفه مكنتش قصدي اخيرك ابدا
يوسف:بصي يا يسر اذا كنا هنكمل مع بعض فا لازم تفهمي حاجه واحده معزتك عمرها ما هتوصل لليلي هيا بنتي وانتي مراتي كل واحده ليها مكانه خاصه 
يسر:حاضر وانا اسفه ع الي حصل
يوسف:ولا يهمك يلا بقا ننام واخدها في حضنو ونامو
.........في صباح اليوم التاني
مالك صحي قبل ليلي وفضل يتاملها وقرب منها وطبع قبله بسيطه ع شفتيها
ليلي:صباح الخير
مالك:ياصباح الورد
وجهزو نفسهم ونزلو كلهم واتجمعو ع السفره
يسر:ليلي انا اسفه
ليلي:محصلش حاجه ياحبيبتي
يوسف:بص لليلي ولكن ليلي متجهلاه اتنهد بضيق انها مبتسمتلوش
كانو كلهم بيتفرجو ع التلفزيون ومالك جهز ومستني ليلي تجهز ويروحو الشغل 
مالك:يلا بقا ياليلي 
ليلي:نازله اهو كانت لابسه بنطالون اسود وتشرت اسود وجاكت اسود وشعرها كحكه فرنسيه كانت جامده((يابختك يامالك😂))
ليلي كانت نازله وقفت لما شافت.....ع الباب
ليلي:انتي بتعملي اي هنا ومين سمحلك تدخلي
يتبع....
لقراءة الفصل السابع والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي الفصول : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات