القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عذراء ولكن الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم فاطمه

  رواية عذراء ولكن الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم فاطمه

 رواية عذراء ولكن الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم فاطمه

 رواية عذراء ولكن الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم فاطمه

فجر عينيه اتملت بدموع وبصلها بصدمه
عدي شد ايديها وهو بيطلع بيها
فجر بصراخ وهي بتشد ايديها منو:انت قتلتها ليييييي
عدي بص لي مروة الي رقبتها بتنزف:اؤمر وانا بنفذ الاؤمر
فجر ضربتو برجليها في بطنو وراحت نحية مروة وهي بتتغط علي رقبتها:متخفيش مش هتموتي
مروة حسه مش قدرها تتكلم بصت ل فوق وبدات تفقد الوعي وداء البنات يصرخو
فجر بزعيق:بس هي مش هيجرلها حاجه
عدي قام بغضب:بتضربيني وطلع المسدس صوب عليها
فجر بصتلو بستخفاف رجعت بصت ل مروه قلعتها الطرحه ولفتها علي رقبتها
عدي بشر:حلوه النظره دي ميل ايدو وضرب بنت من البنات بنار
البنات قاعدو يصوتو وفجر لفت تشوف جت في مين قلبها انخلع:يااارا
يارا محستش بحاجه ولا عارفه البنات صوتو لي ولا بيبصو عليها كده لي فجاه حست حاجه بتخترق جنبها الشمال بصت لقت الرصاصه صبتها هي وعماله تنزف
فجر بصراخ:انت عايز ايييييي متسبهم في حالهم
عدي بصلها بغضب:صوتك بيعلي تاني شد اجزاء المسدس وصوب علي نور
الي بتبصلو بخوف وبتبص ل فجر
فجر بدموع:ونبي خلاص هعمل كل الي انت عايزو بس سبهم هما ملهمش ذنب
عدي ابتسم من تحت الشال:قربي هنا
فجر مشيت نحيتو بخطوات مهزوزه وهي بتبص ل يارا الي بتبتدي تفقد الوعي مسحت دموعها بعنف وقربت منو
عدي:يلا نطلع
فجر مسكت ايدو:قبل منطلع في حاجه لازم نعملها
عدي بص ل ايديها الي مسكه ايدو وبصلها بشك:اي
فجر قربت منو وحطت ايديها وراه راقبتو وايديها التانيه ماسكه ايدو
عدي بصص ليها بصدمه:انتي بتعملي اي
فجر مسكت ايدو الي مسك المسدس وبهمس:اؤمرك مش عند اخواتي وضغطت علي الزينات
وعدي بصص ليها بصدمه
والبنات بيصرخو مش عرفين الرصاصه صابت فجر ولا عدي
مالك كان بيضرب الرجاله الي براه
عمار وقف في ضهر مالك وبيضربو مع بعض فجاه لقو الي بيدخل في الرجاله بالعربيه
منصور طلع من العربيه وهو حطت سمعات في ودانو وبيكلم كمال:كده مش هنخلص يلا وانت يا كمال جهز عربية اسعاف لاقرب حته تقدرو توصلو ليها ممكن حد اتاذي طلع المسدس من جيبو وضرب الباب برجليه ودخل وهو ماشي بحذر ومجهز المسدس في حال حد طلع
دخل مالك وعمار وراه وهما بيبصو في الاوض
سمع مالك صوت صويت جري وعمار وراه وقفو علي الباب مصدومين
منصور دخل لقي فجر وقفه في نص الاوضه وشه في دم ومسكه المسدس وبص مكان مهي بصه كان شب مرمي علي الارض وشه متغطي والواضح مات دور بعينيه في الاوضه لقي يارا مربوطه ومنصابه اندفع نحيتها ضرب الحديد بالمسدس لحد متكسر وقعت في حضنو شالها براحه وبص ل عمار ومالك بصوت عالي:هتفضلو وقفين كده اتحركو
مالك راح نحيت فجر:انتي كويسه
فجر بصتلو وعينيه مليانه دموع:انا قتلتو
مالك حط ايدو علي وشها:هشششش خلاص يلا نطلع من هنا
عمار بص ل منصور الي خد يارا وطلع بيها بحزن وراح نحيت فهد فكو وبداءو يفكو البنات بفهد شال مروة الي رقبتها مجروحه
وعمار شال نور الي اغم عليها ووطلعو كلهم
منصور:العربيه مش هتكفينه كلنا هخدها انا ومالك وناخد نور ومروة ويارا المستشفي
عمار بص ل يارا بغيره:مخدهش انا لي
منصور بعصبيه:مش وقتو المهم ننقذه خدها انت وانا هقعد هنا مع باقي البنات
مالك بنرفزه:مش وقتو هو بيكلم صح منصور بيسوق بسرعه وانت وفهد خليكم مع باقي البنات
مالك ركب فجر مع البنات وراه وركب جنب منصور وتحرك
عمار حط ايدو علي ارسو وقاعد في الارض
زهره قربت منو بدموع وحطت ايديها علي كتفو:هتقوم متخفش
عمار بصلها بحزن
منصور كان بيسوق بسرعه وكل شويه يبص ل يارا من المرايا
وقف قدام عربيه الاسعاف الي بعتها كمال
ونزل وشال يارا ومالك شال مروة دخلوهم الاسعاف
منصور بص ل يارا:انا هركب معاهم وانت امشي ورانا بالعربيه انت والباقين
مالك:طيب
ركب مالك وهو ماشي وراه عربيه الاسعاف وبيبص ل فجر بخوف متكلمتش من ساعت مركبو
مالك بخوف:فجر انتي مبتتكلميش لي
فجر بصه قدامها وبتفتكر الي حصل
نرجع بالوقت قبل مفجر تضرب عدي
فجر قربت منو وحطت ايديها وراه راقبتو وايديها التانيه ماسكه ايدو
عدي بصص ليها بصدمه:انتي بتعملي اي
فجر مسكت ايدو الي مسك المسدس وبهمس:اؤمرك مش عند اخواتي وضغطت علي الزينات
وعدي بصص ليها بصدمه
والبنات بيصرخو مش عرفين الرصاصه صابت فجر ولا عدي
عدي بص ل فجر وشدها لي وهو بينقل عيونه الفيروزي بين عينيها:انتي لو فكره كده هتخلصي مني تبقي بتحلمي انتي قطعها وعد معايه
فجر ضربتو رصاصه تاني
عدي سند بايدو علي وسط فجر وهو مبتسم بستفزاز:وانا الي بيقطع وعد معايه مش بيفرقني عنو غير الموت
فجر زقتو بقرف وحطت المسدس علي صدرو:يبقا هتموت مسكت المسدس بايديها الاتنين وهي بتترعش وعينيها متعلقه بي عدي الي بصصلها ببتسامه ابتسامتو استفزتها ضربتو الدم طرطش علي وشها وقع علي الارض
نرجع ل الوقت الحالي
مالك:فجر انا بكلمك
فجر بصتلو:هو مات كده صح
مالك عقد حاجبو:هو مين
فجر رجعت بصت قدامها ومردتش عليه
مالك بصلها بحزن وفي سرو:اكيد نفسيتها اتاذت من الي حصل
منصور ماسك ايد يارا الي متركبه بجهاز الاكسجين وباس ايديها:انا مش هسيبك ولا انتي مينفعش تسبيني وقرب من ودانها بهمس:عشان انا بحبك
بداء قلب يارا يدق بصوت عالي بص منصور ل الجهاز بخوف وهو مش عارف مالها
(لا متخدش في بالك قلبها بيشتمها عشان حبت عمار الي هيعمل منك بتاتس
😂😂😳
)
خدت الاسعاف وقت عقبال موصلت ل اقرب مستشفي وكان يارا ومروة حالاتهم حارجه وصلت عربيه الاسعاف نزل منصور وسعدهم ينزلو يارا ومروة ودخلهم المستشفي نزل مالك وشال نور وخدوها هي كمان علي ترولي
خدو يارا ومروة العمليات وقفت فجر برا بتبص ل الباب بجمود
وصلو المستشفي عمار وفهد وباقي البنات الي جبهم عمر وعمرو
عمر بخوف:نور نور فين
مالك:متخفش نور كويسه نقلوها اوضه عاديه عشان الطفل
عمر زفر براحه
مازن راح نحية منه الي بتعيط وحضنها:انتي كويسه
منه بعيط وهي بتتشبث بيه:يارا ومروة ونفجرت في العيط
عمرو دور بعينيه علي مروة ملقهش بص ل عمار:انت مش قولت ان مروة راحت معاهم عشان نور امال هي فين
عمار سكت وبص في الارض
فهد:مروة ويارا اتصابو وهي جوه
عمرو بصلو بذهول:يعني اي
فجاه الكل انتفض لما سمعو جهاز بيصفر معلن عن وقوف قلب احدهم ولقو الممرضين والدكاتره بيجرو
عمرو وقف واحده:هو في اي
الممرضه:الي ادبحة قلبها وقف
منه بصراخ:مروة لا وقاعدت تعيط
عمرو لف ل منه وعينيه اتملت بدموع:هي مروة اندبحت
ادم بلع ريقه بخوف وهو بيقف بعيد
عمرو عينيه دمعة وهو ماسك قلبو:متسبنيش انا بعدك ممكن اموت
منه بتعيط وبتحضن مازن:مروة يا مازن ماتت
مازن في حالت صدمه دموع نزله ومش مستوعب الي سموع
جوه اوضت العمليات
بداء يغطو وش مروة
الدكتور كشف وشها:سبني انعشهاء مره كمان
الدكتور التاني:حولنا ومنفهش خلاص ماتت
الدكتور بص لي بضيق:نبضه في بس ضعيف سبني احاول
بصلو بضيق:مره بس
الدكتور ابتسم ومسك جهاز الانعاش وبداء ينعشها تلات مرات لحد مقلبها بداء يشتغل بداء يخيطو رقبتها الي مجروحه جرح كبير وهو كل شويه يبص ل الجهاز خايف قلبها يقف
اما يارا كنت نايم وبيحاوله يطلعو منها الرصاصه ولسه بتنزل
طلعت الممرضه:محتجين دم ل المريضتيين
عمرو قام من الارض:هما الاتنين عيشيين
الممرضه ابتسمت:ايو عايشين
عمرو حاسس انو مش سامع كويس وفجاه وقع علي الارض
عمار وعمر جريو شالو وحطو في اوضه وعلقو لي محلول مازن بصلو بحزن وحضن منه جامد مش عارف يفرح ولا يزعل بس حاسس قلبو بيوجعو
طلع الدكتور من الاوضه كلهم اتلمو حوليه
الدكتور:البنت الي اتجرحت في رقبتها جرحها عميق جد ودي لو عدت 24ساعه علي خير هتعيش
منصور بلهفه:والي اضربت بنار
الدكتور:دي الطلقه اخترقت الكبد وللاسف وهو بيشيلو الرصاصه الكبد تلف و
منصور شدو بعصبيه:يعني اي وهما بيشيلو تلف
الدكتور تاخر ايدو بهدؤ:متفهم حالتك بس لو مكناش حاولنا نطلعها كنت ماتت والدكتور بيحاول دايما ينقذ المريض باقل خساره
منصور:يعني اي
الدكتور:محتاجين متبرع وبسرعه قبل 24ساعه والا هتموت
منصور بدون تردد:انا اهو
عمار:وانا هتبرع كمان
منصور وعمار بيبصو ل بعض وكل واحد في عينيه غيره واحد منهم عينيه طغيه فهيا الحب
خدو منهم العيانه وقاعد مستنين التقرير يطلع
الدكتور بعد ساعه:الي تحليله مطابق هو.....
يتبع...
لقراءة الفصل الرابع والعشرون : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات