القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية انثى الصقر الفصل الخامس عشر 15 بقلم ملك ايمن

 رواية انثى الصقر الفصل الخامس عشر 15 بقلم ملك ايمن
رواية انثى الصقر الفصل الخامس عشر 15 بقلم ملك ايمن

رواية انثى الصقر الفصل الخامس عشر 15 بقلم ملك ايمن

دخلت ليلي مكتبها وبعد مده دخل عمر وبيده كوب القهوه المعتاد لليلي وتحدثو قليلا بخصوص القضيه وخرج
بعد ما خرج عمر من المكتب ليلي دخات وجسمها ابتدي ينمل وايديها بتترعش كانت مغيبه خبط مالك ع الباب بس محدش رد فتح ودخل شافها وكانها جسد بدون روح
مالك: ليلي ليلي حبيبتي قومي يلا قومي انتي سمعاني ليلي ومسك كوب مياه ورماه ع ليلي وفاقت 
ليلي: ف..... في.... اي اا..... انا دايخه
مالك: حبيبتي انتي سمعاني فوقي رودي عليا
ليلي استوعبت: اه انا كويسه انا كويسه
مالك: اي الي حصلك
ليلي: الجرعه عملت مفعولها
مالك: ليلي كده مينفعش لازم نتصرف انتي كده هتتدمني تاني
ليلي: انا في حاجه محيراني الي بيعمل كده كان ساكت لي دلوقتي وبتحديد قبل عمليه العتال 
مالك: اكيد حد تبعو
ليلي:انا محتاجه ارتاح هروح ولو احتجتو حاجه بخصوص الشغل رنو عليا
مالك: تمام اوصلك 
ليلي: لا انا هعرف اسوق
مالك: تمام  لما توصلي رني عليا
ليلي: اوك
مشيت ليلي ولكن اتجهت الي مقرها الي محدش يعرفو مكان مهجور الشكل يخوف بس ده المكان ده موطنها الي بتهده فيه
_"في القسم تحديدا في مكتب مالك_"
مالك كان بيفكر في صغيرته وما حل بها وفكر انو يروح عشان يطمن عليها 
_"في قصر السيوفي_"
دخل مالك القصر وسال ع ليلي
مالك: متجمعين عن النبي
الكل: عليه الصلاه والسلام
مالك: امال ليلي فين؟؟ 
مياده: هي مش معاك
مالك: لا دي روحت من بدري 
داليا: يعني اي روحت مجتش 
نورسين: ايواه مجتش من ساعت ما خرجت معاك
مالك بقلق: ازاي يعني مجتش هتكون فين
نورسين بخبث: واحنا ايه هيعرفنا روح شوفها بتلف مع مين وفجاءه لقت قلم نزل لوحها
 (جدع يلا وربنا تستاهل ينعل صباحك اسرق وحط اسمي اشطا) 
مالك: لما اسمها يجي تتعدل وتحترميها فهمه
نورسين بدموع تماسيح: اي هوا انا غلط طلعت معاك من الصبح ولسه مجتش هتكون فين غير انها بتلف مع حد 
مالك كان هيتكلم لكن صوتها قاطعه
ليلي: وانتي مالك انا كنت فين ومع مين
مالك: قرب منها جدا وهمس لها انتي كويسه حصلك حاجه تاني
ليلي: انا كويسه  بصوت عالي نورسين ده اخر تحذير ابعدي عني احسنلك مفهوم بعد ازنكم انا طالعه ارتاح ومشيت
يوسف شاكك انو فيها حاجه ومخبيه عليه خصوصا انها بتتجنب النظر ليه وقرر يطلع يسالها وانسحب بهدوء  وطلهلها مالك لاحظ بس سابه يمكن ترتاح لما تكلم يوسف
يوسف خبط ع الباب واتي له صوتها يسمح له بدخول
يوسف: لولتي ممكن نتكلم شويه
ليلي: اه طبعا تعال
دخل يوسف وقعد جنبها ومسك ايديها بحنيه وقال: ها اتكلمي
ليلي: اتكلم اقول اي
يوسف: انا عارف انو في حاجه مخبياها
ليلي: لا ابدا مفيش حاجه
يوسف: طب بتتهربي من انك تبصيلي ليه 
ليلي: اووووووف عليك يايوسف طيب هحكيلك
يوسف: ههههه طيب ماكان من الاول احكي
قصت عليه ليلي كل ماحدث من البدايه حتي النهايه
يوسف بغضب: ازاي متقوليش حاجه زي كده انتي بتهظري
ليلي: كنت مستنيه الو.. 
يوسف: مستنيه اي ياليلي مستنيه انك تتدمني وبعد كده تقوليلي كنتي هتقوليلي لما تضيعي ازاي تسكتي
دخل مالك في الوقت ده وقال
مالك: يوسف كان لازم نسكت شويه عشان الي بيعمل كده ميلاحظش
يوسف بصدمه: انت تعرف وانا لا هه لالا بجد برافو ياليلي
ليلي: يوسف انا 
يوسف: انتي حره في حياتك وسبها وخرج غير مهتم بضعفها 
ليلي قعده ع السرير وحتط ايديها ع وشها وبكت بحرقه مالك رحلها وضمها اليه وفضل يملس ع شعرها حتي حس باعصبها ابتدت تسيب
مالك: جريئتي انتي نمتي
ليلي: لا واي جريئتي دي
مالك: ههه مانتي فعلا الجرئيه بتاعتي
ليلي: اممم وجت تقوم شدها تاني
مالك: خليكي كده في حضني محتاجك اوي
ليلي: انت استحلتها ولا اي 
مالك: بصراحه مسدقت اقرب منك وانت هاديه كده
ليلي: امم طب وسع بقا عايزه انام
مالك: ااااه ياسفله تنامي ع طول كده
ليلي: ضربته في كتفه ياقليل الادب 
مالك: ضحك ضحگه رنانه: منتي حلوه وانتي بضحكي اهو امال بقا
ليلي: امال من غير ما اضحك ببقا وحشه
مالك: من غير ماتضحكي بتبقي قشطه
ليلي: ياشيخ 😂😂
مالك: يالهوي ياما بقولك اي متيجي نجيب شقطايه صغيره كده
ليلي: قوم يلا انت ما سدقت ولا اي
مالك: ولله انتي ماتعرفي الي فيا عارفه لو جبتي ترمومتر هيضرب من السخونيه الي فيا
ليلي: انا في اي وانت في اي انا مش عارفه اعمل اي مع يوسف زعل مني اوي
مالك: ميزعل الله انتي مهتمه لي
ليلي: يوسف ده اخ واب وام وعيله بنسبالي حاجه كبيره اوي في حياتي صعب اخسرها من بعد امي
مالك بيحاول يخفف عنها: وانا ابن الخدامه يعني ولا اي
ليلي: هههههه ابعد بقا خليني انام
مالك: تعالي نامي في حضني
ليلي: لا ابعد
مالك: يلا ياليلي مش هكلك يعني
ليلي حاسه انها محتاجه لحضنه فاوفقت: بس من غير قله ادي
مالك: من عيوني حاضر
ونامت ليلي في حضن مالك الي كان ماسك نفسو بلعافيه عنها
شدت بايديها ع التشيرت بتاعو وغرزت رسها في صدرو وهو تشبث بها بقوه 
........ في الصباح...... بقلمي ملك ايمن
فاق مالك ودقق بشده في ملامحها وقال جمالك قاتلني  ياتري هتنسيه ولا لا ياجريئتي
صحيت ليلي وقالت بنعاس صباح الخير
مالك: صباح الورد والياسمين عليكي ياقلبي
قامت ليلي جهزت نفسها ووقفت قدام المرايا تحت اخر لمستها وحست بايدي مالك محاوطه خصرها ودافن راسه في شعرها 
ليلي: هتندم ع الحركه دي
مالك: بحبك
ليلي: ابعد خليني انزل
مالك: بحبك قوليها وانقزي قلبي بقا
ليلي: بعينك يلا عشان نقول ليوسف ع الخطه عشان ننفزها
نزلت ليلي ومالك وطلبو يتكلمو مع يوسف
يوسف: نعم في حاجه تانيه مخبينها
ليلي: يوسف ارجوك اسمعني الاول
مالك: احنا عملنا خطه عشان نشوف مين الي بيعمل كده في ليلي 
يوسف اي هيا
ليلي الي حصل انو
_"فلااااش باااك_"
بعد ما عمر خرج خبت الكوبايه وبعتتها ع معمل تحاليل عشان تعرف فيها ماده مخدر ولا لا
وبعد ماخبتها طلبت من ماريا تحضر لها كوب من القهوه
وعملت زي ماعملت مع عمر وبعتت العينات معمل تحاليل
_"باااااك_"
يوسف'وايه النتيجه
ليلي:مفهمش حاجه معني كده ان الي بيعمل كده من البيت فا حطينا خطه
يوسف اي هيا الخطه
مالك:الخطه انو..........
يتبع....
لقراءة الفصل السادس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي الفصول : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات