القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حكياتي مع الفهد الفصل الحادي عشر 11 بقلم رنا البحيري

رواية حكياتي مع الفهد الفصل الحادي عشر 11 بقلم رنا البحيري

رواية حكياتي مع الفهد الفصل الحادي عشر 11 بقلم رنا البحيري

رواية حكياتي مع الفهد الفصل الحادي عشر 11 بقلم رنا البحيري

ع البحر لم ينزل سوي مالك ونور وفهد وحياه لم ينزله بعد
مالك:تعالي نتمشي شويه يا نور لحد ما فهد وحياه ينزله
نور:اشطا يلا
بعد وقت من المشي و الكثير من الحديث والضحك بين مالك ونور نادي احد ما ع نور
.....:نور
نور بصدمه:احمد
احمد: ايوه احمد
نور بسعاده: اعااااااااااا وحشتني اوي ثم ركضت لاحتضانه
نور وهي تحتضه وقالت بدموع: وحشتني اوي يا احمد كل الوقت ده وما تسألش عليا للدرجة دي هونت عليك
احمد: اسف يا حبيبتي بس انتي عارفه ضغط الشغل وكل شويه بسافر من بلد لبلد تانيه حتي مش بلحق ارتاح شويه
نور:عادي ولا يهمك اهم حاجه اني اطمنت عليك
احمد:المهم خالتو و عمو عز عاملين ايه
نور:الحمدلله كلنا كويسين
احمد:احم وساره
نور:زي القرد يا خويا
احمد:احسن منك
كانت تتحدث مع احمد ولم تنتبه لذلك الواقف بعضب وبالطبع كان مالك اتجهه إليها مالك وقال
مالك بغضب:مين ده يا نور وازاي تحضني كده
نور:ده احمد بن خالتي واخويا ف الرضاعه... الي حد ما خف غضب مالك... ثم استدارت لاحمد وقالت وده يبقي مستر مالك مديري ف الشغل
احمد:اهلا بحضرتك
مالك:اهلا
في ذلك الوقت اتي فهد وحياه
فهد:كده يا واطي بقي اتفق معاك نتقابل تحت تسيبني وتروح تتمشي مع نور اخص
مالك:مش انت اللي طولت فوق انا مالي
فهد وهو ينظر بغيظ لحياه:ماهو ع ما الهانم صحيت من النوم نوم اي دي كانت ف غيبوبه مش نايمه
حياه:الله مش جايه من طريق سفر وتعب لازم انام وارتاح
فهد:ده ع اساس ان انتي اللي كنتي بتسوقي ده انتي نايمه من اول ما خرجتي من القصر لحد ما وصلنا هنا
حياه:ليه هو انا المفروض افضل صاحيه يعني مش كفايه اني سيبتك تصحيني بدري
فهد:لا كتر خيرك والله
كادت ان تتحدث حياه ولكن سبق مالك بالحديث وقال
مالك:خلاص يا جماعه حصل خير اهدوا بقي
فهد وقد انتبه لذلك الواقف معهم
فهد بتسأل:مين ده يا مالك
مالك بغيظ:ده احمد اخو نور
فهد وهو يصافحه:اهلا بيك.يا احمد انا فهد الاحمدي مدير نور ف الشركه
احمد:اهلا بحضرتك يا فهد باشا
حياه:احنا هنفضل واقفين كده كتير ولا اي
فهد:عايزة تروحي فين يا اخرت صبري
حياه:عايزة اكل
فهد بصدمه:هو انا مش لسه جايبلك تاكلي قبل ما ننزل
حياه:ما انا جوعت وبعدين انت بتعد عليا الاكل
مالك:نفسي اعرف بتودي الاكل ده كله فين
حياه: وانت مالك هو انت يعني بتدفع حاجه من جيبك
مالك:الله يكون ف عونك يا فهد
نور:يلا انا جعانه
فهد: يلا ياعم بدل ما يكلونا احنا
مالك: يلا
ذهب الجميع الي المطعم ولكن من غير أحمد التي استأذن اللتو للذهاب لإكمال عمله
مالك بمشاكسه لحياه:ها يا حياه يا حبيبتي تحبي تاكلي دراعي تحلي بيه
حياه:لا علشان هتلاقي دراعك.طعمه مالح ومش حلو زيك انا عارفه
مالك:اه يا كلب البحر بتأكلني لحم وترميني عظم
حياه:هو انا جيت جنبك يابني
نور:والله انتوا الاتنين عاملين زي ناقر و نقير
حياه:البيست حجي
مالك:البيست حجها زي ما قالت
حياه:خلصت
فهد:طيب الحمدلله يلا بقي
مالك:لا استني يلا اي الاخت حياه لسه ما حلتش ثم نظر لحياه ها يا حياه هانم تحبي تحلي بأيه
حياه:لا مش هحلي دلوقتي هستني شويه
في ذلك الوقت أتت تلك السلعوه (اكيد عرفته انها سردين صح
🙂😂😂
)
سيرين: هاي
فهد: هاي
مالك:يادي القرف اللي ع المساء
نور: يادي النيله السوده
حياه: يا ستر يا رب اي اللي جابك هنا يا حربايه
نسرين وهي تشتعل غضب من حياه ولكن لم تعلق:ها يعني ماحدش.قالي ان انتم هتخرجه
حياه:واحنا نقولك ليه يعني كنتي من باقي عيلتنا
نسرين:عادي كنت هخرج.معاكم
حياه:وجودك مش مرحب بيه
مالك:حياه معاها حق
فهد لتصليح الموقف:قصدهم ان انتي اكيد تعبانه من.الطريق ونايمه وماحدش كان عايز يزعجك
نسرين:اها تمام
فهد لمالك:امضاء العقود مع الوفد امتي
مالك:بليل ف النيت
فهد:امم ماشي
نور:هنعمل اي بقي دلوقتي
حياه بتفكير:امممم تعالوا ننزل البحر
مالك:فكره حلوه يلا
فهد بأعتراض:لا طبعا انا مش موافق
حياه:ليه يا فهد
فهد بغضب:عايزة الناس تتفرج عليكي يا روح امك
حياه:في اي يا فهد احنا ف الغردقه وكل اللي هنا نزله البحر ليه احنا كمان مش ننزل
مالك:ايوه يا فهد احنا جايين هنا نغير جو ف بلاش نكد
نور:بليز يا مستر فهد وافق
نسرين:في اي يا فهد ما تخليها تنزل انت مكبر الموضوع كده ليه وبعدين ما هو مالك كمان بن عمها ومع ذلك عايزها تنزل عادي ليه انت معترض
فهد:معترض علشان هي مش تبقي بنت عمي وبس لا هي مراتي
نسرين بصدمه مزيفه:مراتك امال انا اي
حياه:انتي واحده بتتلزق فيه وبما انك عرفتي انه جوزي لو وشوفتك مقربه من يا حربايه انتي هشلوحك
فهد:نسرين احنا اصدقاء وبس كده وياريت تحطي دي ف دماغك انا الاول كنت معجب بيكي وكنت فاكر انه حب والاعجاب انتهئ
نسربن بصدمه حقيقه:يعني اي
فهد:.....
يتبع.....
لقراءة الفصل الثاني عشر : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات