القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عندما يعشق الظابط الفصل الحادي عشر 11 بقلم فاطمه وجيه

  رواية عندما يعشق الظابط الفصل الحادي عشر 11 بقلم فاطمه وجيه

 رواية عندما يعشق الظابط الفصل الحادي عشر 11 بقلم فاطمه وجيه

 رواية عندما يعشق الظابط الفصل الحادي عشر 11 بقلم فاطمه وجيه

يغور بغضب:ساجعلكي تعلمين حين اشوه وجهك

يقرب السيخ من وشهه

وايات مبرقها جامد وبترجع لي وراي

فجاه حد يمسك دراع ايغور:مش خليك مع حد من سنك

ايات بنفعال:اي انت جي تنقذني ولا تهزئني

صقر ضحك بصخب:الاتنين يا اوزعه ولف ليها ونصدم لما شاف منظرها اي ده

ايات بمرح:لا ده واجب الضيفه وتبرق جامد حاسب

رفع ايدو مسك ايد ارتيم الي كان هيضربه بعصاية الهوكي وراح مشقلبو قدامه

ايغور بصوت عالي:اليكسسي دانيال

طلع صقر مسدس وصوب بحترفيه علي الباكره الي مربوط فيها الحبل الي متعلقها ف ايات وقبل متقع علي الارض مسكها

صقر بحنيه:انتي كويسه

ايات اخير سابت العنان ل دموعها ودفنت نفسها ف صدر صقر:لا انا تعبانه اوي اوي يا ابيه

صقر دفن راسه هي صدرو اكتر وكانو بيخبيها وباس راسه:هانت هنطلع من هنا استحملي شويه

ايات اتشبثت ف جامد قدرة تحاملها خلصت وكا العادة ياتي الوحش ف الوقت المناسب

اليكسي:من انت

صقر بصلو بحده وشايل ايات وماشي

اليكسي:اقلع القناع

صقر ولا كانه سامع ولا كان الكلام متوجه لي مكمل طريقه

يرفع اليكسي المسدس:بقولك اقف ويشد اجزاء المسدس

يحط صقر ايدو ف جيبه ويطلع قنبله ويرميها وراء تبتدي تطلع دخان ويتملي المكان بدخان والكل بداء يكح وبعد المكان رجع لي صفاءو من تاني والروائيه وضحك

كان صقر وقف بشموخ وماسك مسدسين الي ولكن ايات مكنتش معاه وبص ل اليكسي بحده:كنت بتقول اي بقا

اما ايات فا عينيه معلقه علي تلك العيون التي تعشقهم حد النخاع

ايات ابتسمت:انت هنا عشاني

جواد ميل راسو وقرب منها ليفصل بينهم سواء انفاسهم المتلحقه:تؤ انا هنا عشان اقولك لي عملتي كده

ايات بصلو بتعب:جواد انا
جواد ضغط علي اسنانه وكانه بيحاول يكبح غضبه:هشششش جواد اسم محدش يعرفه غيرك انتي وبس لييي تعملي كده

ايات تدمع:انا

جواد يعدل راسو الي كان مميلها ويمسك كفها ويحطه علي قلبه ويغمض عينيه:سمعها اي

ايات تبص ل كفها وتبص ل جواد الي مغمض:دقات قلب

يفتح عينيه وتخونه دمه ويقرب وشه منه اوي ويبصلها بحده:دقات!! بربك سامعه دقات هو ف قلب اتكسر ل المره الف يدق وبصوت عالي متردي

تنتفض ايات وتبصلو بدموع ومعندهش رد

يمسك فكها بايدو ويقبض عليه جامد ويقربها لي:اثق الصدق الوعد الحب الجواز مش من مبدي غيرت كل المبادي عشان كسرت كل قواعد حياتي ويبصلها بعتاب ل اول مره ل اول مره ابقا صدق مع حد ف حياتي وعدك وخلفت!!

ايات بصلو وعنيها بدمع وتهز راسها بنفي

جواد خنقته العبارات سند جبهته علي جبهتها بتعب:انا وثقة فيكي وديتك ثقه ف الوقت الي الكل كانو بيكسرو بثقتي ورفع راسو فجاه وبصلها بغل وتجي انتي بكل جبروت تكسري قبل ثقتي وكان كلو تمثيل ف تمثيل

ايات بتعيط بصمت ومش عارفه ترد:بس انا حبيتك بجد مش تمثيل

جواد يضحك ضحك هستري ويسكت فجاه ويبصلها:حبتي!! انتي تعرفي يعني اي حب كل الطعنات الي خدها ف حيات كوم وطعنتك ليا كوم تاني انت الوحيد الي ضمرتيني

ايات كنت هتتكلم

يقرب جواد ايدو من شفايفها ويحط اطرف ايدو علي شفايفها:هششش مش بلومك ويبص لي ايات بنكسار مين هتحب واحد اعمي ويبتسم بمراره وهو بيمشي صوابعه بخفه علي ملامح وشه:مين هتتجوز واحد ميقدرش يفرق بين ملامح وشهه مبين شكلها وشكل غيرها ميقدرش يقولها انتي جميله عشان هو مش شايف اصلن مش كده

ايات تشهق بين ايديه وتهز راسه بنفي

جواد يبتسم بسخريه:اممم معكي شعور النقص وحش ويقرب منها ويهمس ليها شكرا لانك الوحيده الي ورتيني قد اي قد اي يا ايات انا عاجز ول اول مرة اعرف بجد اني
اعمي وحس بشعور النقص الي كنت متوقع اني اخر واحده ممكن تحسسني بي وبصراخ بص انتي ضربتي بكل توقعاتي عرض الحيط

ايات بصلو بعينيه وبتهز راسها بنفي

جواد:هاتي ايدك ومسك ايديها وحطها علي قلبه من تاني وايدو التانيه غمض بيها عيون ايات وقربها لي لحد مبقت جوه حضنه :جربتي شعور انك متشوفيش بعنيكي لا طب جربتي تحبي حد وتبقي شايفه بقلبك حسه بتفاصيلو جواكي انا اه مش شايف بس كنت حسك بكل معني الكلمه

ويلف ايدو حوليها ويقبض عليها بكل ما اوتي من قوة وبيدف نفسه ف عنقها:لي عملتي فيا كده انا دونن عن الناس دي كلها حبيتي انتي اول مشفتك وانتي بتجري حسيت بيكي وقفت العربيه قبل متخبطك اول موقعتي بين ايدي مكنتش اعرف اي الدقه دي بس عرفت مع الوقت اني حبيتك

ايات رفعت ايديها تحضن جواد

حس بيها بعد عنها وبصلها بحده:انتي مش محتاجه تمثلي اظن مهمتك خلصت ويقرب منها بحده واي اي ياحضرت الملازم

ايات بصلو بدموع:جواد انا

حط صباعه علي شفايفه:هششش وشالها ومشي بيها الي حد العربيه ونزلها جوه وربط عليها الحزامه

جواد وهو نص جسمه جوه العربيه ومميل علي ايات بصلها بحنيه:خليكي هنا هروح اشوف صقر هيرجع معانا

ايات تمسك ايدو بخوف:صقر هيقدر يطلع انت اهرب هيقبضه عليك

جواد ميل راسو وبصلها بعمق:جايز لو كنتي صرحتيني علي الجسر كنت هربت انا وانتي بس دلوقتي مضنش

ايات برجاء:متتخلش

جواد عدل راسو وقرب منها ليفصل بينهم انش واحد:مقدرش مخيائيل ورجالته ذمنهم جوه فرصة خروج لوحده معدومه هو خرجك وانا مبحبش حد يبقا لي جميل عليا ومسك وش ايات بطرف اصابعه:مش عارف انتي جميلة ولا وحشه

ايات تضحك غصب عنها:هو ده كل الي شاغلك

جواد يقرب منها اكتر لتختلط انفاسهم:بس انا بحبك زي مانتي

يدق قلب ايات وهي بتبص ف عينيه

يرفع جواد ايدو ويحطها علي عينيه

تغمض ايات عينيه من حركته

يقرب جواد ويبوسها بعمق حته كادت ان تفقطع انفاسهم ويبعد عنها

جواد ببرود وكانه لم يفعل شي:متنزليش من العربيه وطفي الانوار فاهمه

خرج من العربيه وقفل عليها من برا

اما ايات فا تذكرت حركتها عندما اغمضت عينيه وقبلته ف ابتسمت

صقر نط من فوق اتربيزه وصوب علي اليكسي الي وقع ميت

ارتيم ودانيال قربه من صقر

صقر ابتسم:هاي وبعدين اتلاشت الابتسامه ورفع رجليه وضرب ارتيم ف وشه وسدت عددة لكمات متتليي الي دانيال افقدته توازنه وسقط ارضا

اما ايغور كان يصوب علي صقر من ضهرو

في اللحظه دي يجي جواد ويقف ف ضهر صقر وتخترق الرصاصه صدرو الايمن

يبص جواد نحية ايغور بحده وكانه لم يصبه شي

يلتفت صقر علي الصوت ويلقي جواد وقف فضهرو ويبص ل ايغور بشر

يفتح جواد ازرار القميص ببرود ويتحرر منه ويمزقه لي نصين ويقف عاري الصدر ويربطو حولين الطلقه ويشدها جامد يمد ايد ل جيب صقر ويلقي مبتغائي مسدس صقر الميري يسحبه ويصوب تجه ايغور

جواد يميل راسو عشان يدقق مع الصوت والحركه:سبعه

يبتدي ايغور يتحرك يطلق جواد فجاه تصيب قلبه ويقع علي الارض

صقر متابع بنبهار حقيقي من الي شايف وفجاه يفتح عينيه بصدمه لما جواد يصوب عليه

جواد صوب علي صقر وفي اللحظه الاخير بعد ايدو شويه جهت اليسار واطلق لتصيب الطلقه ارتيم الي كان بيصوب علي صقر

يلف صقر فجاه ويلقي ارتيم سقط ارض ويبص لي جواد الي بصصلو بجمود:انت بتشوف!!

جواد بصلو بهدؤ وحطط ايدو ف جيوبه ورافع حاجبه

صقر بصلو باحراج:اسف

مخيائيل:اوه حضرت الضابط هنا

لف لي صقر وبصلو بحد:اهلن بالخاين

مخيائيل ضحك:تؤ ازعل انا مجرد ضابط مستقيل

صقر بصلو بغل:وهترجعلها متكتف

مخيائيل برفع حاجب:ترجعني انا شكلك متعرفش مين مخيائيل هنا

صقر ضحك بسخريه:لا اعرف الخاين مازن
مخيائيل:دلوقتي هتعرف في اللحظه دي دخل المخزن عدد مهول من الرجاله الي جيبهم مخيائيل

جواد سمع صوت رجليهم وهي بتقرب منهم رجع لي وري لحد مبقا واقف في ضهر صقر تمام

صقر حس بيه لف لي:بتعمل اي

جواد ببرود:اول قاعد ل المافيا اوعي ضهرك يبقا عريان هتقع حته لو كنت وكمل بسخريه وحش

صقر ابتسم فهو مغرور كا اخيه رجع صقر بضهرو وغطي ضهر جواد

جواد خلع الشنطه الي علي كتفه وكنت فيها بندقيه حديث التراز f2000 مفككه وبيركبها بحترفيه من يراه ينفي انه اعمي

صقر بصصلو باعجاب:دي بلجكيه حديثة التراز

جواد ببرود لا يناسب الموقف:ممم مش اي حد يقدر يمتلك 850طلقه ف الدقيقه الواحده وبيطلق قنابل مسيله ل الدموع تجرب

صقر بص ل البندقيه ف الوحش من عشاق الاسلحه من هذا النوع:لي لا

جواد مدلو البندقيه وفتح الجي الاخر ل الشنطه ولكم ان تتخيلو ما اخرجه بداء يركب اجزاءها بسرعه فا ماسورتها فقط تبلغ 800 ميلميتر و وزنها فارغها 10.3كجم عيار 99x12.7 ميلميتر ناتو مما يجعلها من اختر بندقيات العالم

صقر بصلو بدهشه:DSR-50

جواد بص ل البندقيه:اها قنص المانيه

(احم معلش من عشاق الاسلحه انا
😂😂
(

صقر:اتعلمت اتركيب فين

يصوب جواد علي واحد وراه صقر يقتلو مفهاش كلام:اظن مش وقته

صقر:اه صح صح

بداء الاشتباك الناري بين رجالت مخيائيل او الاصح مازن وصقر وجواد الي بيتحرك بحترافيه ويوقع رجالت مازن واحد تلو الاخر

صقر خد بالو ان مخيائيل بيحاول يهرب صوب علي راجليه وقع علي الارض قرب منه صقر بخطوات ثابتها:مش بسهوله دي وبص ل جواد معاك حبل

جواد رفع عينيه ل فوق:هو مين فينا الضابط

صقر بغيظ:ممكن تبطل برود وتقولي معاك ولا لا

جواد حط ايدو علي وسطو وشال الحبل المتعلق فيه وحدفه تجاه صوت صقر

صقر باعجاب:انت رائع

جواد بغرور:دي حاجه مفهاش كلام
صقر بصلو بغيظ وربط مازن وشالو علي كتفه:يلا

جواد بصلو ببرود ومشي قدامه وصقر مشي وراء ل حد العربيه

صقر:دي مقفوله

جواد قرب من العربيه وفاتحه وحط المفاتيح ف ايد صقر ولتفت عشان يمشي

صقر:علي فين

جواد من غير ميلتفت:مجرمك معاك مفاتيحك تلميذتك عندك حاجه تاني

صقر رمي مازن ف الارض وقرب من جواد ووقف قدامه وايدو ف جيوبه:انت سعدتي كتير بس ده ميمنعش انك رائيس مافيا وقائد عصابات ومطلوب ل العداله

جواد بصصلو ببرود:انت مش محتاجه المقدمه الكبيره ده عشان تقولي هقبض عليك

صقر يطلع ايدو فجاه من جيبه ويكلبش جواد بالكلابشات وبصلو بتحدي:انا خلاص قبض عليك انت كمان راجع معايه مصر

جواد بصص ل صقر بتحدي اكبر:جواد المنشاوي مبيكلبش ويشد ايديه عكس بعض بحركه معاينه تقع الكلابشات علي الارض ويلتفت يفتح العربيه ويقعد جنب ايات وبصوت جوهري هتفضل واقف عندك كتير

صقر بيحاول يستوعب الي عامل او الي لسه هيعملو دون جدوي شال مازن وركبه جنبه وركب وساق بسرعه

ايات طول الطريق بص ل جواد الي بصص قدامه وملتفتش حته ليها:انت كويس

جواد برسميه:مهمتك خلصت يا حضرت الضابط مش ليق عليكي دور المهتمه

ايات بصتلو بحزن وسكتت

صقر بصص عليهم من المرايه وساكتت وشايف ف عين كل واحد فيهم حب بس بيكابر

ايات تستسلم ل التعب وتنام وراسها كل شويه تخبط ف الازاز

جواد رفع ايدو وحط راسها علي صدرو وحوطها بايدو وهو بيملس علي شعرها ولكنه عقد حاجبه

صقر وهو بصصلو:اتقص ايغور قصهولها

جواد كور ايدو بعصبيه وتمني ايغور يبقا عايش كان موته ابشع موته

صقر:بتحبها

جواد غمض عينيه وسند راسو علي راس ايات معلن عن انو مش عايز يتكلم

وصل صقر وكانت طياره خاصه مستنيه وجنبها نادر

صقر نزل وشال مازن علي كتف

نادر قرب وفتح باب ايات ولسه هيشلها
نزل جواد ومسك ايدو:انت بتعمل اي

نادر:انت مالك انت هشالها

جواد عقد حاجبه:انت الواد بتاع الجسر مش كده

نادر ببتسامه:ذاكرتك قويه يا دونجون

اتجهلو جواد ومال علي ايات شالها ومشي ببرود وراء صقر حط ايات علي اقرب مقعد وجي يمشي

ايات مسكت ايدو:اقعد هنا

جواد نفض ايدو ومشي من قدامها

ايات بصت لي بحزن ودمعت

جواد وقف ماسك صدرو بتعب

صقر من وراه:سراب شوفه جرحو

سراب:وريني كده وتمد ايديها

يمسك جواد ويضغط عليها جامد:ايدك لو لمستني انا مش مسؤل علي الي هيحصلك انتي فاهم

سراب بالم:ايدي يامتخلف

زقها بعصبيه وراح قاعد بعيد جنب الشباك وبص منه بحزن

ايات جت قاعدة جانبه وهي مسكه علبة اسعافات:ممكن اشوف جرحك

جواد بصص من الشباك ومبيردش عليها

ايات:احم علي فكره انا كمان مطهرتش جروحي وهي عميق وممكن تلتهب واتعب وتسمم وموت ده لو يهمم يعني

زفر بضيق ولف ليها:انتي عايزه اي دلوقتي

ايات ابتسمت ببلهاء علي هياتو الطفوليه وشعرو المشعس بعشوائيه:اطهر جرحك

جواد بسخريه:اه انتي من الي بيجرحو وبعدين يحطه علي الجرح ملح

ايات اتغاطت عن كلمه وفتحت العلبه وبدات تطهر جروحه

جواد رجع بص من الشباك وملتفتش ليها

ايات خلصت وربطت جروح جواد وكانت قايمه

مسك جواد ايديها وهو لسه بصص من الشباك:راحه فين

ايات:هودي العلبه مثلا

قام من مكانه وقاعد ايات مكانها وقاعد في الارض علي ركبته

ايات:انت بتعمل اي

جواد مسك العلبه وقاعد يحسس فيها لحد مطلع المطهر والقطن وجرب المطهر الاول علي جارحه عشان يتاكد انو هو ولسه هيرمي القطنه

مسكت ايات ايدو وحطتها علي جرحها

جواد فضل بصصلها وبعدين بعد ايدو ورمها وخد غيرها ومسك وش ايات وبداء يحسس علي شفايفها لحد ملقي الجرح وعقمه:في تاني

ايات بقت تمسك ايدو وتمشيها علي الجروح وهي بصالو بحب:خلاص
وصلت الطياره مصر اخير نزل صقر بهيبته المعروفه وهو مبتسم وشايل مازن

اما جواد نزل وهو شايل ايات الي مش قادره تمشي بسبب الحرق الي فرجليها

كان ف انتظارهم مالك ومهاب وخالد واخير غيث بالبس الميري

سراب نزلت وجريت علي مالك:بطوطي

مهاب وخالد بصو ل بعض ونفجرو ضحك:بتقولو بطوطي

مالك بغيط:علي الاقل مش ارنوب

مهاب يحمحم باحراج وخالد يضحك عليهم

غيث يقرب من صقر ويبص ل مازن:اهلن بيك ف مصر

مازن بصصلهم بخوف:انا انا ممكن اقضيكم

غيث ضحك بصخب وعينيه لمحت جواد وقف عن الضحك وبصلو بشتياق وقرب منه ووقف قدامه

جواد اتخطي ومشي ومن جوه نفسه يلف ويحضنه

غيث وقف بذهول:انت معرفتنيش

جواد ببرود:متعتبش علي واحد اعمي

غيث رجع وقف قدامه:مش هتسلم علي اخوك

جواد بجمود:حاضرتك غلطان انا مليش اخوات ولتفت ل ايات:حد من الي وقفين دول اخوكي!!

ايات هزت راسها بنفي:كلهم اخواتي

جواد بنفذ صبر:قصدي اخوكي شقيقك

ايات:مم لا انا وحيدة

مشي بخطوات ثابتها لحد صقر: نروح الاول المستشفي عشان ايات

صقر بص ل ايات بحب:ماشي وعشان تطلع الرصاصه الي ف صدرك دي كده ممكن تتتسمم

جواد ابتسم بسخريه وكان ماشي نحية العربيه ولكن الدنيا دارت بي وفقت توزنه ووقع مغمي عليه

ايات بخوف:جواد فوق ابيه صقر مش بيفوق

صقر متخفيش هنخد علي المستشفي قرب يشيل وسندو هو ونادر ونصدم لما شاف ضهرو متصاب بتلت رصاصات وفتكر لما كان بيقف ف ضهرو ساعت الشتباك دخل العربيه هو وايات ونطلق علي المستشفي

اما الثنائي المتشابه مهاب ومالك خدو مازن علي الدخليه مع سراب

غيث وخالد راحو وري صقر ونادر

وفي المستشفي كان جواد ف العمليات بيطلعو الرصاصات طلعو اربع رصاصات ونقاله الانعاش

غيث قاعد وساند راسو بكف ايدو

صقر قرب ووقف قدامه:مش جي الوقت الي تتصل بخواته

غيث رفع راسه وسكت
صقر اتنهد وقعد جنبه:هما كمان اخواته ومن حقه يلقيهم حولي

غيث:بس احنا

صقر يقاطعه:عارف انت هتقول اي كويس بس لازم يجوه يشفو قبل ميتحول ل النيابه

غيث اتنهد بضيق:ماشي وتصلي علي الاء وقالها تجي مستشفي هي الاء ولما تجي هيفاهمه

جواد بداء يفتح عينه بتعب:انا فين

ايات:يخربيتك كل ده نوم

جواد حاول يقوم حس بوجع ف صدرو

ايات:استريح انت لسه تعبان و

قطعها تلك الصغيرة الي فتحت الباب وندفعت تجه جواد ودفنت نفسه في

منه ببكاء:بابا وحشتني اوي اوي وقعدت تعيط

نسي جواد المه وشدد ف احتضانها:قلب بابا وحشتيني يا طفلتي

منه بدموع:كده تسبني لوحدي هوت عليك

تخونه دموعه وتنزل ويهز راسو بنفي

اتنين لا يخجل الدونجون من اظهار دموع امامهم الاول طفلته المدلاله والاخره معشوقته

تمسح دموعه بحب:العيون الحلوه دي متعيطش يا بابا

جواد ضحك من قلبه:بكاشه اوي

منه بحب:طب اتاخر شويه كده

ايات بغيره:علي فكره هو تعبان

منه بغيره هي الاخره:وانتي مالك انتي ياحربايه ده اخويه يابتاعت البوكس

جواد اتاخر بحب:اتخرت اهو بوكس اي بقا

منه تنام جنبه وتحضنه بحب:لا متشغلش بالك يا بابا

ايات بتبص عليهم بغيرة وبتبص ل جواد بشر

اما جواد ف مبتسم وحاضن منه بتملك وهو بيغيظ ايات

ايات عينيه دمعة مسحتها بسرعه وكنت خارجه

مد جواد ايدو مسك دراعها وشدها لي

ايات اختل توزنها ووقعت عليه

جواد اتالم بصوت ضعيف

منه بنفعال:يادوبه يامتخلفه هتموتي

ايات بصي ل جواد بخوف:انت كويس

جواد حط راسها علي صدرو من الجهه الاخري:كويس

جواد بقا ف النص ومنه علي يمينه وايات علي شماله وراسه فوق قلبه تمام

ايات حضنتو بحب ودفنت نفسه في يا الله كم تعشقه

برا اوضة جواد صقر واقف بيكلم مع خالد والاء بتبص عليهم من بعيد

غيث قرب منها:مش هتدخليلو

الاء مسحت دموعها:اكيد
دخلو كلهم ل جواد ولقوهم هما التلاته علي وضعهم

الاء ببتسامه:وانا مليش نصيب من الحضن ده

جواد ابتسم:طويلة اللسان جت

منه بضحك:وانت عرفت منين

جواد اكتفي بي ابتسامه

الاء قربت منه وحضنتو:وحشتني يامان

جواد ببتسامه:وانتي كمان يا نص متر

الاء بعصبيه:لعلمك بقا انا محاميه شطره اوي

جواد برفع حاجب:اسمها شاطرة علي فكره

مهاب فتح الباب:ايده كلكم عينها

جواد ملامحه اتغيرت وظهر الضيق عليها وبصوت جوهري:انت اي الي جابك هنا

مهاب اتصدم وبص ل جواد وبص ل منه الي بتبصلهم بعدم فهم

منه:هو ف اي

جواد بعصبيه:طلعو البني ادم ده من هنا

منه بصت ل مهاب الي بصص ل جواد بصدمه وحست ف حاجه:هو ف اي

بص جواد ل غيث بحده:اسالي اخوكي او اسالي جوز

منه بصت ل غيث:هو ف اي يا ابيه

غيث بصص ل جواد:الي حصلن انو حوار قديم

جواد قام من مكانه بنفعال وهو بيسند علي السرير:ايو كلنا عايزين نعرف الحوار ده

صقر بص ل مهاب:هو في اي

مهاب بصص ف الارض وساكت

جواد بص ل صقر:انا هقولك في اي!؟
يتبع...
لقراءة الفصل الثاني عشر والاخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات