القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أحفاد العزيزي الفصل السابع 7 بقلم هنا رياض

 رواية أحفاد العزيزي الفصل السابع 7 بقلم هنا رياض

رواية أحفاد العزيزي الفصل السابع 7 بقلم هنا رياض

رواية أحفاد العزيزي الفصل السابع 7 بقلم هنا رياض

عند روز و سرين

روز: ها قولى إنتى بتابعى أى دراما

سرين: انا بتابع الدراما الكوريه

روز: وانا برضو انا بسمع دراما الجمال الحقيقى

سرين: تيم سوهو ولا سوجون

روز: سوهو

سرين: انا تيم سوهو

روز: حببتى يسطا

سرين: تعرفى تكلمى كورى

روز: 확실히 "أكيد"

سرين: 나도 한국어를 할 줄 알아 "انا كمان بعرف أتكلم كورى"

روز: شكلنا هناخد على بعض اكتر

سرين: أكيد

روز: حبيتك و دخلتى قلبى إنتى من انهارده البست

سرين: أكيد انا البست

عند كارما و سلين

كارما: إنتى بقا بتبعى مسلسلات إيه

سلين: التركيه

كارما: انا كمان التركيه

سلين: انا بعرف اتكلم تركى

كارما: انا كمان بعرف

سلين: Tamam sorun yok "أوكي عادى مفيش مشاكل"

كارما: Kesinlikle "أكيد"

...............................

فى الشركه

عند صقر و راسل

صقر: خلاص انا فصلت شحن

راسل: وانا كما مبقتش قادر الشغل مرهق

صقر: عندك حق والله

راسل: هو إنت حبيت بنت قبل كدا

صقر: لا بس شكلى حبيت

راسل: من هى سعيده الحظ

صقر: مش لازم تعرف دلوقتى

راسل: حرام عليك قول وإخلص

صقر:لا

راسل:يعنى مس هتقول حاجه

صقر:اه

راسل:ماشى

صقر:فى المواشى

راسل:خفه يلا

صقر:هه

صقر:راسل

راسل:لا رد

صقر:يعنى مش هترد

راسل:لا رد

صقر:ماشى أحسن بردو

راسل نظر له بغيظ

صقر:ههه

********************
إنتهى راسل و صقر و أيهم و فهد و كارما و سلين و روز و سرين من العمل و ذهب جميعهم إلى القصر
**********************
فى القصر

روز:حووووووووور

سرين:زيييييييييييييينب

زينب :إيه بهايم داخله القصر

روز:هو دا تشبيه إن إحنا بهايم

سرين:تقريباً كدا

روز:عادى هى أول مره أتشتم

سرين:صحيح عندك حق إحنا متعودين على الإهانه

زينب وجابت أخرها بصتلهم بغضب

روز:انا عارفه البصه دى

سرين:أجرى يا يلا

لكن لم يتمكانا من الجرى فكان هناك شبشب يلحق بهم و أصابهم

روز:للأسف الشبشب بيلسع اوى

سرين:أوى كمان

ضحكت العائله كلها بشده من هاتان الفتاتان المجنونتان

زينب:كدا كتير و هب تلاقى روز و سرين بيجرو فى كل القصر و زينب تجرى و راهم بالشبشب و الجميع يصحك بشده وفى لحظه سرحت روز فى إبتسامة صقر فاقامت زينب لسعاها بالشبشب وسرين ضحكت عليها و لم تفكر بزينب التى كانت قريبه منها فقامت بلسعها بشبشب و روز ضحكت عليها وقالت:كما تدين تدان

سرين:وعنا واحده باعت صديقتها من أجل لا شىء

زينب:هو إنتو لحقتوا تبقوا صحاب

روز:اه تخيلى

حور:على فكرة إنتو خطر على البشريه وأكملت بصوت عالى نسبيا وبعدين إيه العيله إلى مفهاش حد عدل دى

روز:بتقولي كدا ليه

حور:إتنين مجانين و إتنين هادين و أربها باردين إيه دا أتعايش معاكو ازاى

سرين:زى السكر فى الشاى

روز:عندك حق يا سوسو

حور:زينب شوفى شغلك

زينب بشر:من عنيا وهب تلاقى روز وسرين يجروا ثانيا و زينب وراهم بالشبشب و الجميع يضحك و فى لحظه سرحت سرين فى راسل زينب من وراها:عجبك

سرين بتوهان :جدا

زينب:أجوزهولك

سرين:يريت

زينب: ماشى يا قلبى و هب تلاقى زينب لسعتها بشبشب وقالت:اه يا منحرفه اجوزك مين يابت

سرين و تمثل الصدمه:والله مقولت حاجه

زينب:بت إنتى هتكذبى

سرين:مين انا

زينب:لا حور

سرين:ينفع كده يا حور ينفع تكذبى الكذب حرام يا حور مينفعش تكذبى خالص حتى الكذاب مارح يبقالوا أصحاب

العزيزى:خلااااااااااااااااااااااص يلا عشان تكلوا

روز و سرين فى ثنيه كانوا على السفره و ذهب الجميع الى السفره

زينب:يلا عشان أوزع الأكل

الجميع:ماشى

قامت زينب بإعطاء الجميع أكل إلا روز و سرين أعطت لهم قطعه صغيره جدا من الفراخ و رز قليل جدا

روز:فين الأكل

زينب:إلى أقدامك

سرين:قدامى فين

زينب و هى تشير على الفتافيت:أهو

روز:أهو فين

زينب:لو مش عاجبكم متاكلوش

سرين:وعلى إيه الطيب احسن

وبدأ الجميع بالأكل بعد ثانيتين

روز:انا خلصت بس جعانه

سرين:وانا عصافير بطنى بتصوصو

زينب أعطت لهم طبق أرز و قطه فراخ وقالت:كلم

روز بستها من خدها و سرين من الجد الثانى و قالاتا:شكرا

زينب:عفوا بس كلو

اكل الجميع و كان العزيزى سعيد بتواجد عائلته كلها وهكذا عادل و حور و زينب

إنتهى الجميع و قال صقر :انا رايح الجيم

راسل:والنبى خدنى معاك

صقر:تعالى بس انا رايح أغير هدومى

راسل:مأنا رايح أغير

صقر:ماشى

وذهب ليغيرا ملابسهما


(ملابس صقر)


(ملابس راسل)
فهد:وانا رايح الجيم تيجى يا أيهم

أيهم:أكيد هاجى

وذهب ليغيرا ملابسهما


(ملابس فهد)


(ملابس أيهم)
سرين:انا عايزه أروح الجيم حاسه إنى تخنت

زينب بصدمه:تخنتى

سرين :اه تخنت

زينب:والله

سرين:والله

زينب:انا مش هستغرب خالص

سرين:ماشى بس انا راحه ألبس عشان أروح الجيم

روز:خدينى معاكى

سرين:تعالى

سلين:طب انا راحه الجيم معاهم تيجى

كارما:أكيد هاجى

وذهبتا ليرتديا ملابسهما

نزل الجميع فى نفس الوقت

العزيزى :صقر خد روز معاك فى الطريق و إنت يا راسل خد سرين معاك و إنت يا فهد خد كارما معاك و إنت يا أيهم هتاخد ساين معاك

صقر:هنخدهم فين

روز:الجيم

صقر:ماشى

وذهب الأحفاد إلى الجيم

*********************************
فى الجيم

******************
يتبع...
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات