القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أحفاد العزيزي الفصل الثاني 2 بقلم هنا رياض

 رواية أحفاد العزيزي الفصل الثاني 2 بقلم هنا رياض

رواية أحفاد العزيزي الفصل الثاني 2 بقلم هنا رياض

رواية أحفاد العزيزي الفصل الثاني 2 بقلم هنا رياض

عند ذياد
راح يلعب كرة القدم مع أصحابه فى النادى وفجٱه و هو

بيلعب عادى جاب جون
😂😂
(نخش فى الجد بقا)

«««««««««««««««««««»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»

عند زياد

راح يلعب كرة القدم مع أصحابه فى النادى وفجأة وهو

بيلعب وقع على رجله لكن لم يصبه شيئا راح عليه جميع

من كان يلعب معه وكان فى هذا الوقت رأته فتاه فذهبت له

لتعرف ماذا به

ذياد:اه يرجلى اه

الفتاه:مالك أوديك المستشفى

ذياد:لأ لو سمحتك ودينى القصر

الفتاه:ماشى تعالى معايا

فتاه أخرى:إنتى راحه فين يا كارما هانم (اه هى كارما و روز )

كارما:دا أصغر منى يا روز يعنى مش مستهله

ذياد و هو يتصنع الألم:اه

كارما:يلا يا روز بلاش هو صغير هاتيجى ولا بلاش

روز:لازم أجى عشان ميعملش حاجه

كارما:حطيه فى العربيه

روز:ماشى
««««««««««««««««««««»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»
فى قصر العزيزى

كان كل من صقر و فهد و عادل وسليم و سلين و سرين فى القصر

فهد:ذياد فين

زينب:راح يلعب كرة القدم مع أصحابه

صقر:الواد ده تافه بجد

فهد:أوى

وفى الوقت ده رن جرس القصرذهبت سلوى لتفتح الباب

سلوى:ذياد بيه مالك
ذياد:أنا كذا مره أقولتيلك بلاش بيه إسمى ذياد عادى

روز: دخلينا والنبى يا اخت

سلوى:إتفضلى

ذياد بزعيق: ياااااااااااااااااااا اهللللللللللللل البيتتتتتتتتتت

روز:فى حد رجله مكسوره ويزعق

ذياد:اه انا

روز:لأ يا شيخ

ذياد: والله

صقر:فى إيه يا حيوان

ذياد:شكرا يا اخ صقر

فهد: مالك جاى بدرى ليه

كارما:أصل رجله تقريباً إتكسرت

فهد:أحسن بردو

زينب:ذياد يبنى

ذياد:خلاص يا حجه أنا وصلت ملوش لزوم الحبتين دم لسا من شويه روح ربنا ياخدك يا شيخ

روز:إيه دا الكل بيدعى عليك

ذياد:اه

عادل:مين البنتين دول شاطهم منين

ذياد:وأنا كنت ماشى لأقيت المزتين دم مشين اسبهم لوحد

لأ طبعا جبتهم القصر بتاعى

روزمسكته من التشرت بتاعه وقالت:مين المزتين دم ياض إحترم نفسك لحن أنا دكتورة جراحه و ممكن أعمالك اللمبى 19 جيجه

ذياد وهو يتصنع الخوف:ياماما خبينى فى جيبك لحسن بخاف

كارما: خلاص بقا متعمليش عقلك بعقله

روز:لأ هعمل عقلى بعقله هى بس

وكل هذا وصقر و فهد فى صدمه كبيره

صقر:شكرا بس إنتى مين عشان توصليه القصر

روز:إيه يا أخ مالك متكبر كدا ليه

كارما:بالله عليكى متتخنقيش معاه

روز:ليه يعنى هخاف ولا هخاف

كارما:هتخافى

روز:طب مع السلامه باى

ذياد:باى

حور:بس مش مستغرب من حاجه

زينب :حاجه زى إيه

حور :فى واحده منهم شبهى أوى

العزيزى:اه لاحظت انها شبهك بالضبط

صقر:طب ماشى وإنت يا زفت

ذياد:نعم يا باشا

صقر:إيه إلى حصل فى النادى و ليه مثلت إن رجلك مكسوره

ذياد: والله يباشا معرفش ايه إلى خلانى أعمل كدا والله

دا إلى حصل

صقر:ماشى أنا رايح الجيم هتيجى يا فهد

فهد:أكيد

ذهب صقر و فهد للجيم

«««««««««««««««««««««»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»

فى العربيه

روز:خدى أما أشغل الأغنية إللى بحبها

كارما:حاضر يختى

وإشتغلت أغنيه أه أه أه أبطال الجمهورية عدوا حدو
العالمية عاملين فكره جهنميه هننغنلكوا تحت الميه (كملوا إنتوا لأنى مش حافظه الباقى)
وأخيرا وصلو النادى (إيه مفكرين إنهم هيروحوا البيت)

روز:يلا ندخل عشان لسا دفعين إشتراك فى النادى

كارما:مبتفكريش غير فى الفلوس

روز :أمال أفكر فى إيه

كارما:طب يلا عشان نلعب

««««««««««««««««««««»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»

فى الجهه الأخرى

وصل فهد و صر إلى النادى

صقر:يلا عشان عايز ألعب تنس

فهد:يلا

وراح هما الإثنين لملعب التنس

««««««««««««««««««««»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»
فى الجهه الإخرى

سلين بعياط:ياماما حرام عليكى كدا والله تعبت

سهام:مش مهم لازم تتجوزى فهد

سلين:وأنا مش عايزه أتجوزوا كفايه إنك خالتينى أكذب على

العائله وأخليهم يفكروا إنى واحده فاشله وجايبه ملاحق مع

إنى جايبه الأولى على الدفعه ومفكرين إنى بسهر فى البتاع

دا مع إنى بكون فى شقه و دا كله مع سرين كمان

سهام:أنا قولت إلى عندى

سلين:حرام عليكى حرام

ذهبت سهام وبقت سلين مع سرين وضلا يبكيان على حياتهما

البائسه التى لم يذوقوا فيها طعم الفرحه أبدا فأبوهم كان

يعمل لدى المافيا ولهذا قتل

«««««««««««««««««««««»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»

فى النادى

كان صقر يلعب مع فهد تنس و بعد الكثير من الساعات

صقر:يلا عشان نروح

فهد:يلا إحنا إتأخرنا (إيه مفكرين إنى هخليهم يتقبلوا والله

مانا مخلياهم يتقبلوا نيهاهاهاهاهاها 
😏😏
)

«««««««««««««««««««««»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»
فى المنزل

كارما:كان يوم شاق

روز:اه والله عندك حق

كارما:طب ماشى يلا عشان ننام عشان ورانا مستشفى بكره

وبيقولوا المدير جاى بكره

روز:طب ماشى

««««««««««««««««««««««»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»

فى القصر

فى غرفه سلين و سلين

سرين :أنا خلاص تعبت مش قادره أستحمل كل دا عذاب

سلين :عندى فكره

سرين:إيه هى

سلين:...............................

««««««««««««««««««««»»»»»»»»»»»»»»
يتبع...
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات