القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عاشق لتمردها الفصل الثاني 2 بقلم نرمين قدري

 رواية عاشق لتمردها الفصل الثاني 2 بقلم نرمين قدري

رواية عاشق لتمردها الفصل الثاني 2 بقلم نرمين قدري

رواية عاشق لتمردها الفصل الثاني 2 بقلم نرمين قدري

وقفت الين تنظر للخارج من نافذة شقتها المؤلفة من غرفتين كانت تنظر دون هاوية تنهدت ونظرة الي يدها الخاتم الذي قدم ادم لم يترك اثر كان ذلك حلما قاعدة تتذكر طريقه فرقهم التعيسة
كان والده يتحدث عن كونه ادم رئيسها الجديد ابتعد والده حين سألها بقسوة
خير يا الين في ايه
اصبحت بارده كالثلج فخلال فترة تعارفهم قصيرة لم يكن يستخدم هذا النبرة القاسية معها فردت
انا اسفة وبدأت بخلع الخاتم
امسك معصمها يسحبها الي صالون قريب فارغ القفل بابه
اسفه اسفه علي اية صاح بصوت عالي بنتاسفي علي ايه افهم
ارتجفت الين خلاص خلص كل حاجة قبل ما اتبداء مش مستهلة شوية الساعات دي طلب جوزا اخرجت الخاتم و رجعته عندما لم ياخدة وضعته في جيبة وسحبت أيدها سريعا
ادم / عاوز اعرف فهميني ايه الفرق في أن أكون حبيبك او رئيسك
الين /بجد مش فاهم ولا عامل نفسك مش فاهم الاول كنت راجل ابدي لي الحب لكن دلوقتي أن رئيسي العالم مختلف بينا
ادم/تتجوزيني تصبحي فرد من العالم ده
الين هههههههههههه ضحكت الين حتي أدمعت عينها هي مشكلة في العالم المشكلة فيك انت في شخصيتك و اللي سمعته عنك وعن قسوتك وعن قراراتك واذيتك للموظفين وعن طريقتك في طردهم
قطع كلامها أنه شدها اللي صدره كي يهداءها شعرت بأنها تبادلو العناق انتزعت نفسها بعيدا وهرعت الي الباب حملت حقيقتها وخرجت مسرعة و هي تشعر انه يلاحقها
شاورت الي سيارة أجرة مسرعة وصعدت بها

مضي ثلاثه اسابيع علي حفلة الزفاف حاولت الين نسيان لقاءها ب ادم ولكن كل محاولاتها فشلت
وفي العمل كان اخوها ينظر إليها بقلق أما مايا زوجته فارس فكانت تسألها
الين انتي كويسة ردت الين و علي وجهها قناع الجمود انا زي الفل مالي كويس جدا الحمدلله
رجعت جودي من شهر العسل جرت على قسم الابحاث تبحث عن الين عانقت صديقتها بحرارة
اية الجمال ده يا جودي هو الجواز بيخلي كده مشاء الله عليكي
اه يا الين الجواز حلو قوي أن شاء الله تجربي قريب لكن شكلك بيقول انك مش كويسه خالص يا الين مالك في اية
لا مافيش انا تمام الحمدلله
صحيح عندك حاجة يوم السبت ؟عاملة حفلة شوي انا وزياد و محدش جاي غير اصدقائنا المقربون بس تعالي علي سبعة كده اوكية سلام بقي
جودي نادت الين عليها التفتت جودي خير يا لي لي
انتي لية مقلتليش حاجة عن اخوكي قبل كده
رفعت جودي حاجبها قصدك أنه اشتري شركتنا ؟هو طلب مني مقلش لحد عن موضوع ده من موظفين شركه اسفة الين بس انا حذرتك يوم الفرح
خلاص يا جودي حصل خير
بدأ القلق علي وجه جودي
اسمعي الين انا معرفش انتي تورطي مع ادم لحد فين لكن هو ليسرق عقول الناس بيخليهم يعملون اللي هو عاوزةحتي ولو ده ضد إرادتهم
اخفضضت الين رأسها هي اردار واحده بكده الم يسرق عقلها حين نداها حبي و حين صاح انتي زوجتي وحين قال رحيلك سيقتلني
فاقت الين لنفسها صحيح يا جودي قابلت مامتك بعد الفرح و كانت بتقول حاجة عن واحده اسمها ماجي
اه ماجي دي بنت صاحب بابا ويقول العيلة و كلنا متوقعين أن ادم بخطبها قريب
نظرت جودي ساعتها لا انا اتاخرت قوي حستناكي يوم السبت اوعي تتاخري

وقفت الين في الغرفة فارغة تحس فراغا في قلبها وتنظر ما حولها
عما تبحثين استدار رجل من الممر وتوجه إليها وعيناه مركزتنان عليها
الين مقدرتش اجي الفرح ها كان حلو
ردت الين عن المتحدث كانت جودي جميلة قوي يا يوسف
ابتسم يوسف ولكن الحزن كان بادي علي عينيه
الين/ خير يايوسف شكلك حزين قوي بردو متخانق مع هناء
عادي يا الين احنا بنتخاتق اكتر ما بنتنفس انا كرهت الجواز واللي عاوز يتجوز حاجة بقت تزهق كل يوم عكننه
الين كي تغير الموضوع صحيح عرفت أن اللي شتري شركة اخو جودي اوووو شكلك عارف يا چو و مقلتش حقك ما انت من مؤسسي الشركة و طبعا فؤاد كمان عارف
رفع يوسف أكتافه بدون اهتمام
ايه رايك نتغدي ف مطعم شركة
الين / اوكية اشوفك ساعة الغدا
يوسف / خلاص احجزيلي مكان جمبك سلام يا قمر
وصل يوسف الي مطعم قبلها ببحث عنها فوجدها تدخل من باب لوح لها بيده ردت عليه و تناولت صنية طعام و سحبت كرسي و قاعدت بجانبه

بداءت الين في تناول الطعام ولكن رفعت نظرها علي يوسف وكان الحزن بادي علية جداا سءلته الين
في اية يا يوسف لكل الحزن ده
هناء سابت البيت بقلها اسبوع و أخذت الولد معاها و انا حياتي مدمرة انا مشتاق لابني يا الين و هي مبتزهقش من الخناق انا مش عاوز اخطو خطوة اندم عليها بعدين

الين /معلش يا يوسف استحملها علشان خاطر ابنك
انضم اليهم ياسر اهلا يا جماعة اخبركم اية
ردو التحية و هم يتناولون الطعام
ياسر/عرفتم اخر الاخبار مش اللي اشتري شركه اخو جودي
رد يوسف لو بتلمح اني كنت عارف ومقلتش في ده طلب الرئيس الجديد يا ياسر
قالت الين اظن أنه عمل كده علشان ميحرجش جودي بسبب سمعتة اللي في الإدارة وطريقته الوحشية مع الموظفين
رد يوسف احنا لحد دلوقتي منعرفش عنه حاجة أو عن طريقة الإدارة بتاعته
رد ياسر اسءل فارس اخو الين عن الرجل إللي طرده و السكرتيرة وغيرها
قال يوسف أنها قرراات إدارية يا ياسر لا يمكن لرئيس مجلس إدارة شركة
لكن احنا سمعنا انها قرارات رئيس مجلس إدارة
نظر ياسر الي الين كنتي تعرفي و مع كده خرجتي معاه يوم الفرح صح
شوفتكم وانتم خارجين برا الفندق
ردت الين بحده مكنتش اعرف هو مين يا ياسر ولو كنت اعرف مكنتش خرجت معاه
قام يوسف من مكانه انا عندي شغل اشوفكم بعدين وتركهم وذهب
تابعة ياسر بعنية والتفت الي اللين اللي اعرفه ان يوسف متجوز
كشرت اللين و احتدت في كلام لو حتسءلني عن كل واحد ابتسملة و اكلمه يبقي مش حتخلص اظن ان معندكش الحق في كده وقامت وتركته
.قبل يومين من حفله الشواء وقف ياسر أما مكتب الين
في إشاعة بتقول أن الأخ الأكبر حيزورنا زيارة رسمية
رفعت راسها بحده أمتي انهارده ليه تلاقي جاي يعد رؤس و يتخلص من الإهمال ماهو مشهور بكده
ما أن توجه ياسر لمكتبه حتي فتح الباب ألقت عينان ينيتا
يتبع...
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات