القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عاشق السيوفي الفصل العشرون 20 بقلم شهد محمد

 رواية عاشق السيوفي الفصل العشرون 20 بقلم شهد محمد

رواية عاشق السيوفي الفصل العشرون 20 بقلم شهد محمد

رواية عاشق السيوفي الفصل العشرون 20 بقلم شهد محمد

عمر ببرود:
-لا جاي اغلي حاجه عندها ثم جلس بجوار نجوي اكيد انتي عارفه عايز اي يا عمتي

وجهت نجوي بصرها لصوره زوجها عبدالحميد التي علي الحائط:
-عايز اي يا عمر

وضع عمر قدمه فوق الأخري:
-طالب ايد عنود وطلبتها قبل كده وخلاص عنود ليا
ثم تلقي عمر صفعه قويه علي خديه

عنود بعصبيه:
-انت واحد منحط وأعطته صفعه اخري

جذبها عمر من شعرها:
-وانتي يا عنود مش هتكوني غير ليا ولو عايزه من دلوقتي اكتب عليكي يا حبيبتي

عنود وهي تتحدث بصوت هادئ:
-اطلع بره يا عمر

امسك عمر وجهها:
-حاضر لينا كلام في وقت تاني سلام

تنهدت عنود ثم سقطت الدموع من عيونها:
-وبعدين يا نوجه
*****************
"في فيلا الخولي"
توجه مازن وعشق الي الحفل تحت أنظار عشق التي تبحث علي حبيبها

وجه مختار كلامه لعشق:
-عشق انا طلبت ايدك لمراد

عشق في دهشه:
-ومين قال اني موافقه

خبطها مازن في كتفها:
-بتقولي اي انت هبله ماانتي بتحبيه

عشق بصوت هادئ:
-لازم اتقل يا عبيط

حسين:
- بتقولوا حاجه يا ولاد

لمح مختار مراد من بعيد:
-اهو مراد جه ثم نادي عليه مراااااد

سمع مراد صوت أبيه:
-نعم اهلا

مختار بابتسامه بسيطه:
-عروستك اهي وانا هبلغ الكل أن خطوبتكم الاسبوع الجاي بس بعد ما عشق توافق

حسين بجديه:
-انا مع قرار مختار لو اتفقتوا هنخبر الكل لو رفضتوا انتو ادري بقراركم

اقترب مراد من عشق:
-تسمحيلي نتكلم علي إنفراد

عشق بابتسامه ساحره:
-اوك

وجه مراد كلامه لمختار وحسين:
-عن اذنكم و ابتسم

"ثم ذهبوا بعيدا عن مكان الحفل"
مراد بهدوء:
-القرار قرارك مش هجبرك علي حاجه لو انتي قولتي موافقه يبقي الخطوبه فعلا آخر الأسبوع

عشق: .........

مراد بجديه وحزن:
-ولو رفضتي، اوعدك مش هتشوفي وشي تاني وهسافر

عشق بجديه:
-يبقي متزعلش من قراري يا مراد

مراد بحزن:
-والقرار قرارك بس
"ثم جذبها مراد إليه و طبع قبله طويله ووضعت عشق يدها حول رقبته لتبادله القبله ثم ابتعد عنها لكي يتنفسوا

"ثم تركته ورحلت لتخبرهم رأيها وذهب مراد خلفها بسرعه لأنه علم ردها بعد جملتها"

عشق بهدوء:
-بابا انا موافقه اتجوز مراد

ابتسم مراد بانتصار:
-الحمدلله يبقي الخطوبه آخر الأسبوع كده
******************
صباح يوم جديد علي ابطالنا بالشوق واللهفه انشغالهم بالتفكير 
💖


"في منزل عنود عبدالحميد"
نجوي بحب وهي تملس علي شعر طفلتها:
-اصحي يا حبيبتي يلا علشان نروح نزور الغالي

عنود وهي تلعب في شعرها:
-انا مكنتش ناويه اصحي وأكمل نوم بس الحاج عبدالحميد وحشني يلا هلبس بسرعه ونروح

وبعد عده دقائق عنود بشوق:
- هيا بنا يا نوجه
وترجلوا علي السلم بعد مساعده البواب وقامت عنود بالقيادة
*************
"في فيلا السيوفي في أحد الشرفات يقف مراد وبيده هاتفه"
مراد:
-طب اتصل ولا لا
عقله:
-اوعي تتصل هتقول عليك واقع في حبها وهتتكبر
قلبه:
-لا اكيد اتصل علشان تطمن عليها وانت خلاص اعترفت بحبك مش محتاج تخبئ حاجه

عاد مراد من شروده:
-صح انا اتصل اي يعني الي يحصل يحصل وقام بالاتصال

الطرف الآخر:
-الوو مين معايا

دهش مراد :
- انتي الي مين؟!

الطرف الآخر:
-ومين الي المفروض يجاوب انا ولا حضرتك لما حضرتك الي متصل

زفر مراد في ضيق:
-وده رقم عشق وانا عايزها اتفضلي اديها الفون يا شاطره

عهد باستفزاز:
-شااااطره قولي بقيييي انت مرااااد

ضحك مراد علي طريقتها:
-ايوه يا ستي انا مرااااد يلا بقي هاتي اختك

عهد بغتاته:
-عليك نوووور اختك يعني انا وهي واحد وانا اهو موجوده بشحمي ولحمي

مراد بنفاذ صبر:
-ياليله مش معديه، يا بنتي حد موصيكي عليا يعني لو في قولي مش تتكسفي

عشق من بعيد:
- ياااااا رخمه بتردي علي فوني ليه هااااا

عهد ببرود:
-لقيت رقم غريب قولت اشوف مين الله انا غلطانه والله
***********
"في فيلا الصياد"
فتح رأفت بجديه الباب:
-اتفضلي اخرجي يا فريده هانم

"حاولت فريده الوقوف ولكن اختل توازنها وسقطت مغشيه أرضا"

صرخ رأفت:
-فرييييده الحقي يا عطياااات حد يتصل علي الدكتور ثم حملها للفراش

جلست عطيات بجانبها:
-الدكتور في الطريق جاي اهو

"بعد ربع ساعه وصل الطبيب"
الدكتور:
-اتفضلوا بره هكشف عليها واخبركم حالتها
وبعد كده دقائق خرج الطبيب

عطيات بخوف:
-طمنا يا دكتور حالتها عامله اي؟!

الدكتور:
-عندها هبوط حاد في الدوره الدمويه وكمان عندها ضغط نفسي لازم تكونوا حواليها الفتره دي، والدوا ده حد بجيبه ليها ضروري

رأفت بجديه:
-تمام هطلب حد من الحرس يجيبه
************
"في المقابر الخاصه بعائله عبدالحميد"
اقتربت عنود من قبر والدها ووضعت الورد جانبا:
-ازيك يا حبيبي عامل ايه انت وحشتني قوي يا بابا وبدأت في البكاء مافيش حد بيهتم بيا ولا يسأل عليا خالص ولا حد يقولي مالك انا تعبت وعايزه اجي ليك عايزه اشوفك وبدأت في تجفيف دموعها اه وتعرف بقيت شغاله في شركه كويس جدا وبحب شغلي ومجتهده فيه زي ما كنت تقولي
-يا عنود لو بتعملي حاجه اتقنيها كويس
وحشني صوتك يا بابا الجميل لما كنت تقرأ ليا القران

اقتربت نجوي ودموعها علي خديها:
-كفايه يا حبيبتي يلا بينا نروح

وقفت عنود وعدلت ملابسها:
-يلا يا نوجه، سلام يا حبيبي يومين كده وهجيلك احكيلك عملت اي الايام الي فاتت
*************
"في منزل الرفاعي"
عشق بضحكه خطفت قلب مراد:
-هههه اسفه يا مراد عهد دايما مشاغبه كده

مراد بعشق:
-تمام يا عشقي ولا يهمك المهم هعدي عليكي انهارده اخدك نروح النادي

عشق:
-بس....

قاطعها مراد:
-مافيش بس يلا اجهزي هعدي عليكي لو مش لقيتك جاهزه هطلع اجيبك من فوق اللهم بلغت اللهم فاشهد ثم اغلق المكالمه

عشق بدهشه:
-هز عبيط!!!! ولا مجنون!!!!
يلا مش مهم هروح اجهز احسن

"وبعد ساعه تقريبا رن هاتف عشق"
ردت عشق بسرعه:
-هاااا

مراد بمرح:
-هوي،انزلي يلا انا تحت

عشق:
-ههههه حاضر نازله اهو يلا باي
ماما مراد وصل خلاص انا نازله مش هتاخر

ليلي بحب:
-خلي بالك من نفسك يا حبيبتي

لمح مراد عشق من بعيد فكانت مرتديه ترينج رياضي باللون الاسود تاركه لشعرها العنان

فتح مراد لها الباب:
-اتفضلي اميرتي سماح المرادي علي التأخير

عشق بعيون عاشقه:
-شكرا جلالتك يعني حتي كمل جميلك للأخر يا فصيييل

ركب مراد خلف الدريكسيون:
-انا فصيل؟! ماشي يا بنت عمو حسين
***********
"في فيلا الخولي خاصه في غرفه تيا"
أجابت تيا علي الهاتف:
-الوو

ادهم برومانسية:
-اخبار القمر اي أصله وحشني قولت اتطمن عليه

تيا بخجل:
-هههه القمر بخير طول ما نجمتها بخير

ادهم بحب:
-مش قولنا برضه اي الي نفسك فيه والطموحات نفسي تروحي فين بعد ما تخلصي جامعه تشتغلي ولالا

قاطعته تيا:
-ادهم

ادهم برومانسية:
-يا روح ادهم نعم

تيا:
-انا مش بحبك
يتبع...
لقراءة الفصل الحادي والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات