القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أحفاد العزيزي الفصل التاسع عشر 19 بقلم هنا رياض

 رواية أحفاد العزيزي الفصل التاسع عشر 19 بقلم هنا رياض

رواية أحفاد العزيزي الفصل التاسع عشر 19 بقلم هنا رياض

رواية أحفاد العزيزي الفصل التاسع عشر 19 بقلم هنا رياض

♡عند العائله♡

استيقظ الجميع وكانت سرين و سلين نائمتان بدموع على خدهما وكانوا فى حزن شديد اخفت سرين الحزن بالظهور انها سعيده اما عن سلين فهى هادئه واخفت الحزن بطريقه خرافيه وكأنها لم تقضى الليل بأكمله تبكى على حظها التعيس احبت وجرحت قبل ذلك نعم هى احبت رجل لا ليس بتلك الكلمه فهو ليس رجل بالمره

////////ماضى سلين////////

خطبت سلين من فتى كانت تحبه بشده هى لا تستطيع العيش بدونه لكنه تخلى عنها كان زفافهم اليوم لكنه قال لها "انا اسف لن استطيع ان اكمل حياتى معك" نظرت له بصدمه كبيره كيف له ان يطلقا فى يوم زفافها يوم هى تتمناه بفارغ الصبر و ماذا ستقول لناس هل تقول لهم نتأسف لا يوجد حفل زفاف لقد صدمها صدمه عمرها هى كانت مرحه بعدما تركها صارت كتله هدوء ولن تتخلى عن هذا الهدوء الى على يد من يقدرها

//////نرجع للحاضر//////

نزل الجميع وعلى اوجهم بسمه لكن لا احد يعرف ما وراء هذه البسمه نعم يوجد وراء البسمه هذه حزن كبير لا يعرفه احد الى من جربه قبل ذلك انتهى الجميع من الفطار و ذهب راسل و صقر و فهد و ايهم الى الشركه بينما ذهبت الفتيات الى المستشفى و ذهب زياد الى مدرسته
_________________________________________________

♡عند جون وجان♡

جون: Granddaughters have gone to the hospital "لقد ذهبت الحفيدات الى المستشفى"

جان: Well let's start "حسنا فالنبدأ"

جون: Well nyhahahaha "حسنا نيهاهاهاها"

_______________________________________________
الساعه ٩:٣٠

♡فى المستشفى♡

دخل المستشفى رجال مسلحون بأيديهم سلاح

احد الرجال و يدعى سيد لروز : اعطونا حفيدات العزيزى و سنتركم

روز: يا راجل اتنيل دا انت مش عارفهم هتخطفهم ازاى

سيد: عندك حق بس حاتوهم

روز: تعرف كنت عايزه اضرب حد بسبب الماتش سرين كارما سلين

الفتيات: نعم

روز: شوفوا شغلكم مع الناس دى و انا معاكم

ملاحظه: سرين و كارما و سلين بيلعبوا جميع انواع الفنون القتاليه زى روز

تقدم احد رجال سيد لروز لكن روز سبقته وقامت بضربه كثيرا و كذالك كارما و سرين و سلين

سرين: يلا على العمليات هنعمل كام عمليه كدا و نخلص خلاص
وذهب سيد و رجالته الى العنايه المركزه

______________________________________________

♡فى المخابرات المصريه♡

احد الظباط والذى يدعى يوسف: يا باشا حفيدات العزيزى موجه ليها خطر من اخطر عصابه فى الكون

العقيد اسماعيل: امال شغلك ايه مش انك تحافظ على البلد روح شوف شغلم يا حضرت الرائد

يوسف: تمام يا فندم

خرج يوسف بينما تنهد اسماعيل و هو بفكر بشئ

♡عند العائله♡

انتهى الجميع من عمله و ذهبوا الى القصر الساعه ٣:٣٠

روز: جدو هو انتو ليكوا اعداء

العزيزى: اكيد هيكون لينا من الشغل

روز:وهو فى حد من الاعداء دول اسمهم جان و جون

العزيزى: لا مفيش

روز:يا بنات عيزاكم فى الاوضه بتاعتى

♡فى اوضه روز♡

سرين: بس ازاى و الى جم انهارده دم من انهى اعداء بضبط

كارما: يمكن دول من المافيا الى كان شغال فيها بابا و عمو

روز: بس ازاى دى اسم المافيا اسمها ايه اه عصابه الفتوه

سلين: يبقا نبحث عنهم احنا عرفينهم وعارفين شكلهم لما شفناهم

روز: عندك حق اعملى بحث عن عصابه الفتوه و صدموا من ما رأوا

_______________________________________________

♡عند سهام و سليم♡

سهام: ها يا سليم فهمت هتعمل ايه

سليم: اكيد فهمت يا سهام بس ايه المقابل

سهام: الى انت عاوزه

سليم: عايز بت اقضى معاها الليله

سهام: ماشى هجبلك

سليم: اتفقنا

سهام: اتفقنا
________________________________________________

♡عند جان وجون♡

جان بعصبيه: How can girls like that do it all "كيف لفتيات مثل تلك ان يفعلوا كل ذلك"

جون: Brother, I don't know how they did it, but they were hitting a large letter "اخى انا لا اعرف كيف فعلوها لكنهم كانوا يضربون بحرفيه كبيره"

جان:They seem educated in all kinds of martial arts "يبدوا انهم متعلمون جميع انواع الفنون القتاليه"

جون: seems like that "يبدو ذلك"

_________________________________________________

♡عند روز و سرين و كارما و سلين♡

روز: ايه دا

سرين: احنا فى خطر كبير

كارما: كبير بس

سلين: احنا هنتنفخ

روز: شكله كدا

كارما: طب احنا هنعمل ايه دى مافيا خطيره

روز: والله مانا عارفه هنعمل ايه

سلين: بس هما ليه عايزين ينتقموا مننا

سرين: دا اكيد هنعرفه

فجأه تلفون كارما رن

سلين: افتحى الاسبيكر

كارما: حاضر و فتحت المكالمه و الاسبيكر

الرجل: اهلا جميلتى

كارما بحده: ما الذى تقوله انت

الرجل: اوه صغيرتى يبدو انكى شرسه للغايه

كارما: من انت و ما الذى تريده

الرجل: اريدك انتى

كارما: ما الذى تقوله

الرجل: سلام و لكن تذكرى ان يجب عليا الانتقام

كارما: انتقام ا ه انتظر من انت

الرجل: انه سر صغيرتى و قفل الرجل المكالمه

روز: انتقام

سلين: شكل دا لجان لجون الله اعلم

سرين: انا قلقانه جدا لازم نقول للعيله

كارما: لا الكلام دا سر و ما يطلعش مبينا وانا هعرف اتصرف كويس

سرين: هتعملى ايه

كارما: هو قال صغيرتى و جميلتى والى اعرفه ان جان بتاع بنات لكن جون لا مش بتاع بنات فأكيد دا جان الى اتصل و احنا نعرف نحمى نفسنا كويس جدا

البنات: دا اكيد

كارما: دلوقتى لازم نجتمع مع بعض كل شويه عشان نعرف هنعمل ايه فى المصيبه دى ايه

سرين: يعنى هنعمل ايه

كارما: بصو بقا عشان تعرفوا احنا هنتصل من المستشفى ناخد اجازه و مخدش هيخرج الا معاه الكل يعنى روز لو خرجت انا و سرين و سلين هنكون معاكى و كذلك الكل ماشى فهمتوا هنعمل ايه

البنات: اكيد فهمنا

روز: بس اكيد لازم نبات مع بعض

سرين: اه اكيد لازم

سلين: خلاص دى عندى انا عندى الحل

روز: ايه هو

سلين: زمان خليت جدو يعملى اوضه بيها ارع سراير كل سريرين فوق بعض هى الاوضه دى هنا وتعالوا اوريهالكم

البنات: يلا

ذهب الجميع الى الاوضه بعد ان اخذب سلين المفتاح من العزيزى و انبهروا من جمال الغرفه

(الغرفه)


(غرفه الملابس)


روز: واو الاوضه تحفه

سلين: محدش هيحتاج اى حاجه لان الاوضه فيها هدوم و جذم وكل حاجه ماشى

البنات: ماشى

_________________________________________________

♡فى المخابرات المصريه♡

كان يوسف يعمل بكل جهد فكان يعمل على مهمات كبيره واكبرها حمايه حفيدات العزيزى و يجب القبض على هذه المافيا سريعا بعد قليل ذهب يوسف لاسماعيل

اسمتعيل:عايز ايه يا يوسف

يوسف:عايز بتنين جنيه لب سورى

اسماعيل:لا واللهانت شايف ان ا٠نا فاتحين محل هنا والا ايه

يوسف:اكيد لا يا بابا

اسماعيل:يوسف متقولش كدا فى الشغل

يوسف:بس احنا فى الاستراحه يا بابا

اسماعيل:صبرنى يا رب

يوسف:اهدى كدا يا اسماعيل و قولى عملت ايه فى حوار عمك

اسماعيل:والله مانا عارف هعمل ايه

يوسف:انشاء الله هنلقاه

اسماعيل:انا اتلقيته خلاص

يوسق:كويس هو مين بقا

اسماعيل: عمى يبقا العزيزى

يوسف:ايه

تعريف يوسف: شاب يعمل فى المخابرات المصريه يتميز بجسد مفتون العضلاتو عينان خضروتان و لحيته الذى تزيده وسامه
يتبع...
لقراءة الفصل العشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات