القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عاشق السيوفي الفصل الرابع عشر 14 بقلم شهد محمد

 رواية عاشق السيوفي الفصل الرابع عشر 14 بقلم شهد محمد

رواية عاشق السيوفي الفصل الرابع عشر 14 بقلم شهد محمد

رواية عاشق السيوفي الفصل الرابع عشر 14 بقلم شهد محمد

مجهول2:
-ايوه يا معلم الي يخصك مينفعش حد يقرب منه حتي

نظر المجهول1 في غرور:
-هههه عفارم عليك يا واد هو كده الكلام الصح

"في المستشفي"
( دخل الجميع غرفه ادهم وكان الجميع يدعوا ربه علي سلامته)

جلست تيا بجانب ادهم:
-ادهم حمدالله علي سلامتك

نظر لها ادهم بعيون عاشقه:
-الله يسلمك يا تيا

ليلي ببكاء من الفرحه:
-كده يا ادهم تخضنا عليك يعني لو كنت موت من الخوف عليك كنت هتتبسط

اقترب حسين منها بحب:
-بعد الشر عليكي يا احن قلب المهم كلنا بخير وان شاء الله نعرف مين السبب في كل ده

"في غرفه عشق بالمستشفي"
عشق وهي تمسك رأسها وقد بدأ يختل توازنها:
-انا مصدعه قوي

(وفجاه كادت أن تسقط ولكن يد ما امسكتها)

مراد بخضه:
-عشقققق مالك

عشق بابتسامه صغيره:
-معرفش دايخه وعايزه اروح اشوف ادهم هو بخير صح

رد مراد سريعا:
-ايوه بخير وكلنا حواليه ورقم العربيه جبته متقلقيش انا جنبك

نظرت عشق للأرض:
-اسفه تعبتك معايا

رفع مراد رأس عشق مواجه له:
- لما تحبي تتكلمي معايا تبصيلي متبصيش علي الارض لان وكاد أن يكمل

ترجل مازن داخل الغرفه :
-عشق ادهم طالب يشوفك

ابتعدت عشق بسرعه عن مراد :
-حاضر جايه وترجلت خارج الغرفه مع مازن

شرد مراد:
-قريب هتكوني ليا يا عشقي ليا انا وبس لو تعرفي حبي ليكي قد اي مش هتصدقي

"في فيلا السيوفي"
أمسكت شريهان الهاتف:
-الو ميرو انت فين وحشتني، هتيجي امتي
ومال الي اسمها عشق دي
اها اوك
ثم أنهت المكالمه

لمحت جميله شريهان عليها الغضب:
-مالك يا شاهي

شاهي بضيق:
-مراد قال اي شويه وجاي لما يتطمن عليهم كلهم ينفع كده يعني يا طنطي جي جي

ملست جميله علي شعر شاهي:
-معلش يا حبيبتي استحملي مراد بيحبك

نظر زين لجميله ببرود:
-ميرو مبيحبش حد

شاهي بعصبيه:
-انت مالك بيا يا زين معرفش اي ده

اخرج زين لسانه:
-هنشوف ياشوشه

"نرجع للمستشفي في غرفه ادهم"
ليلي بقلق شديد:
-ها يا ادهم حاسس بي اي

ادهم وهو يتكلم بصعوبه من التعب:
-متخافيش يا ماما انا كويس والله

حسين بكل فرح:
-مقلقيش يا ليلي ابنك بطل وهنخرجه بكره وانتو روحوا وانا هبات هنا معاه

ردت عشق بسرعه جدا:
-وانا هبات معاك يا بابا وانت يا ماما روحي البيت ارتاحي انت وعهد

مازن بهدوء وصوت عالي:
-هااالو وانا هقعد ما انا لست سوسن
😂

(ضحك الجميع علي مازن وحسه المرح) انا هروح اروح تيا واجي

اقترب مراد من مازن:
-مافيش داعي روح انت بيتكم وانا معاهم كاد أن يقاطعه مازن

قطع حديثهم حسين:
-وانا موافق حتي تحكيلي اي حصل وايام طفولتك ليك زمن متقابلناش

فرحت عشق لبقاء مراد:
-تمام يبقي كده عهد وماما ومازن وتيا هيروحوا

اقترب مازن من اذن عشق:
-عصافير يا ولاه

ضربت عشق مازن في بطنه:
-رخم رخم

ضحك مازن وغمز:
-اممم اوك اترك العشاق بقي
"وترجل كل واحد الي المنزل وبقي حسين وعشق ومراد يتحدثون"

أتى الصّباح حاملاً معه آمالاً جديدةً وأحلاماً قيد التّحقيق.
♥️


فافت عشق علي مراقبه مراد لها:
-اااه رقبتي ايه ده انت منمتش يا مراد

ابتسم مراد:
-طب قولي صباح الخير الاول حتي واه منمتش

اعتدلت عشق في جلستها:
-ليه بقي منمتش كده هتتعب قوم ارتاح شويه أو روح البيت

رفع مراد حاجبه وقال:
-لو عايز انام هنام ثانيا مش هروح البيت غير لما انتو تروحوا ويكون ادهم بخير

عشق بابتسامه جميله جدا تزيد من جمالها وشعرها المبعثر علي وجهها:
-شكرا جدا ليك وذهبت بجانب والدها لتفيقه

أوقفها مراد:
-عمو حسين منمش الا من شويه سيبيه يرتاح ويلا تعالي ننزل نفطر

أجابت عشق بالموافقه:
-اوك يلا بينا
"وترجل كلا من مراد وعشق الي داخل مطعم"

"بينما علي الطرف الآخر في شركه السيوفي للاستيراد والتصدير"

ترجلت الفتاه إلي داخل المكتب وكانت مرتديه فستان جميل ورقيق باللون الاسود بعد الركبه:
- صباح الخير بشمهندس مروان

نظر مروان لها بعيون محبه:
-احم انسه عنود اتفضلي
(وبدأ مروان يشرح لها طريقه الشغل وكل ما سوف تفعله في الشركه)

عنود بكل جديه:
-امرك يا بشمهندس

رد مروان بابتسامه هادئه:
-بالتوفيق
واتفضلي علي مكتبك ونادي علي السكرتيره لكي توصل عنود الي مكتبها

"أما في فيلا السيوفي"
شاهي في ضيق:
-انطي جميله مراد جاي امتي وكل ما اتصل عليه ميردش

جميله بحب:
-جايز مشغول يا شاهي

نظر لها زين بكل برود:
-ما تسيبيه في حاله الله معرفش ايه الناس الحشريه دي
انا هروح لعشق يا جي جي

كادت أن ترد شاهي ولكن قاطعتها جميله:
-ماشي يا روح جي جي خلي بالك من نفسك ثم نظرت لشاهي
ايه يا شاهي حد يحط عقله بعقل طفل

شاهي بكل برود:
- I'm so sorry

"نرجع الي المستشفي الخاصه تجمع الجميع حول ادهم منهم ليلي وحسين وعهد وتيا ومازن ووالدته مازن ومراد وعشق"

(هتسالوني ايه حصل في المطعم تعالوا بينا نرجع)
Flash back 
🔙

نادي مراد علي النادل ونظر لعشق بعيون عاشقه:
-تاكلي ايه يا عشق

وجهت عشق كلامها للنادل :
-انا عايزه******ثم نظرت لمراد وانت عايز ايه

رد مراد سريعا:
-زيك الي تطلبيه هاخد زيه
(حاول مراد فتح حديث مع عشق )
انت بقي ناويه ترتبطي ولالا؟!!

رد عشق بإحراج:
-والله لو في شخص كويس مافيش مشكله
وانت بقي ليه مش مرتبط؟!

ارجع مراد ظهره للخلف:
-لاني انجرحت مره واتصدمت مره

رفعت عشق حاجبها باستغراب:
-خير في اي أحكي

بدأ مراد يحكي:
-بصي يا ستي انا حبيت واحده اسمها هيا كنت بحبها جداااا وجه في يوم اكتشفت انها بتحبني علشان مركزي والعيله والفلوس وغير كده طلعت برضه بتلعب علي بابا علشان لو معرفتش توصل عن طريقي توصل عن طريقه هو ودي كانت أول حب في حياتي وغيرها كمان انصدمت في فريده طليقه مروان

عشق وعيونها كلها دموع:
-كمل كمل سمعاك ولكن قاطعها رنين هاتفها
-الو بابا تمام جايه

مراد باستفهام:
- خير في حاجه

عشق بفرح:
- ايوه ادهم هيطلع من المستشفى وهيروح البيت يلا بينا علشان نكون جنبه

وضع مراد الفلوس في الشيك:
-اوك يلا بينا

"نرجع لفيلا السيوفي"
شاهي بدلع:
-زينو القمر ما تجيب رقم عشق

زين ببرود:
-ليه عيزاه

شاهي ببرائه مصطنعه:
-اتطمن علي اخوها انطي جي جي قالت إنه عامل حادثه

"اعطي زين الرقم لشريهان فا أنه طفل يصدق اي شيء بسهوله"

احتضنت شاهي زين:
-شكرا يا زين شكرا

دخلت جميله الغرفه بابتسامه:
-الله غريبه شاهي وزيزو سوا

رد زين بفرح:
-شاهي قررت تكون طيبه واخدت رقم عشق علشان تطمن علي اخوها

جميله بقلق بالغ:
-طب كويس والله كتر خيرك يا شاهي

"نرجع للمستشفي"
وصل عشق ومراد الي المستشفي بعد عده دقائق

عشق بفرح وسرور:
-دومي اخبارك يا عم

رد ادهم بصوت هادئ:
-انا بخير زي القرد اهو وهروح انهارده بس عايز اقولكم حاجه بمناسبه الخبر ده واني بقيت بخير وبما انكم كلكم هنا

حسين بدهشه:
-مالك في ايه

رد ادهم سريعا:
-انا بحب تيا وبراقبها من زمان وعايز اطلب أيدها حالا والقرار قرارها
(قالها في نفس واحد)

تيا بإحراج:
-احم وبدأ تكح

مازن بضحكه رجولية:
-والله مقدرش اقول لا لاني عارفك هتخافظ عليها ومحترم وبتحبها وزي ما قولت القرار قرارها وانا موافق ولا ايه يا ام مازن

ردت نوال:
-ايوه يا حبيبي أنا موافقه كمان ها يا تيا

ردت تيا بإحراج:
-طب افكر

قاطعتها عشق منعا لاحراجها:
-بقول نسيبها يومين كده بس

حسين بابتسامه بسيطه:
-والله مفاجاه مكنتش مواقعها ويلا علشان نروح البيت

"ترجل جميعهم الي منازلهم"
وفجاه رن هاتف عشق:
-الوووو
يتبع...
لقراءة الفصل الخامس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات