القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عاشق لتمردها الفصل الرابع عشر 14 بقلم نرمين قدري

 رواية عاشق لتمردها الفصل الرابع عشر 14 بقلم نرمين قدري

رواية عاشق لتمردها الفصل الرابع عشر 14 بقلم نرمين قدري

رواية عاشق لتمردها الفصل الرابع عشر 14 بقلم نرمين قدري

ان تفكيرها حين استيقظت ما يزال مغلفا بضباب النوم .. مدت يدها الي الجانب الآخر فلم تجد إلا الفراغ قربها . وعندما أسرعت تبحث عنه ،، فجالت في الشقة علها تجد أي أثر يشير أنه كان هنا ولكنها لم تجد شيء. فقد رتب كل شيء قبل أن يخرج فقالت لنفسها:,
ليه مسبش اي حاجة تدل علي وجوده ولا حتي ساب مخده علي كنبة . معقول انا كنت بحلم لا مش معقول ده حلم !!!التعب اللي انا في و بقعة الدم علي ملايات دليل عفتها ،،،،كل ده بيقول أنه كان هنا كان معايا كان في حضني بس مشي ليه هو فعلا بيتعامل معايا من غير عاطفة زي مقال بس امبارح وصلني احساس أنه بيحبني رقته معايا خوفو من اني اتالم مش معقول، يأست من كتر التفكير ذهبت للحمام لتنعم بدش ساخن يهداء الالم
وبداءت تستعد للذهاب للعمل ...
ما أن وصلت إلى شركة حتي أسرعت بالاتصال بيه لتقول له انها تحبه و أن ما حصل خارج الاتفاق أنها تريد أن تعيش معه كرجل و زوجته .. وأنها عمرها محتهرب من حضنه تاني بعد شعورها بالأمان معه ...
قطع حبل أفكارها صوت سكرتيرته الو
الين :الو انا الين مرات ادم ممكن أكلمه
السكرتيرة :باستعحاب نعم السيد ادم سافر انهاردة لندن هو مقلش لحضرتك أنه في مؤتمر كبير هناك وحيغيب اكتر من اسبوع
الين : اوه اه انا نسيت خالص موضوع سفر ده اسفة لو زعجتك واكملت ممكن يكون سافر فجاءة
السكرتيرة :افندم مدام الين لا هو قرار السفر أستاذ ادم واخده من اسبوعين ،أن يحضر مؤتمر و حيفتح اسواق جديده هناك
الين ،:شكرا تعبتك معايا وكادت أن تغلق سمعت صوتها ينادي مدام الين مدام الين !
ردت الين نعم
السكرتيرة : استاذ ادم بلغني أبلغك رساله سابلك الكريدت كارت علشان اسحبي فلوس زي اللي محتجها و أن تروحي شقته لو احتاجتيها و قالي حاجة كمان عن جهاز تسجيل موجود هناك ،،،
كادت أن تصفع السماعة غيظا ولكن السكرتيرة وسيلة إيصال ليس لها أي ذنب ،
شكرتها الين وأغلقت الخط .. ...
وقالت في نفسها : سافر ادم من غير حتي ميودعني أو يكلف نفسة ويقولي أنه مسافر ، انا افتكرت أن اللي حصل امبارح بينا ده بدافع الحب شكلي كنت عبيطة .
وقفت مايا الي جانب مكتبها . الين فيكي ايه وشك اصفر قوي ليه كده ؟نادت علي فارس فارس تعالي شوفي الين شكلها تعبانه قوي
حدقت الين بهما وقال :انا كويسة مافيش حاجة يمكن دخت شوية
سألها فارس خير يالين في اية هو مش خلاص موضوعك انتهي وسبتم بعض ؟؟
تنحت الين شوية واحمر وجهها وقالت ،: هه نعم ..لا لا مسبناش بعض اصل .... امبارح ......اصل حصل ... واحمر وجهها بشده
فارس :في اية يالين متنطقي انا مش فاهم حاجة عمالة تتهتهي متكلمي علطول سبتيه ولا لا .
ضحكت مايا وقد فهمت ما تقول الين و لحقتها مخلاص بقي يافارس هو في اية عمال تحقق و تقرر فيها هي حره هي وجوزها يرجعو لبعض يسيبو بعض ملناش في هو جوزها وليه حقوق عليها ملناش فيه
,سهم فارس شوية ،،وقال : هو انا اللي فهمته صح الين انتي ..؟؟؟
احمر وجه الين بشده لحقتها مايا ،،،:في اية يافارس متجوزين متجوزين يا بني ادم يعني هما حرين وخلاص بقي قفل علي كلام لاوقته و مكانه ....
وحضنتها مايا وهمست لها الف مبروووك ياقمر بقينا مدام رسمي فهمي نظمي بس قولي اية الاخبار عجبك الجواز وغمزتلها يعنيها !!!
ابتسمت الين علي كلام مايا ..
اطلت شمس الظهيرة علي شركة ببطء ...
كانت تقف في الحراج تبحث عن عربيتها سمعت من يناديها الين الين
رفعت راسها لقيت يوسف هو يناديها
عربيتي في التصليح ممكن توصلني معاكي
كان نفسها تتعترض بس هي كمان محتاجة تتكلم مع حد علشان تبعد تفكيرها عن ادم
ماشي يا يوسف يلا
حين أوقفت سيارتها أمام مبني يوسف التفتت إليه مبتسمة وصلنا اخيرا
يوسف :كان نفسي اقولك اتفضلي اشربي قهوة بس البيت عندي فوق بعضة ومفهوش حد
كيف لها أن ترفض وهي محطمة مثله
قالت اوكية ا شرب معاك قهوة
دخلت معاه البيت وفهمت معني كلامه البيت فعلا متسخ جداا والغبار في كل مكان أما المطبخ كان في فوضي تامة ومع ذلك استطاع يوسف يعمل قهوة وقال
تعالي نقعد يا الين
حزنت الين علي حال يوسف بقي ده من أحد مؤسسي شركة اسفنكس فين روحة المرحة يبدو أنها هجرته كما هجرته زوجته وابنه !
التقطت مجلة من علي الارض فوجت فيها تاريخ اليوم وراحت تقلب صفحاتها حتي تسمرت علي صورة تقفز من الداخل فا الوجه أليف بالنسبة لها كأنها تنظر لصديق ولكن الصورة مكنتش لصديق ،،،، كانت ل ماجي مهران كانت تعلن عن تأسيس شركة سينمائية خاصة بيها وتقول في الخبر
صديقي الصناعي العظيم ادم عز الدين .. هو ممول لمشروع عل أن انا بطلة كل الافلام اللي شركة ستنتجها ويكون اسم شركة. ( ماجي وادم،) للانتاج السينمائي
أضافت المجلة أن لم يكن هذا الخبر كافيا للفنانه ماجي
في حياة ادام عز الدين ،، كما تقول مصدرنا أن عروسة ادم عز الدين الصناعي الكبير تركته منذو اربع ايام تاركة الميدان .أم نقول الفراش خاليا لشريكته الجديدة ماجي
قالت الين :طبعا مش محتاجة كلام عن اللي سرب معلومات للصحافة ... ماجي طبعا بلغت العالم كلة اني سبت ادم
أطلقت يدا يوسف علي كتفها وسءلها هو الخبر ده فعلا صحيح
قالت الين أنه خبر اني سبت ادام ؟ايوة فعلا انا سبنا بعض

قال يوسف :يبقي فعلا كل سمعناه عنه حقيقي مش اشاعات
ردت الين :انا كنت عارفه حكاية ماجي من الاول . المشكلة اني حبيته ولسة بحبه يا يوسف ومع كده انا حسيبه
قال يوسف :ده غبي ازاي يسيبك علشان واحده زي ماجي هو مبيشوفش .. حقولك علي خبر بس ده يبقي سر بينا يا الين ....... ادام بداء في إلغاء قسم الابحاث
قالت الين ،: حيخفف العدد يعني
يوسف :لا حيلغي القسم كله
الين: بحزن شديد حد عرف
يوسف :لا لسة حنبلغهم لما يرجع ادم من لندن
لية ما اقنعتوش بأن قسم مهم وناس كتير حتخسر شغلها
يوسف :مين قالك اني ما اقنعتهوش انا و فؤاد ،، حولنا بس كانك بتحاولي تقنعي هز أرضية تغير مسارها ..
وقفت الين :انا لازم امشي دلوقت معلش يايوسف
يوسف : انتي قاعده فين دلوقتي في شقته
الين :,ههه ضحكت الين وقالت أتصدق اني معرفش عنوانها فين ,,
يوسف هو مقلكيش هو ساكن فين هههه احنا الاتنين في مركب واحده انا زواجي محطم وانتي زواجك اللي مكملش يومين
الين .. ازاي جوزها ميتحطمش بعد للي قريته في مجلة
 يتبع......
لقراءة الفصل الخامس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات