القائمة الرئيسية

الصفحات

سكريبت ملازي وأنتقامي الفصل العاشر 10 والاخير بقلم فاطمه وجيه

 سكريبت ملازي وأنتقامي الفصل العاشر 10 والاخير بقلم فاطمه وجيه

سكريبت ملازي وأنتقامي الفصل العاشر 10 والاخير بقلم فاطمه وجيه

سكريبت ملازي وأنتقامي الفصل العاشر 10 والاخير بقلم فاطمه وجيه

جوري وقف تبص ل ياسر بشر وهو مربوط في السرير:كل الي انا فيه بسببك انت واختك والله لحرق قلبها مسكت جركن البانزين ودلقتو علي ياسر وفي الفيلا كلها وخرجت برا وبصت ل الفيلا بحقد

جوري بغل:اولع يا ياسر ورمت الكبريت والفيلا شب فيها النار وجريت

واحد من البودي جرد الي كان وقفين اتصل بروايد وقالها

روايد بصدمه:اي وجريت ركبت العربيه وحور عماله تنادي عليه

وصلت الفيلا لقت الطافي والاسغاف برا وبيطفو النار

روايد بخوف:فين ياسر

البود جرد:مستنين يطفو النار عشان يقدرو يخشو النار محاوط المكان

روايد بزعيق:يعني انتو سبتو جوه

كان هيتكلم بس اندفعت ل جوه حاوله يمسكه بس زقتهم ودخلت

روايد تطلع علي فوق وهي مش شايفه من الدخان وجت تخش الاوضه بس الباب بتاع الاوضه وقع بالجانب زقته برجليه ودخلت لقت النار محاوطه سرير ياسر

روايد بتبص حوليها بخوف:متخفش انا هطلعك

ياسر عمال يزعق وفي قماشه مربوط علي بؤقه

روايد بزعيق:متزعقليش عارفه انك في السحله دي بسببي قولت هطلع وانت غلطان حد قال روح في النوم

ياسر قاعد يزعق

روايد بصوت عالي:ماشي مش وقته فهمت رجعت لي وراه مسافه كبير وياسر بيبصلها وعمل يزعق وجريت نطت من فوق النار عند ياسر

روايد بفرح:ولا كات هومن يا ناس وشالت القماش الي علي بؤقه

ياسر بغضب:يشيخه اتنيلي انتي اغبه انسانه اي جابك عامل اقولك غوري مبتغوريش لي

روايد بغضب مماثل:عايزني اسيبك لوحدك يعني يستحيل

ياسر سرح في ملامحه

روايد بصت حوليه ولقت ازازه مياه علي الكومدينه ودلقتها علي ياسر

ياسر بغضب:اي الي هببتي ده

روايد لفت البطنيه عليه وبصتلو بحده:لازم نطلع من هنا لو الحريق وصل المطبخ هنموت امشي ورايه وانت ساكت

ياسر بزعيق:انتي متخلفه هستني المطافي تدخل

روايد مسكت ياسر من ايدو وراحت عند الشباك وبصت ل تحت ياسر بغضب:انتي بتعملي اي

روايد بصت ل تحت وبعدين حضنت ياسر:متزعلش من الي هعملو

ياسر بعدها عن حضنه:هتعملي اي

روايد مسكت وش ياسر في ايديها وهي بتبصلو بتامل وبعدين شبت علي رجليه وهي بتبوس ياسر وهو غمض عينيه

ياسر فتح عينيه بصدمه لما لقها بترمي من الشباك

روايد"ملقاش حل تاني غير ده كنت حسه اني خايفه اني هبقا ل واحدي في بيت شبه ضلمه وكلو نار هو ملهوش ذنب حظو ان الاوضه نحيت ال بسين مترددش ورميتو من الشباك شفتو وهو بيقع من البسين عندي خوف من الاماكن المرتفعه تفتكرو هلحق اطلع"

ياسر طلع من البسين وهو مصدوم مذهول وخايف حاسس انو مشتت وبص ل فوق لقها لسه وقفه ونظرت الخوف في عيونها

ياسر بزعيق:نطي

روايد بخوف:مش هقدر

ياسر بزعيق وعصبيه:متخفيش همسكك

بصت علي بص اخيرا قبل متخش

ياسر بزعيق:لا تعالي هنا لف عشا يخشلها لحد موصل ل الباب جي يخش المطافي منعوه

ياسر بيزعق معهم وهو بيزقهم عشان يخش فجاه انفجر المكان بسبب ان النار وصلت المطبخ هدؤ تام بعد الانفجار عدي صوت لهيب النار الي بياكل في اساس البيت

ياسر بزعيق:روايد وفقد الوعي

في القسم وبالاخص في اوضه رائيس المباحث

يوسف:قتلتو لي

ريان بصصلو ببرود ومبيردش

يوسف بعصبيه:اتكلم السكات مش هيفيدك

ريان بصلو ببرود

يوسف وقام من مكانه وقرب منه ووطي ل مستوه:يعني مش هتقول قضية شرف بتنتقم ل مراتك

ريان لف لي بغيره وغضب:لا بنتقم ل امك اصلها صحبتي

يوسف مسك راس ريان وخبطها في المكتب ريان راسو اجرحت وبصلو بغضب

يوسف بسخريه:اي بتغير علي الحلوه

ريان قام بغضب:انا هعرفك ازاي تتكلم عليها شالو وحدفه هلي المكتب وقع اتكسر بيه وشال الكرسي حدفه علي وشال التاني وحدفه عليه وبقا يضربه بغل دخلو شالو ريان بالعافيه من علي رائيس المباحث الي حولو علي المستشفي ودخل العنايه بسبب كسور في الجسم وارتجاج في الموخ وحالته بين الحياه والموت

فتح ياسر عيونه لقي حوليه حور وديب وحوريه

ياسر قام فجاه:فين روايد

حور بعيط:البيت اتفحم وهي جوه

ياسر بصدمه:مستحيل

حور بعيط:هو اي الي حصل

ياسر يفتكر شكل روايد وكلمه وكانها قدام ومش مصدق

تلفون ديب رن بعد عنهم ورد:اي في اي

المحامي:اخوك ضرب رائيس المباحث وبين الحياه والموت اخوك متهور وانا مقدرش احط مستقبلي علي المحك انا اسف انا متنازل عن القضيه تيت تيت

ديب رمه تلفون بعصبيه:غبي متهور ادي المحامي اتخلي عن القاضيه مين هيترفع عنه

حوريه بتعيط:يعني اي انا هخسر جوزي

:انا هترفع عنو

كلهم بصو ل الباب بذهول

ياسر نظرو معلق بفيروزتها

حور بفرحه:روايد

روايد كنت هتقع حور جريت سندها وعيونها معلقه علي ذك العنيد الغيور وقاسي الطباع

ياسر بص ليها كان جسمها كلو جروح ودراعه محروقه انتفض بغضب:انتي مبتسمعيش الكلام لي انا مش قولتلك نطي

روايد بصت ل حور بضيق:اخوكي ده

حور ابتسم وسندتها ل السرير

ياسر بصلها بخوف بس بيكابر وسابهم وطلع بعصبيه المهم انها لازالت موجوده حته لو افرغ فيها كل شاحنت غضبه فهي عنيده

حور جت تحطها مرهم مسكت ايديها وبحده:جوري مش في المخزن

حور بخوف:طيب تفتكري هتعمل حاجه

روايد بغموض:حاجات بس عندنا فرصه نطلع ريان

حوريه مسحت دموع:في امل يطلع

روايد ابتسمت:في بس عايزه اقلكم علي حاجه

حور وحوريه بصلها

روايد:انا عملتلكم تحليل DNAومتسالونيش لي اصل الشبه بنكم مبالغ في اوي

حور بصدمه:انتي ازاي تعملي كده

روايد بضيق:مش دي المشكله المشكله ان التحليل مطابق بنسبه 99.9%

حوريه بصت ل حور بصدمه وحور نفس الكلام:يعني احنا اخوات

روايد:وتؤام

حوريه:يستحيل انا عندي ام واب

حور:وانا مش فكره اني كان معايه اخت

ياسر دخل:نسيت تلفوني

حور وروايد بص لبعض:ياسر

ياسر بصلهم:هو في اي

روايد:انا عملت تحاليل ل حور وحوريه وطلعه اخوات

ياسر خد بالو اخيرا من حوريه الي اول مره يشوفها وبصلها بصدمه وبعدين بص ل حور:مين دي

روايد حكتلو كل حاجه بختصار من غير تفاصيلات الاغتصاب والمشاكل

ياسر قاعد علي السرير:كل الي فكرو ان ماما فعلن كانت حامل في تؤام والدكتور قال كده بس يوم الولاده طلع بحور بس وقال ان ده كان غلط وان حور كان معاه كيس مايه وافتكرو جنين

روايد بشك:في حلقه نقصه وبصت ل حوريه انتي ابوكي شغال اي

حوريه:شغال كان ممرض وعرفت انو هو وماما جبوني بعد 9سنين حرمان

القصه ان الي محدش يعرفها بس انا هقولكم

فلاش باك

يوم ولادت ام حور والممرض بيحط حور وحوريه جنب بعض وبصلهم بحزن:هما عندهم ولد مش هيحسو لو خد واحده وخد حوريه الي كانت عيونها لسه مقفله وساب حور وطلع من المستشفي كلها وخد مراته وراه حته بعيد وقال ان مع الوقت الناس هتنسي ولان ام حور ماتت وهي بتولد مشي الدكتور الموضوع انها جابت واحدة بس عشان سمعتو ومسيرتو المهنيه وتقفل علي الموضوع بموت الممرض ومراتو الي اعتبرو حوريه زي بنتهم

بااااك

روايد:ممم ممكن بابكي هو الممرض الي ولد ام حور

حور بصت ل حوريه ببتسامه:يعني هي اختي

حوريه اتجمعت الدموع في عيونها ولفت ل روايد:يعني دول اخواتي

روايد ابتسمت:اتحليل بيقول كده

ولان حوريه هي العاطفيه جريت حضنت حور وياسر وقاعد يعيطو في حضن بعض بعد فراق تلات وعشرين سنه

"يلي بعضك بعضي وكلي لك، عندما القاك سا أعنقك عنق ال الف عام
❤
"

ديب يدخل وهو ملامحه متبشرش بخير

روايد:مالك

ديب بضيق:ريان هيتحول بكره علي النيابه خلاص

روايد:الجلسة الساعه كام

ديب:سته ونص

روايد:طيب

حور:كلو يروح يستريح بكره يوم صعب وانتي بذات ياحوريه كلهم خرجو من الاوضه الا ياسر الي كان وقف وبيبص ل روايد

روايد بضيق:خير لسه عايز تبهدلني

ياسر قرب منها وقاعد علي حرف السرير ومسك علبة الاسعاف:شكرا ل انك انقذتيني

روايد بضيق:العفو يلا برا

ياسر بيحط المرهم علي الحرق:انا زعقتلك لاني كنت خايف عليك

روايد بعصبيه:اها بتعترف انك زعقتلي عشان وتبصلو بصدمه خايف عليا

ياسر بغضب:بعد كده لما اقولك اعملي حاجه اعمليها وانتي سكته فيها اي لو كنتي نطيتي كنت همسكك

روايد بزعيق:عشان انا بخاف من المرتفعات

ياسر يقرب وشه من وشهه وانفاسه بتلحف وشهه:بتخفي من المرتفعات بتخفي من الضلمه نفسي اعرف مبتخفيش من اي

روايد بصه في سودائه:مبخفش منك انت

عم الصمت المكان الا من لغة عيونه اللتي تتحدث لتقول انهم كل منهم سا يعشق الاخر حد النخاع

ديب قاعد ومغطي ايدو عينيه

وسيم حضنه:بابي انت كويس

ديب لف لي:بابي!!

وسيم بص في الارض:ايو انا عارف ان انت بابي

ديب اتعدل وقعدو في حضنه:مين قالك

وسيم عيونه اتملت بدموع:محدش انا لما قولتلك انت مين كنت عارف انت مين بس بستهبل

ديب بحزن:يعني انت منستش الي حصل

وسيم يهز راسو انو لا وهو بيعيط

ديب يحضنه وهو بيبوس راسو:انا اسف يا بابا

وسيم بعيط:بابي هو انا مش همشي تاني

ديب حضنه بحزن وهو بيطبط عليه لحد ما غفي بين احضانه

حور دخلت وهي بتبصلهم بحزن:انت كويس

ديب هز راسو انو لا حور قربت منه وهي بتحضنه ليلقي كل منهم راحته في احضان الاخر

الساعه السادس صباحا

حوريه وحور قاعدين مع وسيم في البيت

ديب وياسر في المحكمه منتظرين روايد

ريان في قفس الاتهام بيبص ل ديب بخوف

القاضي:محاميه الدفاع تتفضل

ديب:لسه مجتش و

القاضي يبص ل ساعته بضيق

ديب بتوتر:اديني خمس دقايق

وكيل النيابه بغضب:دي مهزله مش محكمه ثم أي محامي الي هيدافع عن المجرم ده القاضيه وضحه وضوح اللشمس قتل عن طريق العمد في مكان عام وامام اعين الناس وبدون دافع قوي يبراءه هذا المتهم

ريان بصصلو وساكت

وكيل النيابه:اي عدل تلك ان يترك المتهم بعد عملته الدنيئه عليه ان يطبق عليه قول الله بسم الله الرحمن الرحيم{ويسعون في الارض فسادا ان يقتلوا او يصلبوا او تقطع ايديهم وارجلهم من خلاف او ينفوا من لارض ذلك لهم خزي في الدنيا وفي الاخرة عذاب عظيم}صدق الله العظيم ورغم ده ضرب رئيس المباحث ضرب وحشي حتي اصبح بين الحياه والموت ارجو منك ان تتخذ ضدو اشد العقوبات ليكون عبر ل امثاله

ديب حس بالخوف وهو بيبص ل ريان الي كان هادي تمام

القاضي:الحكم بعد المداوله

طلع ديب يرن علي روايد مبتردش دخل وهو بيزفر بضيق

لحظت صمت تعم المكان البعض ينتظر الحكم ليشمت والبعض قلبهم ترجف والبعض يدعو له اما عن ذك الغيور المتسرع فهو هادي هدؤء مخيف وكانو يعلم نطق القاضي وها قد ظن حدثه

القاضي:بعد سماع الشهود ومرجعت الادله وثبات التهم علي المجني عليه حاكمه علي بالاعدام شانقا رفعت الجلسة

ديب حس الوقت وقف حس عروقه بتسيب من جسمو وكان روحه تاهت شافهم وهما بيسحبه ريان رجع ل ارض الواقع

ديب بزعيق:متكلمتش لي

ريان ببرود:خالي بالك من حور

ديب بصراخ من بروده:ممكن كانت المده اتخففت لو قولنا انها قضية شرف

ريان بجمود:حوريه متعرفش

ديب بصراخ:انت سمعني

ريان ابتسم:من امته انا بسمع كلام حد خدور ريان من قدامه

ديب اتصله بحور

ديب بعصبيه اول مفتحت:لو صحبتك مش هتمسك القاديه قالت انها هطلعو لي لسه عايزين تنتقمو منو مش كده اهو خد اعدام افرحي بقا

حوريه التليفون وقع من ايديها وبعيط:مستحيل لا لا

وسيم وهو قاعد علي الكرسي:هي اي يا ماما

معلش يا جماعه اتلخبط في الشكل

حوريه مشيه وهي مش لفي لي وعماله تعيط

وسيم:ماما انتي بتفتحي الشباك لي

حوريه طلعت علي السور وبصت لتحت وهي بتعيط:لا مش ممكن تسبني وغمضت عيونها وهي بترمي نفسها

ديب كان بيركن العربيه سمع حاجه بتترطم في الارض نزل هو وياسر وراحو نحيت الصوت وبيبصه بصدمه

ياسر بزعيق:حور اي مشعلقك كده

حوريه مدلتلها متشبسه بايد وسيم الي مسكه وبتفلت منه

حوريه بعيط:سبني سبني

وسيم بعيط وهي بتفلت منه ويشب يمسكه:لا

حور شافت وسيم نص مدلدل وكان هيقع جريت مسكته بخوف وبصت ل حوريه ومسكت ايديه

وسيم بعيط:الحقي ماما

حور مسكت ايد حوريه وشدتها طلعتها وبصت ل تحت كانت الزرعه هي الي وقعت وتحطمت

حور بغضب:اي الي بتعملي ده

حوريه بعيط:ريان ريان هيتعدم يا حور اهئ اهئ

ديب وياسر طلعو جري ل فوق

حور بصتلهم:الكلام ده بجد

سمعو صوت روايد وهي بتتكلم في الفون خرج ديب بغضب

روايد اول مشفتو ابتسمت:انا كنت ه

ضربها ديب بالقلم رجعت ل وره من قوت القلم وحطت ايديها علي خدها

ديب غضب:لو مش عايز تترفعي انا كنت جبت ميت محامي افضل منك

روايد قربت من ديب وقفت قدامه وبصت في عيونه بحده وعيونها الفيروزي بتلمع من الدموع المتحجره فيها

ياسر بغضب وهو بيشوف الدموع في عيون روايد بص ل ديب ولسه هيزعقلو اتصدم من القلم الي نزل علي خد ديب

روايد رفعت ايديها وردتلو القلم بقوة:اخر مره تمد ايدك علي انت فاهم

ديب بصلها بغضب وملامحه متبينش بالخير

روايد ببرود:ريان خد اعدام لسه جيه من المحكمه

ديب بغضب:لا جبتي التايهه وبص ل حور بغضب هي دي الي جيبها تدافع عن اخويه

حور بصت ل روايد:متفهمينا

روايد بفرحه:وسيم يا حبيبي انت وقف علي رجليك

كلهم بصو ل وسيم بصدمه

وسيم ركزه:انا لما كنت ماما هتقع من الشباك قمت من علي الكرسي ومسكتها

حور حضنته بفرحه وهي بتبوسه

حوريه ابتسمت بحزن وبصت ل روايد

روايد قربت منها وقفت قدامها ببتسامه:انا عملت استئناف وعندي وسطي متخفيش هيتقبل واوعدك ان ريان هيطلع وانا عمري مخلفت وعد

ديب بغضب:لا باين

روايد بصتلو بستهزاء ومشيت

بعد مرور شهرين يوم استئناف ريان

ريان وقف لابس البدله الحمراه وبيبص ل روايد الي بطمنه بعيونها ويبص ل حوريه الي بطنها كبرت اوي

القاضي:محامي الدفاع

روايد بثقه:موجوده

القاضي:اتفضلي

روايد:ارجو من سيادتكم الاطلع علي تلك الاوراق

القاضي:اي ده

روايد:دي تهديدات من عاشيقة المجني عليه شهاب زيدان لموكيل ريان عاصم

وكيل النيابه بغضب:اعترض

القاضي:اعتراض مرفوض كملي

روايد ابتسمت:شكرا التهديدات الي معاك من جوري محمد ناصر الي كانت بتكتب بخط ايديها تهديدت شهاب ل موكيل وتبعتهالو اذن من الذي كان ينوي قتل من

القاضي:يعني شهاب الي كان بينوي يقتل ريان

وكيل النياب قام بغضب:غير صحيح اي الي يثبت

روايد:تمام كمان تقول واي الي يثبت انن ريان كان ينوي ان يقتل المتهم

وكيل النيابه بعصبيه:الشهود الادله انتي بتتلعبي بالحقيقه

روايد بهدؤ:غير صحيح انا بشرح الحقيقي اما بنسبه ل الشهود اريد انا ارهم

القاضي:الشاهد الاول تفضل

روايد:انت شهد الواقعه

الشاهد:ايو

روايد:شهاب من ضرب ريان ام ريان من ضربه اولن

الشاهد:ريان لا لا اقصد شهاب وبعدين قتلو

روايد:اذن ريان من قتل

الشاهد:ايو

روايد بسخريه:اهذا شاهد لا يعرف القاتل من القتيل ها هو ريان يقبع امامك في القفص ف كيف قتل

الشاهد:اقصد ان ده الي قتل

روايد:شكرا ليك ارجو استدعاء الشاهد الثاني

القاضي:الشاهد الثاني تفضل

روايد:انت كنت هناك

الشاهد:ايو

روايد:رايت ريان وهو يتلق النار علي المجني عليه

الشاهد:لا بس هو كان مسك المسدس ومصوب عليه

روايد:طيب كم رصاصه اطلع

الشاهد:اتنين لا لا تلاته

روايد بسخريه:لا تمن رصاصات

اطلق موكيلي تمن رصاصات

ديب بغضب:دي هتودي في ستين داهيه هي دي الي شطره دي عكاكه

وكيل النيابه:يعني بتعترفي انو اطلق عليه انار

روايد:لا

القاضي:انتي مش لسه قايله اطلق عليه

روايد:لا انا اقصد انه قتله انا اعترف موكلي ريان عاصم قتل شهاب زيدان

ضجه في المحكه باكملها الكل يتهمس امختله تلك ام ماذا

القاضي بغضب:هدؤ لو سمحتي

روايد:لكنه قتل دفاع عن النفس

الوكيل بغضب:دفع عن النفس يطلق تمن رصاصات اي هراء هذا

روايد بثبات:في كليات الشورطة والكليه الطيارن عند الدفاع عن النفس الم تعلمه ان من الخوف والاضراب يتلق المدافع لخوف وتوتر عددة مرات عندم يخاف علي روح من ان تزهق امامه اليس هذا موجود عندكم اليس كذالك

قامت ضجه اخري بالقاعه باكملها وروايد تنظر ل حوريه ببتسامه

القاضي:سكوت سكوت

روايد:ماذا يا سيد الوكيل

الوكيل:ماذا يثبت صحت كلامك

روايد:جوري عاشيقت شهاب ادعو من عدالت المحكمة الاذن لها لدخول

القاضي اذن ليها وتدخل جوري وسط همهمات الناس

روايد:جوري محمد تعترفي انك كنتي بتكتبي تهديدات ل ريان حصل ولا لا

جوري تبلع ريقها:حصل

روايد:شهاب كان ينوي قتل ريان وتفريق بينه وبين زوجته حصل ام لا

جوري:حصل

روايد تطلع تسجيل شهاب وتشغلو في المحكمه وبعد ميخلص:اهذا اتسجيل بعث الي موكيل يوم الحادث اليس هذا خوض في العرض اليس تلك شرفه وزوجته لو كنت مكان ريان الم يفور الدم بعروقك وتثار لشرف زوجتك الذي يخوض به المجني عليه ليذهب موكيل ويلقي اشتدت بهم الحيث نعم تشجرو نعم قتلو المتهم بدون دافع لا ارجو من الموكيلي ان يرفع قميص

ضجه اخري بالقاعه

القاضي بغضب:هدؤ يا حضرات اتفضل يا استاذ ارفع قميصك

رفع ريان وضهر جرح في جانبه

روايد:انظرو الي ذك الجرح لم يعتدي ريان علي الا بعد ان حاول ان يطعنه المجني عليه وارد قتله

القاضي:ورئيس المباحث اللذي بين الحياه والموت

روايد:يستحق ارد التلاعب بالاورق والادله ليبقا موكلي في الحبس وطلعت تسجيل اخر وحطه علي المكتب بالكلام الي بين ريان ورئيس المباحث

القاضي:الحكم بعد المدوله

روايد قاعد مكانه وهي بتبص ل جوري

ديب بهمس ل ياسر:دي جابتها منين

ياسر:مش عارف بس انا خوفت حاسس وكانها كانت بتقول الحقيقه مش تاليف

ديب بهمس:وانا كمان

القاضي دخل وكله علي اعصابه:بعد مرجعت الادله الجديدة وسماع محامي الدفاع ومراجعة الشهود حكمة المحكمة علي ريان عاصم محمد المنشاوي بي

روايد بتبص بتوتر وحوريه غمضت عيونه

القاضي:بي البراءه وحكمة علي جوري محمد بسجن عشر سنوات

رؤايد بضحك:واو لا واااو

جوري بخوف:انتي وعدي تطلعيني

روايد:انا وعدتك محدش هيلمس منك شعره وقربت منها وشدد شعرايه وبضحك:متخفيش هحافظ عليه كويس اوي

جوري قاعد تصرخ

حوريه جريت علي روايد حضانتها وصحافه بتصور القضيه الي هزت المحكمة باكمله

بعد الاجراءات طلع ريان ورجعو كلهم البيت

ريان حضن روايد:متشكر بجد لوقوفك معايه

روايد برفع حاجب:يسطا اخوك ضربني بالقلم مع اني مخدش جنيه في القضيه دي

كلهم ضحكه

ديب قرب منها ببتسامه:انا اسف

روايد بغضب:اسف كده ساده بسهوله فكره هسمحك

ديب بصلها بصدمه

روايد بضحك:خلاص صعبت عليا هات حضن

ديب ابتسم وحضنها

ياسر بعدهم بغضب:اي مش كفايه احضان بقا ولا اي

روايد بخبث:هات انت كمان حضن

ياسر بضحك:اه انا معلش

روايد حضنته وبهمس:علي فكره انا بحبك يعني وبعدت عنه

ياسر واقف مبلم

حور:اي مالك

ديب:سؤال رفيع كل ده حصل ازاي

ريان و روايد بصو ل بعض بضحك

حور وحوريه:مالك

روايد:لم رجعت ملف ريان ملقتش اي ثاغره اخش منه بس كان شغال فيلم وسبت الملف وقاعدة اتابعو

ديب:نعم ياغتي

روايد بضحك:الفيلم بختصار كان نفس القصه وبدات اربط الاحداث وروحت ل ريان وشوفته وتكلمت معاه وقولتلو ان بكره في المحكمه انا مش هحضر وهو ميتكلمش حته لو استفزو وهيتحكم علي بالاعدام

ديب بصدمه:يعني هو كان عارف اتري هادي وحاطط في بطنه بطيخه صيفي

روايد بضحك:عورته في يومها وطبعا قعد شهرين يعني الطبيب الشرعي مش هيلحق يحدد دي من امته جوري وجوده كان مهم عشان كده اليوم ده غربلت الدنيا لحد لما لقتها بمساعد ريان وضرب ريان ل رئيس المباحث جي في صالحي لان الاوضه فيها كاميرا

حور:وجوري ازاي قالت كده

روايد:خلتها تكتب اعترفات بخط ايديها ووعدها اني محدش هيلمس منها شعرها وصدقت ادي الشعره

ياسر:اعوذب الله منك

روايد:اظن كده شغلي هنا خلص حور وهتفضل مع ديب ووسيم وحوريه مع ريان اسافر انا بقا

ياسر عقد حاجبه:تسافري فين

روايد:استراليا تاني

ياسر ببرود:اه ربنا معاكي

روايد بصتلو بضيق ودخلت جوه

ريان بص ل حور وبعدين لي حوريه وراح ل حور:انا اسف علي كل الي حصل بسببي واتمني تسمحيني وتفتكر ليا اي حاجه كويسه

حور:ماشي مسمحك بشرط انك تسامح ديب لو قدرت تسمحو هسمحك

ديب يبص ل ريان ببتسامه وريان يبتسم ويروح يحضنه

حور تسند علي كتف حوريه:خلاص عفوت عنك عشان اختي القمر

ريان بصلهم:مين اخوت مين

حور وحوريه يبص لبعض ويضحكو

بعد مدة مش عارفه قد اي كده

وسيم بزعيق:يعني اي تلعبي معاه

البت تشدو من التشرت بغضب:لأ لو انت ابوك ديب يلا انا ابويا ريان انت مجنون بتزعقلي

وسيم يمسكه من قفه بغضب:اخر مره اشوفك وقفه مع الواد المسهوك ده

ياسر يضربه بالقفه:بقا ابني انا مسهوك يلا

وسيم:ابعد ابنك عن حاجتي يا خالو

ياسر برفع حاجب:مهي بنت عمته كمان

وسيم بغضب:بس محجوزه ليا

روايده مسكه بطنه وبغضب:ولا يا ياسر خد هنا

ياسر:كده بضيعي برستيجي قدام العيال

حور وحوريه جين وبطنهم كبيره

ريان بضحك:تلت بطيخات عايزين يتشقو

ديب يحضن حور:اتكلم عن مراتك يا حبيبي مراتي انا جمر

حور بضحك:يرافع من معنوياتي يا حبيبي

ديب يبوس خدها بضحك:نحن في الخدمه

حوريه بغضب:يعديم الرومنسيه يا ميت المشاعر اتعلم بدل متقول علي ابنك بطيخه

ريان بغيره وغضب:تاني بتقولي ابني شكلي هشق بطنك خدي هنا

حوريه بعد بخوف:ها لا اقصد ولاد يوه يقطعني اقصد الذكور

ريان بغضب:مش عايزهم هنزلهم بايدي

حوريه بقت بتجري وريان وراها وديب وياسر بيضحكو عليها

ياسر بهمس:مش هتقوليلي بحبك مسمعتهش انهارده

روايد حطه ايديها علي بطنها:تعرف ان كنت فكره اني مبخلفش

ياسر:وبعدين

روايد بضحك:طلع جوزي الاولني الي مبيخلفش

ياسر بغيره:متجبيش سيرتو

روايد بستفزاز:اجيب اسمو عادي

ياسر بغضب:لا اي حاجه ياهانم

روايد تبوس خدو بدلع:قلب الهانم من جوه

ياسر ابتسم:طب بحبك

روايد بضحك:يغواتي

ريان مسك حوريه:قفشتك

حوريه بخوف:لا كده بناتك يزعلو

ريان بضحك:دلوقتي بقو بناتي

حوريه:وفي اي يا حبيبي بس لو جبت ولد

ريان بغيره:عشان هتحبي اكتر مني وتنسيني

حوريه بدلع:مقدرش ده انت القلب كلو

ريان بخبث:حيس كده نبوس بقا ويبص حوليه ويرجع يبص ل حوريه بحب ويبوسها بشغف بحبك يا حوريتي

ديب:حور

حور بصتلو:اي

ديب يحضنها:علي فكره بقا مقولتليش ولا مره بحبك

حور بتلعب في ازرا قميصه:لازم اقول

ديب بحزن:عادي

حور تحوط رقبته:انا مش بقول بحبك عشان ان ليك قلبي كلو مش بي الكلام هات ايد كده يمد ديب ايدو ليها تحطها علي قلبها انا النبضي لو نبض ل حد غيرك يبقا محرم عليا

ديب يحضنها:بحبك اوي ياحوري

حور بضحك:شكرا شكرا

مستفزه اوي البت دي 
😂😂


حلا بنت ريان تبص ل وسيم بغضب:انت مبتقوليش زيهم لي

وسيم بضيق:عشان انتي جعفر فين الرقه فين الاونوثه

حلا برفع حاجب:نوسه مين يلا انت بتخوني

وسيم بضيق:انا ماشي

حلا بغضب:خد يلا هو دخول الحمام زي خروجه شلني بس كده

وسيم يشلها عايزه اي

حلا بخبث:كل خير وتبوس وسيم من بؤق الي بيبربش بصدمه ومش مستوعب

حلا بغضب:اتفضل صلح غلطتك وتجوزني

وسيم بصدمه:بت غلطت اي انتي الي بوستيني

حلا بعيط:هيييييي بابا وسيم باسني

ريان بغضب:ده انت ليلتك سوده

وسم يجري منه بخوف:والله محصل بنتك الي باستني

ريان يجري وره وسيم بيجري بخوف

حلا تقف قدام:لا هيصلح غلطتو ويجوزني

ريان بغضب:غصب عن بوزه

وسيم بغضب:انا مش عايز اضربك بس عشان ابوكي واقف

ريان ببتسام:اصيل يا ابو رحاب

وسيم بغضب:بس لما يمشي هنفخ الي خلفوكي

ريان بغضب:لا انت عايز تتربه بقا

حور بصراخ:ديب الحقني بولد

حوريه بصويت:اعييييي ريان

روايد بصراخ:الحقني يا فوزي

ديب ويارن وياسر بصو لبعضيهم:احيييه

ديب شايل بنوته شبه حور:يغوتي علي الحوريه الصغننه

ريان بغضب:بتجبيلي ولاد يا حوريه مش عايزهم لا مستحيل

حوريه بغضب:يعني اي ارجعهم مثلن

ريان بوز وهو بيبص ل الاتنين الي بيبصلو وبيضحكه اكنهم بيغيظو

حوريه حاضنته:هتفضل انت طفلي الاول مها جبنا عيال

ريان ابتسم:قولي والله

حوريه بضحك:يعني انا بجبر بخطرك وانت عايزني احلف وخش النار

ريان بغضب:كنت عارف هتحبيهم اكتر مني

ياسر بوز:انا كنت عايز بت

روايد حضنته:تؤ عشان افضل انا بنوتك وبس

"تخيل كيف سيكون الحضن الاول بعد كل هذا البعد اتيت وكانك روح لروحي
❤

 لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات