القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أنا لا أستطيع التحمل الفصل السابع 7 بقلم رقية محمد عبداللاه

 رواية أنا لا أستطيع التحمل الفصل السابع 7 بقلم رقية محمد عبداللاه

رواية أنا لا أستطيع التحمل الفصل السابع 7 بقلم رقية محمد عبداللاه

رواية أنا لا أستطيع التحمل الفصل السابع 7 بقلم رقية محمد عبداللاه

عدي علي ابطالنا تلات سنين بحلوها ومرها....
في ڤيلا *محمودالدمنهوري*
موج ل عمر:
_انت بتحبني يا ابيه.....
عمر:
_اكيد في حد ميشوفش القمر ده بس وميحبهوش.....
موج:
_يبقي نتجوز... زي طنط يسري
عمر:
_لما تكبر موج وتكوني قدها.....
موج:
_يبقي اكل كتييررر علشان اكبر بسرعه.... ونتجوز.....
عمر:
_يا بت الهبله...ههههههه
موج:
_بتضحك علي اي يا متخلف وسع كده انا همشي... هروح العب مع آدم..هو جي من السفر...وهيمشي تاني...وهقعد لوحدي....وسع كده... انا مخصماك..انت غلس زي الارجوز... ومش بحبك انت خالص.... انت وحش...
عمر:
_خدي هنا يا هبلة هتلعبي مع آدم ومش هتقعدى معايا انا...لا انا مخاصمك.....
موج بزعل :
_ يعني انت مش هتكلمني تاني..
يا ابيه... طيب انا اسفه... ومش همشي واقعد هنا
وجلست علي السرير جمب عمر...
بعد ما اتحركت... وراحت عند الباب...
عمر:
_ايوه انا بحب حبي لما يسمع الكلام......
موج:
_طيب اديني قاعده هعمل اي
عمر بيهمس في ودن موج
موج:
_ههههههه يا ابيه انت غبي...
عمر:
_عيب يا موج انا الكبير
موج يصوت حزين:
_يعني مش هتتجوزني .... علشان انت كبير وانا صغيره عنك..
عمر:
_لا اطمني هتجوزك يعنى هتجوزك حتي لو اكبر منك بخمستاشر سنه...
عمر:
_اي رأيك نخرج...
موج نطت علي السرير وقالت:
_ هروح البس هروح البس
عمر شال موج وبيروح بيها علي اوضتها....
في اوضه موج
موج طلعت كل هدومها من الدولاب...
موج:
_البس اي... البس اي.. البس اي....
*بقلم الكاتبةالمجهولة*
*ملاك الجحيم*
عمر:
_طلعتي لبس ليكي خلاص
موج:
_ البس ده.... لا ده احلي.... لا ده طويل... لا... ده.... قصير.....
يوه....
موج ببوز:
_خلاص مش رايحه خالص.
عمر اخد موج وقعدها علي رجليه.....وباسها...من خدودها...
عمر:
_اختار انا....
عمر اختار فستان رقيق كده اطفالي لونه بنفسجي....
وبحملات... وقصير لكن مش اوي
لحد الركبة....
موج:
_حلو ده يعني...
عمر:
_اي حاجه عليكي حلوه
واللون البنفسجيّ بحبه جدا
علشان...كده...اختارت اللون ده
موج:
_يعني انت بتحب اللون
ده.... انا كمان بحب اللون ده
عمر:
_طيب اخلصي علشان نقعد كتيررر ونتفسح اكتر...
موج جريت علي الحمام وقبل ما تدخل قالت:
_فريره خمس دقايق واكون عندك
بعد ربع ساعه
وعمر قدام باب اوضة موج
عمر:
_ هي دي الفريره يا موج
موج:
_ثواني....
خرجت موج من اوضتها...
عمر بص علي موج لقيها عامله حاجه.... مش عجباه
عمر:
_موج ايه اللي انت عملاه ده
علشان كده قافله الباب بالمفتاح
موج:
_اصل كده احلي يا ابيه
عمر بعصبيه:
_ بلا احلي بلا زفت
وميل عليها ومسح الروج اللي كانت حطاه بأيده
موج هتعيط اهي
موج:
_طيب رنيا بتحط وكل بيطلع بيه اشمعنا انا.....لا
عمر دخل واضتها وقفل الباب وحطها علي السرير...
عمر بصوت عالي:
_ مشفكيش بتحطي حاجه زي دي فاهمه يا موج...
موج بخوف:
_حا....حاضر....
عمر:
_هو فين حطاه
موج بيتشاور علي الدرج بتاع مرايتها
عمر طلعه وكسرة وحطه في الباسكت...
عمر:
_يلي نمشي....
موج ضمت رجليها لصدرها وقالت:
_خلاص مش رايحه.... هق...هقعد..هنا احسن...
♕رعبت البنت اللهي تتحرق♕
😂😂😂قولوا امين
عمر شال موج واخدها غصباً عنها وقال:
_انا مش باخد رايك انا بعمل علي...طول يا حلوه...
ودخلها في العربية وساق بالعربية ومشي
بعد ما اتفسحوا وانطبسوا واكلوا
في اثناء الطريق
موج:
_انا عايزة اروح عند بيتنا.....
عمر:
_ينفع بكره....
موج:
_طيب...
عمر:
_ لسا زعلانه....
موج مرتدش عليه
عمر لنفسه:
_انت غبي انت غبي هي طفله اصلا....هو انا بحبها
بس لو اتجوزت لهتجيب قدها....
هي تعتبر بنتك... مش....مش اي....مش عارف حاجه....
وصلوا البيت
وكل واحد علي اوضته
موج وهي عند السلم عمر سابها ومشي
زين ل موج:
_ اي الحلاوه دى... يا ولاد
احمد من وراها:
_كنت فين من غيرنا يا خاينة
موج بغرور:
_كنت مع ابيه....
وطلعت لسانها
احمد:
_مش تعزمي علينا طيب
موج:
_المره..الجايه...يلي كده وسعولي كده خليني امشي
ودخلت اوضتها وغيرت هدومها
بعد ما موج اخدت شاور ولبست البيجامه راحت تنام
بدأت تتقلب علي السرير يمين وشمال مفيش نوم...
موج:
_انا هروح عند ابيه...
عند عمر ...
عمر:
_ هي زعلانه منى... بس انا... مش عارف... اي العصبية اللي بتركبني.دي.... لما تعمل حاجه زي البنات.... واهو اخواتك البنات كده.... رنيا وريم وبنات عمتك...
اشمعنا هي.... وبس....
عمر نفض جميع الأفكار ودخل ياخد شور
عند موج
موج:
_انا هروح عند ابيه وهقوله مش زعلانه
بس انا زعلانه ولو قلت انا مش زعلانه هبقي كدابه
موج:
_خلاص انا هروح وبعد كده هشوف.....
قدام اوضه عمر الباب بيخبط
عمر كان خارج بصدره لسا ما كمل لبس
عمر:
_ ثواني...
وراح يفتح لقي موج
موج راحه تتكلم لكن بعد ما عمر فتح ليها الباب...
عمر فتح الباب
موج:
_انا يا ابيه....ورفعت عيونها
عاااااا كده عيب وخرجت وقفلت الباب....
وقالت:
_انا واقفه هنا لما تخلص وبقي ادخل
عمر لبس التيشرت وفتح ليها الباب واتكلم ببرود:
_اي اللي جابك
موج زقته ودخلت الاوضه وقفلت الباب وراحت عند السرير
وقالت:
_انا هنام هنا....
عمر:
_مش ليكي اوضه...
موج:
_اصل...اصل....
قاطعها عمر وقال:
_خايفه مش كده
هزت راسها موج بمعني اه
عمر اتحرك عند السرير ورايح ينام
وكان هينام لكن موج
فردت دراعه ونامت عليه
موج:
_انا هنام كده....
ضحك عمر علي افعالها الطفولية
موج ادايقت منه ودفنت راسها في صدره وضمته عمر..
وبعد نص ساعة.. ناموا.....
______________
حل الصباح واشرقت الشمس بنور ربها وايقظت الجميع
في ڤيلا *محمد الدمنهوري*
وبتحديد عند يوسف
يوسف بيقلد موج:
_انا مخصماك... هتلي شوكولاته واصالحك.... انا عايزه ابيه.... انت وحش.. نينينينينينيني.... اي ده يا ربي الصراحة تجيب الشلل
بس هي اختي وصحبتي وحبيبتي وكل حاجه حلوه انا لو ماما جابت بنت مكنتش هحبها كده..... النهاردة... هروح اجيبها من عند عمر... ليها يومين كفاية .. كده وحشتني اووي.. بنت المفترية.. علي قد مانا بدايق وبيغير منها وعليها لكن هي اختي....
حد كان في الباب وسمع يوسف
رضوي:
_علشان تعرف قيميتها كويس 😀 يومين من غيرها بس شايف نفسك مدايق ازاي....
يوسف:
_اوعي تقولي لموج علي حاجه...
رضوي:
_ليه....؟
يوسف:
_من غير سبب وخلاص...
رضوي:
_مش مقتنعة بس طيب
يوسف راح نحيت مامته وحضنها وباسها....
عند عمر و وموج
عمر صحي حس في حاجه تقيلة عليه لقي موج نايمه جمبه وحاطه راسها علي صدره
عدلها وفضل جمبها لحد ما صحيت.....
موج:
_صباح الخير يا ابيه
عمر:
_ خير اللهم اجعله خير
عمر محاوطها بدراعه
موج:
_طيب وسع كده خليني امشي
عمر:
_تؤتؤ انت لسا زعلانه...
موج:
_ايوه ووسع كده....
عمر باسها في خدها وشالها واداها علبه شوكولاته...
عمر:
_لسا زعلانه....
موج:
_في شوكولاته تاني...
عمر:
_لامش معايا غيرها ليكي...
موج:
_سماح المرادي .... ويلا نزلني كده....
عمر:
_لا خليكي متعلقه فوق كده....
موج:
_انت غلس.وهقول لبابا...
عمر:
_ ما خلاص سماح
موج:
_ولا سماح ولا عفاف نزلني والا هنط....
عمر نزل موج....
موج ضربت عمر في رجله ومشت وقالت:
_علشان متسمعش كلامي تاني يا فاشل.....
في ڤيلا *محمد الدمنهوري*
في اوضه يوسف
يوسف ماسك صورة ليه هو وموج وبيكلم الصورة
♡الواد اتجن ♡
يوسف:
_فينك يا موج روحتي فين وحشتيني وحشتيني اووي
مع انك غلسة... وبطلعي عيني لكن انا بحبك اوى مع انك ليكي... يومين بس.... من غيري والله انت بالنسبالي... بنتي واختي وصحبتي.... وحبيبتي وكل حاجه حلوه في حياتي كلها..... النهارده هجيبك من عند اونكل... ومش هخليكي تروحي مكان من غيري.....
وخرج من اوضته.
________________
عند موج
موج بتكلم نفسها:
_انا هروح ومش هاجي تاني
....وانا زعلانه...من الكل...
آدم كان دخل اوضه موج وسمعها وهي بتتكلم
آدم:
_حتي انا...؟
موج:
_آدم....
وشدته من ايديه.... وخرجت للجنينه..
موج:
_يا احمااااد يا زيييين....يا ولاد عمي....يا رييييم يا رنياااا.....يا فاطمه..تعالولي هنا...
كلهم اجتمعوا مع بعض
زين:
_اي يا ست موج....
موج..قربت من زين وباست خده
احمد:
_طيب وانااا مليش نصيب
موج:
_لا طبعا ليك النصيب الكبيير
وقربت منه وضربته
احمد:
_يا مفتريه..يا غدارة
يوسف من وراهم:
_تستاهل...نينينينينينيني
موج بفرح:
_ابيه...ابيه...هاي هاي
عمر:
_اي الهوسه دي.....؟
يوسف:
_ دي موج...
موج:
_يلي نمشى..اصل انا عايزه اقولك علي سر خطير...
آدم:
_انت اللي قتلت موفاساه
موج:
_لا لا ده سر ل ابيه لوحده
عمر:
_طيب يلي علشان تمشوا
عمر اخد موج و يوسف وروحوا
عمر:
_مفيش بوسه طيب ولا في شكر
موج ببرود:
_متشكرة....
ودخلت جو الڤيلا...
موج:
_رضوي يا ماما يا مامتي يا مامي...
رضوي:
_بس يا بنت مين جابك انت بس
موج:
_لا انا مخصماكي...
رضوي:
_تعالي هنا بس...
وحضنتها و قعدتها علي رجلها
رضوي:
_لا انا مخصماكي... متسأليش عليا.. مش انا مامتك
موج بمرح:
_خلاص يا مامي انا اسفه انت وحشتني اووي.. بس انا كنت عاوزه اقعد مع ابيه.. واونكل
رضوي:
_خلاص سماح المرادي
عدي تلات ايام حلوين وموج ويوسف بيروحوا المدرسة مع بعض وبيجيوا مع بعض
لحد ما في يوم
في المساء
موج:
_يووووسف يا حبيبي، يا قلبي انت..
يوسف:
_داخله كده يبقي في حاجه
عايزة.. اي
موج:
_اقولك علي طول...؟
يوسف:
_قولي علي طول
موج:
_عايزه اروح عند ابيه الكليه بكره.. ممكن بليييز بليييز وهعمل اي حاجه تقولي عليها..
يوسف:
_ماشي ...
ذهب الجميع للنوم...
في الصباح يوم جديد وبصوت تغريدات العصافير وباشراق الشمس لتعم المكان بنورها واملها...
تستيقظ موج بكل نشاط وترتدي الزي المدرسي وتستعد ان تذهب مع شقيقها...
وجاء اوتوبيس المدرسه وركبوا وراحوا فيه
خلصوا اليوم الدراسي...
يوسف...واخد موج ورايح ل عند عمر..
____________
في كليه الهندسه عند عمر
موج:
_يا ابيييييييه يا اببببيييه
يوسف:
_بس فضحتيه
عمر بيلف يمين وشمال وبيدور علي ناحيه الصوت
منال زميلة عمر:
_بدور علي حاجه يا عمر
عمر:
_لا مفيش...خلاص
موج:
_يا ابيييه يا عمررررر انت يا واد
عمر:
_ده صوت موج هي فين دي
انا ادمنت البنت ولا ايه
موج:
_يا ابيييه يا اببببيييه
وأخيراً عمر عرف مصدر الصوت
موج:
_ كله ده يا ابيه ومش سامعني
عمر:
_جيتي منين انت
موج:
_عيب كده يا ابيه مش تقولي حمدلله علي السلامة
عمر:
_حمدلله على السلامة يا قلبي❤
موج:
_شيلني يلي.. شيلني..يلي
عمر شال موج
عمر:
_اديني شلتك عايزه اي
موج وخداها بوس في عمر يمين.وشمال..
واحده من البنات صحاب عمر واسمها علا
بتتكلم:
_اختك دي يا عمر..
واحده تانيه:
_دي حلوه اوي وبتحبك اوي كمان
_احنا مشفنهاش قبل كده
وواحده غلسه كده وتنكه كده
جايه بطلتها الغلسه وبجسمها المكشوف وجايه ناحيه عمر
اسمها داليا...
داليا برفع حاجب:
_مين دي يا عمر..
موج بغضب:
_وانت ايش حشرك انت
علا:
_باين عليها اخته
موج بغضب:
_ وانتوا مالكم روحوا كده وخدوا ديلكم في سنانكم وامشوا هووانا الجو حر.. اوف
داليا بغضب:
_مين دي يا عمر
موج بسرعه:
_مراته وحبيبته هنتجوز لما اكبروانت مين يا حلوه انت
داليا ضحكت بسخرية وقالت:
_انا هو مقلكيش انا مين
موج:
_مين دي...؟
داليا:
_اقولك انا يا سكره انا مين
انا اكون.. حبيبه عمر وكمان خطيبته.. في القريب العاجل
موج:
_انت كدابه...انا خطيبته..
قولها يا ابيه..قول انها كدابه
عمر:
_مالك يا موج.. هي صح خطيبتي احنا لسا هنرتبط قريب
موج بغضب:
_نزلني نزلني بسرعه...
انا بكرهك..بكرهك..
موج نزلت وخدتها جري
وعمر بيجري وراها...
عمر:
_استني يا موج..استني..
عمر:
_حمزززه هات البنت اللي في وشك دي
حمزه قرب من موج اتكلم:
_تعالي يا حببيتي تعالي..
موج:
_ابيه قالي مكلمش حد معرفوش ولا اسمع كلامه..
شالها حمزه في وسط كلامها
ووداها عند عمر
عمر:
_تعالي نروح
موج:
_لا انا هروح مع ابيه
عمر:
_يوسف مشيته وقولتله انك هتروحي معايا
موج:
_ماشي
داليا:
_استنا يا حبيبي..
وباست عمر
موج:
_انت قليله الادب
عمر:
_عيب يا موج...كده عيب انا هتجوزها والمفروض تحترميها زيها زي...يلي قوليها انا اسفه
موج:
_لا لا مش هقولها ويلي عاوزة امشي..
مشي عمر وموج
*بقلم الكاتبة المجهولة*
*ملاك الجحيم*
________في ڤيلا *محمود*
موج قاعده في اوضتها وبتعيط من ساعه ما جات وعمر مطنشها ومرحلهاش وسابها لوحدها
باب اوضة موج بيخبط
زين:
_موج.. يا موج روحتي فين... تعالي العبي معانا
زين اتفزع لما لقي موج ضامه رجليها لصدرها وبتبكي
زين:
_يا موج.. مالك زعلانه ليه انا جبت ليكي شوكولاتات علشان همشي ومش هشوفك غير السنه الجايه...
موج في وسط بكائها ضحكت
زين:
_ها... هتاخديهم ولا ارجعهم لما تبطلي عياط هدهوملك..
وقرب نحيتها.. ومسح دموعها وفضل... يضحك فيها لحد ما اتبسططت... وفضلت تضحك بالصوت العالي.......
موج:
_انا بحبك يا زين
وحضنت زين وزين بادلها الحضن
وبعد دقايق قام زين وباس موج.. جمب شفايفها
موج جسمها زي ما يكون اتكهرب
ودخل عمر الباب من غير ما يخبط
عمر فتح الباب ولقي موج و زين لوحدهم في الاوضه والباب مقفول والشر كله ركبه
عمربغضب :
_ بتعمل اي يا زيين
زين بخوف:
_مش بعمل حا..حاجه..انا..ادتلها شوكلاته بس
عمر:
_برررره انا قلت برررره
زين:
_يا عمرر...انا..انا...ا..نا
عمر بصوت عالي:
_بره انا قلتلك برررره ومشفش وشك هنا....
عمر قرب من موج وهي خايفه منه وبترتجف
عمر بغضب :
_عمل ايه يا مووووج...؟
موج:
_مع.. مع.. معملش حاجه.
عمربعصبيه:
_عمل ايه يا موج ومتكدبيش
موج:
_هو...هو..مع..معلش..حا..حاجه
وقد اقترب منها عمر اكثر واصبح لا يوجد بينهما اي فاصل ووضع زراعها يستند به بجانبها ووجهه بمقابلتها
عمر بفحيح افعي:
_انا...بقول..عمل اي.. واخلصي ومتكدبيش... سامعه كويس ولا هتتعاقبي
موج شاورت علي جمب شفايفها
انقض عليها عمر واصبح كالثور الهائج و اخذ يقبل ثغرها بعنف شديد حتي شعر ب.....
*بقلم الكاتبة المجهولة*
*ملاك الجحيم*
_____________
استوب كده ونكمل بكره
_ يا تري عمر حس باي؟
_وليه بيعمل كده؟
_موج هيحصل ليها اي تاني؟
_عمر هيتجوز العقربه داليا صح؟
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية أنا لا أستطيع التحمل)
للأنضمام لمدونة التليجرام الخاصة بالموقع عشان يجيلك اشعار ان الرواية اللي بتبعها نزلت : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات