القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أنا لا أستطيع التحمل الفصل الخامس 5 بقلم رقية محمد عبداللاه

 رواية أنا لا أستطيع التحمل الفصل الخامس 5 بقلم رقية محمد عبداللاه

رواية أنا لا أستطيع التحمل الفصل الخامس 5 بقلم رقية محمد عبداللاه

رواية أنا لا أستطيع التحمل الفصل الخامس 5 بقلم رقية محمد عبداللاه

موج بصراخ:
_عاااااااااا...
عمر بصراخ:
_يا زييييين حسابك تقل
يوسف:
_مووووج يا مووج
موج وزين وقعوا جو البيسين
عمر سحب موج وبعد كده سحب زيين اخوه
عمر:
_يا سمااح هاتي فوطتين
عمر كان هيزعق ل زين لكن انصدم من اللي حصل
(ملحوظة هما لسا واقفين عند البيسين)
موج حطت ايديها حاوطت زين وبقيت في وش عمر وصرخت فيه وقالت:
_انتَ السبب لو.... مكناش خوفنا مكناش رمينا... نفسنا في البيسين.....
وتقوم موج بدفع عمر ليقع في البيسين وتمسك ايد زين وتجري
عمر بعصبية:
_ يا مووووج....
موج ل زين:
_ادخل اوضتك... واقفل الباب.. وغير هدومك... و اوعي تفتح لحد....
زين:
_حاضر....
موج طلعت جري علي الاوضه اللي بتقعد فيها لما تكون في بيت عمها محمود...
موج..غيرت هدومها..وقعدت علي السرير ونايمة علي بطنها وبتغني:
_انا رايحه كي جي وان.. وشمس يعني صن... وبحب اڤري وان وبحب المس ريهام.......
سمعت صوت الباب بيخبط
موج لنفسها :
_عااااا اعمل ايه اعمل ايه
وفكرت تعمل ايه
اللي علي الباب كان يوسف
يوسف:
_موج يا موج انا هدخل... بقلك هدخل...
(يا عم بطل جو الافلام ده وادخل وريحنا يا بطل 😂😂)
دخل يوسف وفضل يدور عليها هو عارف هي فين علشان هي حركة واحده بتعملها لما تكون خايفه
بتاخد كل المفروشات اللي في الاوضة وتتغطي بيها
يوسف:
_ روحتي فين.... روحتي..فين
يوسف بيتقدم لسرير...
ويقول:
انا جاي.... انا جاي...
تقوم موج بهلع وتقول:
عااااا خليك بعيد احسن 😂
يوسف سحب رجلها من علي السرير ...
موج:
_ عااااا يا متخلف...... يا ابيه يا ابيه
يوسف:
_بس يا غبيه.
وحط ايده علي بقها
يوسف:
_انا هشيل ايدي... بس مسمعش صوتك..
موج هزت راسها بعمني اه
*بقلم الكاتبة المجهولة*
*ملاك الجحيم*
يوسف لموج:
_خايفة مني ليه
موج:
_ علشان... انا غلطانة
يوسف:
_طيب انا مش زعلان.....
وطلع من جيبه شوكلاته
موج:
_بتاعتي انا دي وخطفتها من ايده
يوسف:
_هاتي حته طيب....انا هزعل
موج بتاكل الشوكولاته ومش مدياله اي اهتمام
يوسف مد ايده يسحبها منها
موج:
_دي بتاعتي روح هات لنفسك
يوسف:
_خلاص يا ستي انا مش بحبها اصلاً...
موج :
_ احسن علشان اكل لوحدي...
يوسف:
_تعالي نتعلم مع بعض
واخد الصبوره الصغيره بتاعتها
وكتب 1+1=
موج:
_ لا يا ابيه انا هعلمك...
وخرجت من الاوضة ودخلت تاني جابت عصايه
يوسف:
_ العصاية ليه بس انا مش بمسكها...
موج:
_انت تسكت خالص انا الابلة هنا لما اقول اتكلم تتكلم ماشي...
ومسحت اللي كتبه وكتبت هي
موج:
1
+
1 =
موج:
_حلي دي بسرعة
يوسف:
_حاضر وقلها انها اتنين
موج ضربت يوسف
يوسف:
_ عاااااااااا مش كده صح
علي صراخ يوسف دخل عمر
موج:
_ غلط مش اتنين يا حماره
عمر:
_اي في واي العصاية دي
موج:
_انا الابلة تقعد هنا ساكت لحد ماانا اخلص وبعد كده اقول امشي يا واد
عمر:
_واد..!
موج:
_ اسكت مسمعش صوتك الا لما ياجي دورك
موج ل يوسف:
-1
+
1=
يوسف:
-مش عارف...؟
موج:
_مش عارف ازاي يا بتاع المدارس..؟
عمر:
_ايوه مش عارف ازاي؟
موج ل عمر:
انا قلت اتكلم....؟
وضربته عمر ب العصاية
عمر:
_اييي ده ابله شرسه ومفتريه
موج:
_مش عارف اي ده
ده واحد طويل
يوسف و عمر:
_واحد طويل ازاي بقي .
موج:
_اشبكهم مع بعض بقي اي
واحد طويل
عمر:
_ ايوه صح واحد طويل
يوسف:
_ ايوه صح واحد طويل
موج:
_اغبيه قال بتتعلموا قال
موج:
_السؤال التاني
1
+
شرطة
بقي اي
يوسف:
_مش عارف..؟
موج ضربت يوسف تاني بالعصاية..
وقالت:
_مش عارف اي ده...
ورجعت بصت لعمر وقالت:
_انت كمان مش عارف
عمر هز راسه بمعني اه
موج ضربت عمر وقالت:
_حمار....
ده اتنين يا غبي
يوسف:
_ ازاي يعني!
موج:
_ اشبكهم. كده 😂 بقو اي
عمر:
اتنين يا مس
موج ضربت عمر وقالت:
_تسكت خالص...
عمر في سره:
_البت افترت علينا
عمر قام علشان يمشي
موج وقفت قصاد الباب
وقالت:
_ انا قلت تمشي
ورجعت ضربت عمر
عمر:
_ خلاص يا مس....
كفايه ضرب كده 😂😂🙄
موج طلعت بره وقالت:
_ كده خلص الدرس بكره تعالوا
ومشيت....
في اثناء نزول موج من علي السلم سمعت صوت حد بتحبه جداً
ونزلت وفضلت تنده:
_ عمتو يا عمتو
عمتها يارا:
_يا حبيبة عمتو تعالي وحضنتها
موج فضلت تدور بعنيها علي حد
موج:
_يا طنط يا طنط هو فين
يارا:
_هو مين...؟
موج:
_ يا عمتو فين آدم
آدم من خلف موج:
_انا هنا....
موج بزعل :
_ كنت فين... يا آدم.
آدم:
_ انا في بيتنا انتِ اللي مش بتيجي
(ادم ده ابن عمت موج قد بعض في نفس العمر هو طويل من علي موج بشرته بيضاء.. به بعض الخدود... و شعره لونه بني ويمتاز بالنعومه واللامعان
وعينان عسلية.. و منحرفة قليلاً تشبه الصينيون...)
موج اخدت آدم من ايده وقالت:
_تعالي نلعب
وركبوا المراجيح اللي في الجنينة
جات بنت كده
جميل كده ولطيفة ودلوعة شوية
موج بتدايق منها علشان موج لما تكون بتلعب مع حد تاخدوا منها
المهم موج...
شدت شعرها وقطعت حمالة الفستان اللي كانت بتتمختر بيه
ووقعتها في الارض.....
(البت مفتريه....)
اتحرك عمر لعندهم وشاف
موج بتضرب اخته ريم وهما قد بعض الفرق بينهم شهور بس
عمر لحده:
_ ياامووووج
موج اتخضت وحضنت آدم..
عمر:
_ تعالي يا ريم...
وخد اخته وطلعها اوضتها وراح لموج
عند موج كانت بتلعب هي وزين وادم واحمد و فاطمه
(احمد تؤم ريم وهو شخصيه حلوه عن ريم موج بتستلطف احمد اكتر منها احمد شعره اسود في بني شويه... بشرته خمرية...
عيونه لونها بني غامق... شفايفه رفيعه.... منخيره صغيره.... في بعض الملامح من موج+اما فاطمه دي اخت ادم قد زين في العمر يعني تسع سنين اصغر منه بكام شهر جميلة شعرها اصفر غامق وطويل وجميل فيها خدود..جمال كل شويه موج تقرصها فيهم.... عيونها زي لون القهوة جسمها حلو علي حسب سنها وطيبه كده وكيوت وموج بتحبها)
*بقلم الكاتبة المجهولة*
*ملاك الجحيم*
عمر:
_يا مووووج تعالي هنا...
مسك ايدها آدم واتقدم لعند عمر....
عمر في نفسه متنرفز ان هي ماسكة ايد آدم...
موج:
_ انا يا ابيه.....
عمر مستناش منها رد
وشالها علي كتفه وقال:
_هي مش هتلعب تاني
موج:
_ يا ابيه انا اسفه.... يا ابيه نزلني
..... انا...مقصدش... وبدأت تعيط..
عمر مهتمش انها بتبكي واخدها ودخل اوضته وقفل الباب
حطها علي السرير
وسابها ودخل غير هدومه........ (هو بيعاقبها كده)
موج فضلت تعيط علي السرير وخايفه
خرج عمر وقفت موج علي السرير وقالت:
_انا... انا.... يا... ابيه..مش
عمر قرب منها وقال:
_القطه اكلت لسانك ولا ايه
وهب كده عمر شالها من علي السرير وحطها علي رجله وقال:
_كل ده عياط انا عملت ليكي حاجة ده كلو خوف مني
موج:
_يا..ابيه
قاطعها عمر
_ انا مش زعلان منك ولا منها
لكن زعلان عليكم مش المفروض تكوني انت وهي اخوات وصحاب زي انت ورنيا وفاطمة وفريده كده
موج لفرح طفولي:
_يعني مش زعلان مني...
عمر بيمسح دموعها بالمنديل
ويقول:
_انا مش زعلان 😒 انا عاوزكم تكونوا صحاب ومتعيطيش تاني علشان انا عاوز موج قويه متتاثرش من اي حاجة وتعيط الدموع دي غاليه
موج بفرح:
_بعني انت مش زعلان وعايزنا نكون اخوات
عمر:
_اه
موج عانقت عمر وقبلت خديه وقالت بغرور:
_كنت عارفه انك مش زعلان
عمر:
_امال الدموع اللي كانت دلوقتي
موج:
_فاشر يا ابيه فاشر...
عمرفضل يضحك علي موج
موج اتقمصت و ودت وشها الناحية التانيه.
عمر:
_اي ده متبقيش قموصه عاد
موج ربعت ايديها وقالت :
_ انا مخصماك
عمر شالها علي اكتافه واتجه لعند الدولاب وطلع شكولاتين وقال:
_ ها لسا ما تخاصمين ولا اتصالحنا
موج ميلت علي خده وباسته وقالت:
_اتصالحنا ....
واخدت الشكولاته منه وهو نزلها
موج:
_ انا ماشيه يا ابيه
عمر:
_طيب يا نوسه
موج بغضب :
_ انا مش نوسه ولا غيره انا موج بس
عمر:
_طيب يا حبيبتي...
مشفكيش بره اوضتك تلعبي مع اي حد... سامعة يا موج..
موج:
_ يا ابيه.... انا نفسي العب مع آدم.و .....
عمر بحده :
_و.اي يا موج
موج:
_ولا حاجه
عمر:
_ ولا عوزاني ازعل
موج:
_لا يا ابيه انا...بس....
عمر:
_اسمعي الكلام وليكي حاجة حلوه ولما تكوني زهقانه نلعب انا وانتِ
موج:
_ حاضر يا ابيه 
*بقلم الكاتبة المجهولة*
*ملاك الجحيم*
__________________
اي الغيرة دي
-وليه عمر بيغير علي موج كده
_وهل بيحبها ولا هي زي اخته
_ولو بيحبها هي كمان بتحبه
_ في عقابات في طريقهم
_موج هترضي تتجوز عمر اللي اكبر منها10 سنين
_وهيحصل ايه لموج
_ وشركات ابوها مين مشغلها
_ هل هي الوريث الوحيد....... *لمعاذ الدمنهوري*
_ والبنت دي اي الحاجات اللي هتحصل مش هتعجبها
_ وايه المعاناه اللي هتعيشها
_هل اهلها بيحبوها صح ولا علشان فلوس باباها
*بقلم الكاتبة المجهولة*
*ملاك الجحيم*
تابعوني وهتعرفوا كل حاجه
*بقلم الكاتبة المجهولة*
*ملاك الجحيم*
واتركوكم في رعاية الله وامنة
والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته♥️♥️♥️♥️
ملحوظه كده
البارت الجاي ده
هيحصل حاجه لموج هتفضل تعاني منها لحد ما تجمع مع الشخص ده
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية أنا لا أستطيع التحمل)
للأنضمام لمدونة التليجرام الخاصة بالموقع عشان يجيلك اشعار ان الرواية اللي بتبعها نزلت : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات